Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
Yakup Çağatay

Volvo Hız Tehlikelerini Vurgulamak için Araçlarını Sınırlayacak

Önerilen Mesajlar

Şehir içi yollarda hıza karşıyım ama uygun yol bulduğum zaman arabamı denerim.Tabii ki bu deneme de kısa süreli olmak şartıyla.Mesela benim C max 210 yapıyormuş ve 210 ile giderken kesinlikle güvensizlik vermiyormuş.Bunu gördüm test ettim ve sadece 7-8 dakika sürdü,sonra makul hıza indik.Bu akıllı insanların yapacağı iş.Tabii ki haklısınız manyakları ne yapacağız?Ya da en güzeli araçlara hıza duyarlı imha sistemi yapsınlar.Atıyorum kişi sürekli hızlı araba kullanıyor.Sistem sürücüye süre versin ve belli süreden sonra aracı otomatik olarak durdurarak sürücüyü koltuk fırlatma sistemiyle araçtan dışarı atsın.Otomatik durdursun ki yanında ki masumlara bişi olmasın.Ne fantazi beyin varmış bende😁

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aşırı hızın ölümlere katkısı ne ölçüde olur, bununla ilgili net bir istatistik yok elimde.

Ancak Almanya otoyollarda belli bölgelerde hız sınırının olmadığı bir ülke ve bu açıdan önemli bir laboratuvar bence. 

Ölümlü kazaların çoğu bölünmemiş ve 90 km hız sınırının olduğu şehir dışı yollarda. 

Aşağıda grafik var.

Tabii araba başına kaza oranı verisine sahip değilim ama eğitimli sürücüler için kontrollü hızın aşırı sakıncalı olmadığını düşünüyorum. 

 

image.png

 

Yıllar içindeki dramatik düşüş daha çok araçlardaki pasif güvenlik önlemlerinin katkısıdır bence.

Yine de hız sınırlamasını doğru ve gerekli buluyorum.

Böylelikle eşitlik duygusu da vurgulanmış olur. 🙂 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
1 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Böylelikle eşitlik duygusu da vurgulanmış olur. 🙂 

Katılıyorum Cem hocam. Arkadan Bmw si yıldızı volvo'su sellektör çakamaz 😄 ters psikolojiden bakınca tabiki bende yapmak istiyorum 😄  malum araçlarla.

okan ali tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

                Türkiye'de hız sınırları düşürüldükten ve radar uygulamaları arttırıldıktan sonra kazalarda azalma oldu. Ama bahsettiğimiz bu hızlar 90-100-120 civarı olan hızlar.  240 km hızla giden bir araç 180 km hıza düşünce ve kaza yapınca kurtulma şansının ben şahsen çok artacağına inanmıyorum. Kaldı ki zaten kimse şehir içinde 180 ile gitmiyor. 

                Güvenlik olarak bakıyorsak bu duruma, ben Volvo'ya bir yayaya çarpma anında arabanın ön tarafında ya da kaputun üstünde açılan bir balon tavsiye ederdim. Yayayı tespit eden sistem, yayayı görünce hava yastığını açar, en azından metalle vurmazdı da, hava yastığıyla vururdu. Bu da ne kadarlık bir zarar verir açıkçası bilmiyorum. Ayrıca bu araçların içindekileri korumak adına da, bu ralli araçlarındaki gibi direklerde çelik borularla sağlamlaştırma yapsalar ölümlerin daha da azalacağını düşünüyorum. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
4 saat önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

Türkiye'de hız sınırları düşürüldükten ve radar uygulamaları arttırıldıktan sonra kazalarda azalma oldu.

Bunu kanıtlayan bir veri yok. Yani bu haliyle bu açıklama çok tartışılır.

 

TÜİK verilerine göre durum böyle:

image.png

Yine TÜİK verilerine göre Türkiye'de 2005 - 2014 yılları arasında  taşıt sayısı %68,9, toplam kaza sayısı %93,1 artış, ölümlü yaralanmalı kaza sayısı da %93,1 artış göstermiş.

 

Bence kazalar yüksek hızdan olmuyor, yol şartlarına uygun olmayan hızdan oluyor.

Bunu da önleyecek sadece eğitimdir. 

Sapaktan yanlış çıkan arabaya 90 ile çarpmak yeterince öldürücü olur. 

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
7 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Bence kazalar yüksek hızdan olmuyor, yol şartlarına uygun olmayan hızdan oluyor.

Bunu da önleyecek sadece eğitimdir. 

Sapaktan yanlış çıkan arabaya 90 ile çarpmak yeterince öldürücü olur. 

Bazen youtube ta mobese kayıtlarında ki memleketimin kazalarını izliyorum.Kazalar Cem Hocanın dedikleri ile birebir örtüşüyor.Kural bilmiyoruz,döner kavşakta kim öncelikli bilmiyoruz,tali yol ana yol nedir bilmiyoruz,araçların fiziki özelliklerini bilmiyoruz..bilmiyoruz da bilmiyoruz..

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  O zaman televizyonda yapılan açıklamaların mağduru olmuşum Cem abi 😒 Bana kalırsa da zaten trafik kazalarının en önemli sebepleri arasında verilen ehliyet eğitiminin yetersiz olması, aşırı hız, kuralların unutulması, dikkatsizlik geliyor. Araçlar zaten yeteri kadar güvenli ve sağlam. Ama sürücüler onları tehlikeli hale getiriyor. Burada bence yoğunlaşılması gereken, sürücüler olmalı... Gönderdiğin verilere göre 4.200 lerden 3.500 lere düşmüş ölümler ama yine de 3.500 çok fazla bir rakam. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


  • Benzer İçerikler

    • Yazan: Yakup Çağatay
      2019'da yeni nesil Mustang Shelby® GT500®, Mustang performansının zirvesi olacak.
      700 beygir'den fazla güç öngörülen yeni Shelby GT500 fast-back coupe, orijinal 1967 Mustang performans modelinin iki katı kadar güçlü olacak.
       
       
       


    • Yazan: Yakup Çağatay
      3.0L Ecoboost 365 hp 515 Nm 10 ileri otomatik vites (AWD)
      2.3L Ecoboost 300 hp 420 Nm 10 ileri otomatik vites (RWD ve AWD)
       
      Tamamı 7 koltuklu arkadaşın. Standart donanımda 8" dokunmatik ekran var üstlerde gördüğünüz 10.1". Dijital gösterge ise 12.3" ve artık dokunmatik ekrandan bilgi çekebiliyor.
       
      Fazlası: https://anasayfa.focusclubtr.com/2020-yeni-ford-explorer-tanitildi/
       

       

       

       
       

       

       
       

    • Yazan: Yakup Çağatay
      Bence Yeni Focus’un alt yapısını kullanarak daha kısa aks aralığı ile yeni B sınıfı üzerinde inşa ediliyor olacak. 
       
      Fazlası: https://anasayfa.focusclubtr.com/forddan-yeni-sehir-crossoveri-casus-cekim-2020/
       
       
      Önde gördüğümüz farlar geçici dikkate almayın. Arka stoplar da oldukça yüksekte konumlanmış duruyor. İç mekanı ise Fiesta ve Focus’un aynı çizgisinde.
       




    • Yazan: Yakup Çağatay
      Şirket turboşarjlı 3.0 litrelik V6 motorunu ve pürüzsüz performans ve anlık tork sağlayabilen gelişmiş elektrikli hibrit teknolojiyi ilk kez bir araya getiriyor.
      Çok daha fazlası: https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-yeni-lincoln-aviator-taniltildi/
       
      Hibrit seçeneği ile Aviator Grand Touring, 3.0L çift turboşarjlı motor ve gelişmiş elektrik teknolojisiyle daha da yüksek performans sunuyor; 450 ps güç ve 813 nm tork.
       
      12,3 inç standart sunulan bir LCD gösterge paneli ve konsoldaki ekran 10 inç boyunda SYNC 3 ile donatılmış.
       
      Ön sıradaki orta kol dayama içinde bulunan kablosuz telefon şarj pedi bulunuyor. Şarj pedinin yerini ve kullanımını çok beğendim hem ortalıkta telefon yok hem de yer kaplamıyor, acilen erişebilir Ford’lara da gelse iyi olur.
       

       

       

       

       

       

       
    • Yazan: H. Cenk
      Yeni Volvo V60 

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.