Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 17” Jant ile Helezon Müdahalesi Gerekli Mi?


Önerilen Mesajlar

    Merhabalar;

 

Arkadaşlar forumdaki tüm focus mk3 jant önerilerinin hepsine baktım. Doktor Bey’imizin detaylı açıklamaları beni her ne kadar cezp etse de kesin bir dil ile yardım bekliyorum. İlk öncelik ile 18" jant almayı düşünüyordum ST model Geyik Jant İnce Kollu olandan. Mevzu şu ki 18" jant alırsam sanırım arabanın helezonlarına müdahale şart leylek gibi duracak çünkü 17" alırsam bu modelin 215/45 17" ile desteklersek helezonlara bir müdahale yapmak şart mı? Yâda siz ne önerisiniz. İstediğim mevzu araca çok müdahale etmeden aracın görünümü güzelleştirmek.

 

43763375_278326929456622_5514571669165070064_n.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

50 dakika önce, Ulaş Taş yazdı:

arabanın helezonlarına müdahale şart

Bu araç Avrupa'da opsiyon olarak 18 jant ve 235/40-18 lastikle geliyor. Ve hiç de öyle leylek gibi falan durmuyor.

Estetik beklentilerinizi bilemem ama işlevsel olarak bir değişiklik gerekmez (tur sınırlandırıcı konu dışı olmak koşulu ile).

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

24 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

takacaksam en aşşağı 18 jant +3.5 eibach yay takarım 17 için hiç orjinalliği bozmam...

Mevzu da zaten burada patlak veriyor. Şu an kara jant var. Alacağım Jant için çok masraf açıyor yaylar ile jant lastik birde 18" jantlar için konuşmak gerekirse sıkıntısı bitmiyor diye biliyorum. Yada nasıl yapılabilir. Helezonları isitip bir bakla düşürebilirim de. Zaten sizlerden beklentim. Sizin gibi düşünüp kestirip atmak değil. Enine boyuna komple düşünüp karar vermek sonuçta alacağımı 3-4 sene kullanmayı düşünerek alacağım.

  • Şaşırmış 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Ulaş Taş yazdı:

Mevzu da zaten burada patlak veriyor. Şu an kara jant var. Alacağım Jant için çok masraf açıyor yaylar ile jant lastik birde 18" jantlar için konuşmak gerekirse sıkıntısı bitmiyor diye biliyorum. Yada nasıl yapılabilir. Helezonları isitip bir bakla düşürebilirim de. Zaten sizlerden beklentim. Sizin gibi düşünüp kestirip atmak değil. Enine boyuna komple düşünüp karar vermek sonuçta alacağımı 3-4 sene kullanmayı düşünerek alacağım.

yerinizde olsam acele etmeden bütçeme uygun 2.el temiz jant lastik seti şeklinde bakardım bulunduğum şehirde sarı sitede bazen düzgün ürünler oluyor ...

helezonlarda ısıtma işi sıkıntı soğuk pres konforlu ve tehlikesiz ama doğrusu eicbach spor yay...

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Cem Boneval yazdı:

Bu araç Avrupa'da opsiyon olarak 18 jant ve 235/40-18 lastikle geliyor. Ve hiç de öyle leylek gibi falan durmuyor.

Estetik beklentilerinizi bilemem ama işlevsel olarak bir değişiklik gerekmez (tur sınırlandırıcı konu dışı olmak koşulu ile).

Merhaba hocam. Sizin yazdıklarınızı okuyarak zaten sizlere sormak istedim. CMS jant ve ölçüler ile paylaşım oluşturmuştunuz o konuyuda dikkatli okumuştum. Şimdi ST geyik modelinin 18" 225-40 18" olarak yapılandırırsam duruşundaki görsellik nasıl olur sorusuna çok abartısız durmaz mı diyorsunuz birde önerir misiniz? ne gibi terslik yaşırım?

--1 dakika sonra eklendi--
19 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

yerinizde olsam acele etmeden bütçeme uygun 2.el temiz jant lastik seti şeklinde bakardım bulunduğum şehirde sarı sitede bazen düzgün ürünler oluyor ...

helezonlarda ısıtma işi sıkıntı soğuk pres konforlu ve tehlikesiz ama doğrusu eicbach spor yay...

hımm 18" soğuk pres çokta basık olmasına gerek yok. Çamurluk arasındaki teker mesafesi çirkin gözükmediği sürece bana yeter. Çok yere yakın olmasını zaten istemiyorum.

--45 dakika sonra eklendi--
Bir saat önce, Cem Boneval yazdı:

Bu araç Avrupa'da opsiyon olarak 18 jant ve 235/40-18 lastikle geliyor. Ve hiç de öyle leylek gibi falan durmuyor.

Estetik beklentilerinizi bilemem ama işlevsel olarak bir değişiklik gerekmez (tur sınırlandırıcı konu dışı olmak koşulu ile).

Hocam şimdi baktım da 235/40 biraz geniş gibi geldi sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Ulaş Taş yazdı:

ne gibi terslik yaşırım?

40 yanak lastik konfor kaybı demektir.  

Hele bir de yay takılırsa bence anlamsız sert olur. 

Geniş taban ayrıca yakıt tüketimini yaklaşık %5 arttırır.

Bu leylek konusunu da anlamakta zorlanıyorum. 

Jant çapı büyüdüğü için lastik çapı değişmiyor ki, çamurluğun içi neden boş kalsın!? 

Görsel:

image.png

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

40 yanak lastik konfor kaybı demektir.  

Hele bir de yay takılırsa bence anlamsız sert olur. 

Geniş taban ayrıca yakıt tüketimini yaklaşık %5 arttırır.

Bu leylek konusunu da anlamakta zorlanıyorum. 

Jant çapı büyüdüğü için lastik çapı değişmiyor ki, çamurluğun içi neden boş kalsın!? 

Görsel:

image.png

 

Hocam görsel olarak göndermiş olduğunuza ikna olmakla birlikte mahçup olduk şimdi. O zaman hocam ben 18" St jant ve 225/40 R18 Lastik takımı alıyorum pişmanlık duymayacağımdır. Konfor olarak pekte değişkenlik hissedeceğimi düşünmüyorum. Hissiyat olarak anlamam sanırım görüntüm güzel olsun yeterli yani ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yazilanlari okumadim, ancak tahmin edebiliyorum ? 

olay su; bir aracin spec inde spor yay/alcak suspansiyon yoksa kapi icinde yazan olculere uymak sartiyla disaridan yaylarina dokunmaniz gerekmez. Mesela ben focus 3 hb aracimi 16 tit hantlari ile aldim, once 17 spor paket janti sonrada 18 lansman janti taktim. Orjinal lastik olculerini kullandim. Ve asla leylek gibi kalma gibi bir durum olmadi. 

 

Ama golfte soyle bir sey var mesela, 18 kle alinca arac 1,5 santim daha alcak spor suspansiyon ile geliyor. Haliyle fabrika cikisi 16 yada 17 jantli golfe 18 jant takarsaniz gercekten leylek gibi oluyor. Bu sadece bir ornek... 

 

sonuc olarak; focus 3 de orjinal lastik olculeri ve jant degerlerine bagli kalmak sartiyla kesinlikle yay kullanmani gerekmez! 7541A08A-595F-462C-B623-F4485C43E909.thumb.jpeg.20884d0ac336dccdf3d3f86d6a842078.jpeg7541A08A-595F-462C-B623-F4485C43E909.thumb.jpeg.20884d0ac336dccdf3d3f86d6a842078.jpeg5D2125E5-349C-4C6F-9E48-5C0011B90720.thumb.png.346b6646e4a170a5f067dc9dbb785466.png

8F0B205C-A59A-4A34-9223-29F002F39AE2.jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

19 saat önce, Mert Yürüyen yazdı:

Yazilanlari okumadim, ancak tahmin edebiliyorum ? 

olay su; bir aracin spec inde spor yay/alcak suspansiyon yoksa kapi icinde yazan olculere uymak sartiyla disaridan yaylarina dokunmaniz gerekmez. Mesela ben focus 3 hb aracimi 16 tit hantlari ile aldim, once 17 spor paket janti sonrada 18 lansman janti taktim. Orjinal lastik olculerini kullandim. Ve asla leylek gibi kalma gibi bir durum olmadi. 

 

Ama golfte soyle bir sey var mesela, 18 kle alinca arac 1,5 santim daha alcak spor suspansiyon ile geliyor. Haliyle fabrika cikisi 16 yada 17 jantli golfe 18 jant takarsaniz gercekten leylek gibi oluyor. Bu sadece bir ornek... 

 

sonuc olarak; focus 3 de orjinal lastik olculeri ve jant degerlerine bagli kalmak sartiyla kesinlikle yay kullanmani gerekmez! 7541A08A-595F-462C-B623-F4485C43E909.thumb.jpeg.20884d0ac336dccdf3d3f86d6a842078.jpeg7541A08A-595F-462C-B623-F4485C43E909.thumb.jpeg.20884d0ac336dccdf3d3f86d6a842078.jpeg5D2125E5-349C-4C6F-9E48-5C0011B90720.thumb.png.346b6646e4a170a5f067dc9dbb785466.png

8F0B205C-A59A-4A34-9223-29F002F39AE2.jpeg

Anladım hocam şimdi o zaman ben 18" alıyorum ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

02.04.2019 - 16:30 tarihinde, Mert Yürüyen yazdı:

Yazilanlari okumadim, ancak tahmin edebiliyorum ? 

olay su; bir aracin spec inde spor yay/alcak suspansiyon yoksa kapi icinde yazan olculere uymak sartiyla disaridan yaylarina dokunmaniz gerekmez. Mesela ben focus 3 hb aracimi 16 tit hantlari ile aldim, once 17 spor paket janti sonrada 18 lansman janti taktim. Orjinal lastik olculerini kullandim. Ve asla leylek gibi kalma gibi bir durum olmadi. 

 

Ama golfte soyle bir sey var mesela, 18 kle alinca arac 1,5 santim daha alcak spor suspansiyon ile geliyor. Haliyle fabrika cikisi 16 yada 17 jantli golfe 18 jant takarsaniz gercekten leylek gibi oluyor. Bu sadece bir ornek... 

 

sonuc olarak; focus 3 de orjinal lastik olculeri ve jant degerlerine bagli kalmak sartiyla kesinlikle yay kullanmani gerekmez! 7541A08A-595F-462C-B623-F4485C43E909.thumb.jpeg.20884d0ac336dccdf3d3f86d6a842078.jpeg7541A08A-595F-462C-B623-F4485C43E909.thumb.jpeg.20884d0ac336dccdf3d3f86d6a842078.jpeg5D2125E5-349C-4C6F-9E48-5C0011B90720.thumb.png.346b6646e4a170a5f067dc9dbb785466.png

8F0B205C-A59A-4A34-9223-29F002F39AE2.jpeg

Başkan bu jantlar 17"mi 18" mi? Onu tam kestiremedim şimdi 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.