Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2019 Avrupa'da Yılın Otomobilini Seçiyoruz


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Resmi sonuç 4 Mart'ta açıklanıyor ? O güne kadar bizimkini seçelim, her ne kadar onlar kadar deneyip karar veremesek de.

 

Tablo ile oylamak isteyenler, hemen aşağıdaki mesajı alıntılayarak içini doldurup mesajını yollayabilir.

Yukardaki her 20'li, 30'lu puanlar aşağıya doğru araçlara dağıtılır, daha sonra satır içindekiler toplanarak en sağa yazılır. Bu şekilde puanlama yaparken daha rahat karar verilebilir.  

 

Dileyen sadece toplam 250 puanı dağıtabilir. Onun için alt kısmı kopyalayabilirsiniz, ancak bir araca toplamda sıfır puan verilemez, verenler değerlendirilmez ? 

 

Alpine A110:

Citroën C5 Aircross:

Ford Focus:

Jaguar I-Pace:

Kia Ceed:

Mercedes-Benz A Sınıfı:

Peugeot 508:

 

Yolladığınız mesajlar GİZLİ olarak kalacak endişe etmeyin, sonuçlar açıklandığı zaman mesajları görünür hala getireceğim ve toplamını açıklacağım bakalım ne kadar paralel çıkacak sonuçlar.

 

 

23l.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  Tasarım Konfor Güvenlik Ekonomi Sürüş  Performans işlevsellik Çevrecilik Sürücü Memn. İnovasyon F/K oranı Toplam
  20 20 25 20 25 20 20 20 20 30 30 250
Alpine A110                        
Citroen C5 Aircr.                        
Ford Focus                        
Jaguar I-Pace                        
Kia Ceed                        
Mercedes A serisi                        
Peugeot 508                        
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı 2019 Avrupa'da Yılın Otomobilini Seçiyoruz olarak değiştirdi
12 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:
  Tasarım Konfor Güvenlik Ekonomi Sürüş  Performans işlevsellik Çevrecilik Sürücü Memn. İnovasyon F/K oranı Toplam
  20 20 25 20 25 20 20 20 20 30 30 250
Alpine A110 3 1 3 1 5 4 1 1 4 2 4 29
Citroen C5 Aircr. 1 4 3 2 1 2 4 2 1 4 3 27
Ford Focus 4 3 6 3 5 2 3 3 4 5 6 44
Jaguar I-Pace 2 3 3 6 4 5 4 5 3 6 2 43
Kia Ceed 3 3 3 2 3 2 3 3 2 4 5 33
Mercedes A serisi 3 3 5 3 4 3 3 3 3 5 6 41
Peugeot 508 4 3 2 3 3 2 2 3 3 4 4 33

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

02.03.2019 - 10:20 tarihinde, Yakup Çağatay yazdı:
  Tasarım Konfor Güvenlik Ekonomi Sürüş  Performans işlevsellik Çevrecilik Sürücü Memn. İnovasyon F/K oranı Toplam
  20 20 25 20 25 20 20 20 20 30 30 250
Alpine A110 4 1 2 2 7 7 1 2 5 2

2

35
Citroen C5 Aircr. 1 3 3 2 2 2 4 2 1 5 4 29
Ford Focus 3 3 5 2 5 3 3 3 3 5 5 40
Jaguar I-Pace 4 3 4 7 4 4 3 6 4 8 3 50
Kia Ceed 3 3 3 2 2 2 3 2 2 3 6 31
Mercedes A serisi 2 3 4 3 3 2 3 3 2 4 4 33
Peugeot 508 3 4 4 2 2 2 3 2 3 4 5 34

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Birtakım bilgilendirmeler yapayım.

 

Focus bu organizasyona 6 farklı araçla dahil olmuş. Bunlar;

 

Focus HB 1.5L EcoBoost 182 ps ST-Line Manuel

Focus HB 1.5L EcoBoost 182 ps ST-Line Manuel

Focus HB 2.0 EcoBlue Vignale 150 ps Otomatik

Focus HB Active 1.5L EcoBoost 150 ps Otomatik

Focus SW 1.5L EcoBoost 182 ps ST-Line Manuel

Focus SW Active  1.5L EcoBoost 150 ps Otomatik

 

Özetle tamamı arkada bağımsız (SLA) süspansiyonlu ve neredeyse tüm opsiyonlar var üstünde ? 

 

Geyik testi sonuçları: (Şiddetli şerit değiştirme manevraları)

 

Ford Focus 5K - Motor bilgisi yok ancak active değil. 
Lastikler: Conti sport contact 215/50 R17
Yorumlar:
60 km/h: ESP yok ve hiç problem yok.
65 km/h: ESP müdahalesi son sırada geliyor, başarılı.
70 km/h: Daha sağlam ESP müdahalesi mevcut ancak direksiyon yönlendirmesini etkilemiyor
75 km/h: Hız çok, başarısız. İkinci manevra sonrasında oversteer meydana geliyor ve üçüncü manevrada başarısız oluyor. Temel olarak güvenli bir davranış. 

 

Ford Focus Wagon ST-Line 1.5L EB Manuel 
Lastikler: Conti sport contact 215/50 R17
Yorumlar:
60 km/h: Hiç sorun yok.
65 km/h: Son anda hafif ESP müdehalesi, hatchback versiyonuna benzer.
70 km/h: Sorun yok, sadece ESP'den hafif bir müdahale geliyor
75 km/h: Testi geçti! Understeer hatchback'ten daha az.
80 km/h: Başarısız. Özellikle ikinci dönüşte ağır bir understeer mevcut. Davranışı çok iyi.

 

Ford Focus Wagon Active 1.5L EB Otomatik
Lastikler: Hankook Ventus Prime 3 215/55 R17

Yorumlar:
60 km/h: Dönüşlerde daha fazla salınım ile daha yüksek bir araba.
65 km/h: Diğer Ford Focus'lar ile aynı temel davranış, ancak virajda çok daha fazla salınım mevcut
70 km/h: 65 km/h ile aynı, daha fazla sayıda salınım otomobilin kontrolünü zorlaştırıyor ve lastiklerde daha az yol tutuşu sağlıyor. Testi geçer ama problemli.
75 km/h: Başarısız.

 

Mercedes A200 - 163 bg 7 ileri otomatik - Torsiyonlu
Lastikler:
Michelin Primacy 3 205/55 R17
Yorumlar:
60 km/h: Güvenli ve kolay, ESP hissi yok.
65 km/h: Biraz understeer mevcut, ESP müdahalesi hissi yok.
70 km/h: Biraz understeer mevcut ve bu sefer biraz ESP müdahalesi var.
75 km/h:  Başarısız. Hız fazla ve çok fazla understeer mevcut. Güvenli ve öngörülebilir davranış.

 

Alpine A110 - 1.8L 252 bg 7 ileri otomatik
Lastikler: Michelin Pilot Sport 205/40 ZR18
Yorumlar:
60 km/h: Mükemmel, çocuk oyuncağı gibi ve hiç sorun yok.
65 km/h: Hafif oversteer var ancak sorun değil.
70 km/h: Son manevrada artan oversteer ve bazı ESP müdahaleleri mevcut.
75 km/h: Testi geçti. 70 km/h'de olduğu gibi benzer davranış sundu. Oversteering ve son manevrada bazı ESP müdahaleleri mevcut.
80 km/h: Başarısız. Çok fazla oversteer mevcut.

 

Citroén C5 Aircross
Lastikler: Michelin Primacy 3 235/55 R18
Yorumlar:
60 km/h: Bazı salınımlar var ancak sorun yok.
65 km/h: Bazı ESP hareketleri mevcut ancak direksiyona müdehaleye yok. Yüksek derecede gövde salınımı mevcut.
70 km/h: Ağır gövde salınımı ve bir miktar ESP müdahalesi. Sürücü direksiyon simidinde çok çalışmak zorunda kalıyor, ancak araba testi geçiyor.
75 km/h: Başarısız. Ağır understeer mevcut ve araba çizgiden çıkıyor. Yere, dağılmış birkaç koni bırakıyor ? 

 

Jaguar I-Pace
Lastikler: Pirelli Pzero 255/40 R22
Yorumlar:
65 km/h: Sorun yok ve sadece hafif salınım mevcut.
70 km/h: Kolay, problemsiz ve ESP hissi yok.
75 km/h: Burada gövde salınımı mevcut, bazı ESP müdahaleleri var ve süspansiyon yumuşak hissediyor. Fakat araba testi geçiyor.
80 km/h: Başarısız. Hız çok ve araç understeer ile yoldan çıkıyor.

 

Kia Ceed SW
Lastikler: Michelin Primacy 3 225/45 R17
Yorumlar:
60 km/h: Sorunsuz geçti.
65 km/h: Daha fazla salınım var, ancak ESP müdahalesi hissi vermeden güvenli davranış sergiliyor.
70 km/h: Bazı ESP müdahaleleri mevcut, ancak arabayı kontrol etmek çok kolay. Güvenli bir davranış.

75 km/h: ESP'nin ağır müdahalesi ve daha fazla oversteering mevcut, ancak sürücü hala aracı kontrol edebiliyor. Testi geçti!

80 km/h: Başarısız.

 

Peugeot 508
Lastikler: Michelin Pilot Sport 4 235/45 ZR18
Yorumlar:

60 km/h: ESP müdehalesi olmadan geçiyor.
65 km/h: Şimdi ESP çalışmaya başladı. Davranış çok güvenli hissediyor.
70 km/h: Biraz daha ESP müdahalesi var ve otomobilin kontrolü kolay.

75 km/h: ESP ağır müdahale eder, ancak yönlendirmeye etkisi yok.
80 km/h: Başarısız. Hız çok, son manevrada kayarak yıkıyor konileri.

 

Açıklama.jpg

++++++

 

AEB Testi

 

Ford Focus

Maksimum hız: 60 km/h. (Çok güvenli geliyor)

Yorum: İyi uyarı sistemi mevcut

 

Citroën C5 Aircross

Maksimum hız: 60 km/h. Işık+Sesli uyarı mevcut.

Yorum: Etkileyici değil!

 

Jaguar I-Pace

Maksimum hız: 15 km/h! Frenleri saldı.

Yorum: Çalışmıyor! Tekrar kontrol edilmeli...

 

Mercedes-Benz A-sınıfı

Maksimum hız: 55 km/h. (Işık + sesli uyarı mevcut ve güvende hissettiriyor.)

Yorum: 60 km/h'da fren yapmadı!

 

Peugeot 508

Maksimum hız: 65 km/h. (70 km/h çok fazla)

Yorum: Engelden hemen önce frenleri serbest bırakıyor.

 

Kia Ceed

Maksimum hız: 45 km/h. (50 km/h çok fazla)

Yorum: (Işık + sesli uyarı mevcut. Sonuç, Kia'nın test aracının uygun şekilde ayarlanmadığına dair bazı bulgular bulmasından dolayı onaylanmalıdır.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çok ilginç bir sonuç çıktı.

Alpine 110 ve Jaguar iPace aynı puanı aldılar, 250.

Eşitlik durumunda ülkelerin favori puanlarına göre karar verileceği için ikinci turu 18'e 16 Jaguar iPace kazandı.

Tabii hoppa bir spor otomobilin birinciliğe oynaması bana biraz şaşırtıcı geldi.

Ama daha çok şaşırtıcı olan ise Kia Ceed'in bu ikilinin sadece 3 puan gerisinde kalması idi. 247 puanla Focus'u 12 puan geçti.

Sonuçta birinciyi tahminde zorlanmadım, ancak Alpine ve Kia'nın bu kadar yüksek puanlara ulaşması sürpriz idi. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.