Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 1.5 Tdci Powershift Vuruntu


Enes Tahan

Soru

Merhabalar,

Aracımın şanzımanında bir problem yaşamaya başladım. Bu sorun otokoç istinyede powershift öğrenme(adaptive learning) yaptırdıktan sonra başladı. Dur kalk trafikte hızlanıp 2. Vitese geçiyor araç. Tekrar yavaş yavaş durmaya başlayınca yaklaşık 5 km/h hızda 2 den bire geçince vuruntu yapıyor. Bunu az çok her zaman yapıyor. Yogun trafikte silkelemeye çevirdiği zamanlarda oldu bu sorunun.

Tekrar otokoç istinyeye götürdüğümde şanzımanda sorumlu ustanın hiç bir fikri yoktu konuyla alakalı. Tektar yapalım öğrenme işlemini ücret almadan dediler.

Ama sonuç değişmedi.

Ustaya kavrama ile alakalı olup olmadıpını sordum , bu şanzımanın kavramasının çok dayanıklı oldugunu bitmesinin mümkün olmadığını söyledi. 1 den 2 ye geçiştete sertlik hissetmeye başladım ama şuan için vuruntu tarzında değil. Diğer vites geçişlerinde sıkıntı yok

 

Aracım 54 bin km de. 45 binde şanzımabn yağını değiştirmiştim. Aracımın garantidi yok. Ben şanzıman öğrenme işlemini vites yükselttiğinde araç 1250 devire düşünce titreme yapıyor kalibrasyon için yaptırmıştım.

Hatta ilana koymuştum aracımı satmak için bu sorun çıkınca kaldırdım. Bu şekilde satmak bana yakışmaz.

 

Varmı bir fikriniz arkadaşlar yardımcı olabilirseniz sevinirim. Beni yüklü bir masraf bekliyor gibi hissediyorum biraz ?

 

 

 

Enes Tahan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Merhabalar, daha önce Focus 1.6 Ti-Vct PowerShift kullacısıydım. Bende de bu problem vardı aracı 2. el almıştım ve daha önce serviste kavramasının değiştiğini öğrendim. Ben sonrasında servise götürdüğümde ise kavramanın değişmesi gerektiğini söylediler. Hiç bir işlem yaptırmadan kullanmaya devam ettim. Ama benim görüşüm bunun kronik olduğu çünkü bir çok araçta bu sorun mevcut, diğer vites geçişlerinde filan hiçbir problem yok sadece 1 den 2 ye atarken oluyor. Aracımı 10 bin km kullandım o şekilde hiç bir problemde yaşamadım. Ama tabi ben yaşamadım diye başkası yaşamayacak değil. Yine de tekrar gösterin derim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
28 dakika önce, Oğuzhan Asil yazdı:

Merhabalar, daha önce Focus 1.6 Ti-Vct PowerShift kullacısıydım. Bende de bu problem vardı aracı 2. el almıştım ve daha önce serviste kavramasının değiştiğini öğrendim. Ben sonrasında servise götürdüğümde ise kavramanın değişmesi gerektiğini söylediler. Hiç bir işlem yaptırmadan kullanmaya devam ettim. Ama benim görüşüm bunun kronik olduğu çünkü bir çok araçta bu sorun mevcut, diğer vites geçişlerinde filan hiçbir problem yok sadece 1 den 2 ye atarken oluyor. Aracımı 10 bin km kullandım o şekilde hiç bir problemde yaşamadım. Ama tabi ben yaşamadım diye başkası yaşamayacak değil. Yine de tekrar gösterin derim.

Benzinli ve dizel powerhsiftler birbirinden farklı. Dizel powershiftler genelde sorunsuz olarak biliniyor. Kavramaları uzun ömürlü. Bende sorub oluşması birde powershift öğrenme yaptırdıktan sonra oluşmasını anlamıyorum. Anlamasını beklediğim servis ustasıda yüzüme boş boş bakması canımı sıkıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim 1 yıl süren arızalar sonucunda şanzıman komple değişti ama sizin arızayı şeklini hiç yaşamadım ilk arıza çıktığında mekatronik değişti, bu arızadan 7 ay sonra volant değişti, 2018 Aralık ayıydı galiba şanzıman uyarı vermeye başladı tekrar mekatronik değişti ertesi gün yolda kaldım Otosan bu sefer komple şanzımanı değiştirdi şimdi sorun falan kalmadı, sorununuz mekatronik de olabilir çünkü tüm vites yükselme düşürmeyi mekatronik yapıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
12 saat önce, Oğuzhan Asil yazdı:

Merhabalar, daha önce Focus 1.6 Ti-Vct PowerShift kullacısıydım. Bende de bu problem vardı aracı 2. el almıştım ve daha önce serviste kavramasının değiştiğini öğrendim. Ben sonrasında servise götürdüğümde ise kavramanın değişmesi gerektiğini söylediler. Hiç bir işlem yaptırmadan kullanmaya devam ettim. Ama benim görüşüm bunun kronik olduğu çünkü bir çok araçta bu sorun mevcut, diğer vites geçişlerinde filan hiçbir problem yok sadece 1 den 2 ye atarken oluyor. Aracımı 10 bin km kullandım o şekilde hiç bir problemde yaşamadım. Ama tabi ben yaşamadım diye başkası yaşamayacak değil. Yine de tekrar gösterin derim.

İkisininde adı powershift ama tamamen farklı şanzımanlar. benzinlideki kronik arızalı (yada çok erken km'de kavrama yiyen cinsten diyelim) kuru kavrama; dizeldeki ısınmaya ve tükenmeye karşı çok dayanıklı olan yağlı kavrama. Yazılımsal bir durum olabilir, peşini bırakmayın. @Enes Tahan

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
21 saat önce, Enes Tahan yazdı:

Benzinli ve dizel powerhsiftler birbirinden farklı. Dizel powershiftler genelde sorunsuz olarak biliniyor. Kavramaları uzun ömürlü. Bende sorub oluşması birde powershift öğrenme yaptırdıktan sonra oluşmasını anlamıyorum. Anlamasını beklediğim servis ustasıda yüzüme boş boş bakması canımı sıkıyor.

Servisteki usta konusunda haklısınız, benimde ayrı canım sıkılıyor bu konuyla ilgili. Umarım sorununuz çözülür. Sonuçları paylaşırsanız bizleri de aydınlatmış olursunuz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Powershiftten anlayan özel yada yetkili servis öneriniz varsa bilmek isterim.

En azından sorunun kaynağını öğrenmiş olurum. Bu hafta içi evime yakın oldugu için nuray otoya bir uğrayayım. Garanti olmadığı için her uğramak masraf demek tabi ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
36 dakika önce, Enes Tahan yazdı:

Powershiftten anlayan özel yada yetkili servis öneriniz varsa bilmek isterim.

En azından sorunun kaynağını öğrenmiş olurum. Bu hafta içi evime yakın oldugu için nuray otoya bir uğrayayım. Garanti olmadığı için her uğramak masraf demek tabi ?

Şahsuvaroğlu servis sağolsun bir çok konuda bizlere yardımcı oldu, Anadolu yakasında olduğunuz için denemenizde fayda görüyorum. Telefonla arayıp çözüm konusunda fikir de alabilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

sorununuz çözüldü mü bilmiyorum ancak benim araç 2015 model 1.6 ti vct. 24binde ikinci el aldım aracı, aldığımdan beri 1-2 arası geçişlerde vuruyordu, titreme yapıyordu, baştan önemsemedim ancak giderek can sıkınca garanti bitmeden olayın kronik olduğunu öğrendiğim için değişim istedim, samsun otokoç sağolsun hemen ilgilendi, 35bin kmde 2017 model şanzıman takıldı. 15bin kmdir kullanıyorum şu an hala canavar gibi çalışıyor. 

Burhan Halil tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
18.03.2019 - 18:23 tarihinde, Enes Tahan yazdı:

Aracımın garantidi yok. Ben şanzıman öğrenme işlemini vites yükselttiğinde araç 1250 devire düşünce titreme yapıyor kalibrasyon için yaptırmıştım.

Fordun adaptasyon mantığı şöyle: Ön tanımlı değerleri sil, araba kendi kendine optimum değerleri kendisi tecrübe ederek oluştursun.

 

Şimdi iş böyle olunca senin daha önceden problemli olan aracın, tam olarak ne yapacağını öğrenmeden vites atıyor ve vuruntuları hissediyorsun. Bu nedenle adaptasyonu tekrarlasanızda bir şey değişeceğini sanmıyorum.

 

Yukarıda yazdıklarım 2010 den bu yana fordla olan tecrübemden yaptığım çıkarımlar.

 

Fakat servis dökümanlarında birçok adaptasyon süreci başlatıldıktan sonra yapılması gerekenleri belirtiyor. Tabi bu yapılması gerekenleri teknik personelin bilip uygulaması gerekiyor. Nedir dersen ben bilmiyorum.

 

Adaptasyon süreci ise, tek aşamalı değil. Bak burada aşamalarını tek tek gösteriyor. Servis kaç tanesini nasıl yapıyor dersen iyi şanslar derim.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
27.05.2019 - 19:01 tarihinde, Servet Ö. yazdı:

Şimdi iş böyle olunca senin daha önceden problemli olan aracın, tam olarak ne yapacağını öğrenmeden vites atıyor ve vuruntuları hissediyorsun. Bu nedenle adaptasyonu tekrarlasanızda bir şey değişeceğini sanmıyorum.

O işlemden önce böyle bir sorunum yoktu. Nuraya götürdüm aracı başteknisyenle görüştüm şanzıman yazılımını güncelledilerse bazen yeni yazılım sorun çıkartıyor dedi. Benim böyle bir güncelleme talebim olmamıştı o konuyuda bir netleştirmek istiyorum aslında.  bayram yoğunluğundan filo araçlarına bakıyorlardı soraya kaldı. Çok rahatsız etmediği için acele etmedim. Haftaya tekrar götüreceğim bakalım. 

 

Videodaki dps6 kuru kavrama için öğrenme işlemi. Bir kaç adımı peşisıra yapmak gerekiyor çok karmaşık değil aslında forscan de bile mevcut. Arabirim yönlendiriyor.

 

Haftaya nurayda işlem yaptırınca sonucu paylaşırım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.