Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Focus Mk4 Türkiye Donanım, Motorları ve Fiyatlar (Sadece Bu Konular)


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

29 dakika önce, H. Cenk yazdı:

Reklamdaki herifi düşün . O kadar zengin lüks içinde yaşayan herif focus almış. Reklamın bittikten sonra gidip kız arkadaşını alıyor. Boğazda lüks restorana gidecekler  , kız arkadaşı makyajıma bakayım diyor. Aynayı açıyor ışık yok. Göremiyor makyajını. Arabayı durdurtuyor. İnip Uber çağırıyor ???

Allah başka dert vermesin Cenk abi ?

--1 dakika sonra eklendi--
30 dakika önce, H. Cenk yazdı:

Daha önce golfte de böyle bir sıkıntı oldu. Torsiyonla bağımsız arasında aslında fark yok gibi görülüyor. İkisi de güzel viraj alıyorlar.  Ama ardışık sağ sol virajlarda veya süspansiyona çok iş düşen çok engebeli bir yoldaki virajda işte o zaman torsiyon patlıyor. Ama pistte kuka koy hızlı gel virajı dön torsiyon/bağımsız arası bariz fark olmaz . Ama diğer türlü torsiyon dağılacaktır. 

Benim golf bağımsız ama focus gibi değil. Çok fark edilmiyor belki ama focusun viraj çizgisi çok iyi...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

27.11.2018 - 16:56 tarihinde, Serkan Z. yazdı:

Yeni kasa ile donanımı düşürmek bir Ford klasiği. 

Serkan Hocam, bu aslında bir çok markada var. Dizayn geliştirmenin içinde olan birisi olarak, oradaki arkadaşların ruh hallerini anlayabildiğimi tahmin ediyorum. Genelde olan şudur. Bir hedef fiyat belirlenir. Sonra bir mühendise, gruba vs görev verilir, o hedefe ulaşmak için. Bu arkadaşlar da, o hedefe ulaşmak için parçaları toplar çıkarır vs çalışır. Satış rakamlarına etkisi az olduğu düşünülen kalemler, doğal olarak çıkarılacaklar listesine doğru kayar. Bu çalışmada 3 kuruş, 5 kuruş artık önemli hale gelir. Toplam ne kadar büyük olursa o kadar iyidir. Çünkü bu yönetime sunulur. Yönetim detaylarla ilgilenmez. Alttaki toplam rakama bakar. Duruma göre onaylar ya da git biraz daha çalış der (Otomotivde çalışmadım, sadece tahmin ettim, ama sanırım orada da yaşanan budur. Bizde öyle oluyor çünkü ? ) 

Murat Kav. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu mühendis gruba ne diyelim bilemedim, keşke içlerinde eq su yüksek bir kaç mühendis de olsaydı. Hem yanlış şeylerden de kısmazlardı. mesela: ışıklı makyaj aynası deyip geçmemek lazım; hiç unutmuyorum 2009 yılında astra HB alan arkadaşımın bana araçta ilk gösterdiği şey ışıklı makyaj aynasıydı bak araba ne kadar lüx diye hala da o araca bindiğinde göre muhtemelen yeni focus dan lüx benim araç diyecektir hala :))  Sonra önemsiz şeylere takılıyorsunuz deniliyor ya; yine birçok bayan öğretmen arkadaşım çocuklarıyla evden sabahları bu karanlıkta nasıl çıktıklarını bilmedikleri için okula girmeden o ışıklı makyaj aynasında bir toparlıyorlar kendilerini. Reklamdaki zengin abinin kız arkadaşına hiç değinmiyorum zaten :). Yani kaç kişi kullanıyor ki zaten bu özellikleri demeden önce hem küçük şeyler de olsa insanın kendini değerli/lüx hissettiren özelliklerden (ışıklı makyaj aynası, kol dayama, kol dayamada havalandırma ızgaraları, yakında bu gidişle sıra arka koltuk kafalıklarına da gelecek!) kısılması anlamsız geliyor bana. hadi yine de bunlardan kısıldı şu bu diye ama; focus un "KENDİ KENDİNE FREN YAPAN VE PARK EDEN ARABA" dan buralara getirilmesi de üzücü? 

Selçuk Öz. tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Murat Kav. yazdı:

Serkan Hocam, bu aslında bir çok markada var. Dizayn geliştirmenin içinde olan birisi olarak, oradaki arkadaşların ruh hallerini anlayabildiğimi tahmin ediyorum. Genelde olan şudur. Bir hedef fiyat belirlenir. Sonra bir mühendise, gruba vs görev verilir, o hedefe ulaşmak için. Bu arkadaşlar da, o hedefe ulaşmak için parçaları toplar çıkarır vs çalışır. Satış rakamlarına etkisi az olduğu düşünülen kalemler, doğal olarak çıkarılacaklar listesine doğru kayar. Bu çalışmada 3 kuruş, 5 kuruş artık önemli hale gelir. Toplam ne kadar büyük olursa o kadar iyidir. Çünkü bu yönetime sunulur. Yönetim detaylarla ilgilenmez. Alttaki toplam rakama bakar. Duruma göre onaylar ya da git biraz daha çalış der (Otomotivde çalışmadım, sadece tahmin ettim, ama sanırım orada da yaşanan budur. Bizde öyle oluyor çünkü ? ) 

Öncelikle serzenişimi dikkate alıp cevap verdiğin için teşekkür ediyorum. ?

Söylediklerim Ford'ta biraz daha sistematik bir şekilde uygulanıyor gibime geliyor diğer markalara göre. Müşterilerin markaya olan bağlılığı Ford tarafından kötüye kullanılıyor. Aksine bu bağlılığın küçük jestler ve ayrıcalıklı bazı uygulamalarla ödüllendirilmesi bile gerekir. Onların maliyet hesabı ile eksilttikleri ve satışa büyük etki etmeyeceğini düşündükleri bir donanım benim için son derece önemli olabilir. Kaldı ki eski ve yeni titanium arasında oldukça büyük kayıp var donanımsal olarak. İnsanları  sedan istiyorsan donanım yok, hatchback alırsan donanım var şeklinde radikal seçimler yapmaya zorlamak pek tuhaf bir strateji kanımca ve sonucu Focus için hüsran olacak maalesef. Ford'a hastalık derecesinde bağlılığım ben 17 yaşındayken babamın aldığı Taunus ile başladı. 4'ü Fiesta 2'si Focus olmak üzere 6 tane sıfır km araç alacak kadar Ford fanatiğiyim ama bu donanımlarla sedan almam. Hatchback de kesinlikle tercihlerim arasında yok. Bu kadar para verip kendimce en güzel kasaya binemeyip yolda hayran hayran sedanları seyretmek pek manasız olur. Demek ki MK4 almayacağım ya da Ford bu dayatmadan geri adım atacak. Zaman ne getirecek hep birlikte göreceğiz. ?

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

59 dakika önce, Serkan Z. yazdı:

İnsanları  sedan istiyorsan donanım yok, hatchback alırsan donanım va

+1 sedan seviyoruz st line özelliklerini alamiyorsun.. bir nevi paran var yiyemiyorsun ?

 

Benim olmszsa olmazim ön park sensörü.. bunla beraber kaybolan otomatik park'ta fena değildi..

 

Şu şartlarda şahşen mk4 titanium mu mk3 mca ek full opsiyonlar dahil hangisi deseler mca derim ben..

  • Beğen 5
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Serkan Z. yazdı:

Ford'a hastalık derecesinde bağlılığım ben 17 yaşındayken babamın aldığı Taunus ile başladı.

Bende de durum ayni sayilir 77'de Almanya'da babamin aldigi Taunus Stationwagon ile basladi , rahmetli , ikiz kardeslerimin dogumundan 1 ay sonra aile buyudu diye almisti , yeri ayridir halen o arabanin ?

Bakalim belki bu lansman olayindan sonra ufak tefek iyilestirmeler olur , yada olur diye umalim seceneklerde.

Tamer Perperek tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 saat önce, Selçuk Öz. yazdı:

havalandırma ızgaraları

Böyle bir donanım yok hocam.

 

Bu arada ST-Line ile Titanium arasında opsiyon sunulmadan iki donanım var biri HUD biri otomatik park. Görenlerin yanlış anlamaması adına yazıyorum çünkü ben bilmeden okusam Sedan/Titanium ile donanım yok gibi anlıyorum. 

Herkes kendi adına/alıştığı üzre beklentisini yazıyor ancak bazı şeylerin araştırmasını vs herkes yapıyor kimse başarısız olmak istemez bu kadar üstünde takılıp her gün üzülmeye değmez ? Bir ara detaylı donanım karşılaştırma yaparız, o kadar büyük bir kayıp var mı yok mı görürüz bir arada. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

... 

 

8 saat önce, Selçuk Öz. yazdı:

Havalandırma ızgaraları 

Bunu artık olmalıydı diye yazmıştım, aynı sınıftaki rakiplerine kıyasla (golf, jetta vs.). Avrupada da yok denilecek yine ama Çinde de var, neyse. Park asistanını da titanium kastederek yazmıştım. Çünkü ilk sayfada "Aktif Park Asistanı (Kapı Kenar Koruması ile) 3.300 TL" ibaresi var opsiyon olarak! Yanlış yere mi bakıyorum bilemedim. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 dakika önce, Selçuk Öz. yazdı:

Park asistanını da titanium kastederek yazmıştım. Çünkü ilk sayfada "Aktif Park Asistanı (Kapı Kenar Koruması ile) 3.300 TL" ibaresi var opsiyon olarak! Yanlış yere mi bakıyorum bilemedim. 

Ben size cevap yazmadım hocam o konuda ? Satır atlayarak başlamıştım. Ayrıca ilk sayfada o ibarenin üstünde hangi donanıma eklendiği de yazıyor. Ben anlamadım niye böyle bir şey yazdınız. 

Diğer konu içinse bunu diğerleri içine koyunca ben öyle anladım çünkü bunu düşünemem yazılmadığı sürece, düzeltmelerimin sebebi okumayan dostların böyle algılamasını önlemek. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 saat önce, Selçuk Öz. yazdı:

Bu mühendis gruba ne diyelim bilemedim, keşke içlerinde eq su yüksek bir kaç mühendis de olsaydı. Hem yanlış şeylerden de kısmazlardı. mesela: ışıklı makyaj aynası deyip geçmemek lazım; hiç unutmuyorum 2009 yılında astra HB alan arkadaşımın bana araçta ilk gösterdiği şey ışıklı makyaj aynasıydı bak araba ne kadar lüx diye hala da o araca bindiğinde göre muhtemelen yeni focus dan lüx benim araç diyecektir hala :))  Sonra önemsiz şeylere takılıyorsunuz deniliyor ya; yine birçok bayan öğretmen arkadaşım çocuklarıyla evden sabahları bu karanlıkta nasıl çıktıklarını bilmedikleri için okula girmeden o ışıklı makyaj aynasında bir toparlıyorlar kendilerini. Reklamdaki zengin abinin kız arkadaşına hiç değinmiyorum zaten :). Yani kaç kişi kullanıyor ki zaten bu özellikleri demeden önce hem küçük şeyler de olsa insanın kendini değerli/lüx hissettiren özelliklerden (ışıklı makyaj aynası, kol dayama, kol dayamada havalandırma ızgaraları, yakında bu gidişle sıra arka koltuk kafalıklarına da gelecek!) kısılması anlamsız geliyor bana. hadi yine de bunlardan kısıldı şu bu diye ama; focus un "KENDİ KENDİNE FREN YAPAN VE PARK EDEN ARABA" dan buralara getirilmesi de üzücü? 

Rakamlar konuşur hocam, neokorteks ne derse o ?   Ben global bazda focus donanımında bir sorun göremiyorum. Ama otosanın donanım seçimi yine gariplikleri içeriyor. Otosan gücünde bir firmanın, "ST line sedan" için daha fazla çalışması lazım. Titanyum focusun geleceğinin, fiestadan farklı olmayacağı çok net. Bir kaç ford sever, koç çalışanı vs alır başlangıçta, sonra iyice söner gider.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 saat önce, Tamer Perperek yazdı:

Bakalim belki bu lansman olayindan sonra ufak tefek iyilestirmeler olur , yada olur diye umalim seceneklerde.

İnşallah diyelim ama benim pek ümidim yok zira Otosan Fiesta için kılını kıpırdatmadı. Focus'ta da pek farklı davranmaz gibime geliyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Reklamdaki adamın kıs arkadaşıyla ilgili espri yapmıştım ? O arabada cam tavan olduğuna göre makyaj ayna ışıklandırması vardır yani kız arkadaşın inip Uber çağırması gerekmiyor. Ama cam tavansız herhangi bir focusta bu risk var ? Benim için önemli o. Eşime bir kez daha rezil olmak istemem. 

 

Araçların ilk çıktığında biraz donanım fakiri olması normal. Satışlara bakarlar iyi giderse dokunmazlar, kötü giderse bir iki birşeyler eklemeyi düşünebilirler. 

 

Karışık kuruşuk işler bunlar. Sonuçta havanda su dövüyoruz beğenen alır beğenmeyen almaz..

 

edit: benim bir doktor arkadaşım var. Babadan fordçular . Başka hiç bir şey almıyorlar. 5-6 yıl önce bir karşılaştım. Cruze almış. Abi %50 fiyat farkı var ne alıcam FORDu demişti. 

H. Cenk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

57 dakika önce, Serkan Z. yazdı:

İnşallah diyelim ama benim pek ümidim yok zira Otosan Fiesta için kılını kıpırdatmadı. Focus'ta da pek farklı davranmaz gibime geliyor. 

Fiesta’ya ne yapacaklar ki ? Fiyatı 10K indirmekten başka çare yok araba zaten jilet veya varsa teknik iyileştirme lazım o da TR’nin işi değil. 

Kuzen Fiesta alacaktı onun yerine Leon veya 308 bakıyoruz. Onun için hepsi OK zaten sadece fiyatla bakıyoruz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Fiesta’ya ne yapacaklar ki ? Fiyatı 10K indirmekten başka çare yok araba zaten jilet veya varsa teknik iyileştirme lazım o da TR’nin işi değil. 

Kuzen Fiesta alacaktı onun yerine Leon veya 308 bakıyoruz. Onun için hepsi OK zaten sadece fiyatla bakıyoruz. 

Dizel otomatiğin olmayışı Fiesta'yı bitiren en önemli faktör bana göre. Ayrıca evet araba jilet gibi ama gıdım gıdım beygir tahsis ediyorlar lütfedip. 2003'te 68 ps, 2012'de 70 ps şimdi de 75 ps. Rakipleri 90'lık seçenek sunarken, kendi elinde 95'lik motor varken b sınıfının en güzeline bu motoru koymazsan satılmaz tabi. Hatırlarsan 1,0 yakıt tüketimi ve 0-100 değeri ile pws'ye göre geriye gidince müşteri daha kötü bir yeni versiyonu niye alsın ki demiştim. Satılmayacak bu araba dediğimde sen 0-100 bu kadar mı önemli, bir yazılımla çözülür, demiştin. Fakat müşteri bu işlerle uğraşmak istemez. Herkes aracın orijinal halini bozmaya yanaşmaz. Şimdi de Focus aynı kaderi paylaşacak. Kimse daha çok ödeyip özellik olarak daha geriye gitmek istemez. C sınıfı araba fiyatına neredeyse ülkenin tamamında orta sınıf bir ev alınır. Müşteri de parasının karşılığını ister hal böyle olunca. 

2015'te style yerine titanium almamın birkaç sebebi:

Otomatik park

8" ekran ve sync 2

Krom ızgara ve cam çıtaları

Hareketli ön kol dayama (Sabit olan benim için ergonomik değildi.)

Çift bölgeli klima.

Serkan Z. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Ford Focus Mk4 Türkiye Donanım, Motorları ve Fiyatlar (Sadece Bu Konular) olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.