Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

“ER-OL

Recommended Posts

Toyota Corolla bu yılın birincisi olurken ikinci de Dacia Duster oldu.

 

Otomotiv Gazetecileri Derneği’nin 4’üncü kez gerçekleştirdiği Türkiye’de Yılın Otomobili Yarışması’nda 7 finalist arasında kıyasıya rekabet yaşandı…

 

Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından bu yıl 4’üncü kez düzenlenen ve tüm aşamalarında büyük heyecan yaşanan “Türkiye’de Yılın Otomobili” yarışmasının birincisi hibrit versiyonu ile birlikte Türkiye’de üretilen Toyota Corolla oldu. OGD üyesi 74 otomotiv gazetecisinden toplamda 4170 puan alan Toyota Corolla Sedan birinciliğe ulaştı. Yarışmanın ilk yılında Skoda Superb, ikinci yılında yılda Renault Megane Sedan, üçüncü yılında ise Hyundai Ioniq Hybrid bu önemli ödülün sahibi olmuştu.


Yarışmanın ilk etabında; 21 aday otomobil arasından jüri üyelerinin oylarıyla en fazla puan alan 7 otomobil finalde yer almaya hak kazandı. Finale kalan modeller “Tasarım, yol tutuş, ergonomi, yakıt tüketimi, emisyon oranları, güvenlik, donanım seviyesi, fiyat-değer oranı” kriterler açısından önemli bir sınavdan geçirildi.
“Yılın Otomobilini” belirleyen ikinci etapta ise Toyota Corolla Sedan; Dacia Duster, Ford Focus, Honda CR-V, Mercedes Benz A Serisi, Volkswagen T-Roc ve Volvo XC40, modellerini aldığı puanlarla geride bırakmayı başardı. Birinci seçilen Toyota Corolla, “Yılın Otomobili” logosunu bir yıl boyunca basın bülteni ve reklamlarında kullanabilecek. 


Otomotiv gazetecilerinin verdiği oylarla Türkiye’nin “Otomobil Oscarı” olarak adlandırılan Türkiye yılı Otomobili ödülüne layık görülen Toyota Corolla Sedan’ın açıklandığı Feriye Palace’da gerçekleştirilen törende bir konuşma yapan OGD Yönetim Kurulu Başkanı Ufuk Sandık, Türkiye’de Yılın Otomobili yarışmasınının tüketiciler için yol gösterici özelliğinin bulunduğuna bir kez daha dikkat çekti.
Sandık, yarışmanın tüm aşamalarında finalist otomobiller arasında büyük bir rekabetin yaşandığını da belirterek “Objektif bakış açısıyla otomobilleri değerlendirirken, fiyat-donanım, tasarım, inovasyon, motor, yol tutuş gibi konuları göz önünde bulundurduk. Tüketicilerin otomobil satın alırken, yılın otomobili yarışmasını referans olarak görmesi bizler için çok önemli. Bu yılda tüm otomobiller arasında zorlu bir rekabet yaşandı. Ve sonuçta bir otomobil ilk sırada yer aldı” dedi.

 

Düzenlenen törende “Türkiye’de Yılın Otomobili” ödülünü alan Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt otomotiv gazetecilerinin verdiği bu karardan büyük mutluluk yaşadıklarını söyledi. Bozkurt ödülü aldıktan sonra şunları söyledi;
“Öncelikle Otomotiv Gazetecileri Derneği’ne çok teşekkür ediyorum. Bütün otomobiller bir emeğin ürünü ve OGD olarak o kadar kaliteli bir işe imza atıyorsunuz ki gerçekten görüyorum ki bu işin mayası tuttu. Burada yarışan finale kalmamış olanlar dahil olmak üzere çok kıymetli emek ürünü otomobiller. Sembolik olarak birinin seçilmesi gerekiyordu. Bizler dahil olduk. Bence otomotiv sektörü kazandı.”

 

OYAK Renault’un 50. Yılı
‘Türkiye’de Yılın Otomobili” yarışması’nın ödül töreninde ayrıca Türk otomotiv sektörüne katkı sağlayanlara onurlandırmayı planlayan OGD, bu yılki özel ödülünü Türkiye’deki işbirliklerinin 50’nci yılını kutlayan OYAK Renault Mais’e verdi. OYAK adına Genel Müdür Antoine Aoun özel ödülünü OGD Yönetim Kurulu Üyesi Levent Köprülü’nün elinden alırken, Renault Mais’in ödülü OGD Yönetim Kurulu Üyesi Volkan Demirkuşak tarafından Genel Müdür Berk Çağdaş’a takdim edildi.

“Türkiye’de Yılın Otomobili 2019” PPG Otomotiv Tamir Boyaları ana sponsorluğunda, Bridgestone, Intercity ve Shell Helix Motor Yağları co-sponsorluğunda gerçekleşti. 


Hangi otomobil kaç puan aldı? 

1. Toyota Corolla Sedan 4170
2. Dacia Duster 3770
3. Mercedes Benz A Serisi 2670
4. Ford Focus 2260
5. Volvo XC40 OGD 2020
6. Volkswagen T-Roc 1880
7. Honda CR-V 1730

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ülkenin içinde bulunduğu ekonomik durumla doğru orantılı olarak en önemli seçim kriteri fiyat olmuş belli. Toyota'nın ciddi uygun rakamlarıyla birlikte Duster'ın 2.olmasını başka bir şekilde izah etmek zor.

Edited by Cenk Demirel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota’da hibrit motoru bilmem ama D4d ye bindikten sonra o araç havada gitse, su yaksa almam donanım olarak da detay verseler iyi olurmuş zira touch modeli kuş serisinin klimalı modeli. 

Duster’ı 2. Seçen heyet,komisyon ya da topluluk duster ı seçim kriterlerinin neresine oturttu akıl işi değil gibi geldi bana 🤔 listeye tekrar baktım da ülke çığrından çıkmış sanki yazık!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amacı ve kalitesi uygun fiyatlı olsun, düşük bütçeli kitleye hitap edebilsin diye üretilen bir aracı ' uygun fiyat ' sunuyor diye yılın 2.otomobili seçmek hangi aklın ürünüdür bilemiyorum. İşi zaten bu olan bir otomobili işini yapabiliyor diye ödüllendirmek cidden trajikomik bir olay. Duster gibi bir aracın 2.olduğu ülkede ki otomobil sektörünün ekonomik halini, onu değerlendirip o sıraya yerleştiren otomobil gurmesi kitlesini varın siz hesap edin. 

Edited by Cenk Demirel

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 saat önce, Cenk Demirel yazdı:

Amacı ve kalitesi uygun fiyatlı olsun, düşük bütçeli kitleye hitap edebilsin diye üretilen bir aracı ' uygun fiyat ' sunuyor diye yılın 2.otomobili seçmek hangi aklın ürünüdür bilemiyorum. İşi zaten bu olan bir otomobili işini yapabiliyor diye ödüllendirmek cidden trajikomik bir olay. Duster gibi bir aracın 2.olduğu ülkede ki otomobil sektörünün ekonomik halini, onu değerlendirip o sıraya yerleştiren otomobil gurmesi kitlesini varın siz hesap edin. 

aynen katılıyorum , sanırım fiyatına göre sıralamışlar tüm otomobilleri değerlendirirken başka şeylere dikkat etmemişler.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,8 hybrid i seçtilerse eğer mtv sinden bihaberler sanırım.

Türkiye'de yılın otomobilleri artık 2. el araçlardır. 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota bu model ile epey ilerleme sağladı. Hybrid'i standartlaştırması bile büyük başarı. Bunun yanında yol tutuş ve tasarım anlamında da dikkat çeken bir model ortaya çıkarmışlar.

 

Dacia duster iyi bir araç olmayabilir. Ama fiyat/performans anlamında başarılı. Araca dışardan bakınca, ben ucuzum diye bağırmıyor en azından.

 

Fiyatı biraz makul olaydı, t-roc derdim ben.

 

Şu da doğru, maalesef kaliteli sıfır araba her geçen gün biraz daha uzaklaşıyor bizden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bu tür kapsamlı yarışmalarda belli bir nesnelliğin olduğuna inananlardanım.

Ancak ne kadar farklı alanlarda değerlendirme yapılıyor olursa olsun bir Toyota Corolla'nın Ford Focus'un neredeyse iki misli puan almasını anlamam kolay değil.

Yeni Corolla, daha önce de gündeme gelmişti, çok gelişti. İç hacim, artan sürüş dinamikleri ve konforu önemli gelişmeler. Ama bu gelişmelerle sadece sınıf standardını yakalar hale geldi. Üstünlüğü ne o zaman? Elbetteki başarılı elektrik motoru entegrasyonu, hem sürüş ataklığına, hem de ciddi ölçüde yakıt tüketimine katkısı var. Bu olumlu özellik biraz sinameki CVT şanzımanla gölgelense de kuşkusuz artı puan. Satış fiyatının aşırı cazip olmadığı göz önünde bulundurulunca da sonuç benim için güven sarsıcı bir hayal kırıklığı oluyor.

Yani kayırılmıştır demeyeyim ama değerlendirme metodolojisinin nesnelliği sorunlu diye düşünürüm.

Duster'a şaşırmadım, vakıa onun da puanı aşırı yüksek, ama kuşkulu arkadaşlara önyargılarından arınmalarını ve bir test sürüşü yapmalarını öneririm. 4x4 sistemi, başarılı dizel motoru, uyumlu çalışan eDC şanzıman ile göz dolduruyor, iç hacim şaşılacak düzeyde geniş, biraz paraya kıyarsanız da zengin donanımla alabiliyorsunuz. Bu türde bir araç bizde 150.000 TL civarında maliyetle geliyor iken, Avrupa'da bize göre hayli ucuz ve bir verimlilik ustası. Sonuçta iyi puanı hal eder ama maliyeti Türkiye'de sanıldığı kadar düşük değil. 

Velhasıl seçilmiş seçilmiştir, yapacak bir şey yok, ama benim nesnel gözlüğümle hiç böyle görünmüyor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 saat önce, Cem Boneval yazdı:

 

Ancak ne kadar farklı alanlarda değerlendirme yapılıyor olursa olsun bir Toyota Corolla'nın Ford Focus'un neredeyse iki misli puan almasını anlamam kolay değil.

Cem hocam, focus sedan, corollanın yanında hayli çirkin. Göstergeler ucuz, bagaj dökülüyor. Kalite hissi kavramını unuttu ford mühendisleri. İç tasarım st line harici başarılı değil. Onda da arka kol dayamayı unutmak gibi saçma işleri var. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 saat önce, Murat Kav. yazdı:

Cem hocam, focus sedan, corollanın yanında hayli çirkin. Göstergeler ucuz, bagaj dökülüyor. Kalite hissi kavramını unuttu ford mühendisleri. İç tasarım st line harici başarılı değil. Onda da arka kol dayamayı unutmak gibi saçma işleri var. 

                 Zaten Ford'un iç mekan malzemesi konusunda, biraz artık değişiklik yapması lazım. Metal aksam konusnda çok iyi ama kaplamaları ve derileri biraz daha üst segmente taşımaası lazım. Soyulma olayları hiç hoş değil. Dünyanın parası bu arabalar. Parçalarının pahalılığı da cabası. 

--8 dakika sonra eklendi--

                   Toyota Corolla'nın kazanmasına şaşırmadım. Bir kere tasarım olarak mükemmele yakın olmuş. Gerçekten bu konuda iyi iş çıkarmışlar. Ben kendim zaten Focus'umu satsam alacağım araba Corolla'dır. Sessizliği, malzeme kalitesi, güvenliği bana güvenilir geliyor. Motoru da iyileştirmişler. Detaylara çok girmiyorum. Ama Dacia Duster'a ben de şaşırdım. fakat bu aracın çıktığından bu yana da son modeline kadar geldiği nokta da bence takdiri hakediyor ve kullananların genellikle mennun olduğunu söyleyebilirim. Cem abi'nin dediği gibi de, Focus'un neredeyse 1.5 katı, Corolla'nın da 2 katı kadar oy alması da bana da dengeli bir puanlama gibi gelmedi. Ama burada sanırım araçların kendi aralarındaki farklar değil, bir önceki modele göre aracı geliştirdikleri başarılar ölçü alınmış, T-roc modeli hariç. Sonuç olarak bu teste göre kimse gidip ben Corolla alıyorum demez. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Yakup Çağatay
      Öncelikle ortada biraz isim karmaşası var çünkü Toyota önce Avrupa’da Yeni Auris’i tanıttı daha sonra Kuzey Amerika’da Corolla HB tanıtıldı derken bir açıklama geldi: “Dünya genelinde C sınıfı için tek isim kullanacağız karoser ne olursa olsun o isim de Corolla”. Buradan anlamamız gereken şey artık Corolla üç farklı karoserle (Hb, sedan ve SW) satışa çıkacak ve Auris ismi artık kullanılmayacak.
       
      Fazlası: https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-yeni-toyota-corolla-sedan-tanitildi/
      EU ve USA spec tüm fotoğraflar ile.
       
      Sedan iki adet motora sahip - WLTP
      A) 1.8L hibrit 122 hp 4.3 L/100 km
      B) 1.6L benzin 132 hp (Manuel veya CVT) 6.1 L/100 km
      Dizel yok.
       



       

      USA SPEC - SPOR SERİSİ
       

       

    • By Yakup Çağatay
      Daha Dinamik Tasarımda Daha Fazla Hibrit Güç. Toyota’nın kompakt sınıfı üyesi Auris tamamen yenilendi.
       
      Fazlası: https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-2019-toyota-auris-cenevrede-tanitildi/
       
      Mevcut Auris güç aktarma organı hattı beş geleneksel motor ve bir hibrit güç aktarım organından oluşmaktaydı.
      Yeni Auris, 1.2L 122 hp’lik turbo benzinli motor, 1.8 litre ve 2.0 litrelik hibrit motorlara sahip.
       
      İçerden görüntü yok, Toyota yüzeysel bilgiler verdi henüz.
       
       


    • By Yakup Çağatay
      Kaliteli halleri, bilgiler ve diğer çekimler burada yer almaktadır: https://anasayfa.focusclubtr.com/2017-istanbul-autoshowdan-goruntuler/
       
      Önce kısa bir video
       
       
      Fotoğraflar
       
       


















       
       

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.