Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus - Powershift - Dps6 - Hakkında - Arıza Sebepleri Ve Nedenleri Detaylı Anlatım.


Gökmen Adıman

Soru

Merhaba ,

 

Foruma yeni üye oldum , gördüğüm kadarı ile powershift kuru kavrama hakkında bayağı bir konu açılmış , uzun zamandır da tartışılıyor.

 

Bu konuda sizleri biraz daha detaylı bir şekilde bilgilendirmeye çalışacağım.

 

Aslında başından beri banttan problem li olarak inen ( kavrama hususunda ) uzun bir süre geçsede henüz sorunu çözülemeyen bir arıza ile karşı karşıyayız..

 

Arıza ;  Titreme , vites geçişinde vurma , çatal / metal sesi gelmesi , tcm arızası , geri vites de hareket etmeme v.s

 

Soruna sebep olan parçalar ; Kavrama ünitesi , 2 Çatal , Bilya , Şanzıman  İç keçesi , Tcm.

 

Şimdi gel gelelim sorunun nasıl oluştuğuna..

 

Kavrama sistemi  üzerinde bulunan baskı şemsiyeleri ve iç kısımda bulunan sönümleyici yaylar bir süre sonra , aracı kullandığımız süre boyunca özellikle dur kalklarda aşırı derece ısıya maruz kalıyor ( Yüksek Vitesde düşük devirde  * 5 ncı vites 60 Km hız da , kavramanın zorlanmasına sebebiyet veriyor )  ve malzeme yorulması dediğimiz olay gerçekleşiyor. Bu sürede 1 nci  çatalın eşlediği 1 nci kavrama zarar görüyor..

 

Bu aracı kullandığınız süre boyunca günde 100 lerce defa gerçekleşiyor ve bu arızanın doğmasına sebebiyet veriyor..

 

Şimdi gelelim ses kısmına , metal sesi... her iki çatal şanzımaın içersine karşılıklı oturmakta ve üzerine kavrama koyulup , kurma işlemi yapılmaktadır.

 

çatal iç kısmında gövde üzerinde gidip gelen körüklü bilya ya sahiptir. kurma işleminden sonra çatallar kendileri için görevlendirilmiş kavramaları sarar..

 

sarma işlemi çatalların , her çatalın uçları ile gerçekleşmekte olup bu uçlar bir süre sonra aşınmaya başlar , bilya yatağı üzerinde ise balata tozu ve yine malzeme deformasyonuna maruz kaldığı için  metal sesi duymaya başlıyoruz.

 

vurma ve sert geçiş , üst ( iç kısma geçen ) bilyanın oturduğu yüzeye  / bastığı alanda deforme olmaktadır. ( aslında metal olarak tasarlasalardı iyiydi ama plastik yapmışlar.

 

Gel gelelim TCM ye.. TCM nin arıza yaptığı durum 1 tanedir. O da iç kısımda lehim çatlaması yaptğı için arıza vermektedir.

Aracınızın aküsü bittiği zaman asla ama asla takviye yaptırmayın , yapmayın.  Yeni akü takıp devam edin. servise gidip DTC kayıtlarını sildirin , Problem yaşamazsınız. Ama takviye yaptırırsanız  lehim çatlaması - atması olayını yaşayabilirsiniz. Zaten genelde yaz aylarında daha çok yaşanmaktadır..Bildiğim kadarı ile son güncelleme TCM nin ısısnmasını önlemek için gönderilmişti.

 

 

Sorusu olan arkdaşlar var ise yardımcı olabilirim.

 

Hayırlı akşamlar.

Gökmen Adıman tarafından düzenlendi
  • Beğen 9
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 12 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Elinize sağlık. Peki bilinen bu durumun çözümü? Neden diyorum benim araçta 3 ya d a4 kavrama 1 TCM değişti. Ha bazen Ford malının arkasında duruyor neden bazen diyorum, benim şansıma kabul edildi 2 si ve 1 tcm iyi niyetten değişti. Kalıcı bir çözüm ya da bu yapım aşamasında çözülemezmiydi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Teoman S. yazdı:

Elinize sağlık. Peki bilinen bu durumun çözümü? Neden diyorum benim araçta 3 ya d a4 kavrama 1 TCM değişti. Ha bazen Ford malının arkasında duruyor neden bazen diyorum, benim şansıma kabul edildi 2 si ve 1 tcm iyi niyetten değişti. Kalıcı bir çözüm ya da bu yapım aşamasında çözülemezmiydi?

Kavramayı LUK firması üretiyor.. Ford Luk firmasına bana bu özelliklerde bu şekilde bir kavrama üret diyor. LUK üretip mühendislere veriyor onlarda test edip takıyorlar. Artık nasıl test ediyorlarsa...

 

Şuan için bu konuda bir çalışma olduğunu görmedim.  Tekrar arge ve çalışma içine girmezler diye düşünüyorum , olursa büyük süpriz olur.  Ama ümitsizliğe kapılmayıp ara ara bilgi almaya çalısıyorum. Şuan için parça numarasında bir değişim yok. Konuyuda yakınan takip ediyorum. Değişiklik olması durumunda bilgilendirme yaparım.

 

Tek yapacakları şey koşulsuz 10 yıl garanti ve bu süre zarfında iyileştirme. Bizde 4 yıl kavrama 5 yıl TCM ile sınırlı.. Avrupada 7 ve üzeri verildiğini duydum.

 

 

 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
36 dakika önce, Selçuk Öz. yazdı:

Sırf bu konulardan dolayı aracımı alırken çok düşünmüştüm PS mi manuel mi diye ve manuelde karar kılmıştım üzülerek!

burada yazılanları okuduktan sonra doğru olanı yapmışım diyorum sanki? ?

Sanki si fazla.  Doğru karar..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçenlerde aracımı lifte kaldırdıklarında şanzımanın altında yağ sızıntısı gördüm. İnce bir yol şeklinde sızıntı. Şanzımanın arka tarafından (aracın arka tarafına bakan yerden) doğru gelmiş yağ. Fotosunu çekmek aklıma gelmedi. Sebebi ne olabilir? Sıkıntılı bir durum mudur? Son olarak, aracım 2015 garantisi bitti. Şanzımanın ayrıca bir garantisi mi var 4 yıllık? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Erkan C yazdı:

Geçenlerde aracımı lifte kaldırdıklarında şanzımanın altında yağ sızıntısı gördüm. İnce bir yol şeklinde sızıntı. Şanzımanın arka tarafından (aracın arka tarafına bakan yerden) doğru gelmiş yağ. Fotosunu çekmek aklıma gelmedi. Sebebi ne olabilir? Sıkıntılı bir durum mudur? Son olarak, aracım 2015 garantisi bitti. Şanzımanın ayrıca bir garantisi mi var 4 yıllık? 

Sızıntı , damla şeklindemiydi. Yada terleme şeklindemi. Daha önce bu şanzımanlarda dışarıya doğru kaçak görmedim. İç keçenin kaçırdığını gördüm ama o kavramaya bulaşıyor ve olduğu noktayı yağlıyordu..İç kısımdan dışarı vermesi ? detaylı bakmak gerek. Foto olsaydı daha doğru yorumlayabilirdik. Kaçak miktarını görmek gerek , ayrıca bulunduğu noktayı temizleyip tekrar sürüp  tespiti doğru bir şekilde yapmak gerek. Şu şartta garanti yok ise destek almak bir hayli zor. Kavrama ve diğer parçalara garanti süresi yukarıda belirttiğim gibi. Aynı şeyi şanzıman İçin söyleyemem.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Gökmen bey dizel modellerde kullanılan yağlı tip kavramlarda sorun çıkıyor mu? Focus 4 modellerinde tam otomatiğe geçilmesi, yağlı tipte olsa ps sanzimanlarin yüksek risk taşımasından dolayımı acaba? Yorumlarınız nedir bu konuda. Şimdiden teşekkür ederim..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
6 saat önce, Gökmen Adıman yazdı:

Sızıntı , damla şeklindemiydi. Yada terleme şeklindemi. Daha önce bu şanzımanlarda dışarıya doğru kaçak görmedim. İç keçenin kaçırdığını gördüm ama o kavramaya bulaşıyor ve olduğu noktayı yağlıyordu..İç kısımdan dışarı vermesi ? detaylı bakmak gerek. Foto olsaydı daha doğru yorumlayabilirdik. Kaçak miktarını görmek gerek , ayrıca bulunduğu noktayı temizleyip tekrar sürüp  tespiti doğru bir şekilde yapmak gerek. Şu şartta garanti yok ise destek almak bir hayli zor. Kavrama ve diğer parçalara garanti süresi yukarıda belirttiğim gibi. Aynı şeyi şanzıman İçin söyleyemem.

Sızıntı karınca yolu gibiydi. Bir yerden akmış sonra bir yolu takip ederek gitmiş gibi bir hali vardı. Fotosunu çekip atıcam buraya en kısa zamanda. Bu arada araç 1.5 tdci

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
7 saat önce, Erdem Ay yazdı:

Gökmen bey dizel modellerde kullanılan yağlı tip kavramlarda sorun çıkıyor mu? Focus 4 modellerinde tam otomatiğe geçilmesi, yağlı tipte olsa ps sanzimanlarin yüksek risk taşımasından dolayımı acaba? Yorumlarınız nedir bu konuda. Şimdiden teşekkür ederim..

Kronik bir problem yok , 2 araçta volan arızası oldu sadece oda 1 tanesinde start-stop esnasında vurma yapıyordu diğerinde ise ilk kalkış ve sürüşte ufak bir sarsıntı oluyordu. Genel anlamda sorunsuz diyebiliriz. Değişince problem düzeldi. Birde şanzıman plastik karteri koruyucu kapak var oradan terletme yapıyor ama hepsinde görmedim.

--7 dakika sonra eklendi--
55 dakika önce, Erkan C yazdı:

Sızıntı karınca yolu gibiydi. Bir yerden akmış sonra bir yolu takip ederek gitmiş gibi bir hali vardı. Fotosunu çekip atıcam buraya en kısa zamanda. Bu arada araç 1.5 tdci

1.5 tdci  olduğunu söylediğiniz iyi oldu. plastik koruyucu karter üzerinde terletme olan böyleyi temizleyip bir süre daha sürünüz aynı şekilde devam etmesi halinde yetkili servisten müdehale edilmesini isteyiniz. İyi niyet kapsamında destek isteyiniz. Not; Bariz sızıntı , kaçak olsaydı damla şekline dönüşüp etrafını tamamen ( rüzgar ) yardımı ile yağladır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Maalesef çift kavrama denilen bu illet yüzünden neredeyse her markada sorun çıkıyor ve 300-500 gibi rakamlara tamiri mümkün değil, şerbetli oluyor tamiri. Bu yüzden Manuel vites tercihim. Dert tasa yok, sol bacak biraz yoruluyor ama olsun. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
28 dakika önce, Serkan erden yazdı:

Maalesef çift kavrama denilen bu illet yüzünden neredeyse her markada sorun çıkıyor ve 300-500 gibi rakamlara tamiri mümkün değil, şerbetli oluyor tamiri. Bu yüzden Manuel vites tercihim. Dert tasa yok, sol bacak biraz yoruluyor ama olsun. 

Şöyle söyleyeyim. Almanya’ya gittiğimde bir bayiden merak edip fiyat almıştım. Kavrama Ünitesi , 2 çatal ve bilyasına 960 Euro demişlerdi..

  • Şaşırmış 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.