Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Torsiyonlu Focus Mk4 Geyik Testinde (Rakipleriyle Birlikte)


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Torsiyonlu Focus geyikte, Ford yapacağını yapmış yine ? 

 

Yıllar önce foruma sorduğum bi soru vardı, ESP müdehale ettiğinde frenle arkaya haber verse fena olmaz mı diye, bunda koymuşlar beğendim olmasını. 

 

NOT: Focusun hepsi mi torsiyonlu? Hangilerinde ne var? gibi soruların yanıtı için sizi buraya alalım, yanıtı süspansiyon bölümünde ayrıntılı şekilde verilmiştir. https://fcstr.com/Mk4BoyutGuc

 

Michelin Pilot Sport 4 - 235/40 R18 95W - Hız 83 km/h

 

 

Kesinlikle birebir kıyaslaması yanlış olur (Lastik ve hava şartı çok önemli) ancak fikir verebilir.

AWD Focus RS mk3

 

Michelin Pilot Super Sport  - 235/35 R19 Y - ~Hız 82 km/h

 

Torsiyonlu Golf

Michelin Energy Saver - 205/55 R16 91V - Hız 76 km/h

 

Bağımsız GTI

Pirelli PZero - 225/35 R19 88Y - ~Hız 75 km/h

 

Bağımsız civic

Bridgestone Turanza ER33 - 215/50 R17 91V - Hız 76 km/h

 

Torsiyonlu Focus ile aynı yapıya sahip Fiesta ST

Michelin Pilot Super Sport - 205/40 ZR18 86Y - Hız 80 km/h

 

Bağımsız 1 serisi

Bridgestone Potenza S001 RFT 225/45 R17 91W - Hız 77 km/h

 

Bağımsız i30

Michelin Primacy 3 225/45 R17 91W - Hız 76 km/h

 

Torsiyonlu Megane GT 4Control

Continental ContiSportCon. 5 225/40 R18 - Hız 77 km/h

 

Tosiyonlu 308 - gayet iyi

Michelin Pilot Sport 3 - 225/40 R18 92W - Hız 82 km/h

 

Bağımsız eski A

Continental ContiSportCon. 5 225/40 R18 - Hız 75 km/h

 

Torsiyonlu Audi A3 

Hankook Ventus S1 Evo2 225/40 R18 92Y - Hız 76 km/h

 

Bağımsız Mazda 3 - Artık bu da eskidi, ayın 30'unda yeni 3 çıkıyor o da torsiyona geçiyor.

Michelin Pilot Sport 3 - 215/45 R18 93W - Hız 76 km/h

 

foto.jpg

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Olcay Sert yazdı:

listeside olaydı iyi olurdu, tek tek video izlemeye zaman bulursam izlerim artık

Bence mantıklı değil, arabaların hepsinde ayrı kombin var, hepsi ayrı şartlarda sayılır. Karakteri görmek açısından hepsini izlemek gerek.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Torsiyonlu Focus Mk4 Geyik Testinde (Rakipleriyle Birlikte) olarak değiştirdi

18'lik jant + Ps4'ün etkisi de büyük tabii. Yine yanlış bilmiyorsam st-line'ın 10 mm alçaltılmış şasisi ve biraz daha spor odaklı ayarlamaya sahip süspansiyonu da sonuca etki etmede yer sahibi. Bu şartlarla dediğimiz gibi diğer araçların bazılarıyla eş koşullarda olmamasına rağmen torsiyonlu st-line gayet iyi bir durumda denebilir. Oldukça beğendiğimi söyleyebilirim. Tabii bozuk yollarda ki sürüş konforu açısından bağımsız süspansiyon her zaman candır ?

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

km77 testleri genelde lastik durumları ve lastik markaları standart olmadığı ve sürücünün arabaya alışma süreci olduğu için pek doğru bir karşılaştırma verisi vermeyebiliyor o yüzden hız konusuna pek aldanmamak lazım,  hangi araç hatırlamıyorum premium bir modelde vasat test sonuçları çıkmıştı ve özellikle lastiklerin çok kötü durumda olduğu belirtip videoya koymuşlardı onun dışında neredeyse hiçbir araçta lastiklerin durumu hakkında bilgi paylaşılmıyor. 

 

Torsiyonlu focus her ne kadar güzel iş çıkarsa da bağımsız süspansiyonun sürüş ve güven zevkini veremez, yukarıda da golf torsiyon ve golf bağımsız süspansiyon arasında bu fark çok net gözüküyor, torsiyonlu model sol ön tampon yere yapışık sağ arka lastik havada seyrederken bağımsız golfte araba açısını korumaya devam ediyor. Lastik havaya kalktıktan sonra hangi hızla dönerse dönsün benim için güven hissiyatı kaybolur. Mevcut arabamda virajlarda bana güven veren en büyük faktör lastiklerimin durumunu bilmem ve arabamın virajda bile düz yolda gidermişcesine açısını koruyabilmesi.

 

Fordun  vw gibi maliyet odaklı olarak bu değişikliğe gittiğini biliyorum ama en azından opsiyon olarak düşük motorlarda bağımsız süspansiyon seçeneğini sunmaya devam etse fena olmazdı.

Mehmet Yavuz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Torsiyonlu Focus Mk4 Geyik Testinde (Rakipleriyle Birlikte) olarak değiştirdi
  • Yakup Ç. A., başlığı Torsiyonlu Focus Mk4 Geyik Testinde (Rakipleriyle Birlikte) olarak değiştirdi

Mehmet Yavuz'a katılıyorum.

Salt hıza bakmak yanlış.

Araçlar farklı lastik tip/ebadlarına sahip ve lastik aşınma durumları hakkında bilgimiz yok.

Ayrıca sürücü becerisi de nesnelliği etkileyen bir durum. 

Söz gelimi Golf GTi'de kesinlikle beceriksizce kullanılıyor ve manevralarda geç kalınıyor. 

Yani videoyu izleyip sürüş dinamikleri hakkında fikir sahibi olmak mümkün ama hıza bakarak fikir yürütmek doğru değil.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu işin uzmanı olan adamlar!dan bi paylaşım daha yapayım, dün gördüm ben de. Hilux'u (veya Jeep) hatırlarsınız devrilmeye ramak kalmıştı, o adamların şartları ile yapılan bir geyik testi. İstiap haddine kadar insan ve eşya yükleniyor, lastik havaları üretinin tavsiyesine göre ayarlanıyor ve öyle test ediliyor. Ek olarak geçtiğimiz günlerde paylaştığım fren testi için bu adamların sonucunu da ekliyorum. Diğer araç 1.5 eb idi bu araç 1.0 eb; frenler daha ehli olmasına rağmen Golf ile arasında hala ciddi fark var. 

 

Geyikte de araç Titanium 1.0 EB

 

Screen Shot 2018-11-11 at 10.02.46.png

 

Adamların kendi ölçümüne göre bu araçlar

Citroen 1.2T A/T 1.210 kg - 205/55 R16

Ford 1.0T  1.377 kg - 215/50 R17

Kia 1.0T 1.297 kg - 225/45 R17

Vw 1.5T A/T 1.410 kg - 205/55 R16.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Megane nereye gitmiş öyle, ağaçtan armut mu topluyor ? ? 

--5 dakika sonra eklendi--

Golf'ü 205 taban ile teste almak acımasızlık olmuş Focusun karşısında ama hem normal golf hem GTI ile normal focus ve RS'i izlediğimde duygularıma tercüman görüntüler gördüm, bunu inkar edemem.

 

Ben buna "kararlılık" diyorum. Focus Golf'e göre çok daha kararlı. Cem abi ile benim arabayı test ederken ona şöyle demiştim "abi bazen ön lastiklerin arabanın altına kaçtığını hissediyorum"... Çok net anlamıştı ne demek istediğimi. Bence bu yorumum viraj çıkışında Golfün savrulmasını özetliyor.

 

Sonuç olarak sürüşüme kesinlikle olumsuz bir etkisi yok, ama Focusun kararlılığının da hakkını vermek lazım. Hele RS ray üzerinde  gidiyor sanki vicdansız

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.