Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

“ER-OL
Çağdaş Kolcuoğlu

Boya Kuruması Hakkında

Recommended Posts

                    Merhabalar.

 

                    Benim sorum olacak. Bir kapı boyandıktan sonra tam olarak boyanın kuruması kaç günü bulur ? Yani boyandıktan sonra kuruyunca genelde teslim ederler aracı. Ama bu boyanın sertleşmesi, artık sürekli aynı kalacak hale gelmesi tam olarak kaç gündür. Bunu şundan soruyorum. Şayet boyanan yere kuruduktan 1-2 gün sonra, bir bant yapıştırdınız, 3-4 gün sonra çıkartınca o boyayı kaldırmaması açısından. 

                    Bir diğer sorum da, benim aracım aytozu grisi. Bu boya kodunu verdiğimizde, farklı markalarda boyalar var. Bunların hepsi de aynı rengi verir mi ? Ya da aynı markanın boyasını atıyorum sağ arka kapıyı boyadım, 1 yıl sonra da sağ ön kapıyı boyadığımda aynı rengi verir mi ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boyanın kuruması bir çok faktöre bağlı, sertleştirici ve boyanın içerik miktarına, malzemelerin kalitesine göre değişir. Yüzeyin kürleşmesi genellikle birkaç saat içinde olup biter ancak derindeki katmanlar için bu süre çok değişken ve uzundur, boya kalınlığına vs. göre değişir. Bazı durumlarda günlerce sürer. Fırınlama benzeri bir uygulama yoksa ben ilk birkaç gün, belki 1 hafta, hiçbir şey yapıştırmazdım.

 

Renk konusuna gelince, beyaz renkte bile aynı rengi tuturmak çoğu zaman mümkün olmuyor, ki metalik bir renkten bahsediyoruz. Burada da yine bir sürü faktör var. Kullanılan baz, pigment kalitesi vs. Fabrikadaki boyayı getirip vursanız bile, aynı kusursuzlukta tutacağını sanmıyorum. 1 yıl sonra aracın maruz kalacağı güneş, sıcaklık, toz ve partiküller birçok farka neden olacaktır. İşin ehlini bulup güvenmekten başka çok yapılacak birşey yok bana kalırsa.

Edited by Semih O.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boya işi gerçekten sıkıntı.

Ankara'da boya konusunda işin ehli birisini arıyorum hatta foruma konusunu bile açtım okuyan var fakat 1 haftadır hiç cevaplayan olmadı.

İçime sinen bir yer bulamadım henüz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 saat önce, Semih O. yazdı:

Boyanın kuruması bir çok faktöre bağlı, sertleştirici ve boyanın içerik miktarına, malzemelerin kalitesine göre değişir. Yüzeyin kürleşmesi genellikle birkaç saat içinde olup biter ancak derindeki katmanlar için bu süre çok değişken ve uzundur, boya kalınlığına vs. göre değişir. Bazı durumlarda günlerce sürer. Fırınlama benzeri bir uygulama yoksa ben ilk birkaç gün, belki 1 hafta, hiçbir şey yapıştırmazdım.

 

Renk konusuna gelince, beyaz renkte bile aynı rengi tuturmak çoğu zaman mümkün olmuyor, ki metalik bir renkten bahsediyoruz. Burada da yine bir sürü faktör var. Kullanılan baz, pigment kalitesi vs. Fabrikadaki boyayı getirip vursanız bile, aynı kusursuzlukta tutacağını sanmıyorum. 1 yıl sonra aracın maruz kalacağı güneş, sıcaklık, toz ve partiküller birçok farka neden olacaktır. İşin ehlini bulup güvenmekten başka çok yapılacak birşey yok bana kalırsa.

              Çok güzel açıklamışsınız. Çünkü ben kapısı boyanan araçlara bakıyorum hemen olmasa da dikkatli bakılınca farkediliyor. Bu ustanın yetersiz bilgisinden ve ustalığından mı kaynaklanıyor yoksa bu mümkün olabilecek birşey değil mi diye merak ediyordum. Çünkü ona göre usta arıcaktım. mesela benim gri olduğu için, içine birazcık mavi,siyah ya da beyaz katarak aynı rengi tutturabilirler diye düşündüm. En iyisi sanırm dediğiniz gibi iyi bir boya ustasına, özellikle gözleri iyi gören 🙂 'e götürmek. 

 

               Kuruma olayına gelince bende şunu düşünüyorum kesinlikle güneşte en az 1 hafta kalmalı diye tahmin ediyordum. Hemen hemen sizde ona göre bir rakam vermişsiniz. 

--1 dakika sonra eklendi--
2 saat önce, Alptuğ Ö. yazdı:

Boya işi gerçekten sıkıntı.

Ankara'da boya konusunda işin ehli birisini arıyorum hatta foruma konusunu bile açtım okuyan var fakat 1 haftadır hiç cevaplayan olmadı.

İçime sinen bir yer bulamadım henüz.

             Ankara'da olmadığım için bu sorunuza verebilecek cevabım olmucak ne yazık ki. Ama illa ki forumda gören, yazan arkadaşlar olacaktır.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford yetkili servis kaporta ustalarının söylediğine göre ay tozu gri, manyetik gri, şeker ve yakut kırmızı renkleri sonradan üzerinde çalışılırken en problemli renklermiş. Hatta bir ara ay tozu gri rengindeki Connectlerin sürgü kapıları ile çamurluk bölümlerindeki tonun aynı olanını bulmanın neredeyse imkansız olduğunu söylemişlerdi. 2005 yılında aldığım Fiesta'm ay tozu gri idi. Kapının birisinde bir ton farkı görüp servise gittiğimde söylemişlerdi. Arabayı başka yerde de baştan sona incelettim teslimat öncesi bana çaktırmadan bir işlem yapılmış mı diye hatta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 saat önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

güneşte en az 1 hafta kalmalı diye tahmin ediyordum. Hemen hemen sizde ona göre bir rakam vermişsiniz. 

Güneş kuruma için iyi bir ortam sağlamaz, güneş altında kuruma sıcaklıkları çok değişkenlik gösterir bu yüzden çatlaklar ve portakal kabuğu görüntüsü gibi kusurlar oluşur. Bana göre homojen bir kuruma için ideal olan, sabit sıcaklıkta ve nemde, iyi havalandırılan bir ortamdır.

Edited by Semih O.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 saat önce, Semih O. yazdı:

Güneş kuruma için iyi bir ortam sağlamaz, güneş altında kuruma sıcaklıkları çok değişkenlik gösterir bu yüzden çatlaklar ve portakal kabuğu görüntüsü gibi kusurlar oluşur. Bana göre homojen bir kuruma için ideal olan, sabit sıcaklıkta ve nemde, iyi havalandırılan bir ortamdır.

           Portakal kabuğu benzetmesi çok iyiydi 🙂 Ne demek istediğinizi çok iyi anladım. Boyamak kadar, kurutmanın da önemli olduğunu anlıyoruz buradan. Bunları bu şekilde, nizami olarak yapan kaç tane boyacı vardır onu bilemiyorum. Tam bir bilgi ve teknolloji takibi isteyen bir iş. Tabii bizim sanayilerimzdeki ustalar belki beceriklisi fazladır ama güncel teknolojik ekipmanları ne kadar takip ediyorlar ya da ne kadar profesyonel bilgisi var onu bilemiyoruz. Burada izlenecek en iyi yol sanırım oranın tecrübesini yaşayan tüketicilerdir. Referansla gitmek en mantıklısı 👍

--6 dakika sonra eklendi--
4 saat önce, Serkan Z. yazdı:

Ford yetkili servis kaporta ustalarının söylediğine göre ay tozu gri, manyetik gri, şeker ve yakut kırmızı renkleri sonradan üzerinde çalışılırken en problemli renklermiş. Hatta bir ara ay tozu gri rengindeki Connectlerin sürgü kapıları ile çamurluk bölümlerindeki tonun aynı olanını bulmanın neredeyse imkansız olduğunu söylemişlerdi. 2005 yılında aldığım Fiesta'm ay tozu gri idi. Kapının birisinde bir ton farkı görüp servise gittiğimde söylemişlerdi. Arabayı başka yerde de baştan sona incelettim teslimat öncesi bana çaktırmadan bir işlem yapılmış mı diye hatta. 

  •            Bunu ilk defa duyuyorum. Açıkçası çok şaşırdım. Her üretilen araçta mutlaka bir kusur oluyor. Tabii bunların bir kısmını biz kesinlikle göremiyoruz. Bir kısmı dikkatli bakılınca anlaşılıyor. Ama maddenin yapısı gereği tabii ki milimetrik hatalar olacaktır. Hiçbir parça diğerinle birebir aynı değildir sonuç itibariyle. Ama Aytozu grisi sıfır kilometre araçlarda bile böyle hatalar veriyorsa, bizim lokal boyalarımızda ya da parça boyamalarında birebir tutmamasını o zaman çok fazla irdelememek lazım diye düşünüyorum. Bu bilgi için teşekkürler.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.