Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus Mk3 Mca 1.6 Lpg Sübap Problemi


Hüseyin Uyar

Önerilen Mesajlar

Herkese keyifli forumlar ? 

 

2018 1.6 Ti-vct Focus Titanium aracım var, şuan 6000km'ye dayanmak üzere.. Aracı Bursa'da şehir içinde kullanıyorum, ortalama tüketimim 7.3lt. Yıllık ortalama 15-20 bin km arası yapıyorum, genel olarak aracı çok sakin kullanıyorum ortalama 2000 devirde vites attırıyorum, yokuşlarda ya da sollamalarda max 4000.

Benzine gelen son zamlardan sonra LPG taktırmayı düşündüm, forumdaki konuları detaylıca okudum ancak net olarak kafamda birşey oluşturamadım.. 

 

Taktırırısam Prins ya da BRC taktırmayı düşünüyorum. 

 

Merak ettiklerime gelirsek;

 

1- Lpg kullanan arkadaşların kaç bin km'dir LPG kullandıkları?

2- Sübap probleminin olduğuna oldukça değinilmiş fakat farklı bilgiler yer almakta, kimi 60-70 bin km'de supap değiştiğini belirtmiş, kimi çok daha uzun kmlerce kullanılabileceğine değinmiş. Ve asıl merak ettiğim atıyorum supapların 70 binde değişmesi gerekti, 70bin km'ye kadar aslında supaplar zamanla yavaş yavaş zarar görüyor ve aracın performansında zamanla düşüyor olabilir. Sonuçta supaplar bir anda tık diye gidecek değil. Bu mantıkla düşünürsek taktırmak sizlerce mantıklı mıdır?

3-Supap problemi yaşayanlar var ise kaç bin km'de yaşadıklarını bildirirlerse sevinirim.

4- Bu aslında en son aşama yani karar verirsem ihtiyacım olacak; Bursa'da lpg dönüşümü yaptırıp memnun kalan ve usta tavsiyesinde bulunabilecek olan var mı?

 

Şimdiden herkese teşekkürler ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu sorduğun soruların tek cevabı var Vialle LiquidSi adında bir sistem var.LPG yi sıvı olarak aynı benzin gibi silindir içine gönderiyor.Aracını seviyor ve bu problemleri yaşamak istemiyorsan Otosansit te Tur otogaz Turgay tek geçerim.Benim önceki aracım focus idi ve bu sistemi bağlattım. Youtube ara izle karar ver ve bağlat bana dua edersin.?  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Focus Mk3 Mca 1.6 Lpg Sübap Problemi olarak değiştirdi
1 saat önce, Osman Türkol yazdı:

Bu sorduğun soruların tek cevabı var Vialle LiquidSi adında bir sistem var.LPG yi sıvı olarak aynı benzin gibi silindir içine gönderiyor.Aracını seviyor ve bu problemleri yaşamak istemiyorsan Otosansit te Tur otogaz Turgay tek geçerim.Benim önceki aracım focus idi ve bu sistemi bağlattım. Youtube ara izle karar ver ve bağlat bana dua edersin.?  

Çok teşekkürler, araştıracağım ? Bir de sormak istediğim birşey daha var, aracı bu sistem ile kaç bin km kullandınız?

Hüseyin Uyar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Lovato marka sistemi 22 bin km. Önce taktırdım hiçbir sorunum yok. Dediğin gibi yüksek devirlerde kullanırsan sübablar çabuk biter, normal devirlerde 50-60 bin gibi gider. Tavsiyem pahalı olan prins yada likid sistemi seçmemeniz. Amaç zaten ekonomi değilmi. Ayrıca sübablar bittiğinde çelik sübab değişimi yapılıyor ve bu sorunda ortadan kalkıyor. Buda tahminim 2.5-3 bin gibi bir rakam. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hiçbir lpgli Focus aracımda subap sorunu yaşamadım. Focus 1’i 240 bin km de iken sattım Prins kit vardı üzerinde 200 bin km salt lpg ile kullandım en ufak bir problem çıkarmadı şükür. Aynı zamanda diğer aracımız Focus 2 Brc kit sıfır alındı 90 bin km lpg ile kullanıldı sorunsuz bir şekilde satıldı. İkisi de gittikten sonra şu an benzinli Focus 3 Brc kit mevcut 60 bin km dir lpgli kullanılıyor. Öbür aracımız yine Focus 2.5 kasa ama dizel, bunun da LPG’den daha fazla sorunları oluyor. Fordlarda kronikleşmiş subap sorunu yoktur kötü usta/işçilik, yanlış bakım, bilinçsiz kullanıcı vardır. Kaliteli kit ve işçilik ile yıllarca gözü kapalı bir şekilde kullanabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

https://forum.donanimhaber.com/vialle-lpdi-taktiracaklar-birdaha-dusunsun--130669647

her kitte montaj çok önemli denir.. az önce bende bakayım dedim olurda birgün f4 1.5 benzinli alırsam diye..

@Osman Türkol arkadaşın bahsettiği vialle nin çok pahalı olduğu söyleniyor, özellikle 10-12 bine taktırdıktan sonra 40-50k da bir 2-3 binlik pompa ihtiyacı var deniyor..

 

aşağıdaki mesajlarda birde taktırıp söktürenler mevcut maalesef

 

burada ise fiyat 6500 tl   https://www.ototasarruf.com/lpgsistemleri.php?haberID=855

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 saat önce, Serkan erden yazdı:

Lovato marka sistemi 22 bin km. Önce taktırdım hiçbir sorunum yok. Dediğin gibi yüksek devirlerde kullanırsan sübablar çabuk biter, normal devirlerde 50-60 bin gibi gider. Tavsiyem pahalı olan prins yada likid sistemi seçmemeniz. Amaç zaten ekonomi değilmi. Ayrıca sübablar bittiğinde çelik sübab değişimi yapılıyor ve bu sorunda ortadan kalkıyor. Buda tahminim 2.5-3 bin gibi bir rakam. 

Haklısınız amaç zaten ekonomi, prins silverline için 4000TL fiyat aldım, BRC platinium için 4200TL.. Sıvı sistem zaten düşünmüyordum, arkadaşın belirttiği liquidsi sistemi araştırdım pahalıymış o yüzden düşünmüyorum zaten.

3 saat önce, Koray Demir yazdı:

Hiçbir lpgli Focus aracımda subap sorunu yaşamadım. Focus 1’i 240 bin km de iken sattım Prins kit vardı üzerinde 200 bin km salt lpg ile kullandım en ufak bir problem çıkarmadı şükür. Aynı zamanda diğer aracımız Focus 2 Brc kit sıfır alındı 90 bin km lpg ile kullanıldı sorunsuz bir şekilde satıldı. İkisi de gittikten sonra şu an benzinli Focus 3 Brc kit mevcut 60 bin km dir lpgli kullanılıyor. Öbür aracımız yine Focus 2.5 kasa ama dizel, bunun da LPG’den daha fazla sorunları oluyor. Fordlarda kronikleşmiş subap sorunu yoktur kötü usta/işçilik, yanlış bakım, bilinçsiz kullanıcı vardır. Kaliteli kit ve işçilik ile yıllarca gözü kapalı bir şekilde kullanabilirsiniz.

Yorumunuz için çok teşekkürler, beni en çok düşündüren de montaj aşaması.. Bu yüzden kaliteli işçiliği olan bi usta bulmam lazım..

2 saat önce, Mehmet Demir yazdı:

https://forum.donanimhaber.com/vialle-lpdi-taktiracaklar-birdaha-dusunsun--130669647

her kitte montaj çok önemli denir.. az önce bende bakayım dedim olurda birgün f4 1.5 benzinli alırsam diye..

@Osman Türkol arkadaşın bahsettiği vialle nin çok pahalı olduğu söyleniyor, özellikle 10-12 bine taktırdıktan sonra 40-50k da bir 2-3 binlik pompa ihtiyacı var deniyor..

 

aşağıdaki mesajlarda birde taktırıp söktürenler mevcut maalesef

 

burada ise fiyat 6500 tl   https://www.ototasarruf.com/lpgsistemleri.php?haberID=855

Benim bütçemi aşıyor zaten, ki böyle bir sistemi taktırıp aklımda soru işareti kalacağına aracımı satıp dizele geçmek daha mantıklı olur zaten o parayı verdikten sonra ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

13 saat önce, Mehmet Demir yazdı:

https://forum.donanimhaber.com/vialle-lpdi-taktiracaklar-birdaha-dusunsun--130669647

her kitte montaj çok önemli denir.. az önce bende bakayım dedim olurda birgün f4 1.5 benzinli alırsam diye..

@Osman Türkol arkadaşın bahsettiği vialle nin çok pahalı olduğu söyleniyor, özellikle 10-12 bine taktırdıktan sonra 40-50k da bir 2-3 binlik pompa ihtiyacı var deniyor..

 

aşağıdaki mesajlarda birde taktırıp söktürenler mevcut maalesef

 

burada ise fiyat 6500 tl   https://www.ototasarruf.com/lpgsistemleri.php?haberID=855

Mehmet beyin dediği 10-12 bin fiyat direkt enjeksiyonlu sistemler içindir. Atmosferikler için 1150 Euro olarak fiyat verdiler. Tabi montaj önemli. Pompa arızasına gelirsek bu sistemde ve bütün lpg sistemlerinde pompa arızası olsun beyin arızası olsun olması muhtemel neticede kul yapısıdır.Karar bağlatıcak olan kişinin. Ben yine söylüyorum sıfır atmosferik benzinli bir araç alsam hiç düşünmeden bağlatırım. Focus aracıma bağlattım çok ta memnun kaldım ibrede uzun süreli 180 km yide gördüm (müsait olan yerlerde) pompa hiç ben çalışmam demedi kışın 500 metre ila 1000 metre arası lpg ye geçerdi ve hiç sıkıntı yapmazdı.Benim aracı sattığım kişide beni 1 sene sonra aradı çok memnun olduğunu belirtti. Yine söylüyorum güç meselesi değil aracını sevme meselesi diyorum ve gidiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Osman Türkol yazdı:

Mehmet beyin dediği 10-12 bin fiyat direkt enjeksiyonlu sistemler içindir. Atmosferikler için 1150 Euro olarak fiyat verdiler. Tabi montaj önemli. Pompa arızasına gelirsek bu sistemde ve bütün lpg sistemlerinde pompa arızası olsun beyin arızası olsun olması muhtemel neticede kul yapısıdır.Karar bağlatıcak olan kişinin. Ben yine söylüyorum sıfır atmosferik benzinli bir araç alsam hiç düşünmeden bağlatırım. Focus aracıma bağlattım çok ta memnun kaldım ibrede uzun süreli 180 km yide gördüm (müsait olan yerlerde) pompa hiç ben çalışmam demedi kışın 500 metre ila 1000 metre arası lpg ye geçerdi ve hiç sıkıntı yapmazdı.Benim aracı sattığım kişide beni 1 sene sonra aradı çok memnun olduğunu belirtti. Yine söylüyorum güç meselesi değil aracını sevme meselesi diyorum ve gidiyorum.

Yorumunuz için teşekkürler. Elbette ki aracımı seviyorum, ancak ekonomi düşünüldüğünde o parayı vermek pek de ekonomik olmuyor. Ayrıca aracınızı 20bin km kullanmışsınız, benim fikrim 20bin km sistem hakkında hakkıyla yorum yapmak için çok yeterli bir km değil.. Diğer sistemler de zaten 20bin km'leri çok rahat bir şekilde sıkıntısız olarak görüyor ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

https://www.spritmonitor.de/en/detail/811933.html

 

30bin km kullandım lpg ile. bazen kötü yerlerden alınan yakıttan dolayı bir kaç tekleme dışında problemi olmadı. aracı performanslı kullanmama rağmen atiker gold benim için yeterli gelmişti. Usta yıllık 15bin için atiker yeter demişti eğer 45-50 gibi yapacak olsaydım brc daha fazla km yapacak olsayfdım prins takacaktı. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Hüseyin Uyar yazdı:

Yorumunuz için teşekkürler. Elbette ki aracımı seviyorum, ancak ekonomi düşünüldüğünde o parayı vermek pek de ekonomik olmuyor. Ayrıca aracınızı 20bin km kullanmışsınız, benim fikrim 20bin km sistem hakkında hakkıyla yorum yapmak için çok yeterli bir km değil.. Diğer sistemler de zaten 20bin km'leri çok rahat bir şekilde sıkıntısız olarak görüyor ?

anlaşılan vialle hakkında pek araştırma yapmamışsınız.Neyse sizin için hayırlısı neyse o olsun

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende atikerden yana oy kullanıyorum. Çünkü lpg işi ekonomi işi, ekonomi yapacaksak en başta kiti taktırma aşamasında başlamak daha doğru olur. Döviz kurları yüzünden brc prins fiyatları aldı başını gitti. Atiker hem yerli malı hem ustası çok hem parçası bol. En küçük ilçe de bile ustası bulunuyor. Ben sanırım 3 - 4 yıl önce prins lpg taktırdım ama o zamanki fiyat 2150 TLydi. Günümüz şartlarında yerli malı yurdun malı diyerek iyi bir usta ile birlikte atiker mantıklı.

 

Bir de şu da var. Atiker filtresi ile prins brc filtresi fiyatları da farklı. Yani taktıktan sonra yedek parça da ucuz olur ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

merhabalar,

bende 45000 km'de focus 3 aracıma AKL Elegrand kit taktırdım, Atiker Grand ile aynı olduğunu söylediler ve yaptığım incelemelerde de öyle olduğunu anladım. Yaşadığım tek sıkıntı pompa istasyonlarının gazlardaki kalite farkları veya belirli markalardaki istasyonlar da kesinlikle sıkıntı yaşıyorum. Bu sıkıntı rölantıda hafif titreme veya arada tekleme yapabiliyor. Onun dışında tasarruf konusunda tatmin ediyor. Yakıtı Shell'den aldığım sürece herhangi sıkıntı yaşamıyorum. Şuan 70000 Km bahsettiğim gibi ilk günden beri aynı . Kısacası memnunum, kiti de dayımın arkadaşında taktırdım ustalığına kefil oldukları için 2017 temmuzda 1400TL 'ye taktırmıştım. Bu işlerde ilk önce güveneceğiniz yer olması önemli. İnsanın kafası rahat olması lazım. Şuan Filtre değişimini işçilik dahil 30 TL'ye yaptırıyorum her 10000 km'de . Bu işin ne kadar bütçe ayıracağınıza bağlı sonu olmadığını düşünüyorum. Saygılarımla

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Olcay Sert yazdı:

https://www.spritmonitor.de/en/detail/811933.html

 

30bin km kullandım lpg ile. bazen kötü yerlerden alınan yakıttan dolayı bir kaç tekleme dışında problemi olmadı. aracı performanslı kullanmama rağmen atiker gold benim için yeterli gelmişti. Usta yıllık 15bin için atiker yeter demişti eğer 45-50 gibi yapacak olsaydım brc daha fazla km yapacak olsayfdım prins takacaktı. 

Yorumunuz için çok teşekkürler ?

1 saat önce, Osman Türkol yazdı:

anlaşılan vialle hakkında pek araştırma yapmamışsınız.Neyse sizin için hayırlısı neyse o olsun

Araştırma yaptım ancak uygulanmış çok fazla araç göremedim atmosferiklerde, fiyat olarak da sizin de belirttiğiniz gibi 1150euro fiyat aldım ki bu da yaklaşık olarak 7000TL gibi bir rakama denk geliyor.. Böyle bir durum LPG'nin kendini amorti etmesi 40.000km'leri bulacak bunda benim için uzun bir süre ?

1 saat önce, Mustafa Karaca yazdı:

Bende atikerden yana oy kullanıyorum. Çünkü lpg işi ekonomi işi, ekonomi yapacaksak en başta kiti taktırma aşamasında başlamak daha doğru olur. Döviz kurları yüzünden brc prins fiyatları aldı başını gitti. Atiker hem yerli malı hem ustası çok hem parçası bol. En küçük ilçe de bile ustası bulunuyor. Ben sanırım 3 - 4 yıl önce prins lpg taktırdım ama o zamanki fiyat 2150 TLydi. Günümüz şartlarında yerli malı yurdun malı diyerek iyi bir usta ile birlikte atiker mantıklı.

 

Bir de şu da var. Atiker filtresi ile prins brc filtresi fiyatları da farklı. Yani taktıktan sonra yedek parça da ucuz olur ?

Lpg konusunda bende montajın kitten daha önemli olduğunu düşünüyorum, Atiker konusun da ise daha önceki aracıma taktırmıştım ve hoş olmayan sorunlar yaşamıştım bu yüzden biraz uzak bakıyorum ama yine de montajına güvenebileceğim bir usta bulabilirsem neden olmasın ?

Bir saat önce, Haydar Kaya yazdı:

merhabalar,

bende 45000 km'de focus 3 aracıma AKL Elegrand kit taktırdım, Atiker Grand ile aynı olduğunu söylediler ve yaptığım incelemelerde de öyle olduğunu anladım. Yaşadığım tek sıkıntı pompa istasyonlarının gazlardaki kalite farkları veya belirli markalardaki istasyonlar da kesinlikle sıkıntı yaşıyorum. Bu sıkıntı rölantıda hafif titreme veya arada tekleme yapabiliyor. Onun dışında tasarruf konusunda tatmin ediyor. Yakıtı Shell'den aldığım sürece herhangi sıkıntı yaşamıyorum. Şuan 70000 Km bahsettiğim gibi ilk günden beri aynı . Kısacası memnunum, kiti de dayımın arkadaşında taktırdım ustalığına kefil oldukları için 2017 temmuzda 1400TL 'ye taktırmıştım. Bu işlerde ilk önce güveneceğiniz yer olması önemli. İnsanın kafası rahat olması lazım. Şuan Filtre değişimini işçilik dahil 30 TL'ye yaptırıyorum her 10000 km'de . Bu işin ne kadar bütçe ayıracağınıza bağlı sonu olmadığını düşünüyorum. Saygılarımla

Kesinlikle katılıyorum, güvenebileceğim bir ustam olsa zaten bu kadar çok tereddütte kalmayacaktım. 1 ay boyunca Bursa'daki LPG bayilerini gezdim, gezdiğim yerlerde öncelikle daha önce Focus'a lpg takıp takmadıklarını sordum hemen hemen hepsi taktığını söyledi ancak iş referans verme kısmına gelince hiçbirinden referans alamadım. Hal böyle olunca da hala kararsızım ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.