Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford'un Müşteri Memnuniyeti Anlayışı


Bülent Y.

Önerilen Mesajlar

Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

Örnek biraz farklı olmuş bence kıyaslaması zor. Çünkü buradaki temel sorunun, doğrusu yok.

Onu hem o yüzden dedim hem de mantık hatası var bence. Çünkü ben bu üründe hata görüyorum gidiyorum başvuruyorum ama günün sonunda yarısını ödemeyi kabul ediyorum bu da bence bir adım hatası o yüzden en başında direkt ipleri ele almak gerekirdi. 

Uç örneği bilerek verdim. Sonuç olarak teknik personel yetersizse bu da firmanın sorunudur, yanlış bilgilendirme yapılsa bu da firmanın sorunudur, parçalı hatalıysa bu da firmanın sorunudur vs.

 

Yarısını ödemeye gelince burada kulllanıcı tarafından bakmakta da fayda var. Ortada bir sorun var, düzeltilmesinin yolunun böyle olduğuna ikna olmuş ya da edilmiş. Bir çok kişi bu teklifi kabul eder bana sorarsan. Bir anormallik göremiyorum ben. Esas mesele işi buraya getirmemek. Onun da yukarıda yazdığım gibi sorumlusu belli.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben burada bir hediye çekilişi yapıyorum ortada bir tane şart var. Moderatör gitmiş adama demiş ki böyle böyle bir şey var gel sen de. Sonra öğrenmişler ki ortada bir şart var ama onu sağlamamış eleman. Şimdi ben o adamı mutlu etmek zorunda mıyım ? İkisinin hatası, çözsünler bulsunlar. Biz buradan uzaktan sadece tek taraflı bakıyoruz, kim bilir sorunlar nasıl anlatılıyor veya nasıl anlaşıyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

Biz buradan uzaktan sadece tek taraflı bakıyoruz, kim bilir sorunlar nasıl anlatılıyor veya nasıl anlaşıyor. 

Buna bir şey diyemem ama bir çok örnek de mevcut elimizde genel tutumla alakalı, beyana bakarım ben. ? Neyse madem servis de gelsin, Otosan da alalım karşımıza konuşalım. ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Semih O. yazdı:

Buna bir şey diyemem ama bir çok örnek de mevcut elimizde genel tutumla alakalı, beyana bakarım ben. ? Neyse madem servis de gelsin, Otosan da alalım karşımıza konuşalım. ?

Az çok görüyoruz işte normal hayatta da böyle şeyleri. Keşke her şey sadece evet/hayır boşluklarını doldurarak çözülse ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Burada yarı para istenmesi/verilmesi mantıksız değil. Sonuçta zamanla aşınan bir parça ve araba da sıfır değil. Saçma olan, o yarı paranın müşteriye boşa harcatılmış olması. Otosan, sanayideki ustadan farkını ortaya koyacak ise, bu gereksiz masrafı da karşılamalı.

 

Ayrıca müşteriye verilen cevap da, resmen alay eder gibi. Km garantisi veremeyiz diyor. Adam km yapmamış ki, km garantisinden bahsediyor. Sen araca paran ile polen filtresi taktır, baktın ki ürün hatalı, filtre işini yapmıyor. Cevap şu şekilde olsun: "Bu sarf malzeme, bi daha değişmemi istiyorsan, bi daha polen filtresi parası ver, yoksa ne halin varsa gör"

 

Şimdi müşteriden ne yapması isteniyor bu mafyavari yaklaşıma.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

VW' nin sorunlu dsg şanzımanları iyi niyet garantisi adı altında belli bir işçilik ücreti talep ederek onarması..

 

Honda'nın göçüklü arabaları köpük sıkarak düzeltme yoluna gitmesi..

 

Ford Otosan' ın yarı fiyatına fabrikasyon hatalı ürünü değiştirmesi..

 

İşte bunlar heb dıj güjler ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

45 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Ben burada bir hediye çekilişi yapıyorum ortada bir tane şart var. Moderatör gitmiş adama demiş ki böyle böyle bir şey var gel sen de. Sonra öğrenmişler ki ortada bir şart var ama onu sağlamamış eleman. Şimdi ben o adamı mutlu etmek zorunda mıyım ? İkisinin hatası, çözsünler bulsunlar. Biz buradan uzaktan sadece tek taraflı bakıyoruz, kim bilir sorunlar nasıl anlatılıyor veya nasıl anlaşıyor. 

Ortada çekiliş yok, bedeli ödenerek satın alınmış bir ürün var. İmalat yapan firma ürüne kendi hatası varsa garanti kapsamında değişiklik yaparım demiş ama şartı sarf malzeme olmaması. Dünya çapında üretim ve satış yapan bu firma, sarf malzemesi olsa bile sorunlu bir parça monte etmişse değişim yaparak veya yapmayarak markasına ne kadar önem verdiğini gösterir. Eğer tüketici ve distribütör anlaşamazsa "moderatör" ?devreye girmeli.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Yıldırım Polat yazdı:

Ortada çekiliş yok, bedeli ödenerek satın alınmış bir ürün var. İmalat yapan firma ürüne kendi hatası varsa garanti kapsamında değişiklik yaparım demiş ama şartı sarf malzeme olmaması. Dünya çapında üretim ve satış yapan bu firma, sarf malzemesi olsa bile sorunlu bir parça monte etmişse değişim yaparak veya yapmayarak markasına ne kadar önem verdiğini gösterir. Eğer tüketici ve distribütör anlaşamazsa "moderatör" ?devreye girmeli.

İlginç doğrusu, benim konuşmam sadece bir örneğe, örnek ile cevaptı bu konuyla alakası olmadığı sanıyorum ki bildiğimi biliyorsunuz ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

İlginç doğrusu, benim konuşmam sadece bir örneğe, örnek ile cevaptı bu konuyla alakası olmadığı sanıyorum ki bildiğimi biliyorsunuz ? 

Kusura bakma ortada bir haksızlık varsa hassasiyet seviyem artıyor. Algılarım tek yönlü çalışıyor. Siz yazınca bildiğinizi bildiğimi fark ettim. ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

32 dakika önce, Cankut Bulut yazdı:

Ford Otosan' ın yarı fiyatına fabrikasyon hatalı ürünü değiştirmesi..

Burada bile, yazışarak kendimizi ifade edemediğimizi veya anlayamadığımızı görebiliyoruz. Size not: Ortada zaten ses çıkartmaz denilen bir parça yok hocam ? Keza yukarda bedelsiz değişim yapıldığını da yazdım, hatta yazdık.

 

Ben yineleyerek artık konuya elvada diyeceğim ? Yoksa saçma sapan karşılıklı cevaplara gidecek. İnsanlara farklı bakış açısını yazmak bile kimi zaman yanlış anlamlara itebiliyor, şekil 12.

 

İletişimi tekrar gözden geçirerek açık açık bir daha yazılmalı yapılamıyorsa Şahsuvaroğlu gibi bir yerde işinin ehli kişilerle tekrar iletişime geçilmesi sizin süreci hızlandırır, geçmiş olsun tekrar. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Bu cümlenize istinaden, bilgiyi güncelleme amaçlı tekrar görüştüm.

Yeni bir parça var ancak bununla da kesinlikle ses kesilmemiş. Üst üste bir aracın iki defa baskı balata ve volan değiştirilmiş hala ses geliyor. Size bilgi verenin şöyle demesi daha iyi olurdu "Garantiden talep edelim ama yine de ses gidebilir de gitmeyebilir de ancak parça yenilenir km avantajınız olur vs vs" Yukarda bahsettiğim araçlar için hiç ücret ödenmemiş bu arada. Siz de servisinizle veya müşteri hizmetlerine her detayı açık açık örnekleriyle birlikte iletin forumdan da bahsedin, tekrar değişim isteyin -farklı parça kodlu olmak şartıyla- veya verdiğim ücreti bakım karşılığında iletin deyin. 

En başında sizin tamamını garantiden karşılamak için zorlamanız daha iyi olurdu ama dediğim gibi bu kesinlikle bir çözüm değil şu aşamada, ses için. (Belki garantiniz yoktu onu bilemiyorum)

 

Bir saat önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Benim debriyajım garanti kapsamında değişti. (Tamamı karşılandı)

Yeni nesil baskı balata takıldığı söylendi, 20 bin km boyunca o sesi yapmadı ama sonrasında nadiren de olsa yapıyor.

 

 

48 dakika önce, Cankut Bulut yazdı:

VW' nin sorunlu dsg şanzımanları iyi niyet garantisi adı altında belli bir işçilik ücreti talep ederek onarması..

 

Honda'nın göçüklü arabaları köpük sıkarak düzeltme yoluna gitmesi..

 

Ford Otosan' ın yarı fiyatına fabrikasyon hatalı ürünü değiştirmesi..

 

İşte bunlar heb dıj güjler ?

 

30 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Burada bile, yazışarak kendimizi ifade edemediğimizi veya anlayamadığımızı görebiliyoruz. Size not: Ortada zaten ses çıkartmaz denilen bir parça yok hocam ? Keza yukarda bedelsiz değişim yapıldığını da yazdım, hatta yazdık.

 

 

 

8 dakika önce, Murat Kav. yazdı:

Şimdi ben de çorba oldum. 1850 TL'yi müşteri ödedi mi ödemedi mi? 

Süreç yukardaki gibi. Konu sahibi ödemiş tabi ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

54 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Burada bile, yazışarak kendimizi ifade edemediğimizi veya anlayamadığımızı görebiliyoruz

Ben sizi gayet iyi anladım burda herhangi bir sorun yok Yakup Bey ? Sadece mevcut durumu diğer firmaların uygulamaları ile birlikte alt alta sıralamak istedim. Yanlış/doğru analizi yapmadım yani ? Ama her sektörde olduğu gibi otomotiv sektöründe de aynı sorun için onlarca farklı çözüm yolu oluşabiliyor. Kimileri bilgisiz personel yüzünden, kimileri kendi insiyatifleri doğrultusunda, kimileri izlenmesi gereken prosedür üzerinden giderek vs. vs.   Sonuçta son kullanıcı ceremesini çekiyor. Saygılar..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.