Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
Alper Sakallı

Katalizör Temizletme (boşaltma Değil)

Önerilen Mesajlar

Merhaba Arkadaşlar.

 

Aramızda ya da çevrenizde katalizörünü temizleten oldu mu?

Bu işlem faydalı mıdır ve dolan katalizör verimi, iç seramikleri temizlenince sıfır parçaya yakın olur mu?

 

Görüşlerini bekliyorum.

Teşekkür ederim.

Alper Sakallı tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
9 saat önce, Alper Sakallı yazdı:

Merhaba Arkadaşlar.

 

Aramızda ya da çevrenizde katalizörünü temizleten oldu mu?

Bu işlem faydalı mıdır ve dolan katalizör verimi, iç seramikleri temizlenince sıfır parçaya yakın olur mu?

 

Görüşlerini bekliyorum.

Teşekkür ederim.

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
10 saat önce, Alper Sakallı yazdı:

Merhaba Arkadaşlar.

 

Aramızda ya da çevrenizde katalizörünü temizleten oldu mu?

Bu işlem faydalı mıdır ve dolan katalizör verimi, iç seramikleri temizlenince sıfır parçaya yakın olur mu?

 

Görüşlerini bekliyorum.

Teşekkür ederim.

 

160.000 km'de benim katalizör arızalandı. Servise sorduğumda temizleme yapılmadığını belirttiler(Benzinli için). Biraz araştırdığımda, bazı kimyasal ürünler ile çalışan motora bu işlemin yapıldığını gördüm. Ancak enjektörlerin bu işlemden zarar görme ihtimali varmış. Ben komple parçayı değiştirdim.

Kaan Zaim tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
5 saat önce, Osman Türkol yazdı:

 

Aynen ustam dediğim bu. Bu işlemi yaptırıp memnun kalan var mı merak ediyorum. Katalizör içinde kırık yoksa temizlenmeye ve geri kullanılmaya elverişli midir? 

--3 dakika sonra eklendi--
4 saat önce, Kaan Zaim yazdı:

 

160.000 km'de benim katalizör arızalandı. Servise sorduğumda temizleme yapılmadığını belirttiler(Benzinli için). Biraz araştırdığımda, bazı kimyasal ürünler ile çalışan motora bu işlemin yapıldığını gördüm. Ancak enjektörlerin bu işlemden zarar görme ihtimali varmış. Ben komple parçayı değiştirdim.

Evet Kaan Hocam ben de sökülmeden temizlenmesine yarayan kimyasalların olumlu sonuç vereceğini düşünmüyorum. O kadar kimyasal motorda yanınca yağı falan da mahveder kanaatindeyim. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İkitelli Eksen Turbo'da Katalizör temizliği yaptırdım arkadaşlar. Dizellerde DPF'yi de temizliyorlar. Katalizörün üst ve alttan cıvataları sökülerek çıkartılıyor. Oksijen sensörünü de söküp boşta kalan katalizörü cihaza bağlıyorlar ve kapağını kapıyorlar. Vakumlu ve Kuru temizlik yapıldı.

 

Diğer tip olan sulu temizlik için ustanın dediği; Sulu temizlik sonrası 10.000km içinde katalizör dökülmeye başlıyormuş. Bu temizliğin ne kadar faydalı olacağını zaman içinde beraber göreceğiz. P0420 kodu umarım birkaç yıl daha karşıma çıkmaz. 🙂

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


  • Benzer İçerikler

    • Yazan: Alper Sakallı
      Merhaba Arkadaşlar.
       
      2012 model 142bin km'de Focus 1.0 EcoBoost Titanium manuel vites ve sadece benzinli aracımdaki bazı durumların çözümü için tecrübelerinizi paylaşmanızı rica edeceğim.
       
      Şikayetlerim:
      - Rölantide sarsıntılı bir titreşim.
      - Yokuş kalkış desteğinin çalışmaması.
       
      Öncelikle aracımın rölantide titreme sorunu olduğu için geçen hafta Özel Ford Servisinde buji takımı değişti ve sarsıntı 1 haftalığına %80 oranında düzeldi.
       
      Bugün Cruse Control ile giderken emisyon lambası yandı ve rölantideki titreşim arttı. 
       
      Gürkan Hocamla buluşmamızda Focccus programı ile gizli özellikleri açarken, yokuş kalkışın devre dışı bırakıldığını gördük. Düzelttiğinde ise gösterge ekranından uyarı verdi.
      Arıza kodlarını da okudu ve hafızada şunlar çıktı:
       
      P0420 Katalizör sistem verimi eşik değerin altında (Sıra 1)
      P0807 Kavrama konumu algılayıcı devresi düşük
      P0558 Fren takviye basıncı algılayıcı devresi yüksek giriş
      P086A Boş konum sensör devresi açık
      P0832 Kavrama pedalı anahtarı A devresi
      P0835 Kavrama pedalı anahtarı B devresi yüksek.
       
      Arızaların çoğu silindi şuan arıza/emisyon lambası yanmıyor ancak titreşim devam ediyor.
      Yokuş kalkış çalışmıyor göstergedeki ayarlardan açınca uyarı veriyor. 
       
      Gürkan Hocam sağ olsun Savaş ustayla görüştü P0420 için katalizörün değişmesi gerekir dedi egzozcuya yönlendirdi. Egzozcu katalizör sağlam, ateşlemede sorun var dedi. Mekanik servisine gittiğimde Bujilerin kodu aynı olsa bile markası önemli dedi. Orijinal olmalı dedi. Yarın henüz 7 günlük olan bujiye bakacağım markası ve numarası orijinalle uyuşuyor mu diye.
       
      Ekstra olarak aracın evveliyatında motor ve üst kapak değişmiş. Baskı balata değişerek Volant tornalanmış.
       
       
      Okuduğunuz için teşekkür eder, değerli fikirlerinizi beklerim.
       
       
       
       
    • Yazan: Canberk Tan
      Merhaba,
       
      2006 Ghia Model 1.6 Manuel C-Max aracımız var. Motor arızası uyarısı vermesi nedeniyle bir servise bıraktık aracı. Birçok sorun çıkardılar önümüze.
       
      Öncelikle katalizör temizliği yapıldı (Boşaltma değil temizleme). Yakıt deposu temizlendi. Sonrasında enjektör temizliği/ayarı yapılması gerektiği söylendi. Bostancı sanayide birine yaptırdık. Bu aşamadan sonra yaşadığımız sorunlar şöyle;
       
      Yakıt tüketimi 100 km'de yaklaşık 1 litre arttı. Yaz aylarında şehiriçi 7.4 lt./100km yakıt tüketimi olan araç 8 lt./100km üstüne çıkmaya başladı. Kış olması ve debriyaj yukarıda kavradığı için yakıt tüketimin artması mümkün ancak baskı/balata çok kötü durumda değil. Yani yokuşlarda çekiş sorunu yaşamıyoruz. Bu nedenle bu kadar artması anormal geldi bize. Yaklaşık olarak 100km. daha az yol alıyoruz.
       
      Bir diğer sorunumuz da araç ekranındaki ortalama yakıt tüketimini gösteriminin yanlış olması. Sadece şehiriçi kullanıma rağmen şu an 5.6 lt./100 km gibi komik bir ortalama gösteriyor  Yapılan onarımlardan sonra bu hâle geldi, önceden böyle bir sorun yoktu. Her yakıt aldığımızda sıfırlıyorduk ortalama tüketimi. Bundan kaynaklanabileceğini söylediler ancak bana saçma geldi. 4 ay boyunca bu şekilde kullandığımızda sorun olmadı, onarımdan sonra olması garip.
       
      Bu gibi sorunları yaşayanlar varsa bilgilendirme yapabilirler mi acaba? Ve baskı/balata değişimi yaptıranlar varsa ne kadar tuttuğunu paylaşabilirler mi?
       
      Şimdiden teşekkür ederim.
       
      EK: Unuttuğum bir diğer sorun da şu;
      Hızı sabitleyip + tuşuna basılı tuttuğumda -yani sabitlenen hızı yükseltmek istediğimde- araç biraz hızlanıyor ancak sonra hız sabitleyici devredışı kalıyor. Bu neden kaynaklanıyor olabilir? Onarımdan önce böyle bir sorun yoktu.
    • Yazan: Kadir S
      merhaba arkadaşlar 2001 focus ambiente benzinli aracımda yaşadığım ve çözemediğimiz sorunu paylaşacağım belki yardımcı olabilecek birileri çıkar aramızdan. araçta lpg yok. arıza lambası yandı önce oksijen sensörü değişti sonra tekrar ışık yandı katalizör değişti. şimdi tekrar arıza lambası yandı ve gene aynı sensörü arızalı gösteriyor. araçta rölantı silkeleme yada yakıt yememe gibi hiç bir problem yok sadece o arıza lambası yanıyor. yürüründe bir sorun hissetmiyorum. bu neden olabilir?

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.