Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

“ER-OL
Ulaş Taş

Focus 3 17” Jant ile Helezon Müdahalesi Gerekli Mi?

Recommended Posts

    Merhabalar;

 

Arkadaşlar forumdaki tüm focus mk3 jant önerilerinin hepsine baktım. Doktor Bey’imizin detaylı açıklamaları beni her ne kadar cezp etse de kesin bir dil ile yardım bekliyorum. İlk öncelik ile 18" jant almayı düşünüyordum ST model Geyik Jant İnce Kollu olandan. Mevzu şu ki 18" jant alırsam sanırım arabanın helezonlarına müdahale şart leylek gibi duracak çünkü 17" alırsam bu modelin 215/45 17" ile desteklersek helezonlara bir müdahale yapmak şart mı? Yâda siz ne önerisiniz. İstediğim mevzu araca çok müdahale etmeden aracın görünümü güzelleştirmek.

 

43763375_278326929456622_5514571669165070064_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 dakika önce, Ulaş Taş yazdı:

arabanın helezonlarına müdahale şart

Bu araç Avrupa'da opsiyon olarak 18 jant ve 235/40-18 lastikle geliyor. Ve hiç de öyle leylek gibi falan durmuyor.

Estetik beklentilerinizi bilemem ama işlevsel olarak bir değişiklik gerekmez (tur sınırlandırıcı konu dışı olmak koşulu ile).

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

takacaksam en aşşağı 18 jant +3.5 eibach yay takarım 17 için hiç orjinalliği bozmam...

Mevzu da zaten burada patlak veriyor. Şu an kara jant var. Alacağım Jant için çok masraf açıyor yaylar ile jant lastik birde 18" jantlar için konuşmak gerekirse sıkıntısı bitmiyor diye biliyorum. Yada nasıl yapılabilir. Helezonları isitip bir bakla düşürebilirim de. Zaten sizlerden beklentim. Sizin gibi düşünüp kestirip atmak değil. Enine boyuna komple düşünüp karar vermek sonuçta alacağımı 3-4 sene kullanmayı düşünerek alacağım.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 dakika önce, Ulaş Taş yazdı:

Mevzu da zaten burada patlak veriyor. Şu an kara jant var. Alacağım Jant için çok masraf açıyor yaylar ile jant lastik birde 18" jantlar için konuşmak gerekirse sıkıntısı bitmiyor diye biliyorum. Yada nasıl yapılabilir. Helezonları isitip bir bakla düşürebilirim de. Zaten sizlerden beklentim. Sizin gibi düşünüp kestirip atmak değil. Enine boyuna komple düşünüp karar vermek sonuçta alacağımı 3-4 sene kullanmayı düşünerek alacağım.

yerinizde olsam acele etmeden bütçeme uygun 2.el temiz jant lastik seti şeklinde bakardım bulunduğum şehirde sarı sitede bazen düzgün ürünler oluyor ...

helezonlarda ısıtma işi sıkıntı soğuk pres konforlu ve tehlikesiz ama doğrusu eicbach spor yay...

Edited by Serkan Karakoca

Share this post


Link to post
Share on other sites
Şimdi, Cem Boneval yazdı:

Bu araç Avrupa'da opsiyon olarak 18 jant ve 235/40-18 lastikle geliyor. Ve hiç de öyle leylek gibi falan durmuyor.

Estetik beklentilerinizi bilemem ama işlevsel olarak bir değişiklik gerekmez (tur sınırlandırıcı konu dışı olmak koşulu ile).

Merhaba hocam. Sizin yazdıklarınızı okuyarak zaten sizlere sormak istedim. CMS jant ve ölçüler ile paylaşım oluşturmuştunuz o konuyuda dikkatli okumuştum. Şimdi ST geyik modelinin 18" 225-40 18" olarak yapılandırırsam duruşundaki görsellik nasıl olur sorusuna çok abartısız durmaz mı diyorsunuz birde önerir misiniz? ne gibi terslik yaşırım?

--1 dakika sonra eklendi--
19 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

yerinizde olsam acele etmeden bütçeme uygun 2.el temiz jant lastik seti şeklinde bakardım bulunduğum şehirde sarı sitede bazen düzgün ürünler oluyor ...

helezonlarda ısıtma işi sıkıntı soğuk pres konforlu ve tehlikesiz ama doğrusu eicbach spor yay...

hımm 18" soğuk pres çokta basık olmasına gerek yok. Çamurluk arasındaki teker mesafesi çirkin gözükmediği sürece bana yeter. Çok yere yakın olmasını zaten istemiyorum.

--45 dakika sonra eklendi--
Bir saat önce, Cem Boneval yazdı:

Bu araç Avrupa'da opsiyon olarak 18 jant ve 235/40-18 lastikle geliyor. Ve hiç de öyle leylek gibi falan durmuyor.

Estetik beklentilerinizi bilemem ama işlevsel olarak bir değişiklik gerekmez (tur sınırlandırıcı konu dışı olmak koşulu ile).

Hocam şimdi baktım da 235/40 biraz geniş gibi geldi sanırım.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 saat önce, Ulaş Taş yazdı:

ne gibi terslik yaşırım?

40 yanak lastik konfor kaybı demektir.  

Hele bir de yay takılırsa bence anlamsız sert olur. 

Geniş taban ayrıca yakıt tüketimini yaklaşık %5 arttırır.

Bu leylek konusunu da anlamakta zorlanıyorum. 

Jant çapı büyüdüğü için lastik çapı değişmiyor ki, çamurluğun içi neden boş kalsın!? 

Görsel:

image.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

40 yanak lastik konfor kaybı demektir.  

Hele bir de yay takılırsa bence anlamsız sert olur. 

Geniş taban ayrıca yakıt tüketimini yaklaşık %5 arttırır.

Bu leylek konusunu da anlamakta zorlanıyorum. 

Jant çapı büyüdüğü için lastik çapı değişmiyor ki, çamurluğun içi neden boş kalsın!? 

Görsel:

image.png

 

Hocam görsel olarak göndermiş olduğunuza ikna olmakla birlikte mahçup olduk şimdi. O zaman hocam ben 18" St jant ve 225/40 R18 Lastik takımı alıyorum pişmanlık duymayacağımdır. Konfor olarak pekte değişkenlik hissedeceğimi düşünmüyorum. Hissiyat olarak anlamam sanırım görüntüm güzel olsun yeterli yani 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yazilanlari okumadim, ancak tahmin edebiliyorum 🙂 

olay su; bir aracin spec inde spor yay/alcak suspansiyon yoksa kapi icinde yazan olculere uymak sartiyla disaridan yaylarina dokunmaniz gerekmez. Mesela ben focus 3 hb aracimi 16 tit hantlari ile aldim, once 17 spor paket janti sonrada 18 lansman janti taktim. Orjinal lastik olculerini kullandim. Ve asla leylek gibi kalma gibi bir durum olmadi. 

 

Ama golfte soyle bir sey var mesela, 18 kle alinca arac 1,5 santim daha alcak spor suspansiyon ile geliyor. Haliyle fabrika cikisi 16 yada 17 jantli golfe 18 jant takarsaniz gercekten leylek gibi oluyor. Bu sadece bir ornek... 

 

sonuc olarak; focus 3 de orjinal lastik olculeri ve jant degerlerine bagli kalmak sartiyla kesinlikle yay kullanmani gerekmez! 7541A08A-595F-462C-B623-F4485C43E909.thumb.jpeg.20884d0ac336dccdf3d3f86d6a842078.jpeg7541A08A-595F-462C-B623-F4485C43E909.thumb.jpeg.20884d0ac336dccdf3d3f86d6a842078.jpeg5D2125E5-349C-4C6F-9E48-5C0011B90720.thumb.png.346b6646e4a170a5f067dc9dbb785466.png

8F0B205C-A59A-4A34-9223-29F002F39AE2.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 saat önce, Mert Yürüyen yazdı:

Yazilanlari okumadim, ancak tahmin edebiliyorum 🙂 

olay su; bir aracin spec inde spor yay/alcak suspansiyon yoksa kapi icinde yazan olculere uymak sartiyla disaridan yaylarina dokunmaniz gerekmez. Mesela ben focus 3 hb aracimi 16 tit hantlari ile aldim, once 17 spor paket janti sonrada 18 lansman janti taktim. Orjinal lastik olculerini kullandim. Ve asla leylek gibi kalma gibi bir durum olmadi. 

 

Ama golfte soyle bir sey var mesela, 18 kle alinca arac 1,5 santim daha alcak spor suspansiyon ile geliyor. Haliyle fabrika cikisi 16 yada 17 jantli golfe 18 jant takarsaniz gercekten leylek gibi oluyor. Bu sadece bir ornek... 

 

sonuc olarak; focus 3 de orjinal lastik olculeri ve jant degerlerine bagli kalmak sartiyla kesinlikle yay kullanmani gerekmez! 7541A08A-595F-462C-B623-F4485C43E909.thumb.jpeg.20884d0ac336dccdf3d3f86d6a842078.jpeg7541A08A-595F-462C-B623-F4485C43E909.thumb.jpeg.20884d0ac336dccdf3d3f86d6a842078.jpeg5D2125E5-349C-4C6F-9E48-5C0011B90720.thumb.png.346b6646e4a170a5f067dc9dbb785466.png

8F0B205C-A59A-4A34-9223-29F002F39AE2.jpeg

Anladım hocam şimdi o zaman ben 18" alıyorum 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 saat önce, Ulaş Taş yazdı:

Anladım hocam şimdi o zaman ben 18" alıyorum 😄

Acima al... ama olculere dikkat et 👍🏼

Share this post


Link to post
Share on other sites
02.04.2019 - 16:30 tarihinde, Mert Yürüyen yazdı:

Yazilanlari okumadim, ancak tahmin edebiliyorum 🙂 

olay su; bir aracin spec inde spor yay/alcak suspansiyon yoksa kapi icinde yazan olculere uymak sartiyla disaridan yaylarina dokunmaniz gerekmez. Mesela ben focus 3 hb aracimi 16 tit hantlari ile aldim, once 17 spor paket janti sonrada 18 lansman janti taktim. Orjinal lastik olculerini kullandim. Ve asla leylek gibi kalma gibi bir durum olmadi. 

 

Ama golfte soyle bir sey var mesela, 18 kle alinca arac 1,5 santim daha alcak spor suspansiyon ile geliyor. Haliyle fabrika cikisi 16 yada 17 jantli golfe 18 jant takarsaniz gercekten leylek gibi oluyor. Bu sadece bir ornek... 

 

sonuc olarak; focus 3 de orjinal lastik olculeri ve jant degerlerine bagli kalmak sartiyla kesinlikle yay kullanmani gerekmez! 7541A08A-595F-462C-B623-F4485C43E909.thumb.jpeg.20884d0ac336dccdf3d3f86d6a842078.jpeg7541A08A-595F-462C-B623-F4485C43E909.thumb.jpeg.20884d0ac336dccdf3d3f86d6a842078.jpeg5D2125E5-349C-4C6F-9E48-5C0011B90720.thumb.png.346b6646e4a170a5f067dc9dbb785466.png

8F0B205C-A59A-4A34-9223-29F002F39AE2.jpeg

Başkan bu jantlar 17"mi 18" mi? Onu tam kestiremedim şimdi 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 saat önce, Ulaş Taş yazdı:

Başkan bu jantlar 17"mi 18" mi? Onu tam kestiremedim şimdi 

Yukarıdaki siyah focustaki jantlar 18. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 dakika önce, Mert Yürüyen yazdı:

Yukarıdaki siyah focustaki jantlar 18. 

Başkan bu jant nasıl :d 17" bayağı seksi duruyor 

jant.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.