Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Ford Focus 1.5 Ecoblue 8 ileri Otomatik Test Sürüşü - Neler Değişti? 2018 / 2019


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

  • 4 hafta sonra...
  • 3 hafta sonra...

             Merhaba Ford sever arkadaşlar.2015 TDCİ focus sahibiyim.yaklasık 4 yıldır bu sitede  MK3 ve MK 3.5 focuslar hakkında yüzlerce yazı okudum.iyi yönleri ile kötü tarafları ile focusları takip ettim.23.şubat 2019 c.tesi günüde sadece görsellerinde gördüğüm MK4 focusla nihayet buluştum.izlenimlerim sizler için ne kadar önemli olur bilemiyorum ama bu forumda olmak bilgiyi paylaşmak amacını taşıdığından  yazmaya karar verdim.

              Galeride biri trend x benzinli olan digeride  dizel titanyum olan iki adet focus vardı.trend x olan focusun direksiyonunu geçerek etrafımı iyice inceledim bu incelemem sonrası dizel titanyum olana geçtim ve onuda iyice inceledim.

              İşte inceleme sonuçlarım.

               1- torpido eskisine göre alanı ferahlatmis ama çok basit durmuş

               2-gostergeler inanılmaz kötü.duz ve şekilsiz olmuş.

               3-trend x de olmayan multimedya ekranı titanyumdada iyi durmamış.alismak zaman alır.gorselligi hiç yok

               4- titanyumda ve trend x de kapı içleri felaket derecede basit olmuş plastik yapmışlar ve döşemede kumaş yok.

               5- titanyumda kol dayama yok hayret edilmeyecek gibi degil

               6- bagaj kapağını tutan iki adet demirin üzerleri bir plastikle kapatılmamış ve plaka aydınlatma ve diğer grupları besleyen kablo bu demirin üzerinden eğreti şekilde geçirilmiş.iscilik evlere şenlik bantlar koparılmış ama yapıştırılmamis gibi uçları kalkmış.(185.000 başlangıcı olan titanyumda bunun yapılmaması 50.000 TL lik  b segmentinde bir araçta bile bunun olması beni çok üzdü)

               7- trend x in kapıları önceki modellere göre hafif kapatınca tok ses yok teneke sesi var.titanyum kapılarının örtülmesi daha iyiydi.

               8- önceki modellerde motor kaputu açılınca karşınıza çıkan ve motoru kapatan plastik parça iyice küçültülmüş ve motor açık gibi duruyor.

               9-trend x inde titanyumunda jantları inanılmaz kötü.araclara hiç yakışmamış.

              10-eksoz ucu karşıdan bakınca gözüküyor tampondaki egsoz ucu bölümün olduğu yer yarım ay şeklinde tasarlandığından tamponda bütünlük yok.onceki modellerde egsoz ucu gözükmez haldeydi ve tampon bütün gozukuyordu.

 

             Arkadaşlar hasbelkader İzlenimlerim bunlar galeriden çıkınca 2015 focusuma binip derin bir oh çektim ve aracıma bir kez daha isindim.Yeni focus olmamış arkadaşlar..

 

          

 

 

 

 

 

focus

Yalçın Mahir Ökcün tarafından düzenlendi
Yanlış yazi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

18 dakika önce, Yalçın Mahir Ökcün yazdı:

7- trend x in kapıları önceki modellere göre hafif kapatınca tok ses yok teneke sesi var.titanyum kapılarının örtülmesi daha iyiydi.

                8- önceki modellerde motor kaputu açılınca karşınıza çıkan ve motoru kapatan plastik parça iyice küçültülmüş ve motor açık gibi duruyor.

7- Bu kapı sesi değil, kilit sesi. Ayrıca tüm donanımların kapı malzemesi aynı bu değişmiyor.

8- Nereden bahsediyorsunuz anlamadım, motor kapağı ise konu; öncelikle bu motora göre değişiyor ve kafanıza göre her yeri örtemiyorsunuz o alanda. Genel anlamda ferahladı evet hem önden hem de geriden, mk3 ile ampulleri sökmeniz bir dert iken bunda 1 sn'de söküyorsunuz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

28 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Her olumsuzlukta bir kazanç bulma becerini imrenerek gözlemliyorum. 

Olumsuzluk nerede anlamadım -gerçekten-  ancak her iki aracı yan yana alıp bir gün inceleyince fark ediyorsun haliyle ? ilerleyen günlerde devamı gelecek fotoğraflı şekilde. 

 

Hatta şimdi ekleyeyim

ekle1.jpg

 

Bunu da Mk4'teki gibi conta var mıydı diye bakayım derken fark ettim. 

Yanlış hatırlamıyorsam, Mk2 ve Mk3'te silikon kapak var sadece.

 

DSC04160-001.JPG

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Yalçın Mahir Ökcün yazdı:

             Merhaba Ford sever arkadaşlar.2015 TDCİ focus sahibiyim.yaklasık 4 yıldır bu sitede  MK3 ve MK 3.5 focuslar hakkında yüzlerce yazı okudum.iyi yönleri ile kötü tarafları ile focusları takip ettim.23.şubat 2019 c.tesi günüde sadece görsellerinde gördüğüm MK4 focusla nihayet buluştum.izlenimlerim sizler için ne kadar önemli olur bilemiyorum ama bu forumda olmak bilgiyi paylaşmak amacını taşıdığından  yazmaya karar verdim.

              Galeride biri trend x benzinli olan digeride  dizel titanyum olan iki adet focus vardı.trend x olan focusun direksiyonunu geçerek etrafımı iyice inceledim bu incelemem sonrası dizel titanyum olana geçtim ve onuda iyice inceledim.

              İşte inceleme sonuçlarım.

               1- torpido eskisine göre alanı ferahlatmis ama çok basit durmuş

               2-gostergeler inanılmaz kötü.duz ve şekilsiz olmuş.

               3-trend x de olmayan multimedya ekranı titanyumdada iyi durmamış.alismak zaman alır.gorselligi hiç yok

               4- titanyumda ve trend x de kapı içleri felaket derecede basit olmuş plastik yapmışlar ve döşemede kumaş yok.

               5- titanyumda kol dayama yok hayret edilmeyecek gibi degil

               6- bagaj kapağını tutan iki adet demirin üzerleri bir plastikle kapatılmamış ve plaka aydınlatma ve diğer grupları besleyen kablo bu demirin üzerinden eğreti şekilde geçirilmiş.iscilik evlere şenlik bantlar koparılmış ama yapıştırılmamis gibi uçları kalkmış.(185.000 başlangıcı olan titanyumda bunun yapılmaması 50.000 TL lik  b segmentinde bir araçta bile bunun olması beni çok üzdü)

               7- trend x in kapıları önceki modellere göre hafif kapatınca tok ses yok teneke sesi var.titanyum kapılarının örtülmesi daha iyiydi.

               8- önceki modellerde motor kaputu açılınca karşınıza çıkan ve motoru kapatan plastik parça iyice küçültülmüş ve motor açık gibi duruyor.

               9-trend x inde titanyumunda jantları inanılmaz kötü.araclara hiç yakışmamış.

              10-eksoz ucu karşıdan bakınca gözüküyor tampondaki egsoz ucu bölümün olduğu yer yarım ay şeklinde tasarlandığından tamponda bütünlük yok.onceki modellerde egsoz ucu gözükmez haldeydi ve tampon bütün gozukuyordu.

 

             Arkadaşlar hasbelkader İzlenimlerim bunlar galeriden çıkınca 2015 focusuma binip derin bir oh çektim ve aracıma bir kez daha isindim.Yeni focus olmamış arkadaşlar..

 

          

 

 

 

 

 

focus

Söylediklerinize aynen katılıyorum geçen gün bende aracı inceledim ek olarak koltuk döşemelerinin çok kalitesiz oluşunuda ekleyebiliriz git gide malzemeden çalıyorlar ekransa çok basit, saçma  sapan konumlandırmışlar.Aracı süremedim adamlar test sürüşü yaptırmadılar neymiş randevu ile test sürüşü oluyormuş görende harıl harıl focus satıldığını milletin sürekli test sürüşü yaptığını sanacak, Bayide Ankara Tan oto... Hem arabaya bir ton para iste hemde paranın hakkını verme, Aracın tek güzel yönü ST line nin dış tasarımı birde bagaj iç hacim genişlemiş 3 e göre onun dışında bir numarası yok 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Yanlış hatırlamıyorsam, Mk2 ve Mk3'te silikon kapak var sadece.

 

mk3: uzun kısa park silikon kapak, sinyal fotoğraftaki gibi.

ön panelin parçası aşağı alınmış muhtemelen onun dışında fark yok gibi.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Araclarin motor bloklarında kullanılan plastik muhafazalarin önemi iki ana başlıkta toplanabilir

1-motorun sesini azaltarak kabine motor sesinin gelmesini engeller ve silindirkapağından atmosfere çıkan gazların ortaya çıkarttığı is pas ve kurumu gizler

2-Motorun daha kısa sürede ısınmasını sağlayarak verimi artırır.

 

2019 yılında üretilen bir araçta motor bloğunun plastik kapagini eski jenerasyondaki gibi büyük yapmayan bir şirket bence yukarıdaki maddeleri dikkate almıyor demektir.

Far ampullerinin eski kasaya göre  kısa sürede değiştirilmesi zaten bu işi servislere yaptıran bizler için çokta önem taşımamaktadır.

Kapıdan gelen teneke sesi kilit sesi değil.kapilarin içinden ne alındı bilmiyorum ama kapılar çok hafiflemiş ve kapatınca tok ses yok.ismini vermeyeceğim  A segmentindeki yerli üretim araç kapıları gibi olmuş.

 

--11 dakika sonra eklendi--

Ayrıca şunu da üzülerek eklemek istiyorum.Fordun amiral gemisi olan ve ülkemizde uzun seneler satışlarda  lider olan  Focus un Aralık ayındaki lansmanından  bu tarafa  satışlarının yok denecek kadar  az olduğunu  ve trafikte yeni focusa  rastlamadigimdan  (İzmir  ve Ankara  tespitlerim)bahsedebilirim.

Birey olarak epeyi senedir focuslarla yatıp kalkan biriyim ve her modeli heyecanla bekliyorum.ama bu sefer bu iş olmamış.hemde hiç olmamış.

Yalçın Mahir Ökcün tarafından düzenlendi
A degisti.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

52 dakika önce, Yalçın Mahir Ökcün yazdı:

Far ampullerinin eski kasaya göre  kısa sürede değiştirilmesi zaten bu işi servislere yaptıran bizler için çokta önem taşımamaktadır.

Kapıdan gelen teneke sesi kilit sesi değil.kapilarin içinden ne alındı bilmiyorum ama kapılar çok hafiflemiş ve kapatınca tok ses yok.

Anlaşılan pek araç kullanmıyorsunuz uzun yolda veya servisinizin olmadığı yerlerde. Ampülün değiştirilmesini servise bırakmanız hoş olmuş. Ayrıca şunu da eklemek de fayda var, eskiden sert ince plastik kullanılan motor kapakları, artık yumuşak kalın etli şekilde kullanıyorlar; yani "boyu değil işlevi önemli" mevzusu dikkate alınmış olmalı. ? İşte bu sesi yalıtır, motor kapağı motor ısınmasına sandığınız katkıyı vermez; aksine standart sunulan aktif ön ızgara bunun için mevcut. 

İkinci madde için, kapı açma kolunu çekin ve kapıyı kapatın, sesi duyarsanız lütfen buraya dönüş yapın. Yazdıklarım dikkat ederseniz hepsi bilgi, yorum değil. 

Ayrıca evet kapılar markanın söylediği üzre hafifletilmiş, detaylarını burada çok kez yazmıştık, açıp okuyabilirsiniz eğer ilgi duyuyorsanız, keyifli forumlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

47 dakika önce, Yalçın Mahir Ökcün yazdı:

Araclarin motor bloklarında kullanılan plastik muhafazalarin önemi iki ana başlıkta toplanabilir

1-motorun sesini azaltarak kabine motor sesinin gelmesini engeller ve silindirkapağından atmosfere çıkan gazların ortaya çıkarttığı is pas ve kurumu gizler

2-Motorun daha kısa sürede ısınmasını sağlayarak verimi artırır.

 

2019 yılında üretilen bir araçta motor bloğunun plastik kapagini eski jenerasyondaki gibi büyük yapmayan bir şirket bence yukarıdaki maddeleri dikkate almıyor demektir.

Far ampullerinin eski kasaya göre  kısa sürede değiştirilmesi zaten bu işi servislere yaptıran bizler için çokta önem taşımamaktadır.

Kapıdan gelen teneke sesi kilit sesi değil.kapilarin içinden ne alındı bilmiyorum ama kapılar çok hafiflemiş ve kapatınca tok ses yok.ismini vermeyeceğim  A segmentindeki yerli üretim araç kapıları gibi olmuş.

 

--11 dakika sonra eklendi--

Ayrıca şunu da üzülerek eklemek istiyorum.Fordun amiral gemisi olan ve ülkemizde uzun seneler satışlarda  lider olan  Focus un Aralık ayındaki lansmanından  bu tarafa  satışlarının yok denecek kadar  az olduğunu  ve trafikte yeni focusa  rastlamadigimdan  (İzmir  ve Ankara  tespitlerim)bahsedebilirim.

Birey olarak epeyi senedir focuslarla yatıp kalkan biriyim ve her modeli heyecanla bekliyorum.ama bu sefer bu iş olmamış.hemde hiç olmamış.

Söylediklerinize sonuna kadar katılıyorum hepte belirtiyorum burda bende focusa hayranlık duyardım artık duymuyorum  Otosan sağ olsun, artık kimseye tavsiye etmiyorum focusu. Memlekette taksici Bi abi var 1 yıldır yeni focusu bekliyordu beni her görmede sorar focusla ilgili ne zaman çıkacak veya araçla ilgili takıldığı birşey olsa gelir sorar, şuan focus 3 taksisi var yenilemeyi düşünüyordu. Benzinli mi alayım dizel mi diye sordu geçen Mümkünse focus alma abi o paraları hak etmiyor dedim... O da vaz geçecek gibi focus tan.. Ampül olayı ise 40 yılda bir başa gelecek olay sanki millet harıl harıl Ampül değiştiriyor. 18 yıldır araç sahibiyim daha 1 kere Ampül patlamadı. Bu gidişle focus 4 elinde patlayacak distiribitörün

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

          Yakup Çağatay bey her ne kadar focuslarla laf soylettirmesede güneş balçıkla sivanmiyor.arkada kol dayama olmayan sunroofsuz bir focusa kimse 185.000 TL vermez verse zaten yollarda görurduk

          Yakup bey ilk paylaşımımda arka bagaj kapağını tutan kollarda neden bir plastik yok diye yazmıştım buna cevap vermediniz?.ismini vermeyecektim ama veriyorum Bursa'da üretilen Fiat egea ya  bakarsan kollarda plastik le  kapli oldugunu görürsün.hadi plastikten geçtim o kablo nedir Allah'ını seversen Yakup bey? titanyum modelinde de ayni bu konudaki düşüncelerinizi  bekliyorum

          .kapi sesi deyince benim  yaşım 51 ve epeyi bir zaman ömrüm arabaların kapılarını açıp kapatmakla geçti iddia ediyorum kesinlikle teneke sesi var..

          İşlevsellik tabiki önemli ama motoru açtığımızda da gördüğümüz Broadway motoru gibi heryeri açık motor önceki nesillere göre canımızı sıkıyor.siz sevebilirsiniz yada işlevselliği kafaya takmış olabilirsiniz ama kablo baglantilarindaki bant gerçeği maalesef motordada devam ediyor.

          Çok araç kullanmıyorum çünkü makam aracım var.ancak aracı çok kullanmakla lamba değiştirmek arasındaki bağlantıyı anlayamadım.cok araç kullanan çok lamba mi değiştiriyor? Siz motordaki boşlukların artırılmasını lamba için yapmışlar mi demek istiyorsunuz onuda anlamadım.

        Yakup bey ben ilk focusa bindigimde ( 2000 )  32 yaşındaydım.ancak öncesinde escort ve  Mondeo gibi araçlarımda oldu fordu  sadece Focus olarak gören  biri değilim .Şunu artık kabul edelim Focus efsanesi yavaş yavaş bitiyor.sahsımin titanyum 2015 model  TDCİ focusu var.iyikide 2105 almışım çünkü bizim kasalar Ford'un son focus efsanesi olacaklar.

 

Yalçın Mahir Ökcün tarafından düzenlendi
Mükerrer yazi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.