Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2019 Otomobil Piyasası


ANIL Ö.

Önerilen Mesajlar

Öncelikle herkese merhabalar,

 

2019 yılı Mart ayının sonunda ÖTV indirimi devam eder mi?(Hoş bayiler zam yaparak bu farkı erittiler)

ÖTV indirimi devam etmez ise sıfır ve 2.el piyasası ne olur.2. el araçlar kıymete biner ve daha da zamlanır mı?

Şu sıralar ÖTV indirimine rağmen aynı aracın 1 yaşında düşük km lisinimi tercih edersiniz yoksa minimum 20 bin fark ile sıfır mı alırsınız?(C sınıfı araçlar için geçerli)

Mart ayında ÖTV nin devam edip etmeyeceğinin belirsizliği ile bayiler elde ne varsa satmak için kampanya yaparlar mı?

 

Değerli forum üyelerinin yorumlarını bekliyorum,şu sıralar araç alacaklara da fikir vermesi açısından.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ÖTV'nin devam etmesi ya da etmemesi pek bir şeyi değiştirmez. Genel olarka duruma baktığımızda her şey çok pahalı. ÖTV indirimi devam etse bile, kredi faizleri çok yüksek olduğu için sahip olma maliyetiniz gene yüksek. İkinci el piyasası haliyle yükselecektir. Buranın yükselmesi gerçek anlamda bir şeyi değiştirmeyecektir. Sİz aracınızı ikinci elde geçen seneye göre 10.000 tl yükseğe satsanız bile, yerine koyacağınız aracın maliyeti yüksek olduğundan pek bir şey farketmeyecektir. Alım gücümüz artmadığı sürece ÖTV'nin devam etmesi ya da etmemesi pek bir şeyi değiştirmez.

Ben kendi adıma bu ortamda borçlanmam. Zaten bu faizlerle borçlanmak imkansız. Bu ortamda kim araba alır ve karlı çıkar? Elinde nakit parası olan. Elinizde sizi sıkıntıya sokmadan harcayabileceğiniz nakit paranız var ise, hem ikinci elde hem de sıfırda çok güzel araçlar alabilirsiniz.

Kendimden bir örnek veriyim. Aracım 2012 model ilk elden bende. 164.000 km'de. Yaşı ve kilometresi itibari ile, Baskı balata, Volan ve 165.000 bakımı yapılması gerekiyordu. Buna ek olarak sadece katalizör arızalandı. Aracımı satıp yerine benzer özelliklerde bir araç almanın, 3 yıllık kredi ile birlikte bana ortalama maliyeti 190.000 TL olacaktı(sıfır için). İkinci el araçlarda kredi faizleri sıfırların daha da üstünde olduğu için onunda bana ortalama maliyeti 160.000 TL civarında olacaktı(2017-2018 modeller için). 

Ben 7000 TL masraf yapıp saydığım parçaları orjinalleri ile değiştirip, en az 2 sene daha kullanmayı seçtim. 

Özetle, eğer borçlanmadan alabiliyorsanız ben ÖTV indirimli sıfır aracı tercih ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

11 dakika önce, ANIL Ö. yazdı:

Öncelikle herkese merhabalar,

 

2019 yılı Mart ayının sonunda ÖTV indirimi devam eder mi?(Hoş bayiler zam yaparak bu farkı erittiler)

ÖTV indirimi devam etmez ise sıfır ve 2.el piyasası ne olur.2. el araçlar kıymete biner ve daha da zamlanır mı?

Şu sıralar ÖTV indirimine rağmen aynı aracın 1 yaşında düşük km lisinimi tercih edersiniz yoksa minimum 20 bin fark ile sıfır mı alırsınız?(C sınıfı araçlar için geçerli)

Mart ayında ÖTV nin devam edip etmeyeceğinin belirsizliği ile bayiler elde ne varsa satmak için kampanya yaparlar mı?

 

Değerli forum üyelerinin yorumlarını bekliyorum,şu sıralar araç alacaklara da fikir vermesi açısından.

 

bu sorunun yanıtını bulmak şu an için çok zor gibi tam seçime denk geliyor, hükümetin otomobil sekteründen çok şuan için seçimi düşündüğünü var sayarsak uzatmazlar, bu sektörün böyle geçici çözümlere değil kalıcı çözümlere ihtiyacı var Bodrum da Opel bayisi battı eğer böyle giderse diğer bayilerde kapatır dükkanı, ikinci el piyasası halen yüksek durumda sezonunda gelmesiyle dahada yükselecek, piyasada ençok 40-50-60 bin bandındaki arabaların satıldığı söyleniyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

17 dakika önce, Ali Gök yazdı:

tek çıkış bankalar gelirlerinden birazcık kısıp kredileri düşürecek. 

Kredi düşük olduğu dönemde kredi çekenler henüz borçları bitiremediler.O sebeple tekrar kredi düşürüp toplumu borçlandırmazlar diye düşünüyorum.Toplumsal psikoloji meselesi..Siyaset..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aslında bakış açısına göre cevap çok karar vermek de bir okadar şahsi olacaktır 

Örnek 

1.. bu zamanda borç a girilmez 

2..bu zamanda nakit para harcanmaz en kötü tl vadelide değerlendirilir 

3..sifir araç a dunya vergi vereceğime daha donanımlı ikinci el alırım 

4...nasil kullanıldığı bilmediğim supriz yumurta araç almam mis gibi sıfır alırım 

Vb

Vb

Vb

Kolay gelsin size:):))

Ben size fikir sordum diyorsanız ,,.,

ben canı ne çekerse imkanı neye müsaitse hemen gerçekleştirmeye çalışanlardanim zira yarın para olur süremem sağlığım elvermez o günleri görüp göremeyeceğini bilemem ölümlü dünya diyenler arasindayim:)

 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mart ayı firmalar gider ayak kampanyalara yoğunlaşır. Kimi 0 faiz kimi indirim yapar ama şu bir gerçek, hiçbir zaman firma kaybetmez. Honda bayisinde satış elemanının bana dediği gibi, devlet ötv indirdi ama biz fiyat bindirdik. Markalar hem millete hem devlete kazık atıyor. İyilikten maraz doğar demiş atalarımız.. Bu kafayla araba satmaları zor. Herşeyi devletten bekleme kafası buradada faal durumda. 20 yerine 10 kazanayım, satış yapayım kafası yok bunlarda. Bu dönemde en insaflısı kia. Ellerinde sportage benzinli ve cerato kalmadı. Çünkü gerçekten iyi fiyata verdiler. 

Serkan erden tarafından düzenlendi
Hata
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı 2019 Otomobil Piyasası olarak değiştirdi
3 saat önce, Serkan erden yazdı:

Mart ayı firmalar gider ayak kampanyalara yoğunlaşır. Kimi 0 faiz kimi indirim yapar ama şu bir gerçek, hiçbir zaman firma kaybetmez. Honda bayisinde satış elemanının bana dediği gibi, devlet ötv indirdi ama biz fiyat bindirdik. Markalar hem millete hem devlete kazık atıyor. İyilikten maraz doğar demiş atalarımız.. Bu kafayla araba satmaları zor. Herşeyi devletten bekleme kafası buradada faal durumda. 20 yerine 10 kazanayım, satış yapayım kafası yok bunlarda. Bu dönemde en insaflısı kia. Ellerinde sportage benzinli ve cerato kalmadı. Çünkü gerçekten iyi fiyata verdiler. 

Aynı fikirde değilim. Arz talep dengesi fiyatı belirler. Zenginliğin olması için herkes çok kazanmalı. Serbest piyasa ekonomisinde birilerini fahiş fiyatla suçlamak mantıklı değil. Koşullar ne gerektirirse fiyat odur. Dengesizlik varsa bunu düzeltecek devlettir. Ama bunu yapmak için çok kazananın belini kırmak uzun vadede herkesi aynı fakirlik seviyesine iter. Hassas konular. Uzun oldu der kaçarım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gerçeklikten kopuk bir sürü şey yazıldığını düşünüyorum.

 

1- Bankalar gelirlerinden kısarak düşük faizli kredi veremezler. Sizin istediğiniz kredi karşılığı kadar miktarda ve vadede mevduat olmadığına göre bankalar size verdikleri parayı karşılığında faizle borçlanarak alırlar. Faiz oranı bankanın sizden kazandığı paranın miktarı değil, bu kredinin geri ödenmesinde oluşacak riskin bedelidir. Sen sanıyor musun herkes düzenli olarak borcunu geri ödüyor? Özetle bunun kar-zarar dengesi ile alakası yok, bunu söylemenin de sen maaşının bir kısmından feragat et, ben araba alayım demekten farkı yok. 

 

2- Firmalar fahiş fiyatlarla araba satabiliyorsa, ki tartışılır, sattıkları fiyatta kar edebiliyor ya da hayatta kalabiliyorlardır. Bence esas sorun 2 sene önce 70 bin TL olan arabayı bu sene 150 bin TL'den almayı düşünen tüketici kitlesiyle alakalı. Böyle bir kitle varsa, adamlar da babalar gibi satarlar, sonuçta dertleri sizi araba sahibi yapmak değil. Bu ekonomik koşullarda hala bankaların ve bayilerin gözünün içine bakıp araba almak istiyorsak, toplumsal olarak psikolojik  tedavi görmemiz lazım...

 

3- Herşeyi devletten beklemek lazım. Çünkü bayiler ya da bankalar babanızın oğlu değil, sizin isteklerinize göre hareket etmezler. Eğer bu ekonomik koşullar oluşuyorsa, devlet piyasayı iyi regüle edemiyor demektir. Bunun belediyelerin zararına sebze meyve satmasından farkı yok. Piyasanın özeti aşağı yukarı her sektörde şu an böyle.

  • piyasada yeteri kadar mal yok
  • yeterli malı tesis edecek kadar üretim yok
  • yeterli malı ithal edecek kadar bol döviz yok
  • bol dövizi alacak alım gücü yok

ve bu kendi içinde döner durur. Döngüyü kırmanın yolu da ekonomi tabiriyle sıkılaşmaya gitmektir. Yüksek faiz uygulayıp harcamaların kısılmasını sağlarsın, bu arada sen zaten ihtiyacın olmayan arabayı 3 senede bir yenilemezsin, bayi batar, enflasyon artar vs. Ne zaman ki, ucuz ve bol döviz bulursun o zaman işler düzelir ya da aklımıza gelmeyen yol olarak, tutumlu olur ve üretim yaparız.

Semih O. tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Semih O. yazdı:

zaman işler düzelir ya da aklımıza gelmeyen yol olarak, tutumlu olur ve üretim yaparız.

Bence sen de çok hayalcisin. Tutumluluk ve üretim yerine popülizm daha çok oy getiriyor. Hele de sürekli seçim olan bir ülkede!!!

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Süleyman Ünal yazdı:

Bence sen de çok hayalcisin. Tutumluluk ve üretim yerine popülizm daha çok oy getiriyor. Hele de sürekli seçim olan bir ülkede!!!

Ben olurunu söylüyorum birşey değişeceğinden değil. Söylenecek çok şey var da konu sapmasın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Ali Gök yazdı:

türkiyede son altı ayda ne değişti

Ekonomi durdu daha ne olsun? İşletmeci, özel sektör çalışanı/patronu olarak bankalara gittiğinizde size kaçtan kredi veriyorlar ya da veriyorlar mı bir gidin dolaşın isterseniz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.