Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.6 Ecoboost Focus Alt Devirde Cansızlaşma Sorunu


Mahır Cıplakoglu

Soru

2011 model 150binde olan aracimda 1.vitesten itibaren ivmelenme cansizlik sozkonusu 3bin devirlerden sonra arac yavas yavas ivmeleniyor aracta hissedilir derece performans kaybi mevcut hic bir sekilde ariza isigi yakmiyor ve yetkili serviste ariza tespit cihazina baglattigimdada hic bir ariza gorunmuyor  bu sekilde bi sorunla daha once karsilasan veya basinagelen  1.6 ecoboost kullanici arkadaslardan yardim bekliyorum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 7 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Araç kaç bin kmde ? Yola çıkıp Gaza bastığınızda  turbo basıncına baktımı servis makinadan enjektör püskürtme ve rail basınç sensörü akış miktarlarına baktılarmı ? Bu veriler olmadan fikir yürütmek zor ...

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Serkan kardesim öncelikle mevcut durum ile ilgili dusuncelerini yazdigin icin tesekkur ederim. Erzincandaki yetkili serviste ariza tespit cihazi bagli sekilde test surusu yaptik turbo, enjektor,yuksek basinc pompasi,gaz kelebegi,map vss ..cihazla kontrolu yapildi olmasi gerektigi gibi cikti turbo kontrolu yapildi herhangibi kacak ihtimaline karsi lakin yok arac 3 bin  devirden sonra ataga geciyo gaz pedalini dip yaptigimda arac dewiri cok yavas bi sekilde yukseliyor taki 3 bin devirde birazcik canlaniyor..sorum su yonde tum ihtimalleri gozden gecirdim bana bu tip bi ariza ile karsilasmis ve cozumu bulmus arkadaslarin tecrubeleri gerekli  bulundugum yer ihtibariyle tabiri caizse nokta tahmin  1.6 ecoboost tan ankaradan doguya dogru gittikce ne anlayan var nede bilen cevaplarinizi bekliyorum ecoboost kullanicilari tesekkurler..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
11 saat önce, Mahır Cıplakoglu yazdı:

Serkan kardesim öncelikle mevcut durum ile ilgili dusuncelerini yazdigin icin tesekkur ederim. Erzincandaki yetkili serviste ariza tespit cihazi bagli sekilde test surusu yaptik turbo, enjektor,yuksek basinc pompasi,gaz kelebegi,map vss ..cihazla kontrolu yapildi olmasi gerektigi gibi cikti turbo kontrolu yapildi herhangibi kacak ihtimaline karsi lakin yok arac 3 bin  devirden sonra ataga geciyo gaz pedalini dip yaptigimda arac dewiri cok yavas bi sekilde yukseliyor taki 3 bin devirde birazcik canlaniyor..sorum su yonde tum ihtimalleri gozden gecirdim bana bu tip bi ariza ile karsilasmis ve cozumu bulmus arkadaslarin tecrubeleri gerekli  bulundugum yer ihtibariyle tabiri caizse nokta tahmin  1.6 ecoboost tan ankaradan doguya dogru gittikce ne anlayan var nede bilen cevaplarinizi bekliyorum ecoboost kullanicilari tesekkurler..

maf sensörüne bakıldımı ?

gaz pedalından gaz kelebeğine giden kabloların voltaj sinyallerini voltmetre ile ölçtünüz mü?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
03.04.2019 - 09:25 tarihinde, Engin Kirtay yazdı:

Öncesinde iyiydi sonrasında mı böyle bir sorun oluşmaya başladı?

aslında bu sorunu pedal commander tarzı uygulama ile çözebilirsiniz. Alt devirlerde çok canlı olduğunu okudum sayısızca ve videolarda izledim.

Pedal commander gaz tepkisini arttırıyor bir çok sürüş modu var, Yani hassasiyet ayarını yapabiliyoruz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1.04.2019 - 21:16 tarihinde, Mahır Cıplakoglu yazdı:

2011 model 150binde olan aracimda 1.vitesten itibaren ivmelenme cansizlik sozkonusu 3bin devirlerden sonra arac yavas yavas ivmeleniyor aracta hissedilir derece performans kaybi mevcut hic bir sekilde ariza isigi yakmiyor ve yetkili serviste ariza tespit cihazina baglattigimdada hic bir ariza gorunmuyor  bu sekilde bi sorunla daha once karsilasan veya basinagelen  1.6 ecoboost kullanici arkadaslardan yardim bekliyorum

 

Aynı araç bende de mevcut, motor yağı olarak 5W-30 kullandığımda aracımda ivmelenme çok düşüyor. 5W-20 yağ kullanıldığında aracın motor sesi ve performansı daha iyi oluyor. Benim gözlemlediğim bunlar. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu şekilde problem yaşayan birileri olduğunu sanmıyorum.

Fikirlerimi paylaşayım. Eğerki daha önceki gibi performans alamıyorsanız aracınız yakıt hava karışımını ya düzgün ayarlayıp yakamıyor yada kompresyon kaybı var.

 

Yakıt hava karışımı nasıl bozulma nasıl olur: 

Maf veya Map sensörleri yanlış ölçümde yapar.

Basınç kaybı varsa turbodan emme manifolduna kadar olan kısımda yapar.

Turbodan önce maf sensöründen sonraki borularda bir yerlerden hava alırsa yapar.

Enjektörlerin püskürtme şeklinde bir problem varsa veya tıkanmışsa yapar.

Buji veya bobinlerde problem varsa yapar.

Egsoz manifoldundan oksijen sensörlerine kadar olan kısımda çatlak varsa eğer lambda sensörü yakılan yakıttaki hava yakıt karışımını yanlış hesaplar ve yanlış bir şekilde hava veya yakıtı artırır. 

---- Bu yukarıda saydığım maddelerden biri veya birkaçı olursa AFR yani yakıt hava karışımı bozulur ve motor verimsiz çalışır. Serviste bu tip verileri düzgün kontrol edebilecek teknik bir yetkili var mıdır bilemiyorum. AFR ve Long/Short Trim değerleri kontrol edilmeli.

 

Depo içi düşük basınç, motor üstü yüksek basınç yakıt pompaları verimsiz çalışırsa eğer araba düzgün yakıtla beslenemediğinden basıncı kısar yakıt hava karışımını korur fakat istenen güce karşılık yakıt hava karışımı olmadığından göreceli olarak güçsüz çalışır motor. Load değeri kontrol edilmeli, basınç eğer 1.3bar tepe 0.9bar devamlı değerlerde değilse eğer ve AFR istenen değerlerde ise yakıt elemanlarını gözden geçirmek gerekir.

 

Bunun yanı sıra katalitik tıkandı ise motor yeterli hızda egsoz gazını atamayacağı için motor verimsiz çalışır. Fakat sınır değerlere ulaştığında arıza ışığı yakar. 

 

Gelelim en can sıkıcı kısma. Motor verimli çalışabilmesi için yakıt hava karışımını yanma odasında 10.1:1 oranında sıkıştırmalı. Bu sıkıştırma bir kaçaktan dolayı ortaya çıkıyorsa eğer motor verimsiz çalışır. Bununla ilgili Fordun yayınlamış olduğu servis bülteninde önleme amaçlı genleşme kabı, aşırma valfi, termostat ve soğutma sıvısı seviye ölçer sistemi revizyonu görmeli sağlam araçlar. Eğerki bu sizin arabanızda yapılmadıysa risk altında motor. Blokta gömlek deformasyonu ve üst kapakta çatlağa kadar gidiyor bu durum. Basitçe kompresyon testi yaptırın ve ford bülteninde önerilen değişiklikleri serviste ücretsiz olarak uygulatın.

 

 

Yukarıda yazdıklarımdan sonra sanırım "tüm kontrolleri yaptık" düşüncesi afaki kalmıştır.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.