Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
suat coşkun

Otopark Sinan Koç Tan Detaylı St-lıne incelemesi

Önerilen Mesajlar

 

--14 dakika sonra eklendi--

Edirne ye gidip gelmiş.Gidiş 160-180 km hız 3 kişi klima açık 7.6 yakmış.Dönüşte ise sabit 130 km ile 6.7 tüketim olmuş.Fakat dönüşte çok fazla karşı rüzgar varmış.Şehir içi ise 7.9.

 

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

çok başarılı bir test olmuş yalnız motor konusunu değerlendirip bilgi verirken intercooler soğutmalı sistemden watercooler su soğutmalı motor sistemine geçilmiş deyip  turbo su soğutmalı vs gibi yanlış bilgiler mevcut ...

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
26 dakika önce, Fatih Mehmet USLU yazdı:

Almamak için tek sebep var para 😊

Market usulü sepeti doldurursan araç 220.000 tl oluyor nerdeyse.Birde şu Avrupa ve Türkiye arasında konfor elemanları kaçırma işine çok gıcık oluyorum.Mesela arka kol dayama gibi.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Şimdi, suat coşkun yazdı:

Market usulü sepeti doldurursan araç 220.000 tl oluyor nerdeyse.Birde şu Avrupa ve Türkiye arasında konfor elemanları kaçırma işine çok gıcık oluyorum.Mesela arka kol dayama gibi.

Eksik dediğimiz kol dayama vs donanımlar da olsa standart titanyum donanım focus golften daha pahalı olacak. Galiba dengelemeye çalışıyorlar. Standart hali rakiplerinin hepsinden pahalı olsa bu kez donanımları bir tarafa bırakıp bu paraya focus olur mu demeye başlarız. Arka kol dayması olan arabalarımda bu donanımı kaç kere kullandık hatırlamıyorum bile. Arkaya oturunca eksik ararsan evet göze çarpıyor ama aile yapısına ve yolcu sayısına göre gerekliliği tartışılır.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 derecenin altında ki her sıcaklıkta, uzun yol olsun kısa yol olsun tüketim artış gösteriyor. Yıllardır gidip geldiğim uzun yollarda normal hava sıcaklıklarında 4-5 litre arası yakarken 5 derecenin altında gittiğimde 6 litrelere yaklaşıyorum. Hava sıcaklıkları anormal seyrederken, üstüne bir de motoru zorladığınızda tüketim de artış gösteriyor. Benzinlileri bilemem ama dizellerde genellikle böyle. O bakımdan testte ki tüketim verisi normal gibi duruyor. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Testi yayınlandıktan hemen sonra izledim. Sinan'ı seviyorum güzel tespitleri var. Dikkatimi çeken bir husus oldu. Geçenlerde forumda focus dizel motorları kışın geç mi ısınıyor ile ilgili uzunca bir muhabbet dönmüştü. Sinan mk4 ün geç ısındığına dair vurgu yapıyor.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
14 dakika önce, Cankut Bulut yazdı:

Testi yayınlandıktan hemen sonra izledim. Sinan'ı seviyorum güzel tespitleri var. Dikkatimi çeken bir husus oldu. Geçenlerde forumda focus dizel motorları kışın geç mi ısınıyor ile ilgili uzunca bir muhabbet dönmüştü. Sinan mk4 ün geç ısındığına dair vurgu yapıyor.

Euro 5 psa motoru olan 1.6 tdci'da da durum aynı. Keza ecoblue olan 1.5 motor da aynı özellikleri gösteriyor. Hava sıcaklığı ciddi düşük olduğunda bu motorlar uzun yolda dahi hararet sıcaklığını tam orta seviye olan 90'a getirmiyor genellikle. Hep bir çıt altında seyrediyor. Aynı şekilde motorun ısınması da bir miktar vakit alıyor. Benim gözlemleyebildiğim soğuk diyebileceğimiz 8-10 derece sıcaklıklarda hararet göstergesi dahil motorun ısınması ideal seviyedeyken, 4-5 derecenin altında ki sıcaklıklarda daha geç hale geliyor. Motor biraz daha durgun, hafif isteksiz ve zorlanıyormuş gibi bir his veriyor. Ek olarak tabii bu durum tüketimi de direkt etkiliyor. 10 derecede yaktığım yakıtla 2-3 derecede yaktığım yakıt arasında rahat ortalama 1 - 1,5 litre fark var.

 

Ford'un kendi dizel motoru haricinde Psa'nın dizel motorlarının olduğu Peugeot ve Citoren'de de çalışma prensibi aynı. Zaten dizel motorlarda benzinlilere oranla daha geç ısınıyor.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
22 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Benim gözlemleyebildiğim soğuk diyebileceğimiz 8-10 derece sıcaklıklarda hararet göstergesi dahil motorun ısınması ideal seviyedeyken, 4-5 derecenin altında ki sıcaklıklarda daha geç hale geliyor

Kesinlikle katılıyorum. İstanbul'un dengesiz hava sıcaklıklarında aracı dikkatlice dinledim. Malum bir gün 2 derece ertesi gün 12 derece olunca hemen dikkat çekiyo 😄 Hava sıcaklığı 10 derecenin üstüne çıktığında ki motor sesi ile 10 derece altındaki motor sesi birbirinden çok farklı karakterler sergiliyo. 10 derecenin altında trim seslerini söylemiyorum bile 🙂 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Otomatik Mesaj

Bu konu, Focus IV > Ford Garajı > Mk4- Test ve İzlenimlerimiz kategorisinden Otomobil Dünyası > Testler & Karşılaştırmalar & İncelemeler kategorisine taşınmıştır.

Lütfen konu açmadan önce uygun yeri bulmaya çalışalım.

Saygılarımızla,
Focus Club Tr Yönetimi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Misafir
This topic is now closed to further replies.


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.