Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL

Önerilen Mesajlar

2018 kış lastiği testinin bir parçası olarak ADAC, C sınıfı araçlar için standart boyut olan 205/55 R16 H‘nin 16 lastik modelini kapsamlı bir şekilde test etti. Ayrıca bu lastik ölçüsü tüm ölçüler arasında %15 pay ile en çok tercih edilenler arasında birinci sırada yer almakta.

 

Tavsiyeler ve tam listehttps://anasayfa.focusclubtr.com/2018-adac-kis-lastigi-test-sonuclari-205-55-r16-h/

 

 

Ayrıca, ortasında kar taneciği bulunduran üç tırtıklı dağ piktogramı (Alpin), 1 Ocak 2018’den itibaren üretilen tüm kış lastiklerinde zorunludur. M+S yetersiz.

 

İlk 5

2018 Adac Kış İlk 5.png

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
34 dakika önce, çağlar çetinkaya yazdı:

birde fiyat performans olarak ilk 5 ı ver Yakup,lastik fiyatlarını görünce millet koşa koşa petlasa yönelecek göreceğim bu kış conticileri,michelincileri,nokiancıları . 

Kasım ve Aralık aylarında Petlas almaya koşanları göreceğiz 😁

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 sene 205 55 16 ebatta w651 petlas kış lastiği kullanmış biri olarak geçen kış Conti TS 860'lara geçmiş olmak hem zamlar gelmeden fiyatta kar etmek adına hem de sürüş kalitesi açısından benim için altın gol gibi bir şey oldu. Ts 860'ın birinci çıkmasına da pek şaşırmadım. Her ne kadar bu testlerin yanlı olup olmaması hususunda şüphelerim olsa da Ts 860'ın yol üstünde ki başarısına şahit olunca sonucu gayet normal buldum diyebilirim.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 Yıllık FALKEN depoda duruyor.  Fiyatların aşırı fırladığını biliyorum. Bu senede bu şekilde gider benim için. Aşırı karda zaten çıkmıyorum. F/P olarak bakarsak kötünün iyisi 🙂 zıplaya zıplaya gidiyoruz.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bende 205/55R16 conti alacağım gibi duruyor (orijinali 205/60R16)

17 üretimleri 390 civarına var. aralık gibi (ilk kar yağıp millet lastiklerini aldıktan sonra) fiyat düşer mi ona karar veremedim.

birde 1250ye ug8 takım var sıfır 18 üretim o da aklımı çelmiyor değil. ug8 eski olsa da kullanıp memnun kaldığım bir model. son iki senesi mükemmel olmasa da 5 sene kullandım. hatta abartma diyen çıkabilir ama karda WR4ten geri kalmadan kuruda 100e katlar.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
13 saat önce, çağlar çetinkaya yazdı:

birde fiyat performans olarak ilk 5 ı ver Yakup,lastik fiyatlarını görünce millet koşa koşa petlasa yönelecek göreceğim bu kış conticileri,michelincileri,nokiancıları . 

Bu ölçü Petlas 250 lira çok da ucuz değil. Büyükler kampanya da yapar takip etmek lazım. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
1 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Bu ölçü Petlas 250 lira çok da ucuz değil. Büyükler kampanya da yapar takip etmek lazım. 

239 a varmış Yakup 🙂Petlasta yapar kampanya 🙂

--1 dakika sonra eklendi--
12 saat önce, Ozan Kar yazdı:

bende 205/55R16 conti alacağım gibi duruyor (orijinali 205/60R16)

17 üretimleri 390 civarına var. aralık gibi (ilk kar yağıp millet lastiklerini aldıktan sonra) fiyat düşer mi ona karar veremedim.

birde 1250ye ug8 takım var sıfır 18 üretim o da aklımı çelmiyor değil. ug8 eski olsa da kullanıp memnun kaldığım bir model. son iki senesi mükemmel olmasa da 5 sene kullandım. hatta abartma diyen çıkabilir ama karda WR4ten geri kalmadan kuruda 100e katlar.

a4 e 205 60 16 jant lastik bile bisiklet tekeri gibi duruyor 205 55 16 'yı düşünemiyorum bile,bence 215 55 16 takın

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kış lastiğinde bence en önemli kriter ıslak asfalttaki yol tutuş. Karda ve buzda çoğu kış lastiği benzer performans sergiliyor. Sürekli karda araç kullanmıyoruz ama kışın genellikle ıslak asfaltta kullandığımız düşünülürse tercihimizi bu yönde yapmak daha mantıklı geliyor bana.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
4 saat önce, çağlar çetinkaya yazdı:

239 a varmış Yakup 🙂Petlasta yapar kampanya 🙂

--1 dakika sonra eklendi--

a4 e 205 60 16 jant lastik bile bisiklet tekeri gibi duruyor 205 55 16 'yı düşünemiyorum bile,bence 215 55 16 takın

Senede 3 ay kullanacağım lastik için en uygununu almak daha mantıklı bana göre. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
7 saat önce, Fatih Mehmet USLU yazdı:

Kış lastiğinde bence en önemli kriter ıslak asfalttaki yol tutuş. Karda ve buzda çoğu kış lastiği benzer performans sergiliyor. Sürekli karda araç kullanmıyoruz ama kışın genellikle ıslak asfaltta kullandığımız düşünülürse tercihimizi bu yönde yapmak daha mantıklı geliyor bana.

bence de en önemli olan kar performansı ,bir lastiğin karda çıkamadığı yolu başka lastik çıkıyor...Islak zeminde zaten temkinli gidiyor insanlar ,sınırlarıda zorlamıyorlar normal bi lastikte iş görür ıslak zeminde...Kar performansı iyi olmayan bi lastikle yolda kalabilirken,kar performansı iyi olan lastikle yolda ilerleyebilirsiniz ama ıslak zemin performansı normal olan bir lastikle ıslak zeminde kalmazsınız...

--5 dakika sonra eklendi--
4 saat önce, Ozan Kar yazdı:

Senede 3 ay kullanacağım lastik için en uygununu almak daha mantıklı bana göre. 

Bence senede 5 ay kullanın hem yazlıklarınız daha az eskir hemde soğuk aylarda (Kasım,aralık ,ocak,şubat,mart)daha güvenli sürüş sağlarsınız

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
22 dakika önce, çağlar çetinkaya yazdı:

bence de en önemli olan kar performansı ,bir lastiğin karda çıkamadığı yolu başka lastik çıkıyor...Islak zeminde zaten temkinli gidiyor insanlar ,sınırlarıda zorlamıyorlar normal bi lastikte iş görür ıslak zeminde...Kar performansı iyi olmayan bi lastikle yolda kalabilirken,kar performansı iyi olan lastikle yolda ilerleyebilirsiniz ama ıslak zemin performansı normal olan bir lastikle ıslak zeminde kalmazsınız...

 

Karı ön görüp yola çıkmazsın ama tehlikeyi sezip aracını kenara çekemezsin. Yavaş gitmek temkinli gitmek vs çözüm değil.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
1 saat önce, çağlar çetinkaya yazdı:

bence de en önemli olan kar performansı ,bir lastiğin karda çıkamadığı yolu başka lastik çıkıyor...Islak zeminde zaten temkinli gidiyor insanlar ,sınırlarıda zorlamıyorlar normal bi lastikte iş görür ıslak zeminde...Kar performansı iyi olmayan bi lastikle yolda kalabilirken,kar performansı iyi olan lastikle yolda ilerleyebilirsiniz ama ıslak zemin performansı normal olan bir lastikle ıslak zeminde kalmazsınız...

Hiç katılmıyorum:

  1. Kış lastiklerinin çoğunun kar/buz performansı birbirine yakındır ve hemen hiçbiri yolda bırakmaz.
  2. Kar ve buzda her zaman daha yavaş ve temkinli gidilir, ayrıca yola çıkmama seçeneği de hep akıldadır.
  3. Buna karşılık kuru asfalt ve yağmurda özellikle fren performansı çok farklılık gösterir. Yol koşullarını güvenli hissettiğiniz bir ortamda istemeden çok zor koşullarda kalabilirsiniz. 
  4. Kar ve buzda kullanma oranı çok özel bölgeler dışında kuru ve /veya yağmurlu zeminde kullanmanın %10'u kadar bile olmayabilir. 
  5. İskandinav ülkelerinde yaşamadığınız sürece tercihinizi karsız/buzsuz zemindeki performansa bakarak yapmanızda yarar var. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


  • Benzer İçerikler

    • Yazan: Yakup Çağatay
      Tüm serinin silecek ölçülerini bulabildiğim kadar aktarıyorum. Piyasada bunlara yakın veya aynı ölçüleri almanız yeterlidir, ortadan bağlantı olduğu için 5-10 mm ile dünyalar değişmeyecektir. 
       
      Ön Silecek Lastikleri
      Focus Mk1 için 550 mm ve 475 mm (asimetrik)
       
      Focus Mk2 için 650 mm ve 425 mm (asimetrik)
      Focus Mk2 MCA için 650 mm ve 430 mm (asimetrik)
       
      Focus Mk3 için 2 adet 725 mm (simetrik)
      Focus Mk3 MCA için 2 adet 725 mm (simetrik)
       
      Focus Mk4 için ... mm ve ... mm (Girilecek) Uzunu Mk3'ten 10 cm kadar daha kısa (asimetrik)
       
      Arka Silecek Lastikleri
      Focus Mk1 SW için 280 mm - HB için 380 mm
       
      Focus Mk2 SW için 280 mm - HB için 350 mm
      Focus Mk2 MCA SW için 305 mm (01.2009'a kdr 280) - HB için 350 mm
       
      Focus Mk3 SW ve HB için 305 mm
      Focus Mk3 MCA SW için 305 mm - HB için 330 mm
       
      Focus Mk4 SW için ... mm - HB için ... mm (Girilecek)
        NOT: Ayrıca yanlış yazdığım varsa belirtirseniz sevinirim 🙂    Focus Mk1 (1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005) Silecek Ölçüleri
      Focus Mk2 (2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011)  Silecek Ölçüleri
      Focus Mk3 (2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018)  Silecek Ölçüleri
      Focus Mk4 (2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025)  Silecek Ölçüleri
    • Yazan: Yakup Çağatay
      Spor, normal ve eco modlarının tamamını ayrıca otomatik ve manuel vites seçeceğinin hepsini denedim; aralarında kayda değer fark göremedim. Birebir aynı ölçüm olamayacağı için minimal farklar var tabi, ancak dip gaz ile bu detayların hiç önemi olmadığını söyleyebilirim. 0-100 fabrika değerinin tutarlı olduğunu gözlemleyebiliriz. Vites üç kademe birden düşürülebiliyor, iki kademe yükselebiliyor.  
      Efem iyi seyirler. 
       
       
    • Yazan: Yakup Çağatay
      2014 Titanium Sedan Focus Mk3 Mca ve 2018 Titanium Sedan Focus Mk4 donanım karşılaştırmasını içeriyor.
      -TÜRKİYE'DE SATILAN-
      Diğer tüm başlıklarımızda sürekli bu konu öne geçiyordu artık diğer konular kendi içinde huzurla kalır ve bu başlık da ileriye yönelik yapılacak çalışmalarda rahatça fikir verir umarım. 🙂 
       

    • Yazan: Korkut Tahaoglu
      Herkese selamlar,
       
      Focus 2017 titanium sedan aracım var. 205 r15 16 lastikler var üzerinde. Hava olarak lastikçi 34 dedi, araç 1-3 kişi için kendi kapısında 32 yazıyor. Bayi 33 dedi. Bunun ortalamasını alıp 33 basmak ideal midir? Geçenlerde araç yokuş yukarı çıkarken bayağı bi pati attı, biraz lastik havasından şüphelendim.
       
      Ayrıca araçta 1.6 motor ve 125bg olmasına rağmen performans olarak bir önceki aracım olan Fiesta titanium 2015 modele göre sanki geri de kalıyor. Araba hızlı gitmek dahi istemiyor, 120 ye çıkarmak bi dert gibi geldi bana. 120 nün üstü ise 140 lara doğru araç bağırıyor gibi hissediyorum. Bağırmasa bile zorlanıyor gibi hissettim. Bu normal midir, aracı D de sürüyorum bu tip bi performans beklentisi için S de mi aracı sürmek gerekir?
       
      Şimdiden cevaplar için teşekkür ederim
    • Yazan: Mehmet Fatih Genç
      Merhaba arkadaşlar 2010 titanium aracım var ve yazlık lastik ihtiyacım var. Lassa almayı düşünüyorum lakin ses konusuna takıntılıyım malum araç focus olunca. Sizlerin tavsiyesi nedir bütçe sıkıntı değil ama emsal lastik varken sırf isim diyede fazla fark vermek istemem 

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.