Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Ford Focus 1.5 Ecoblue 8 ileri Otomatik Test Sürüşü - Neler Değişti? 2018 / 2019


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

5 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

MCA Mondeo için lansman olmayacak onu internete ilk biz yükleriz herhalde. 

Lansman ümidim zaten hiç olmadı da Türkiye'de bayilere test araçlarıyla birlikte getirilirse yine öpüp başıma koyarım ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Evet efendim Yakup Çağatay sağolsun doyurucu bir test sürüşü yaptım. Şimdi bu 8 ileriyi powershifte tercih edeni Allah taş eder ? özellikle küçük vitesteyken ve kalkışlarda bir miktar hissettiriyor vites geçişlerini. Bu muhtemelen 1-3-5 ya da 2-4-6 yaptığı için. Ekonomi için hep yüksek vites seçiyor. Dolayısıyla düşük hızda mesela 4 te veya 5te giderken birden rampaya girerseniz,  dikliğine göre kalakalıyor. Denemek için sonra benim arabayla da girdik.  Hiç bir yığılma,  kalakalma yok. Bu açıdan powershiftten daha başarısız ama hızını aldı mı düz yolda hiç sıkıntı yok. Süspansiyon da bizim bağımsıza göre daha sesli ve sert ve konforsuz. Ancak bu muhtemelen 235 40 yanaklı 18 janttan. 16sı benzer olabilir. Torsiyon da olsa viraj kabiliyeti çok iyi.

göstergeyi beğenmedim, düz bir gösterge, bizimki daha derinlikli elegan görünüyor bununkine karşı. İç ekran renkler Vs kurtaramamış.düz olunca Toros göstergesi olmuş. 

iç mekan barizen ferah. Bizimkinden ferah. Bizim ön kapı çok tok. Bununki daha ince ve hafif. Hatta arka kapı bunda o kadar kötü olmuş ki kapı koruması çıkarken ve girerken sanki kapıya birşeyler sıkışıyor diye düşündürüyor. Suzukilerden hallice kapılar. 

HUD çok iyiymiş.

auto hold, elektrikli park freni ve stop start çok iyi gerçekten çok iyi. İşte olması gereken bu. 

Bence Ford 8 ileriye sadece maliyet kısmak için geçti.bunun iyi bir kara olmadığını düşünüyorum. 

Aklıma başka birşey gelirse eklerim. Alır mıyım?  Sanmam. Allah MCA ma zeval vermesin ? ama ferahlığı, autohold Vs konforu,  Süper yakışıklılığı, bol donanımı ile powershift kullanmamış biri için çok iyi bir seçernek olabilir. 

Araba sahibi erzurumlu ve Beşiktaşlı galiba ?

IMAG0932.thumb.jpg.e9f19f07cdef84e8f34e707472e1d196.jpg

--4 dakika sonra eklendi--

Tabii ki araba hb st line

  • Beğen 13
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, H. Cenk yazdı:

Evet efendim Yakup Çağatay sağolsun doyurucu bir test sürüşü yaptım. Şimdi bu 8 ileriyi powershifte tercih edeni Allah taş eder ? özellikle küçük vitesteyken ve kalkışlarda bir miktar hissettiriyor vites geçişlerini. Bu muhtemelen 1-3-5 ya da 2-4-6 yaptığı için. Ekonomi için hep yüksek vites seçiyor. Dolayısıyla düşük hızda mesela 4 te veya 5te giderken birden rampaya girerseniz,  dikliğine göre kalakalıyor. Denemek için sonra benim arabayla da girdik.  Hiç bir yığılma,  kalakalma yok. Bu açıdan powershiftten daha başarısız ama hızını aldı mı düz yolda hiç sıkıntı yok. Süspansiyon da bizim bağımsıza göre daha sesli ve sert ve konforsuz. Ancak bu muhtemelen 235 40 yanaklı 18 janttan. 16sı benzer olabilir. Torsiyon da olsa viraj kabiliyeti çok iyi.

göstergeyi beğenmedim, düz bir gösterge, bizimki daha derinlikli elegan görünüyor bununkine karşı. İç ekran renkler Vs kurtaramamış.düz olunca Toros göstergesi olmuş. 

iç mekan barizen ferah. Bizimkinden ferah. Bizim ön kapı çok tok. Bununki daha ince ve hafif. Hatta arka kapı bunda o kadar kötü olmuş ki kapı koruması çıkarken ve girerken sanki kapıya birşeyler sıkışıyor diye düşündürüyor. Suzukilerden hallice kapılar. 

HUD çok iyiymiş.

auto hold, elektrikli park freni ve stop start çok iyi gerçekten çok iyi. İşte olması gereken bu. 

Bence Ford 8 ileriye sadece maliyet kısmak için geçti.bunun iyi bir kara olmadığını düşünüyorum. 

Aklıma başka birşey gelirse eklerim. Alır mıyım?  Sanmam. Allah MCA ma zeval vermesin ? ama ferahlığı, autohold Vs konforu,  Süper yakışıklılığı, bol donanımı ile powershift kullanmamış biri için çok iyi bir seçernek olabilir. 

Araba sahibi erzurumlu ve Beşiktaşlı galiba ?

IMAG0932.thumb.jpg.e9f19f07cdef84e8f34e707472e1d196.jpg

Yakışmış ?? ??

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Herkes otomatik şanzumandan bahsediyor'da kardeşim bu manuel nerede ? Onun tepkileri, vites devirleri vs.kim verecek bilgi ? Biz manuelcilere  ? @Yakup Çağatay bi güzellikte bize yapta  @Gürkan Çakıroğlu hocamla manueli test edelim bizde ?

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

manuel test sürüşü için bugün gittim ama test aracı yoktu. alacak olsam yine manuel alırım tabi arkadaşlar gibi dettaylı test sürüşü yapamazdım. mecburen göz attım sadece. 

Ali Gök tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

18.11.2018 - 04:49 tarihinde, Yakup Çağatay yazdı:

 

 

Linç etmeye çalışan arkadaşlara da ayrıca selam olsun lansman günü bu eksikleri diler getirmek için gün boyu bilmem neremi yırttım bakın insanlar neler istiyor yapmayın diye, ancak kimse için değmezmiş ? Fazla kasmayacaksın, insan duymak istediği şeyi duyunca memnun yoksa bir anlamı yok çabaların. @Ozan Altundal da şahittir ?

 

  Gizli içerikleri göster

 

DSC0713.jpg

 

DSC0758.jpg

 

 

önyargıları parçalamak atom parçalamaktan daha zordur demişler ? 

ben de mesela arka kol dayamayı hiç dert bile etmedim. kemer ayarı yapılamayan arabalar gerçekten başlı başına tez konusu. arka tarafta benim asıl eksik gördüğüm havalandırmaydı. neyse belki ilerleyen  dönemde gelecek araçlar içinde ve paketlerde kol dayama ve jantla ilgili gelişmeler olur belki. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merak edenler olmuştu. Göz kararı devirler, ufak tefek hatam olabilir.

 

1.5 EcoBlue 120 ps 8 ileri otomatik

235/40 R18 

 

70  km/h 1300 d/d 7.vites

80  km/h 1250 d/d 8.vites

87  km/h 1350 d/d 8.vites

90  km/h 1450 d/d 8.vites

100 km/h 1550 d/d 8.vites

110 km/h 1700 d/d 8.vites

120 km/h 1900 d/d 8.vites

130 km/h 2050 d/d 8.vites

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

48 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

120 km/h 1900 d/d 8.vites

130 km/h 2050 d/d 8.vites

1.6 tdci 115'lik manuel'i 2000 d/d 6.viteste 109 kmh hız yapıyor. 8 ileri otomatik şanzıman güzel bir avantaj getirmiş. Özellikle otobanda 120-130 arasına sabitleyip gitmeyi seven biri olarak tam bana göre olmuş.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cuma gece Cenk abi ve Murat abiye arabayı teslim ettim ? Biraz ekleme yapacağım sürüşe.

 

Önce Pendik Ford'dan Sancaktepe BMW'ye gittim. Aşırı trafik vardı (ilk km'lerde 15lt ile geziyordum) sadece iki ana arter arasında uzun yolda trafik yoktu. Peşine Cenk abinin zorlu yokuşlarında tırmanıldı, duruldu kalkıldı vs. Peşine Murat abi ile otomatik park vs vs denendi günün sonunda 7.0L tüketti araç. Üzerinde kışlık lastik ve 18" var. Son 1 dk ECO modu açtım 6.9 görür müyüm diye ama yemedi ? 

Bence ekonomi olarak yeni motor + şanzıman iyi bir değer yakalayacak. Arabayı uzun dönem alınca yıllar önce yapmak istediğim bir test vardı onu bir gönüllü ile yaparız umarım. (Tam dolu depo yola çıkıp İstanbul'da turlayacağız trafik+uzun yol sonunda depoyu tekrar dolduracağız)

 

IMG_6984.JPG

 

Cenk abinin arabayla ve bununla yan koltukta bazı şartlarda gezmeye çalıştık.

  • Powershift, yenisine göre çok daha hissettirmeden vites değiştiriyor. Yenisinde motor sesinden özellikle vites attığını anlıyorsunuz sarsıntı yok. Powershift daha pürüzsüz hızlanıyor en azından hissiyat böyle ancak teknik olarak 0-100'de yenisi daha hızlı. Bunun da videosunu eşit bir araç bulunca çekeriz. Tüketimi iyi, hızlanması iyi, satın alım sonrası da iyi olursa PWS yerine tercih edilmemesi için bir sebep göremiyorum kesinlikle genele hitap edebilecektir. 
  • Autohold + S&S ikilisi adam akıllı çalışıyor. Ciddi yokuş olursa S&S devreye girmiyor sadece A.hold işini yapıyor. 
  • ST-Line süspansiyon, Mk3 standarda göre daha az salınım yapıyor net şekilde fark ediliyordu. Mk3 ile gelen burç sesi bunda gelmiyordu. 
  • 18" + spor süspansiyon olmasına rağmen kesinlikle takır tukur edip rahatsız etmiyor. Hatta bence çok sert yerlerde bu yanağa rağmen daha sessiz. 
  • Arabanın bağımsız olmadığını bazı devamlı bozuk yolda kontrolsüz hareket yapınca hissedebiliyorsunuz. Bunun dışında arkada garip şeyler olmuyor. 
  • 18" olmasına rağmen dönüş çapı gayet iyi. Tahminim o ki artık tur sınırlandırıcı yok çamurluk daha geniş yapılmıştı. Ancak direksiyonu döndürüp kıyaslamayı unuttum bunu da not alayım kenara. Cenk abi benimkine (hb) göre iyi demişti; teknik veri olarak eskisi ile aynı gözüküyor ancak biz forumcanak Mk3 HB'nin dönüş çapının sedana göre daha büyük olduğunu tespit etmiştik, bu fark ettirmiştir.
  • Ses olarak ilk sürüşümden farklı bir şey demeyeceğim, 235 lastik Mk4 1.5 tdci ve Mk3 arasıda ben yalıtım farkı alamadım. Sadece motor rölantide daha sessiz, thanks to yalıtım.
  • Farlar güzel aydınlatıyor, dönüyor. Öndeki araca göre seviyeye çat çat azaltıp yükseltiyor.
  • Araca bindiniz fren pedalına bastınız o sırada SAKLANMIŞ motor başlatma düğmesi yeşil rengini yakıyor ben buradayım diye. (Murat abi keşfetti ? )
  • Adaptif Cruse Control ve Şerit Hizalama güzel çalışıyor, virajları korkutmadan alıyor. Çok düşük süratta önünüze garipçe girenleri geç görüyor. Aniden biri gelip giderse de sapıtabiliyor alışmayan biri korkabilir. Ancak normal şartlarda tıkır tıkır çalışıyor. 
  • Gece yolda yürüyen yayaları görüp uyardı. Karşı şeritte sabit duran abanın önüne ani kırıp dönünce yine uyardı. 
  • Çarpışma uyarı sistemi HUD varsa ek olarak onun ekranında kırmızı şerit oluşturdu. O yoksa sadece y.b. gösteriyor.
  • Gelişmiş park sistemi bildiğiniz üzere sadece düğmeye basarak tüm işlemleri yapıyor. Sistem bununla birlikte artık önüne bir engel çıkarsa -kaldırımdan ben arkasına atladım- kendi otomatik fren yapıyor. 
  • Kapı açık kalırsa ve kilitlenmeye çalışırsa, korna iki kez hafif ton ile uyarı veriyor. Yukarda videosu mevcut.
  • Bir hata bulduk ? Eğer kapıları anahtarsız giriş ile kitlerseniz ve ardından ilk olarak bagajı anahtar yanınızda açarsanız sistem garipleşiyor. Yan aynalardaki ışıklar geç sönüyor kilitleme dörtlüsü yanmıyor, bagaj açık uyarısı veriyor halbuki bagaj kapalı. Tekrar aç kapa yaparsanız düzeliyor. Bagaj kapağında bir sorun olabilir ya da.
  • 1.5 EcoBlue 120 ps 8 ileri otomatik - 235/40 R18  

70  km/h 1300 d/d 7.vites

80  km/h 1250 d/d 8.vites

87  km/h 1350 d/d 8.vites

90  km/h 1450 d/d 8.vites

100 km/h 1550 d/d 8.vites

110 km/h 1700 d/d 8.vites

120 km/h 1900 d/d 8.vites

130 km/h 2050 d/d 8.vites

 

Sürücülerimiz

DSC04087.JPG

 

IMG_6979.JPG

 

Arkasına engel olarak atlayınca; burada bir detay var engel uzakta ise durmuyor dibinde olunca çat diye fren yapıyor. Eğer engel hareketli ve anlık gelip gidiyorsa hafif fren sonrası park süreci devam ediyor.

IMG_6983.JPG

 

Klasik BMW'lerle

 

IMG_6977.JPG

 

Ağabeyi Kuga ile

DSC04085.JPG

 

 

Titanium + Cam tavan

 

2018 Ford Focus Mk4 Trend X_35.JPG

 

2018 Ford Focus Mk4 Trend X_36.JPG

 

Titanium ve ST-Line ile standart olan şarj alanı

 

2018 Ford Focus Mk4 Trend X_34.JPG

2018 Ford Focus Mk4 Trend X_32.JPG

  • Beğen 14
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.