Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.6l Ecoboost Tam Gazda Turbo Arızası Veriyor.


Ziya Durak

Soru

Merhaba arkadaşlar. 2012 focus 1.6 ecoboost sahibiyim. aracımi şimdiye kadar yetkili serviste bakımlarını  yaptırdım. Son bakım 11.2018 de  dışarıda özel bir serviste yaptırdım. Araç 71 binde. Dün tam gaz yaptığım sırada 4500 devirde motor bi kendini geri çekti ve arıza ışığı yandı servise götürdüm. Arıza kodu Turbo kolu sıkışması yazıyor. Ve turbonun değişmesi gerektiğini söylediler. Şimdi sakin kullanımda herhangi bir arıza vermiyor, hatta tam gaz basmamak kaydıyla gaz kesene kadar basıyorum sorun yok. Ne zaman ki gaza tam basıyorum 1 vites sorun yok. 2 ve 3 vites 4500-5000 devir arası motor kendini geriye çekiyor ve arıza lambası yanıyor. Turbo devre dışı kalıyor. Bunun tamiri mümkün müdür. Motoru kapatıp açınca arıza kodu siliniyor herşey normale dönüyor.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 10 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 1
23 dakika önce, Ziya Durak yazdı:

Merhaba arkadaşlar. 2012 focus 1.6 ecoboost sahibiyim. aracımi şimdiye kadar yetkili serviste bakımlarını  yaptırdım. Son bakım 11.2018 de  dışarıda özel bir serviste yaptırdım. Araç 71 binde. Dün tam gaz yaptığım sırada 4500 devirde motor bi kendini geri çekti ve arıza ışığı yandı servise götürdüm. Arıza kodu Turbo kolu sıkışması yazıyor. Ve turbonun değişmesi gerektiğini söylediler. Şimdi sakin kullanımda herhangi bir arıza vermiyor, hatta tam gaz basmamak kaydıyla gaz kesene kadar basıyorum sorun yok. Ne zaman ki gaza tam basıyorum 1 vites sorun yok. 2 ve 3 vites 4500-5000 devir arası motor kendini geriye çekiyor ve arıza lambası yanıyor. Turbo devre dışı kalıyor. Bunun tamiri mümkün müdür. Motoru kapatıp açınca arıza kodu siliniyor herşey normale dönüyor.

 

Yetkili serviste turbonun selenoidi hariç hiçbir tarafının yedek parçası ve işçiliği yok. Bu nedenle yetkili serviste ancak turboyu tamamen satın alırsanız çözüme ulaşabilirsiniz. Güvenilir bilinir turboculardan birisini ziyaret edin. Wastegate aktuatoru ve diğer elemanları kontrol eder. Sorunu teshis edip onarır. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
12 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Yetkili serviste turbonun selenoidi hariç hiçbir tarafının yedek parçası ve işçiliği yok. Bu nedenle yetkili serviste ancak turboyu tamamen satın alırsanız çözüme ulaşabilirsiniz. Güvenilir bilinir turboculardan birisini ziyaret edin. Wastegate aktuatoru ve diğer elemanları kontrol eder. Sorunu teshis edip onarır. 

+1

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bahsettiğiniz problemin aynısını yaşayıp, solenoid valfi değiştirerek çözdüm. Güvenilir bir turbocu bulamazsanız, imkanınız varsa 1.6 EB motorlu başka bir aracın solenoid valfiyle denerseniz sorunu daha kesin teşhis etmiş olursunuz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 dakika önce, Furkan Tö. yazdı:

Bahsettiğiniz problemin aynısını yaşayıp, solenoid valfi değiştirerek çözdüm. Güvenilir bir turbocu bulamazsanız, imkanınız varsa 1.6 EB motorlu başka bir aracın solenoid valfiyle denerseniz sorunu daha kesin teşhis etmiş olursunuz.

+1

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cevaplarınız için teşekkür ederim .Turbo sökülmeden arıza tam olarak belli değil dedi gittiğim turbocu.  Şimdilik bu şekilde kullanmaya devam edicem 2 hafta sonra müsaitim gidince belli olacak. Bu arada servis 8160+ kdv+ işçilik dedi turbo fiyatına. Maximum yüzde 25 de indirim yaparız dedi. 

--4 dakika sonra eklendi--
Bir saat önce, Furkan Tö. yazdı:

Bahsettiğiniz problemin aynısını yaşayıp, solenoid valfi değiştirerek çözdüm. Güvenilir bir turbocu bulamazsanız, imkanınız varsa 1.6 EB motorlu başka bir aracın solenoid valfiyle denerseniz sorunu daha kesin teşhis etmiş olursunuz.

Umarım aynı sorundur. Gaza basmaya korkar oldum resmen. Acaba yaptırdığınız işlemi ne zaman yaptırdınız ve ne kadar bir maliyet tutmustu . Sonrasında herhangi bir sorun oldumu. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Ziya Durak yazdı:

Cevaplarınız için teşekkür ederim .Turbo sökülmeden arıza tam olarak belli değil dedi gittiğim turbocu.  Şimdilik bu şekilde kullanmaya devam edicem 2 hafta sonra müsaitim gidince belli olacak. Bu arada servis 8160+ kdv+ işçilik dedi turbo fiyatına. Maximum yüzde 25 de indirim yaparız dedi. 

--4 dakika sonra eklendi--

Umarım aynı sorundur. Gaza basmaya korkar oldum resmen. Acaba yaptırdığınız işlemi ne zaman yaptırdınız ve ne kadar bir maliyet tutmustu . Sonrasında herhangi bir sorun oldumu. 

Böyle bir şey varmı yahu. %25 indirim nedir. Böyle bir indirim olabilir mi? İndirim yapmadıkları vatandaş varmı? 3bin lira indirim mi olur? Yetkili servisin taa.... Akşam akşam asabım bozuldu. Garanti adı altında resmen soyuluyoruz. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
22 saat önce, Zafer Yusoğlu yazdı:

Böyle bir şey varmı yahu. %25 indirim nedir. Böyle bir indirim olabilir mi? İndirim yapmadıkları vatandaş varmı? 3bin lira indirim mi olur? Yetkili servisin taa.... Akşam akşam asabım bozuldu. Garanti adı altında resmen soyuluyoruz. 

konu dışı ama otokoç kendini aşmış..

iyi niyet garantisi adı altında yapılan indirimli verilen fiyatlar bile sanayi fiyatının çok çok üzerinde..

işte er-ol otomotiv den parça alıp boch servise bakım yaptırmanın maliyeti 600 tl

bana 1500 tl tutan 6. bakıma %30 indirim yaptılar 1050 tl ödedim..

800 tl ye katlanabilirim ama 1000 tl amacını aşan bir fiyat..

almanya da 200 tl 5w-20, kargo ile 380 e maal oluyor, serviste indirimsiz 820 indirimli 580 tl.. sadece gülüyorum.

şikayet ettim.

müşteri hiz. lerinden aradılar. içinde altın tozu mu var bu yağın dedim.

ama bu 3. şikayetim adamlarda bana gülüp sizi ne güzel öpüyoruz diyorlar

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Araçda Turbo arızası vardı konu başlığında yazdığı gibi. 

arkadaşlar sorunu çözdüm epey oldu ama burada da paylaşmak istedim. Turbo değişimi yapacak kişilere yardımcı olması için.  yalnız çözüm yolunda gayet sabırlı davrandım hatta alışmıştım aracı fazla yormama ya sakin kullanmaya. 

Neyse konuya gelelim focus ecoboost turbosu için 4.000 bin ile 8.000 arasında fiyatlar almıştım. Sadede turbo fiyatı. + bakim ve işçilik tabi. 

En son Yaptıralım bir daha mı gelecez dedim bulunduğum yerde. Bir turbo satan yer buldum. Araçtan çıkan turbo yu adama veriyorum ve yenisini alıyorum 3600 liraya anlaştık. Sonra baktım Kartın ekstra dönmesine 2 gün var bari bir ay sonra ödeyelim dedim 2 gün sonra alayım diye dükkandan çıktım. 

Sonra internet den bu tarz parça almam ama bi bakayım dedim söyle göz gezdirdim bi de baktım 2.000 liraya satan var. Aradım adamı saseyi verdim adam baktı. Bana demesin mi orijinal elimizde bir tane var  senin araba uygun fiyatı da 1350 lira. Haydaa dedim sıfır mı tabiki gelip görerek alabilirsin dedi. İkinci el yada revizyonlu bulunmaz bizde diye. Neyse resimlerini istedim falan birebir görüntü aynı tutuyor parça. ? dedim alayım gitsin aldım parçayı geldi araca takıla li bir ayı geçti herşey normal çalışıyor. 182 beygir geri geldi. Bana maliyeti

1350 turbo  + 600 bakim ve değişim işçiliği için verdim ve herşey dahil 1950 halloldu. 

Yani bu tarz parçalarda ya korkunç para kazanıliyor yada bana denk geldi. İnternetten bakmadan bi daha parça değişimi yapmam sizde öyle yapın arkadaşlar. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.