Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
Hüseyin Kılınç

C-max, Vitesteyken Yokuşta Kayıyor

Önerilen Mesajlar

Benim bir sorum olacak .Yokuşta durduk arabanın el firenini çekmeden.Park halindeyken arabam yavaş yavaş yokuş dan aşağıya doğru iniyor.1 vites de kende aynı aynı geri vites de aynı.Sıkıntı Fren baratasında mı  viteste mi. Araba 46 km de. Usta soğuk havalarda olur diyor ama ikna olmadım.Arabada hep kapalı garajda kullandım işyerinde açık otoparka koyunca görevli fark etmiş .Allah dan tekerleğin önüne  taş koyarak ilerlemesini durdurmuş.Sıkıntı ne olabilir.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
30 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

El freni mekanizmasının hemen altında sıkılaştıracak bir bölüm mevcut, serviste bunu kontrol ettirin. 

Yakup, el frenini çekmeden demiş, yani şanzımana yük bindiriliyor.

@Hüseyin Kılınç el frenini çekmeden yokuşta aracınızı bırakmayın, şanzımana zarar verirsiniz.

--0 dakika sonra eklendi--

Aşırı yük bindiğinde şanzıman dişli atlatıyor o yüzden araç kayıyor.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
2 dakika önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Yakup, el frenini çekmeden demiş, yani şanzımana yük bindiriliyor.

@Hüseyin Kılınç el frenini çekmeden yokuşta aracınızı bırakmayın, şanzımana zarar verirsiniz.

--0 dakika sonra eklendi--

Aşırı yük bindiğinde şanzıman dişli atlatıyor o yüzden araç kayıyor.

Sıkıntı frenden mi diye hızlıca okuyunca 😄 Bu arada Gürkan abinin dediği gibi el freninin amacı zaten bu koşullarda kullanmak.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bir saat önce, Hüseyin Kılınç yazdı:

Bu durumda kışta olsa el firenini çekmem gerek

Hüseyin bey, zemin düz değilse evet çekmelisiniz. El freni donması daha ziyade -15-20 derecelerde ve eğer balatalarınız ıslak halde parkeden/çekerseniz olur. Diğer durumda zaten sizin aracınız gerekli izolasyonlara sahip...

(Bunları Konya’da 4 yıl yaşamış biri olarak söylüyorum)

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

El frenini çekmeden, sadece vitese takarak aracı park ettiğinizde hafif hafif kayma yapıyorsa bunu nasıl fren balatasına bağladınız ? Zaten el freni çekmiyormuşsunuz ki balatanın o durumda hiç bir işlevi yok. Kendi güvenliğiniz ve başkalarının güvenliği için el frenini her zaman her zeminde çekin. Hatta önce el frenini çekin, sonra aracı eğimin durumuna göre geri yahut 1.vitese takın ve park işlemini böyle sonlandırın. El freni çekmeden park yapılmaz.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ağır kış şartlarında çok eğim olmazsa çekilmemesi gerektiğini düşünüyorum. Ben iki sene önce çektiğimde frenler disklere yapışmıştı ve açılmadı bir gün. Diskler ıslak değildi ama -25 -30 u görmüştü o aralar. Bu sene kış yumuşak geçiyor ama ben kış mevsiminde çekmiyorum. Ama düz yerde park ediyorum. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Normal şartlarda önce el freni çekilir sonra araç P konumuna ya da düz vites ise yokuşun zıt yönüne vitese takılarak park tamamlanır.

 

Eksi derecelerde ise el freni çekilmez.  Park edeceğiniz zeminde buzlanma olduğunu da hesaba katarak yokuşa araç park etmemelisiniz. Düz zemine el frensiz ancak 2 lastiğin mümkünse hem önüne hem arkasına takoz koymalı ve vurarak iyice lastiğe sıkıştırmalısınız. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
5 dakika önce, Alper Sakallı yazdı:

Normal şartlarda önce el freni çekilir sonra araç P konumuna ya da düz vites ise yokuşun zıt yönüne vitese takılarak park tamamlanır.

 

Önce N sonra el freni, yük frene bırakıldıktan sonra vites veya P.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.