Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Kalorifer ızgarasından Gelen Egsoz Kokusu


Cesur Şitil

Soru

Merhabalar,

Aracım focus 1.6 tdci mk2 2011 model titanium.

bir kaç aydır yaşadığım bir sıkıntıyı paylaşmak istiyorum. Kaputu açtığımda pis bir koku ve gelen farklı bir ses vardı. Her zamanki Özel servise gittim ustam enjektörlerin dibinden kaçırdığını söyledi. Bu kokunun , dumanın ve kaloriferi açınca içeri gelen kokunun sebebinin bu olduğunu belirtti. Ne yapılması gerekiyorsa yapmasını ilettim . Enjektörlerin resmini aşağıda paylaşıyorum. Dibindeki pullar keçeler vs hepsi yenilendi ve pompacıya ayara gitti sökülmüşken. 

Bı süreçte herşey normal seyrinde ilerledi. Hatta işlem bittikten sonra arabanın performansı baya iyileşti. En çok fark edilen nokta ise vites aralıklarının kısalması. Ertesi gün yine duman ve pis koku hissettim kaputu açımca tekrar gittim servise enjektörlerin montajı sonrasında temizlik esnasında biraz yağ kalmış diplerde halen o da motor ısınınca dumamn ve koku yapmakta ve temizlendi denildi. Fakat halen malum kış günğnde buğuyu önlemek için kaloriferi açıyıruz ve yine aynı pis bir egsoz kokusu geliyor. Uzun bir süre sonra çok hissedilir olmuyor ama arabamın içine egsoz kokusu sinmiş durumda. Bu sorunla karşılaşıp çözen oldu mu ? Beya çözüm önerisi olan arkadaşların tavsiyesini almaktan mutluluk duyarım.

BC122412-50FA-4E3E-B689-68290E0DD325.jpeg

Cesur Şitil tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 4 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bahsettiğiniz sorunu 2006 Dizel focusumda bende yaşıyorum fakat kaputu açıp kokuyu kontrol etmedim. Bende motor soğukken arabayı çalıştırıp belli bir süre sonra mesela 10 km 100 110 Km hız arasında ilerledikten sonra Trafik ışıklarında durduğumda içeriye egzoz dumanının kokusu geliyor, hareket halinde bir koku yok ama çalışır vaziyette motor ısınıpta durunca koku geliyor. Enjektör dibinden  yağ atma sorunu bendede var baya sızdırıyor ve o yağ motorun sağ tarafına aşağıya doğru akıyor. Tamircide Aracı life kaldırıp altına baktık, usta o akan yağın motordan çıkan egzoz borusuna değip yandığını, bu yüzden koku yaptığını söyledi. yağ atma sorununuz kalmadıysa yağ çıkarmak için tamircilerde sprey var bende kullanmıştım 1 defa. o spreyi alıp direk yağlı bölgeye sıkın yağı giderecektir. sanırım 10 liraydı spreyin kutusu. 3 4 kutu çok rahat işinize yarar. ama alt kısımlarda ve egzoz çıkışının çevresinde yağ bırakmayın. Enjektörlerin yağ sorunu için ne kadar masraf ettiniz ? 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kabinde duman ve benzeri kokuların başlıca kaynakları:

  • Egsoz manifoldu ve/ya takip eden elemanlarda, turbo,dpf, egsoz borularında bir yerde kaçak olması. Bildiğimiz egsoz kokusu gelir.
  • Enjektörlerin üstünde kaçak olması. Yağ/egsoz dumanı kokusu gelir.
  • Yağ/Soğutma suyunda kaçak olması. Yağda kaçak olursa yanık yağ kokusu, soğutma suyunda kaçak olursa iğrenç bir kimyasal koku gelir.

Bazende sorun giderildikten sonra polen filtresine ve arabanın içine sinen koku kalabilir.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
17 saat önce, Oğuzhan Aslan yazdı:

Bahsettiğiniz sorunu 2006 Dizel focusumda bende yaşıyorum fakat kaputu açıp kokuyu kontrol etmedim. Bende motor soğukken arabayı çalıştırıp belli bir süre sonra mesela 10 km 100 110 Km hız arasında ilerledikten sonra Trafik ışıklarında durduğumda içeriye egzoz dumanının kokusu geliyor, hareket halinde bir koku yok ama çalışır vaziyette motor ısınıpta durunca koku geliyor. Enjektör dibinden  yağ atma sorunu bendede var baya sızdırıyor ve o yağ motorun sağ tarafına aşağıya doğru akıyor. Tamircide Aracı life kaldırıp altına baktık, usta o akan yağın motordan çıkan egzoz borusuna değip yandığını, bu yüzden koku yaptığını söyledi. yağ atma sorununuz kalmadıysa yağ çıkarmak için tamircilerde sprey var bende kullanmıştım 1 defa. o spreyi alıp direk yağlı bölgeye sıkın yağı giderecektir. sanırım 10 liraydı spreyin kutusu. 3 4 kutu çok rahat işinize yarar. ama alt kısımlarda ve egzoz çıkışının çevresinde yağ bırakmayın. Enjektörlerin yağ sorunu için ne kadar masraf ettiniz ? 

Enjektörlerin yağ sorunu için yaklşık 350 tl bir masraf oldu. 200 tl pompacıya verdim enjektörlerin temizliği ve ayarı için. 150 tl de keçesi,pulu, plastik aksamları vs ve üst kapak contası için verdim. O bölge açılınca mutlaka üst kapak contası da yenilenmeliymiş. İşçilik ne kadar tutuyor bilmiyorum. Ben başka işlerde yaptırdığım için toplu vermiştim. Ama arabanın çekişi , vites aralığı harika oldu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.