Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

“ER-OL

Recommended Posts

Arakadaşlar merhaba, eşim otoparktan çıkarken aracın sol ön çamurluğu parktaki kolona sürtmüş. Birde ayna takılmış, ayna motorları aydınlatma dış kapak sağlam sadece ayna içerisindeki plastik aksam sabitlemelerinden birisi kırılmış galiba hafif bir hareket var.  Yarın müsait olmadığımızdan araca cumartesi yetkli servise götürecem onarım mı değişim mi be diyorlar bakacam. Değişim derlerse bir tane de özel servis bulup göstermem gerekecek sanırım. Resimlere göre fikriniz ve Ankara için servis tavsiyeniz olursa lütfen belirtiniz.

C8AB3FDE-358F-4DA9-A7A7-E1471ABB9D93.jpeg

43F1B14B-1922-45E7-8661-3AFBD9EF0F60.jpeg

B0B624A6-8220-4689-A2E3-1E672C988CC9.jpeg

30BA0066-DA21-4C8C-9FBB-9E06294E3BA8.jpeg

CC12EB2A-9693-4392-98A3-C260870ADB8E.jpeg

AB1B5295-63D4-4A4A-8144-DA7508DBEBC5.jpeg

F8422D97-0EBD-4E71-B43A-C74FB8F921C1.jpeg

9584481C-D2E6-42CA-8BD1-16A52BA31F05.jpeg

F5DFB297-711F-4C2B-B514-7A6894046891.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geçmiş olsun Aşkın. Boya çatlaması olmasaymış göçükçü büyük oranda düzeltebilirdi sanırım. Ankaradaki arkadaşlar servis için öneride bulunacaktır.

--1 dakika sonra eklendi--

Aynanın kırılan tırnağı hızlı yapıştırıcıyla düzelebilir duruma göre ama servis değişim diyecektir büyük ihtimal.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geçmiş olsun. Benzer sebepten Tan otoya gidip memnun kalmıştım boya kaporta olarak ayrı servisleri var işçilikleri başarılı renk yomunu beğenmez iseniz tekrar boyuyorlar ve 2 yıl işçilik garantileri var. Çamurluk değişim olmaz muhtemelen. Benim araçta punta makinası ile pdr düzeltme yapıp çamurluğu sökmeden yüzeysel boyamışlardı.

Share this post


Link to post
Share on other sites

iyi bir göçükçü bunu hiç belli olmadan düzeltir, çatlayan yerede aynı kod boyadan uygulandımı belli bile olmaz, çok dikkatli bakarsak belli olur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20.12.2018 - 22:50 tarihinde, Aşkın K. yazdı:

 

F5DFB297-711F-4C2B-B514-7A6894046891.jpeg

Cumartesi günü Başer Otoya ve kasko ile anlaşmalı özel servise gittim. Kasko kullanmadan kendim ödemek istiyorum maliyet analizi yapar mısınız dedim. Boya için ikiside yaklaşık 500-600TL rakam çıkarttılar. Ayna için ise ısararla kapak cam hariç diğer aksamın değişmesi gerektiği ve fiyatının 1000-1100 TL civarında olacağını belirttiler. Israrla motor aydınlatma ve bütün fonksiyonların sağlam olduğunu resimdeki kapaktaki sabitlemeler de kopma olduğunu belirttim ama takım olarak satıldığını söylediler. internette tek başına bu parça satılıyor (yaklaşık 50 TL) ben temin etsem size işçilik ödesem, sonuçta milli servet neden komple parça değişip geriye kalanı çöpe gitsin dediğimde, orayı söküp ayırmanın çooook zor olduğunu sökülse bile sonradan toplayamayabileceklerini söylediler.

 

Bu duruma çok sinirlendim, sorunu biliyorum gerekirse komple değişecek parçayı da buldum ancak daha önce yapmadığım için nasıl değişeceğini bilmiyorum ve konu ile alakalı birimler ile yapılamaza getirmeye çalışıyor olayı. Aklıma @Serkan Karakoca geldi olayı anlattım bana usta lazım bilmiyorum bulamıyorum diyerek ve sağ olsun her zaman yaptığı gibi yardımcı oldu. Şaşmazda Çiğdem Fiber'e yönlendirdi Yasin ustayı bul demişti ancak yoktu fakat abisi adem usta da yardımcı oldu ve resimdeki parçalı sökmesi 5 dk sürmedi. Aldı kopan 3 adet sabitlemeyi yerine yapıştırdı tekrar 5 dk dan kısa bir sürede yerine taktı. Maliyet 50TL ve eline sağlık ustam, hepsi bu kadarmış.

 

Bir sonraki müsait olduğumda göçük ve boya işini araştıracam, planım 500 TL altı ise cepten üstü ise kaskodan yaptırmak olacak. Her ne kadar hasarsızlık korumam olsa da kademem değişmese bile formüllerden dolayı poliçede seneye bir miktar oynama olacağını öğrendim sigortacımdan.

IMG_0354.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 dakika önce, Aşkın K. yazdı:

internette tek başına bu parça satılıyor (yaklaşık 50 TL) ben temin etsem size işçilik ödesem

Ek olarak yazayım, internette böyle satılıyor olması OEM olarak sunuluyor anlamına gelmiyor piyasada dolanan çoğu parça eş değer üretim diye geçiyor 🙂 

Geçmiş olsun şimdiden tamamı için 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 dakika önce, Aşkın K. yazdı:

Bir sonraki müsait olduğumda göçük ve boya işini araştıracam, planım 500 TL altı ise cepten üstü ise kaskodan yaptırmak olacak.

Vakit olunca arayın siz sağlam göçükçü ustamız var ne gerekiyorsa yapar benim selamımla giderseniz 🙂

aynada gayet başarılı ucuz maliyetli olmuş 🙂

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merhaba,

Kaporta boya konusunda iyi bir ustaya benimde ihtiyacım var Ankara'da. İşçilik konusunda sorun yaşamak istemiyorum. Boya çatlaması bende de var. Kaportada düzeltme ve muhtemelen local boya yapılacak.

Nereyi tavsiye edersiniz gidip görüşmek isterim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
04.04.2019 - 12:08 tarihinde, Alptuğ Ö. yazdı:

Merhaba,

Kaporta boya konusunda iyi bir ustaya benimde ihtiyacım var Ankara'da. İşçilik konusunda sorun yaşamak istemiyorum. Boya çatlaması bende de var. Kaportada düzeltme ve muhtemelen local boya yapılacak.

Nereyi tavsiye edersiniz gidip görüşmek isterim.

daha önce cevap vermeme nedenim kendimde mükemmel işçilik yapan bir yer bulamamış olmam ama madem cevap gelmedi bir yer yazayım.

Kavaklıdere fiat servisi var yetkili servis. en son golfu yaptırdım sorun olmadı. ufak tefek şeyler olabiliyor ancak çözüyorlar.

Kaporta boya kısmı şaşmazda ancak servis karumun karşısında, işlemler servis üzerinden yürüyor.

Diğer marka araçlara da servis hizmeti vermek için şaşmazda da bir servis açtılar ancak orası üzerinden kaporta boya hizmeti veriyorlar mı bilmiyorum.

Müslüm abiye selamımı söylerseniz yardımcı olacaktır.

 

Birde başkent sanayide dostluk kaporta boya gencay usta var. focusun marşpiyerlerini boyamıştı (bir kaç usta boyamayalım bunlar tutmaz dedi) güzelde oldu satana kadarda sorun olmadı. Ama sonra CLKnın çamurluğunu boyatıp hiç memnun kalmadım.

Share this post


Link to post
Share on other sites
04.04.2019 - 12:08 tarihinde, Alptuğ Ö. yazdı:

Merhaba,

Kaporta boya konusunda iyi bir ustaya benimde ihtiyacım var Ankara'da. İşçilik konusunda sorun yaşamak istemiyorum. Boya çatlaması bende de var. Kaportada düzeltme ve muhtemelen local boya yapılacak.

Nereyi tavsiye edersiniz gidip görüşmek isterim.

Kartaş Ford bayii Müdürü Semahattin Bey'e gidebilirsiniz, fiyat ve işlem konusunda çok yardımcı olacaktır.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 saat önce, Tuncay A. yazdı:

Kartaş Ford bayii Müdürü Semahattin Bey'e gidebilirsiniz, fiyat ve işlem konusunda çok yardımcı olacaktır.

Yeni aklıma geldi benim spoileri boyamışlardı taa fiat servisiyken, güzeldi 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Kamil Yemez
      2013 fiesta 1.5 tdci aracım var araç 69000 km de 66000 km deyken özel bir serviste ağır bakımları yapıldı araca 5-30 yağ konuldu ancak bilindik bir marka değildi, 15 gün önce mavi duman atması üzerine shell servisine gittim, aracın yağ değişimi ve bakımı yapıldı, bir haftadir yoğun duman atışı ve karbondioksit kokusu kesildi ancak ilk çalıştırmada yağ göstergesi 2-3 saniye geç sönüyor ve uyarı sesi veriyor motor ısındığı zaman durdurup çalıştırırsam bu hata olmuyor genelde sabah işk çalıştırmada bu sorunla karşılaşıyorum, aşağıda videoda ilk çalıştırma anını attım, serviste külbütör sistemi ile ilgili olduğu zamanla doğru yakıt yağ kullanımı ile düzelir denildi ama tedirginim, fikri olanların düşüncesini merak ediyorum piyasadaki orijinal bor nano yağ katkılarından kullansam mı tavsiye eden var mı teşekkürler
      F67DF6D0-3CFE-4861-81CC-7A640FD33C9D.MOV
    • By Erkan C
      Aracım 1.5 tdci ps 2015 model. 2018 şubat ayında aracımın 3 bakımı 34 bin kilometrede Adapazarı Akgün Oto yetkili serviste yapıldı. Kilometre dolduğundan dolayı 4. bakım için Karabük Azim Oto'yu aradım. 5w30 yağ koymalarından ve 47 bin kilometredeki arabanın triger setini değiştirmek istemelerinden dolayı bakımını kendim yapmaya karar verdim. Erol otodan parçaları sipariş ettim ve bu akşam ustamla birlikte parçaları değiştirdik. Hava filtresini değiştirirken serviste takılan hava filtresinin orjinal olmadığını farkettik. Ayrıca filtre takılırken filtre kutusuna uymadığı için filtreyi iki taraftan preslemişler. İçindeki kağıt da haliyle ezilmiş. Aşağıya fotolarını koyuyorum.
       
      Olayı biraz daha ilginç yapan şey, Erol otodan orjinal olarak aldığım hava filtresi de kutusuna sığmadı. Usta eliyle preslemeye çalıştı ama hiç esnemedi. Mecbur kaldı yan sanayi takmaya. Tuhaftır ki yan sanayi hava filtresi tık diye oturdu. Erol oto şasi numarasıyla sorgulatarak parçaları gönderdi. Servisin taktığı markasız hava filtresi de uzun, orjinal olarak aldığım hava filtresi de uzun. Sorunun ne olduğunu çözemedim. 
       
      Ne idüğü belirsiz, ezerek taktıkları filtreyi 68 liradan kakalayan yetkili servisi kınıyorum. Bu filtreyi taktıkları bakımda şanzıman yağı da değişmişti. Daha öncesinde aynı serviste volan garantiden değişmişti. Güvenemiyorum. Acaba düzgün yağ koydular mı, volanı gerçekten değiştirdiler mi? Önünden geçmem daha servislerin. 






    • By Yasin Tansu Dinler
      Bu başlık “ecoboost motorun hararetten yanması” başlığımın devamı niteliğindedir aslında.
       
      Aracın başına gelenleri ve servis ile ilgili sıkıntılarımı anlatmıştım ilgili başlıkta. Aradan (araca motor yapılmasının üstünden) altı ay geçtikten sonra Mayıs ayında geziye çıkacağımdan ve ücretsiz yaz kontrolü sezonu başladığından dolayı servise gidip uzun yol için sorun olup olmadığını öğrenmek istedim. Yaşadığım sorunlardan dolayı Tekirdağ merkezdeki ve evime 3 km mesafedeki ve her gün önünden geçtiğim VOLKAN TRAKYA Tekirdağ servisine değil de Çorludaki servisine gittim. Aracı içeriye bıraktım, çıktım bir sigara içtim ve geri döndüğümde aracın kontrollerinin bittiğini söylediler. 5 dakikada oldu bu olay.
       
      Tabiki güvenemediğim için yola çıkınca (adı bende kalsın) daha önce de bakımlarımı yaptırdığım ve güvendiğim yol üstündeki başka bir servise uğradım, yaz kontrolü için ve uzun yola çıkacağım için geldiğimi söyledim. Aradan 10-15 dk geçti ustaların bijonları, kapıyı, camı, bagajı, lambaları vs. açıp herşeyi kontrol ettiklerini seyrederken hala daha ne yapıyorlar acaba diye içeri girdiğimde ustanın park sensörlerine kadar tek tek dokunarak herşeyi kontrol ettiğini gördüm. Usta kaputu açtı, yağı suyu vs. kontrol ettikten sonra birşeyden şüphelendiğini ve 10 dk vaktim varsa aracı lifte alıp bakmak istediğini söyledi, tamam dedim. Hikaye asıl şimdi başlıyor.
       
      Lifte alıp altına girdiğimizde usta “abi bu arabaya nerede ne yaptırdın, sanayiye mi gidiyorsun ” dedi. 6 ay öncesi serviste motor yapıldığını söylediğimde sistemden ne işlemler yapıldığına baktılar. Muhafazayı söktü, “abi bu muhafaza senin değil dizel bir aracın, ecoboostta koruma kalkanı ve (en alttaki fotoğrafta görünen) ek havalandırma borusunun olması gerekir ve bu muhafaza yanmaya başlamış” dedi. Benden çıkana ve olması gerekene baktığımda (videoda açıkça görülüyor) tepem attı ve hala daha ustasından, müşteri temsilcisinden, müdürüne kadar tümü mükemmeller ekibi olan VOLKAN TRAKYA dan kurtulamadığıma lanet ettim.
       
      Filmim.mp4

       
      Servisteki arkadaşlar beni yola bu muhafaza ile salmayacaklarını söylediler. Muhafazanın yanmaya başlaması, (baş parmağınızı ve işaret parmağınızı birleştirdiğinizde oluşan yuvarlak kadar bir yer) aracın benzinli olması ve ecoboostun aşırı ısıya maruz kalmasından dolayı ARACIN TUTUŞMA VE YANMA İHTİMALİNİN bile olduğundan dolayı yola salamayacaklarını söylediler (sadece ustalık açısından değil, insani sorumluluk açısından). Ellerindeki ısı kalkanlı başka bir muhafazayı araca taktılar, benimkini bagaja koyduk, dönüşte bırakabileceğimi söylediler ve ben yola o şekilde gittim geldim.
       
      Bu olayın olabilme sebeplerini düşündük. Dışarıya başka bir servise gidip gitmediğimi sordular. Ya dedim altı ay önce komple motor toplandı nereye ne yapmaya gideyim, biraz mantık dedim. Tek bir çıkar yol bulundu ki başka da bir açıklaması yok bu işin. Aracım 74 TAKVİM, 54 İŞ GÜNÜ SONUNDA mükemmel VOLKAN TRAKYA servisinden çıkmıştı. Muhtemelen aracı dağıtırlarken muhafazayı çıkardılar ve toplarken ya bilgisizlikten (serviste bilgisizliği kabul edemeyeceğim kimse kusura bakmasın) ya da mükemmelliklerinden ortasında kocaman alüminyum folyo gibi koruma kalkanı olanı değil, eline geçirdikleri bir muhafazayı (dizel araç için) takmışlar.
       
      Uğradığım serviste ben olayı otosan’a taşımayı ve aramak istediğimi söylediğimde benden bir ricada bulundular o yüzden firma adı vermiyorum. Otosan’ın ters işleyen bir sistemi varmış. Sorunu hangi servis tespit ederse oranın çözümü bulması gerekiyormuş. Yani oradaki mükemmeller hata yapıyor fakat buradaki arkadaşlardan işin çözülmesi isteniyor, çok saçma. Suçlu suçu işlediğiyle kalıyor. (kahretsin aynı muz cumhuriyeti gibi).
       
      Bu arada biraz terleme farketti usta. Muhafaza dikkatini çekmese, lifte alıp açıp bakmasak o terlemeyi de göremeyeceğiz. Neyse aramadım, video kaydı yaptım yola çıktım. Yol üstünde birkaç servise daha uğradım yaklaşık 700-800 km.de bir terleme kontrolü için ama çok şükür hiçbir sorun çıkmadı, şu anda da yok. Dönüşte bahsettiğim servise tekrar uğradım benim olmayan benimkini tekrar taktılar, kendilerininkini aldılar.
       
      Tekirdağ’a geldiğimde merkezdeki o mükemmeller ile uğraşmamak adına Çorlu servisine gittim. Oyun olsun diye!! yola çıkacağımı yaz kontrolü yapılmasını söyledim. Aynı şekilde beş dakikada Beşiktaş hesabı oldu. Genç bir arkadaşa aracı lifte alıp bakmasını söyledim. Kaldırdı, var mı altta bir şey dedim yok dedi, muhafazayı açtırdım içeri bak bakalım dedim (hemen alttaki video) baktı kendince, hiçbir sorun yok dedi. Peki baş ustanı çağır dedim, geldi. Baş ustaya ustam bak bakalım bir sorun var mı dedim, baktı yok dedi (muhafaza aracın altında yerde, içine 3 parmak girecek kadar büyüklükte olmuş delik fotoğraftan görüyorsunuz, ayrıca egzoza dokunup yandığı yeri de görüyorsunuz simsiyah). Bu araç ecoboost dedim, dikkatli bak dedim, yok diyor. Ya dedim muhafazadada mı yok sorun, bak burda üç parmaklık delik olmuş, nerde bunun ısı kalkanı diyorum düşmüştür dedi, ya dedim havalandırma borusunu da kesin dedim evde soba borusu olarak kullanıyorumdur. Bunların eğitimi verilirken siz geziyor muydunuz, o adamlar bunları bilirken sizin niye hiçbir şeyden haberiniz yok dedim. Çağırın dedim servis müdürünü. Geldi, bak dedim durum böyle böyle, beni o mükemmeller ile muhatap etme, seninkilerin de bir farkı yok ama rica ediyorum bu işi çöz dedim. (cumartesiydi o gün, paşam ertesi hafta rapor almış yoktu.) VOLKAN TRAKYAdan bi şey olmayacağı için lanet olsun ki otosanı aradım, salladılar da salladılar her zamanki gibi hep bölge müdürü ilgilenecek konuyla deyip kapattılar.
      Filmim2.mp4

      Filmim3.mp4
       
      O hafta dayanamayıp merkez servise gittim kapıya bir kamyon gül yığdım siz işte bu kadar mükemmelsiniz dedim ve hala yüzüme bakıp sırıtıyorlardı pişkince, elhamdülillah diyorlardı resmen.
       
      Çok uzadı kusura bakmayın, siparişi verdiler muhafaza geldi fakat iki parçadan oluşan havalandırma borusu yoktu. Dedim ki bunu başarabilseniz şaşardım ama anlamadılar ne dediğimi bile. Yolda uğradığım servis, parça kodunun ve resminin olduğu bir kağıt vermişti. Diyorum ki bu parçaların da olması lazım, usta, yedek parça görevlisi ve müşteri temsilcisi onlar ayrı parça, muhafaza bu diye diretiyorlar. Ya diyorum lastik takımı demek; lastik, jant ve bijonlardan oluşmaz mı daha nasıl anlatayım size diyorum mükemmeller güzele bakar gibi birbirlerine bakıyorlar. Anladım ki bu böyle olmayacak. Yol üstünde uğradığım servisin yedek parçacısına bağlandım. Abi dedim muhafazanın üzerinde bu iki parçadan oluşan havalandırma borusunun olması gerekmiyor mu? Arkadaşım dedi başka servistesin cevap vermem ayıp olmaz mı oradaki arkadaşların yardımcı olması lazım çok etik olmaz cevap vermem dedi. Abi dedim buradakilerin hiçbir şeyden haberi yok, ilk defa görmüş gibi bakıyorlar, senden sadece üstünde olması gerekip gerekmediğini öğrenmek istiyorum dedim VOLKAN TRAKYAdaki mükemmeller yanımdayken konuşuyorum duysunlar diye özellikle. Evet dedi olması gerekiyor.
       
      Muhafazayı taktılar. Benim arabadan çıkanla yanyana koydum. Bunu buraya takan ya mükemmeldir, ya da mükemmellliğine koymuştur, şu koskoca farkı bile gözünüzle görmekten acizsiniz diye bağırınıyorum, gülüyorlar allahım yarabbim.
       
      Aradan 2 hafta geçti arada bayram vardı. Çarşamba çağırdılar, gittim. 10 dk. parçacıyla usta bakıp durdular ne tarafa nasıl takılacak acaba bu parça diye, ters taktılar, oturtamadılar falan. Yandan kıs kıs güldüm becerilerine, mükemmelliklerine. Azcık mantıklı olsan belli zaten nasıl takılacağı. Gittiler bilgisayardan baktılar, beş dk sonra gelip taktılar zorla da olsa. (foto altta) Ya hem müşteriyi çağırıyosun bari gelmeden bi bak bu parça nedir, nasıl takılır, ne işe yarar? Adam gelince rezil olmayalım der insan ama nerde bunlarda o kadar mükemmellik?
       

       
      Velhasıl kafanızı şişirdiysem, gözlerinizi yorduysam kusura bakmayın ne olur. Arkadaş diğer servisteki arkadaşlar uzaydan mı geldi, oxford’da mı eğitim aldı, onlar eğitim aldıysa bunlar ne aldı? Bu kadar vmükemmel bir servis olamaz. VOLKAN TRAKYAnın mükemmel ekibinden başlayıp müdürüne kadar, otosanın bu kadar şikayet etmeme karşın mükemmelliklerini koruyan çalışan ve müdürlerinden başlayıp kurbanlığına! kadar, fordun henrysine kadar benden haksız aldıkları her bir kuruşu afiyetle yesinler. Ben bu kadar mükemmeli bir arada toplayabilen başka bir yer görmedim. Yolunuz bile düşse memleketimi, mükemmeller ekibi VOLKAN TRAKYAnın Çorlu ve Tekirdağ servislerini pas geçin lütfen, başınıza bela alırsınız, çalışan arabayı verip motoru kucağınıza alırsınız, yırtınıp durursunuz. Benden uyarması. Selamlar, saygılar.
    • By İzzettin D.
      Öncelikle herkese merhabalar,
       
      Foruma bu konuyu açmadan kısa bir süre önce katıldım. Daha önce focusclubtr'yi misafir olarak ziyaret etsem de üyeliğim olmamıştı. Yaşadığım bir problem ile ilgili süreçten bahsetmek ve gelecekte bu tarz durumları yaşayacak arkadaşlarıma yol gösterecek olması nedeniyle buradayım. Kasten olmasa da eksiklerim hatalarım yanlışlarım varsa baştan özür diliyorum.
      2014 Aralık çıkışlı "Makyajlı Yeni Ford Focus MCA Titanyum  5K 1.6 TDCI 115PS  Adaptif Bi-Xenon + Tekno Paket + Şeker kırmızı renk opsiyonu" satın alınmış aracı 2016 Ekim ayında 2.el olarak satın aldım.
       

       
       
      Aracı satın almadan önce expertiz işlemini yaptırıp, servisten geçmiş kayıtlarını inceledim. kayıtlarını incelediğimde araç 0 km satın alındıktan 3 gün sonra "sol sis farının içinde oluşan buhulanma" şikayeti ile üretim hatası olarak garantiden değiştirilmiş olduğunu ve 2016 Eylül ayında "klimanın soğutmama ve beyaz toz atma" şikayeti üzerine klima radyatörünün garantiden değiştirilmiş olduğunu öğrendim. Bunun dışında çamurluğunda 10-15 santim kadar bir boyama işlemi yapılmıştı. Başka herhangi bir problemi olmayan aracı yukarıda belirttiğim gibi 2016 Ekim ayında satın aldım. Anlatacaklarımın hepsi yaklaşık olarak 3 aylık zaman içinde gerçekleşen durumlardır.
       

       
      Servis ile tanışana kadar her şey güzeldi Şöyle ki;
      Kara yolunda ki lastik kaplamasına çarpmam sonucu yapılan tek taraflı kazada arac servise bırakılmış, aracın ön kısmında hasar olduğu servis tarafından yapılan incelemede; araç ön tamponu, klima radyatörü ve radyatör gibi ana parçaları hasar gördüğü ve onarımın mümkün olmadığı tespit edilmiş, servis tarafından orijinali ile değiştirilmiş, Aracın kaporta aksamında (kaput, çamurluklar, şaseleri) kazadan dolayı herhangi bir zarar oluşmamıştır. Tamponun değişme sebebi sis farını ve alt eki tutan tırnakların kırılmış olması, klima radyatörünün değişme sebebi peteklerin zarar görmüş olması radyatörün ise kaçak olabileceği şüphesi, işlemler kaskodan gerçekleşti ve 5600 TL toplam tutar işlemler sonlandırıldı. İşte her şey buradan sonra tabiri caizse arap saçına döndü.

       
      Araç teslim edilmek için getirildiğinde şans eseri bir bijon yuvasının boş olduğunu gördüm hemen bir bijon vidası bulup koştur koştur taktılar. Aracımı teslim alıp servisten çıkarken aracın park sesnsörlerinin anormal şekilde uyarı vermesi ile tekrar servise döndüm. Aracımın ön kısmına baktığımda park sensörlerinin ters takıldığını fark ettim. Bununla ilgili servis personeline durumu izah ettim. Tampona park sensörlerini yanlış taktıklarını hemen düzelteceklerini söylediler. Aracın tekrar servise alınıp tamponunun sökülmesi gerektiği söylenildi. Araç tekrar işlemden geçti ve tampon sökülerek sensörler düzeltildi. Servisten ısrarla yapılan işlemle ilgili servis fişi istememe rağmen bu işlemin diğer işlemin devamı niteliğinde olduğunu ifade ederek yapılan işlemle ilgili kayıt açmayarak bir belgede de vermediler.
      Kısa bir süre sonra  aracı gece kullandığım esnada sol farın zaman zaman yanmadığını veya gelip gittiğini, farın bu arızayı vermesiyle birlikte araç panelinde; yokuş kalkış desteği hatası, ESP hatası, ABS hatası, Motor hatası…” şeklinde sürekli farklı farklı hatalar verdiğini bildirdim. Sorunun giderildiği telefonla bildirildi. Sorunun ne olduğunu sorduğumda “aracın tampon sökme takma işlemi esnasında şasi kablosuna zarar verdiklerini sorunun taraflarınca giderildiğini” söylediler.
      Görevim gereği 15 günlük Kocaeli'nden Ankara'ya gitmem gerekti. Rahatım için kendi arabamla gittim. Mevsim şartları sebebiyle pek kullanmak durumunda kalmadığım ancak belirttiğim tarihte kullanma pozisyonun doğduğu, tampon üzerinde bulunan far yıkama aparatının kapaklarından bir tanesinin yolda seyir halinde iken düştüğünü fark ettim. Kontrol ettiğimde yuvanın uygun pozisyonda olmadığını gördüm yukarıda belirttiğim işlemler esnasında değişen tamponum da ki bu yuvayı orijinal araçlarda ki yuva ile mukayese ettiğimde daha sonradan açılmış ve standarttan uzak olduğunu anladım, diğer kapağa baktığımda ise onunda tutmaya yarayan tırnakları zarar görmüştü ancak düşmemişti. Servise telefonla durumu durumu izah ettim aracı Ankara dönüşü getirin bakalım dediler 30.000 km bakımı için getireceğim zaten dedim. Servis inceleme yaparak hatalarını kabul etti ve tamponda ki yuvaları ücretsiz olarak (bedel servis tarafından karşılanarak ) düzeltme işlemine gitti ve kırılan ve düşen kapakları sipariş geçip boyayıp servisten kaynaklanan hatayı giderdi.
      Tüm bunlar insanlık hali olur böyle hatalar denilip sineye çekilebilir belki, belki büyütülecek bir şey değil denebilir. Ancak bu koskoca Ford Otomativ A.Ş'nin Kocaeli yetkili servisi arabanı bakıma götürdüğünde senden 800 TL civarında ücreti alan koskoca servis koskoca şirket. Biz müşterilerden kaynaklanan bu tarz dikkatsizliklerden hatalardan kaynaklanan  sorunda kusura bakmayın deme lüksümüzün olmadığı firmalar bunlar. Samimiyetimizin olduğu saflığına inandığımız, ekmeğine saygısı olan kapı komşumuz bakkal Mahmut Bey Amcamız değil. Biz müşteriler hakkımızı biliyoruz ya yada bilsek de 2 sene kim mahkeme ile uğraşacak diye uğraşmıyoruz ya neden bize hakkımızı hukukumuzu hatırlatsınlar ki? Bende ilk zamanlar böyle düşünüyordum. Ne zamana kadar mı?
       
      Şimdide deneme yanılma yöntemi ile servisin tamirat macerası ve sonuçsuz kalan araç arızasını aktaracağım:
       
      Aracımın 06.07.2017 tarihinde 30.000 km bakımı için servise götürdüm araçta vites geçişleri esnasında özellikle 1’den 2’ye ve 2’den 3’e vites geçişlerinde bir sesin oluşmaya başladığını bu sesin son dönemlerde aşırı derecede hissedildiğini söyledim. Servis bakımı tamamladı ve test sürüşü bile yapmadıklarını kilometresinden anladığım aracımı arıza yoktur diyerek (eğer 200 m test sürüşü yapılmışsa sözümü geri alıyorum) bana teslim etmeye çalıştı. Bende itiraz edip görevli personelleriyle test sürüşü yapmak istediğimi söyledim. Test sürüşünde servis personeli arıza olmadığını söyledi başka bir araç ile test sürüşü yapmak istiyorum dedim 2 farklı aynı özellikte 15 BİN km ve 90BİN km araçla tes sürüşü yaptıktan sonra servis personeli arızayı onayladı ve aracım tekrar servise çekildi. Terimleri tam hatırlayamasam da ( motor kulağı veya takozu, şanzıman takozu gibi parçaların ayarlanması gerek denildi ve aracın ayarları kontrol edildi. Sonuçta arıza giderilemedi. Yeni randevu alın detaylı olarak bakalım şanzımandan kaynaklanıyor olabilir dediler. Yeniden randevu alarak aracımı tekrar servise götürdüm araçta şanzımandan kaynaklanan sorun nedeniyle aracın sorun çıkardığı söylendi ve aracın garanti kapsamında tamiratının yapılacağı söylendi şanzıman indirildi ve içerisinde parçalar değiştirildi. Senkromeç senkromenç halkası tespit mili ..... şeklinde 14 kalem içerisinde işçilikte dahil hepsi garantiden yapıldı. Telefonla aracınızı teslim alabilirsiniz diye aradılar aracı aldım ve servisten çıkıp tekrar aynı sesi duymam üzerine servise dönmeden aradım aracı tekrar getiriyorum dedim. Servis çalışanlarının paydos ettiğini söylediler araç sizde kalsın yarın tekrar getirirsiniz dediler. Servisten tekrar randevu alarak aracı servise götürdüm. Aracı incelediler ve sorununu tespit edemediklerini bu bağlamda başka bir işlem yapamayacaklarını sözlü olarak söylediler. Yazılı olarak istediğimde talebim olumsuz karşılandı. “Aracı bu şekilde kullanmam sorun teşkil etmeyecek mi?” dediğimde ise hayır dediler bununda yazılı olarak veremeyeceklerini söylediler. Araçla ilgili bu sefer herhangi bir kayıt açmadılar. Bu kaydın neden açılmadığını sorduğumda aracınıza bir işlem yapmadık ki dediler. Araç servise girdi incelediniz işlem yapmak için motoru şanzımanımı indirmeniz gerekiyor dedim. İstersem Kocaeli Ford  fabrikasından üretim mühendisinin gelip aracımı inceleyebileceğini söylediler. Neden mühendis inceliyor sorusuna yeni araçlarda çözemediğimiz sorunlarda üretim mühendisi aracı inceliyor bizimde bilmediğimiz şeyler oluyor sonuçta onlar üretimin her aşamasında yer aldıkları için daha donanımlılar dediler. Peki dedim ve ayrıldım. Sonra yaptığım araştırmalar ve mesleğim gereği avukatlar ile görüşmelerimde konuyu dile getirdim. Firma ile görüş ve ayıplı hizmet ve ayıplı mal kapsamında haklarından faydalan dediler ancak firma ile uzlaşma yolunu dene çözüm bulamazsan Tüketici mahkemesinde hakkını ara dediler. Bende 6502 Sayılı Tüketici Koruma Kanunu gereği 444 36 73 başvuruda bulundum. Şöyle ki ;  
       
      444 Ford müşteri hizmetleri aracılıyla 27.07.2017 günü aracımda ki yaşananlardan dolayı aracımın değişimini talep ettim. Değerlendirip size döneceğiz dediler. 
      15 gün sonra aracın şanzıman bölümünün komple değiştirilmesi konusunu teklif ettiler. Bende aracın tamiri için servisinize aracımı 2 götürdüm. Tamir hakkınızı kullandınız araç değişim talebi dışında ki tekliflerinizi kabul etmeyeceğim 30 gün içerisinde talebime olumlu ya da olumsuz cevap vermenizi istiyorum dedim.  16.08.2017 saat 18:19’da yapılan 7 dakika 20 saniyelik görüşmemde Aracın şanzıman bölümünü değiştirme teklifinde,  28.08.2017 saat 09:39’da yapılan 3 dakika 17 saniyelik görüşmemde 2. el aldığım için aracın noter satış sözleşmesini istemiş,  29.08.2017 saat 09:39’da yapılan 1 dakika 57 saniyelik görüşmemde; A.) Şanzımanını değiştirip 2.000TL değer kaybı ödemeyi,  B.) 72 Bin TL'ye satın almayı,  C.) 75.000TL olarak takasta kullanılamamı teklifi, 05.09.2017 09:16’da yapılan 9 dakika 56 saniyelik görüşmemde; sıfır araç alımınızda 10.000TL indirim kullanabileceğimi ancak mevcut araçla ilgili bir işlem yapmayacakları teklifi,  05.09.2017 11:20’de yapılan 1 dakika 4 saniyelik görüşmede, fatura bedel iadesine ilişkin talebimin, müşteri ilişkileri yönetimce onaylandığı bildirilmiştir. Kocaeli E…OTO vasıtası ile işlemleri gerçekleştirebilirsiniz denilmesine rağmen. Süreci başlatmak için gerekli evrakları hazırladığım esnada; aynı gün saat 15.47’de yapılan 8 dakika 07 saniyelik görüşmemde ise yanlış bir bilgi verildiği aracın noter satış bedelinin iade edilebileceği söylenmiştir.  Talebime 30 iş günü sonunda nihai bir kararın ısrarıma rağmen tarafıma yazılı ya da sözlü (telefon aracılığıyla) olarak bildirmemesi üzerine;   
      Bu arada belirtilen teklifler hakkında ki düşüncelerinizi merak ediyorum. Yasalar kapsamında yada yasadan bağımsız çünkü ben hiçbirisini kabul etmedim aracımın şanzımanını yaptırıp verilen parayı alsam verdikleri teklifin üzerinde 2.el olarak zaten ben satarım tabi servisin yaptığı hatalar yüzünden çift haneli rakamlara ulaşmamış servis kaydı olmasa yanlış mı düşünüyorum acaba?
       
      Yapılan daha sonra ki görüşmelerde talebiniz inceleniyor. Bize size döneceğiz. Dönüş için bir yasal süremiz yok (yasal sürenin kanun ve maddesini söylediğimde ben hukukçu değil müşteri temsilcisiyim ) diyen firmaya;
       
      19.09.2017 tarihinde Noter kanalıyla 2 Sayfa önlü arkalı yazdığım yukarıda ki bilgiler ve yazmadığım bazı detaylar ile gerekli kanun ve yasal dayanakları emsal kararları belirten bir ihtarname çekip "aracın ayıpsız misli ile değiştirilmesi" talebinde bulundum. Şimdi ihtarnamenin ellerine ulaşması akabinde 7 günlük süre içerisinde cevap vermekle yükümlüler belkide vermeyebilir bu sebeple konuyu yargıya taşıyacağım. Yukarıda ki servis kayıt fişleri vermedikleri fişler için ekip arkadaşımın şahitliği yapılan hataların müşteriden kaynaklanmadığını gösteren ücretsiz hizmet ve parça ve garanti kapsamında yapılan işlemler mevcut artık o aşamadan sonra taktir Yüce Mahkemenin.
       
      Konu Hakkında Yasal Dayanaklar:
      6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun 
      Garanti Belgesi Yönetmeliği Esasları
       
      Konu hakkında Yargıtay Hukuk Kurulu İçtihatları Emsal Niteliği Taşıyan Durumlar ve İçerik Özetleri : 
      Yargıtay Hukuk Genel Kurulu 2009/13-542 E. 2009/551K. 25.11.2009T  
      (Aracın 2. el sahibi olmanızın haklara engel teşkil etmediği )
       
      Yargıtay Hukuk Genel Kurulu E.2004/4-29 K. 2004/83 T.18.02.2004
      ( Servis hataları tüketiciye maledilemez olduğu ve cezai yaptırımları) 
       
      Yargıtay Hukuk Genel Kurulu 2005/4-309E. 2005/391K. 22.06.2005T  
      (Aracın değişim talebi modeli olmadığı ithalatının yapılmadığı firmanın el değiştirdiği için reddedilemez ve araç kullanıldığı öne sürülerek iade edilen araç için müşteriden ücret talep edilemez. Şayet firmada aracı sattıktan sonra müşterinin parasını değerlendirmiş ve kullanmıştır.)
       
       
       
       
    • By Yakup Çağatay
      Ford bu yenilikçi hizmetle birlikte, müşteri ile iletişimde şeffaflığı artırmayı amaçlıyor.
       
      Fazlası: https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-videolu-kontrol-sistemini-getirdi/
       
      Müşteriler talep eder, teknisyeni işlem sırasında bir video kaydeder, SMS ve e-posta ile yollanır, izlenir.
       

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.