Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
Yakup Çağatay

Yeni Ford Focus 1.5 Ecoblue 8 ileri Otomatik Test Sürüşü - Neler Değişti? 2018 / 2019

Önerilen Mesajlar

12 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Focus'un bir efsane olduğunu da, efsanenin sona eriyor olduğunu belirtmek de bence amacını aşıyor.

Birinci kuşak farklı bir tasarım diliyle sınıfında ilgi uyandırdı, seveni de nefret edeni de oldu, ancak zaman içinde başarılı fiyat/performans ürünü olarak kabul gördü ve başarılı satış rakamlarına ulaştı.

Hem şahsi fikrim, hem de bağımsız kişi ve kuruluşların inceleme sonrası yorumları dördüncü kuşak Focus'un şimdiye kadar üretilmiş en başarılı model olduğu yönünde. Hatta sınıfın vazgeçilmez lideri görünen Golf'ten üstün olduğunu yazan incelemeler de var.

Bu elbetteki detay aksaklıkları yok saymamızı gerektirmez. Ve bence bu tür çocukluk hastalıkları da dünya ölçeğinde üst sıralardaki bir üreticinin profesyonelliğine yakışmıyor. 

Ancak bunların hepsi kolay giderilebilecek sorunlar ve üretim sürecinde düzeltileceğinden eminim. 

Benim için ST-Line kasa gerçekten başarılı bir tasarımdır, torsiyona rağmen yol tutuşu mükemmeldir, iç hacim ve rahatlık hissi en azından sınıf standardını yakalamıştır, global ölçekte başarılı bir motor gamı vardır ve Focus'un yine global ölçekte başarısını devam ettirecek bir modeldir.

Ülkemizdeki pazarlama politikaları da, bagajdaki açıktaki kablo da, olmayan kolçak da bu gerçeği değiştirmez.

Otosan'ın fiyat politikasını hep beraber izleyip göreceğiz. 

Kârlılığı farklı kanallardan hedefliyor iseler bineğe önem vermeyebilir ve rekabetçi bir satış politikası uygulamayabilirler, hatta bazı plazaların kapanması dahi söz konusu olabilir ve Focus sokakta her köşe başında rastlayacağımız araç olmayabilir.

Ama bütün bunlar da modelin başarısını gölgelemez. 

Türkiye 'de bitiyor demek istemiş bence arkadaş, focus Dünyada başarılara imza atabilir ama TR de bu gidişle hiç birşeye imza atamayacaktır... Güzelim St line' ı heba ettiler. Bugün Kırşehir 'de 1 adet 06 plaka trend x e köşe başında rastladım, çıktığından beri 2.gördüğüm focus bol bol civic görüyorum köşe başlarında :) 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
7 saat önce, çağlar çetinkaya yazdı:

Türkiye 'de bitiyor demek istemiş bence arkadaş, focus Dünyada başarılara imza atabilir ama TR de bu gidişle hiç birşeye imza atamayacaktır... Güzelim St line' ı heba ettiler. Bugün Kırşehir 'de 1 adet 06 plaka trend x e köşe başında rastladım, çıktığından beri 2.gördüğüm focus bol bol civic görüyorum köşe başlarında 🙂

           Evet ben ülkemizdeki azalan satışlardan bahsediyorum ancak bunun en önemli sebebi ülkemizdeki vergilendirme sisteminin ne kadar fazla oldugu ile alakalıdır . Ayrıca euronun 6 TL den fazla olduğu bir ülkede Avrupa üretimi bir aracın maliyetinin yüksek olması kaçınılmazdır. Ford Otosan courier (Kurye)  hafif ticari araç satısları ile bayilerini bir nebzede olsa ayakta tutmaya çalışsada beklenti genelde çok sevilen focus sedan satıslarında idi.Arac ülkemize 2018 Kasım'da geldi ve ilk izlenimler fiyata göre aracın pahalı olduğu yönündeydi ve bu segmente alternatiflerin çok olması alıcılarda soru  işaretleri bıraktı.

            Bu  forumlarda focus hakkında yorumlarda bulunan  bizler yada ben, acaba yeni focus nasıl diye heyecan içinde beklerken karşılaştığımız aracın beklentilerimize göre olmayan yada eksik olan kısımlarını paylaşıyoruz.Amacımızda" bağcıyı  dövmek degıl üzüm yemek"Hakkaten ekonomik tablo gözönüne alındığında araçlar bu donanıma ve eksikliklerine göre pahalı. Umarım Otosan fiyat politasında bazı güncellemeler ile araçları gene alınabilirlik seviyesine çeker.Yoksa biraz zor gibi gözüküyor...

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
7 dakika önce, Yalçın Mahir Ökcün yazdı:

Umarım Otosan fiyat politasında bazı güncellemeler ile araçları gene alınabilirlik seviyesine çeker.

Boşun beklemeyin, aslında araçlar pahalı değil, biz artık fakiriz.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
01.03.2019 - 07:03 tarihinde, Cem Boneval yazdı:

Boşun beklemeyin, aslında araçlar pahalı değil, biz artık fakiriz.

Bence sadece biz fakir değiliz Otosan pahalı satıyor eş değer araçlar 100 Bin bandındayken 135 bin neyin kafası? Fakirlerdik o ayrı konu ona katılıyorum ama yeni focusun yüksek fiyatı OTOSAN'dan kaynaklanıyor... 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
28.02.2019 - 22:03 tarihinde, Mehmet Yavuz yazdı:

Birçok kez yazdım ama tekrar yazıcam, liste fiyatlarına bakarsanız 

 

titanium ti-vct 6 ileri otomatik 162.100

titanium dizel 8 ileri otomatik   178.100

atmosferik 6ileri dizel 8 ileri farkı 16.000

 

st-line ecoboost 8 ileri otomatik 169.600

st-line dizel 8 ileri otomatik   186.600

ecoboost dizel farkı 17.000

 

Golf ile kıyaslamaya bile gerek yok, dövizi vergiyi bir kenara bıraktım bu nasıl bir fiyatlandırmadır, otosan atmosferik motoru ,turbo benzinli motordan daha pahalı

Bunu bana yazdıysan eğer, fiyat listesi çıktığı gün dedim zaten gözünden kaçmış sanırım, siteye yazdım, hatta lansmanda ilgili arkadaşlara da durumu ilettim hatırlamıyorum belki videolarda da demişimdir. Sonuç olarak, onlar bir hata görmüyor şu an ve bunu da birçok kez yazmıştım. Bu arada inmesi gereken fiyat 7-8 bin tl civarında- Avrupa'daki fark bu kadar- beklendiği gibi on binlerce bir fark yok; masa başında bu kadar iniyorlar mı bilmiyorum belki pazarlık için yüksek tutuluyordur, gidip sormak lazım. Eskiden bunu bilerek yapıyorlardı, filo ile pazarlık yapabilmek için. Velhasıl uzaktan görüldüğü gibi olmayabilir bazı şeyler, seçim sonrasını bekleyip görelim. Tabi bunlar hala atmosferik araba alacaklar için geçerli. Bana sorarsanız kimse almasın zaten ve EB getirmek zorunda kalsınlar 🙂 Ve dediğim gibi olma ihtimali var, eğer başarılı olmazsa.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Geçen servise uğradım kendi aracımla ilgili. Benim araç incelemedeyken bende plaza satış kısmına uğrayıp yeni aracı inceleyeyim dedim. Yeni focus çok güzel araç trend x i bile gayet güzel. Şatış elemanına fiyatların pahalılığından sordum neden bu kadar yüksek diye. Abi ford artık mondeoyu bitirdi üretmiyor. Yeni focusuda d sınıfı ayarında yaptılar fiyatlar bu yüzden yüksek diye. Böyle bişey varmı sizce de?Bu arada st line dehşet olmuş.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
2 dakika önce, Selçuk Etem yazdı:

Abi ford artık mondeoyu bitirdi üretmiyor. Yeni focusuda d sınıfı ayarında yaptılar fiyatlar bu yüzden yüksek diye. Böyle bişey varmı sizce de?

Kendine göre bir bahane uydurmuş işte, ne onun ayarında ne de onun fiyatında 🙂 

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
18 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Bunu bana yazdıysan eğer, fiyat listesi çıktığı gün dedim zaten gözünden kaçmış sanırım, siteye yazdım, hatta lansmanda ilgili arkadaşlara da durumu ilettim hatırlamıyorum belki videolarda da demişimdir. Sonuç olarak, onlar bir hata görmüyor şu an ve bunu da birçok kez yazmıştım. Bu arada inmesi gereken fiyat 7-8 bin tl civarında- Avrupa'daki fark bu kadar- beklendiği gibi on binlerce bir fark yok; masa başında bu kadar iniyorlar mı bilmiyorum belki pazarlık için yüksek tutuluyordur, gidip sormak lazım. Eskiden bunu bilerek yapıyorlardı, filo ile pazarlık yapabilmek için. Velhasıl uzaktan görüldüğü gibi olmayabilir bazı şeyler, seçim sonrasını bekleyip görelim. Tabi bunlar hala atmosferik araba alacaklar için geçerli. Bana sorarsanız kimse almasın zaten ve EB getirmek zorunda kalsınlar 🙂 Ve dediğim gibi olma ihtimali var, eğer başarılı olmazsa.

Hata yaptıklarını düşündüklerini bende sanmıyorum zaten, eğer öyle olsaydı düzetlmeye çalşırlardı, fiyatlara bakınca turbo benzinli fiyatına koydukları atmosferiklerden amaçlarının maksimum kar etmek olduğu anlaşılıyor ama satamadıkları araçtan nasıl kar etmeyi planlıyorlar onu bilmiyorum.

 

Siteye yazdıklarınızı okudum ama sedan araçların ağırlıklı olarak satıldığı ülkemizde sedanda turbo benzin sunmamaları büyük bir eksik, atmosferik satmalarına karşı değilim ama atmoferik getirirken beraberinde niye ecoobost getirmemişler ki? fiestada manuel benzinli ve dizel otomatik sunulmaması nasıl pazar payı kaybettirdiyse focusta şuan olanlarda ona benziyor.

 

Asıl benim merak ettiğim ileride titanium ecoboost araçlar gelince, mevcut atmosferiklerinmi fiyatlarını düşürücekler veya st-line ecoboosta mı zam yapacaklar, bence ikinci seçeneği yaparlar.

Mehmet Yavuz tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
59 dakika önce, Mehmet Yavuz yazdı:

sedan araçların ağırlıklı olarak satıldığı ülkemizde sedanda turbo benzin sunmamaları büyük bir eksik,

Filolara pazarlık payı bırakmak bir tercih olabilir elbette fiyatlamada.

Ama zaten Koç grubu genelde bir cebinden alıp diğerine koyduğu için ve piyasa da iyi kötü bilindiği için bence bu kimsenin ciddiye almayacağı bir tutum olur. 

Olan da son kullanıcıya olur. Burada ilginç bir ikilem var: Ford kullanıcısında ekonomi odaklı düşünen kesim ağır basıyor, modern ve kimine göre güvenilmez teknolojiyi alacağına klasik atmosferiği alıp ona bir de LPG çakıp uzun yıllar sorunsuz kullanmayı ve kolay elden çıkarmayı hedefliyor.

Ve şu andaki fiyat politikası küçümsenmeyecek bu müşteri grubunu tamamen ıskalıyor. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
20 saat önce, Selçuk Etem yazdı:

Geçen servise uğradım kendi aracımla ilgili. Benim araç incelemedeyken bende plaza satış kısmına uğrayıp yeni aracı inceleyeyim dedim. Yeni focus çok güzel araç trend x i bile gayet güzel. Şatış elemanına fiyatların pahalılığından sordum neden bu kadar yüksek diye. Abi ford artık mondeoyu bitirdi üretmiyor. Yeni focusuda d sınıfı ayarında yaptılar fiyatlar bu yüzden yüksek diye. Böyle bişey varmı sizce de?Bu arada st line dehşet olmuş.

İyice saçmalamış elaman mondeo bitmedi siparişle gelecekmiş artık malum ayda 3 tane satılınca ... Otosan sayesinde Mondeo da tahtalı köyü boyladı, focusun da D sınıfı ile alakası yok bana denk gelecekki şöyle satış elemanları ne içtin sen derdim 🙂

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
03.03.2019 - 23:44 tarihinde, Selçuk Etem yazdı:

Yeni focusuda d sınıfı ayarında yaptılar fiyatlar bu yüzden yüksek diye. 

Anı kurtarmak ve geçiştirmek için verilen bir cevap kesinlikle. Söylediğinin elle tutulur bir tarafı yok.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


  • Benzer İçerikler

    • Yazan: Yakup Çağatay
      18 Şubat 2019'da resmen tanıtıldı. 
      2.3 EcoBoost 280 ps 420 Nm 6 ileri manuel ve 7 ileri otomatik. 0-100 6sn altında.
      2.0 EcoBlue 190 ps 400 Nm 6 ileri manuel.
      Ford ilk kez önden çekişli elektronik sınırlı kaymalı diferansiyel sunuyor
       
      Detaylar: https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-ford-focus-st/ 
       



       
       
       
       
      ——— eski ———-
      Şöyle bir çekim dolaşıyor. %99 Focus ST gördüğümüz gibi olacaktır. 
       

       
    • Yazan: Yakup Çağatay
      Öncelikle Focus serisi eklendi, talep olursa diğer Ford modelleri de eklenir.
       
      2018 - 2019 Focus MK4
      1.5 Ti-VCT 
      Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA C2 ile tanımlanmış olan SAE 5W-20 kullanabilirsiniz. 
      1.0 EcoBoost
      Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA C2 ile tanımlanmış olan SAE 5W-20 kullanabilirsiniz.
      1.5 EcoBoost
      Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA C2 ile tanımlanmış olan SAE 5W-20 kullanabilirsiniz.
      1.5 EcoBlue
      Motor Yağı: 0W-20 - Şartname WSS-M2C952-A1 eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA C2 ile tanımlanmış olan SAE 0W-30 kullanabilirsiniz.
       
      2014 - 2015 - 2015 - 2016 - 2017 -2018 MCA Focus MK3
      1.6 Ti-VCT 
      Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B veya 5W30 Şartname WSS-M2C913-C 
      1.0 EcoBoost
      Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA A5/B5 teknik özelliklerini karşılayan SAE 5W-30
      1.5 EcoBoost
      Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA C2 teknik özelliklerini karşılayan SAE 5W-20 
      1.5 TDCI
      Motor Yağı:  0W-30 - Şartname WSS-M2C950-A eğer buna uygun yağ bulunamazsa WSS-M2C913-D veya  ACEA A5/B5 teknik özelliklerini karşılayan SAE 5W-30 yağını da kullanabilirsiniz. 
      1.6 TDCI
      Motor Yağı:  5W-30 - Şartname WSS-M2C913-C  eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA A5/B5 teknik özelliklerini karşılayan SAE 5W-30 yağını da kullanabilirsiniz. 
       
      2011 - 2012 - 2013 - 2014 Focus MK3
      1.6 Ti-VCT & 1.6 EcoBoost
      Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa 5W-30 WSS-M2C913-C. 
      1.0 EcoBoost
      Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA A5/B5 teknik özelliklerini karşılayan SAE-5W-30 yağını da kullanabilirsiniz. 
      1.6 TDCI
      Motor Yağı: 5W-30 - Şartname WSS-M2C913-C 
       
      2004-2011 Focus MK2
      Tüm Benzinli Modeller (1.6 ve altı)
      Motor Yağı: 5W-30 - WSS-M2C913-C Şartnamesini sağlayan yağlar kullanılabilir. Eğer bulunamazsa 5W-30 WSS-M2C913-B da kullanılabilir. Yine bulamazsanız ACEA A1/B1 veya ACEA A3/B3 spesifikasyonuna uygun, viskozitesi SAE 5W-30, SAE 5W-40 veya SAE 10 W-40 olan yağlar kullanılabilir. 
      1.6 TDCI
      Motor Yağı: 10W-30 - Şartname WSS-M2C291-A, 2008 sonrası Ford Otosan, ülkemizdeki yakıt kalitesi arttığı için 5W-30 - Şartname WSS-M2C-913-B kullanılmasını önerdi. (Detaylı açıklaması burada)
      1999-2004 Focus MK1
      Motor Yağı: Ford/Motorcraft Formula E 5W-30 eğer bulunamazsa 5W-30 viskozitesinde WSS-M2C913-A veya WSS-M2C912-A1 şartnamesine uygun yağlar kullanılabilir.
       
      Alternatif yağlar hakkında:  Bu yağların kullanılması daha uzun marş süresine, düşük yakıt ekonomisine motorda performans kaybına ve düşük emisyon değerlerine yol açabilir. 
      Yağlar Hakkında Yanlış Bilinen Doğrular: http://www.focusclubtr.com/topic/1094-yağlar-hakkında-yanlış-bilinen-doğrular/
       
    • Yazan: Yakup Çağatay
      Yeni Ford Ranger, %9’a varan yakıt verimliliği ile gelişmiş performans sunarken, gelişmiş bağlantı ve sürücü yardımı teknolojileri tanıtıldı.
       
      Fazlası: https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-ford-ranger-yenilendi-2-0-ecoblue/
       
      Ranger’in güçlü yeni 2.0 litrelik EcoBlue motoru aşağıdaki kombinasyonlarla sunulmakta:
      130 PS 340 Nm tork; 8,0 l/100 km
      170 PS 420 Nm tork; 8,3 l/100 km 
      213 PS 500 Nm tork; 9,2 l/100 km; Bi-turbo.
       
      Artık hepsi 4x4 ve Xenon eklenmiş bir de.
       

       

       

       
       
    • Yazan: Yakup Çağatay
      Trend X manuel karşınızda.
       
      Focus Mk4 Trend X 1.5L Ti-VCT 123 ps manuel vites - İç Mekan
       

       
      Evet araç Trend X ve manuel vites ancak elektrikli park freni mevcut, haliyle Auto hold ve bardaklarda ve eşya gözünde aydınlatma mevcut. Kol dayama da hareketli. 
       

       
      Yol bilgisayarı en boş donanımlarda 4.2" ve siyah/beyaz geliyor. Titanium ve ST-Line'da bu ekran renkli geliyor ve hayaletimsi bir ekran oluyor.
       

       

       
      Titanium da böyle geliyor hiç fark yok. Ambiyans aydınlatma olarak kapı ve ayakta yok sadece. Ayak için yer var mı? Bakmayı unuttum. 

      Klasik küllük yerini almış, ama onu raydan kolaylıkla çıkartabiliyorsunuz.

       
      İşte çıkmış hali 🙂 

       
      Bu da tam kapalı hali

       
      Kol dayama içi

       
      Sustalı anahtar tasarımı Mondeo ile aynı olmuş. Sustasız hali Mk3 ile aynı

       
      4 kapıda tutacak var eskiden yoktu diye aklımda

       
      Arkada 12v ve haritalık

       
      Koltuklar
       

      Genel bir görünüm daha

       
      Kapılar da Titanium ile aynı, içinde keçe var üstler yumuşak kaplama. Ben anlamadım bu arabanın Titanium'dan hiç farkı yok. - Otomatik kararan dikiz aynası yok- Fark yok diyorum ama kontrol ettim araç seri olarak düşük olarak geçiyor Titanium değil. 
       

       
      EKRANLAR
       
      Çözünürlükler iyi. Her ikisi de 4.2"; ortadaki renkli, gösterge ise siyah beyaz, özellikleri Titanium ile aynı.
       

       
      Araç sedan olunca görsel de sedan ancak full gibi görsel var. HB ile HB geliyor

       
      Basınçlar TIR'dan indiği gibi 🙂 

       

       

       
      SYNC 3 gibi, gece gündüz modu var. 

       
      Gündüz

       
      Gece

       
      Gece olunca göstergeler uyumlu oluyor. İçinde aşırı bir fonksiyon olmadığı için kullanımı zor değil.

       
      Torpidoda ufak bi bez var sadece, Titanium ile aynı.

       
      Tavan yine universal üretimden çıkıyor ancak bu sefer 1 delik var diye aklımda diğer taraf aklımda değil 😄 

       
      Focus Mk4 Trend X 1.5L Ti-VCT 123 ps manuel vites - Dış Mekan
       
      Jantlar klasik renkten farklı, biraz daha koyu.

       

       
      Far sensörü

       
      Focus Mk4 Trend X 1.5L Ti-VCT 123 ps manuel vites - Bagaj
       
      Yedek lastik bu şekilde.

       
      Bahsi geçen 510 lt'lik bagaj ise bu. Titanium'larda gördükleriniz genelde B&O ile geldiği için daha sığ idi. Bu haliyle koltuk yatınca düz zemin olamıyor.


       
    • Yazan: Yakup Çağatay
      Spor, normal ve eco modlarının tamamını ayrıca otomatik ve manuel vites seçeceğinin hepsini denedim; aralarında kayda değer fark göremedim. Birebir aynı ölçüm olamayacağı için minimal farklar var tabi, ancak dip gaz ile bu detayların hiç önemi olmadığını söyleyebilirim. 0-100 fabrika değerinin tutarlı olduğunu gözlemleyebiliriz. Vites üç kademe birden düşürülebiliyor, iki kademe yükselebiliyor.  
      Efem iyi seyirler. 
       
       

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.