Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus Mk4 Titanium ile Focus Mk3 MCA Titanium Donanım Karşılaştırması


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Otosan'ın binekler ile ilgili mantığı şu: "Ticaride çok iyi satıyorum. Ayrıca ticari fabrikalarından yurt dışına ihracat ile de sağlam kazanıyorum. Binekte çok satmak zorunda değilim. Yüksek karla daha az sayıda satayım, filo satışlarıyla da toplu satış yapayım"

 

Mercedes Türkiye, Mercedes'e ürün gamında olmayan 1.6 motoru ürettirtti, yani TR için yeni motor yaptırttı Mercedes'e. Passat'ta en başta 1.6 dizel vardı ama otomatiği yoktu. Doğuş oto TR için 1.6 dizele otomatiği eklettirtti. Ayrıca ÖTV indiriminde %60'lık dilime girmeyen ve ÖTV indirimi sınırına giren az donanımlı A4 yaptırttılar Audi'ye. 190'a verdiler A4'leri.

 

BMW ve Mercedes TR için E segment tank yavrusu gibi arabalarına 1.6 motor koyddular.

 

Diğer distribütörler ve markalar bunları yapıyor.

 

Otosan lütfedip Ford'un elinde hazır olan 1.5TDCI otomatik seçeneğini Mondeo ve Fiesta'ya koydurtmuyor bile. İşte bu politika ile binekte, önce Mondeo, sonra Fiesta silindi gitti. Muhtemelen Focus da silinip gidecek. TR için Ford'un ve Otosan'ın değer vermediği binek araçlara tüketiciler olarak biz değer verecek değiliz.

 

barisozyurt tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

19 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Hedef de Volvo vw arasında olmak

Başlıkta bazı yorumlar yapılmış, mevzu premiumlarla boy ölçüşmeye doğru gitmiş ama benim bu cümleden anladığım premium araçlara alternatif bir marka oluşturmak. Alternatiften kasıt nedir ? Marka imajı, konumlandırması, servis hizmetleri, ürün portföyü, üretim kalitesi, trend teknolojilerin entegre edilmesi, rakip markalarla stratejik ortaklıkların kurulması, geleceğin motor ve sürüş teknolojileri için milyar dolarlık yatırımların yapılması v.s gelişimlerinin hepsiyle, bir bütün olarak premium markalardan daha az, normal markalardan biraz daha fazla bir fiyatla ürün sunmak.

 

Bu strateji doğruysa eğer gerekli ve kaliteli yatırımların, üretimlerin yapılmasıyla Avrupa, ABD, Çin gibi pazarlarda oldukça iş görür. Türkiye'de işi zor çünkü burada ekonomi buna müsait değil maalesef. Algıyı kırıp Türkiye'yi buna hazır hale getirmek için bile ekonominin düzgün olması gerek ki o zor gözüküyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Başlıkta bazı yorumlar yapılmış, mevzu premiumlarla boy ölçüşmeye doğru gitmiş ama benim bu cümleden anladığım premium araçlara alternatif bir marka oluşturmak. Alternatiften kasıt nedir ? Marka imajı, konumlandırması, servis hizmetleri, ürün portföyü, üretim kalitesi, trend teknolojilerin entegre edilmesi, rakip markalarla stratejik ortaklıkların kurulması, geleceğin motor ve sürüş teknolojileri için milyar dolarlık yatırımların yapılması v.s gelişimlerinin hepsiyle, bir bütün olarak premium markalardan daha az, normal markalardan biraz daha fazla bir fiyatla ürün sunmak.

 

Bu strateji doğruysa eğer gerekli ve kaliteli yatırımların, üretimlerin yapılmasıyla Avrupa, ABD, Çin gibi pazarlarda oldukça iş görür. Türkiye'de işi zor çünkü burada ekonomi buna müsait değil maalesef. Algıyı kırıp Türkiye'yi buna hazır hale getirmek için bile ekonominin düzgün olması gerek ki o zor gözüküyor.

Hele şükür biri çıktı ? 

--3 dakika sonra eklendi--
16 dakika önce, barisozyurt yazdı:

Otosan'ın binekler ile ilgili mantığı şu: "Ticaride çok iyi satıyorum. Ayrıca ticari fabrikalarından yurt dışına ihracat ile de sağlam kazanıyorum. Binekte çok satmak zorunda değilim. Yüksek karla daha az sayıda satayım, filo satışlarıyla da toplu satış yapayım"

 

Mercedes Türkiye, Mercedes'e ürün gamında olmayan 1.6 motoru ürettirtti, yani TR için yeni motor yaptırttı Mercedes'e. Passat'ta en başta 1.6 dizel vardı ama otomatiği yoktu. Doğuş oto TR için 1.6 dizele otomatiği eklettirtti. Ayrıca ÖTV indiriminde %60'lık dilime girmeyen ve ÖTV indirimi sınırına giren az donanımlı A4 yaptırttılar Audi'ye. 190'a verdiler A4'leri.

 

BMW ve Mercedes TR için E segment tank yavrusu gibi arabalarına 1.6 motor koyddular.

 

Diğer distribütörler ve markalar bunları yapıyor.

 

Otosan lütfedip Ford'un elinde hazır olan 1.5TDCI otomatik seçeneğini Mondeo ve Fiesta'ya koydurtmuyor bile. İşte bu politika ile binekte, önce Mondeo, sonra Fiesta silindi gitti. Muhtemelen Focus da silinip gidecek. TR için Ford'un ve Otosan'ın değer vermediği binek araçlara tüketiciler olarak biz değer verecek değiliz.

 

Fazla iyimser bakarak medyanın sözüne inanmışsınız. Söyledikleriniz tamamı Avrupa’da zaten boy gösterdi salt özel diye bir durum söz konusu değil hocam. Ayrıca nereden biliyorsunuz bu adamların neler istediğini? Böyle rahatça eleştirmek için bir şeylere oldukça hakim olmak lazım. Bugün Kuga ile 1.5 dizel otomatik Avrupa’da yok şimdi bizde satılıyor, bize özel mi? Hayır.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Hele şükür biri çıktı ? 

Eh örnekleri mevcut zaten. O sebeple ne yapmaya çalıştıklarını anlamak zor değil. ? Vw yıllardır bu algıda ve bu minvalde üretim yapmaya çalışıyor. Keza daha az ürün ve satış sayısıyla olsa da Mazda da buna benzer bir yol izliyor. Zaten Ford'un son zamanlarda yapmaya çalıştıkları da senin söylediğin bu bilgiyi doğrular nitelikte hocam. Henüz yolun başındalar. Ama pes etmezler ve doğru strateji izlerlerse her şey mümkün.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Biz premium olucaz diyerek premium olunmuyor ki, sahip olduğun ürünlerle, teknolojinle, tasarımlarınla işçilik kalitenle, satış sonrası verdiğin destekle premium olursun. Şuan Fordda bunları hangiler var? Önce ortaya premium bir ürün koysunlar sonra hayallere kapılsınlar. Opel de her seferinde kendini premiumlarla kıyaslardı sonuç? 

Mehmet Yavuz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 dakika önce, Mehmet Yavuz yazdı:

Fordun hedefi volvo vw arasında olmak ise bunun anlamı ben premium yolunda ilerlemek istiyorum demektir, özellikle avrupada kendisini vw üstünde konumlandırmak isteyen her firmanın hedefi budur.

Bu cümleyi sarf eden benim (sizin gibi kesin konuşamıyorum bu da ayrı konu) ve resmi bir duyuru da yok ortada. Ayrıca bu bir hedef yani amaç, hedefler bugünü yansıtırsa onun adı hedef olmaz. Ve aynı cümlemde farklı bir bilgi daha vardı, neyse canım; bu bilgi foruma bile fazla demiştim zaten, fazla açıklama yapmaya gerek yok 5-10 yıl sonra görürüz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.