Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus Mk3 1.6 Dizel Motorun Isınma Problemi


Saim Cerit

Soru

Arkadaşlar Merhaba  2014 model titanium x 1.6 dizel Focus aracımın istanbul şartlarında ısısı 90 derece olmuyor hep 65,70 bandında sürekli gidip gidip geliyor daha aracın can açtığını görmedim arac yeni aldım bu arada termostat su kontrolü radyatör temizliği hepsi yapildi sizce neden bu şekilde yapıyor 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Süreden ziyade yaptığınız yol boyunca ortalama hızınız kaç kmh ? Benim ortalama hızım 18-20 kmh arasında değişiyor ki çok düşük bir değer bu. Son 1,5 aydır havalar ciddi derecede soğuk. Bu şartlarda benim de dizel aracımın motoru ısınmakta güçlük çekiyor, güçlük çektiği gibi 80-85 derece sıcaklığa gelse de hızım biraz düşmeye başlayınca tekrar 60-70 derece arasına iniyor. Genellikle yapılan km'nin çokluğundan ziyade ortalama hız, yani çoğunlukla düşük hızlarda yapılan yolculuklar da motorun ısınamamasını, ısınsa bile hemen sıcaklığın düşmesini tetikleyebiliyor.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Termostat açık kalıyor olsaydı sadece geç ısınırdı ama yine de 85-95 santigrat dereceye dediğiniz zaman aralığında çok rahat ulaşırdı.

Isı müşüründe sorun olabilir değeri yanlış okuyor olabilir ve fanı erken açıyor olabilir. Fan açma durumunu kontrol edin. Gerekirse kapalı otoparkta rölantide 10 dakika çalıştırıp ısıyı ve fanı takip edin.

Alper Sakallı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
7 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Durduğu yerde yarım saat de kalsan ısınması çok zor dizelin. 

Üstat, Fanı erken açıyor olabilir. Kapalı otoparkta üşümeden 10 dakika fan açma durumunu kontrol etsin. 10 dakika çalışıp ısınmayan motor yoktur. Dizel benzin hybrid... 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

değerli arkdaşlar hepinize cevaplarından dolayı çok teşşkür ederim sorulara gelcek olursak 

 

aracın önüne gazete koydum ısı yükseldi 

araçta aktif ön ızgara yok galiba 

fan erken açmıyor hatta daha fanın açtığını bile görmedim araçta o kdar beklememe rağmen 

termostat sıfırı ile denendi yine durum aynı 

en son usta su deposunun üzerinde iki tane delik var birisi boş du acaba dedi daha önce tamir edenler bu hortumu kırmış da takmamış dedi 

termostatta yeri var oraya aldı hortumunu taktı diğer ucunu da su deposuna taktı yine aynı 

uzun yolda gittim 110 140  km hızla da gittim ısı yükselmiyor 

devir daime kadar bakıldı havası alındu tüm kaleriför motor radyötör sistemi yıkandı cihazla araç aynı içini fırın gibi ediyor ısı 6 ın üerindeki çigide kalıyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 dakika önce, Saim Cerit yazdı:

nasıl açılıyor menü araç makyajlı kasa

 

forumda arama yaparsanız gauge menü diye aradığınız  bilgiye ulaşırsınız ...

--9 dakika sonra eklendi--
13 dakika önce, Saim Cerit yazdı:

nasıl açılıyor menü araç makyajlı kasa

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
6 saat önce, Mertcan Çelik yazdı:

Okulla ev arası Ankara'da 16 km idi, yaklaşık 20 dk sürüyordu, kapalıda da dursa açıkta da dursa okulda arabadan inip o hararet ibresinin hareket etmemişliğini görmüşlüğüm çok var.

16 km yolda motor suyu ısınmıyorsa termostat açık kalmış demektir üstadım. 1.0'lar emisyon ve verimlilik açısından motorla birleşik egzoz manifoldu tasarlayıp, motor suyunu buradan geçirerek motorun hemen ısınmasını sağlamışlar. Benim aracım dış hava sıcaklığı +13 derece üzerindeyken 1.5 kilometrede ısınmış oluyordu. Şuan sıcaklık +3 derece ve 2.5 - 3 km yol yapınca ısınıyor arkadaşlar. Isınmışdan kastım da 85-90 derece, hararet göstergesinin orta çizgisinin ucu. Referans olabilir diye bilgileri paylaşıyorum. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Alper Sakallı yazdı:

16 km yolda motor suyu ısınmıyorsa termostat açık kalmış demektir üstadım. 1.0'lar emisyon ve verimlilik açısından motorla birleşik egzoz manifoldu tasarlayıp, motor suyunu buradan geçirerek motorun hemen ısınmasını sağlamışlar. Benim aracım dış hava sıcaklığı +13 derece üzerindeyken 1.5 kilometrede ısınmış oluyordu. Şuan sıcaklık +3 derece ve 2.5 - 3 km yol yapınca ısınıyor arkadaşlar. Isınmışdan kastım da 85-90 derece, hararet göstergesinin orta çizgisinin ucu. Referans olabilir diye bilgileri paylaşıyorum. 

Mertcanın yazdığı dizel, benzinli zaten hızlı ısınıyor. Benimde 10 kmlerde ibrenin oynamadığı olmuştur. Hele yokuş aşağı inerken soğur bile. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
6 dakika önce, Saim Cerit yazdı:

termpstat açık kalsa fan çalışması gerekmez mi benim araçta fan çalışmıyor

Termostatın fan ile bağı yoktur. Fanı ısı müşürü diğer adı ile hararet müşürü kontrol eder. Bilginize

--4 dakika sonra eklendi--
2 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

Mertcanın yazdığı dizel, benzinli zaten hızlı ısınıyor. Benimde 10 kmlerde ibrenin oynamadığı olmuştur. Hele yokuş aşağı inerken soğur bile. 

Eski aracım olan Chevrolet Cruze 2.0 dizel otomatik vites hb kasa aracımda 3.5 - 4 kilometrede araç ısınmış oluyordu. 7 km yolda motor yeni ısındığında Termostat arızası teşhisiyle parçayı değiştirdik ve ertesi gün araç yine 3.5-4 km içinde ısındı. Bilgilerinize. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.