Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Focus Mk4 Türkiye Donanım, Motorları ve Fiyatlar (Sadece Bu Konular)


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Yeni kasa ile donanımı düşürmek bir Ford klasiği. 

2009 Fiesta titanium x ile otomatik katlanan aynalar standart. 2016 Fiesta titanium x'te yok.

2009 Fiesta titanium x ile 2016 titanium x ambians ışıkları mukayese bile edilemez. Daha eski modelde torpido bölümünü boydan boya geçen gizli bir aydınlatma ile ayak altı aydınlatması da vardı ambians olarak. 2016'da yalnızca bardaklık içinde iki halka şeklinde kaldı.

Ford çok seviyor donanımdan kaçmayı ama üç kuruş için bu yapılanlar mide bulandırıyor. 80'lerin sonunda 90'ların başında "Şahin"ler sağ dikiz aynası olmadan satılırdı. Ancak giriş modeli idi bu araba. O zaman bile "Doğan"lara dikiz aynası koyardı Tofaş. Yani üst donanım mantığına aykırı davranmazdı 25 sene önce bile.

Ekonomik gerekçeler veya ötv sınırı ile açıklanamayacak bir garip politika var maalesef. Çıkıp bu konuda tatminkar bir açıklama yapmadıkları sürece de üst donanım satışları ve müşteri kitlesini hesaba almadıkları, yalnızca filoyu yeterli gördükleri algısını silemeyecekler. Her şey kârlılık değil. Markaya gönül vermiş, aylar öncesinden aracı görmeden sipariş vermeyi tasarlayan insanlar biraz daha saygıyı hak ediyor. Ne dayatırsak kabul eder zaten bunlar, mantığı binek piyasasında elinde kalan son arabayı da sahnelerden siler aksi takdirde.

Şunu da göz ardı etmemek lazım. Fiesta'nın yanlış politikalarla Türkiye piyasasından silinmesine sebep olanlar ile Focus'u aynı çıkmaza sürükleyenler aynı kişiler olduğuna göre demek ki az çok olacakları biliyorlar ve bu da çok umursadıkları bir durum değil. Senin benim gördüğümüz şeyi göremiyor olmaları imkansız herhalde. 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çok tek taraflı bakıyorsunuz. Kuga'yı da aynı insanlar planlıyor ve satıyor ? Kim neden niye silmek istesin, sırf pazarlamaya ne kadar para harcanıyor, böyle tek cümle ile noktayı koymak çok kolay olmamalı.  Ayrıca Fiesta ile Focus çok çok ayrı klasman ve özellikte ayrıca daha fazla ihtiyaca eksiksiz cevap verebiliyor. Aynı kefede asla olmazlar.

 

Ve hala görünen o ki daha arabayı sürmeden görmeden insanlar çok kolay karar veriyor, eskiden Ford alan insanların alma sebepleri kağıt üzerinde üstün oldukları için değil diye biliyordum yanılmışım herhal veya o kişiler buraya yazmıyor hiç ? 

 

Bu arada bayilerden bu Titanium'ların dahi satıldığını da görebiliyoruz, Fiesta'dan önde gidecek gibi.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Ve hala görünen o ki daha arabayı sürmeden görmeden insanlar çok kolay karar veriyor, eskiden Ford alan insanların alma sebepleri kağıt üzerinde üstün oldukları için değil diye biliyordum yanılmışım herhal veya o kişiler buraya yazmıyor hiç ? 

MCA'dan MK4'e geçiyoruz diyelim. Kesinlikle de sedan almak istiyoruz:

Yenisinde kablosuz şarj var eskisinde yok. Bir powerbank bu sorunu 100 liraya çözer. 

Eskisinde arka kol dayama var. Yenide yok. Arkaya kırlent mi koyacağız evden??

Eskisinde oto park var, bunda yok.

Eskisinde önde park sensörü var, bunda yok. 

Arabayı yeniledik, teknoloji olarak 5 sene geriye gittik.

İçeriği için değil başka özellikleri için alıyoruz ama geriye giden içerikler de can sıkıyor yani. Titanium ve st  line motora bakılmaksızın bağımsız süspansiyon ile gelmeliydi. Farkı anlarım veya anlamam bu satıcının işi değil. 2. el değerini gözeterek rengi bile sonra daha çok tutulur kolay satılır diye beyaz alıyoruz. Eski arabamız Focus'u Focus yapan bağımsız, yenisi torsiyon. Cep telefonu alırken bile yeni modelin daha kötü bir kamera veya hafıza ile gelmesini kim kabul eder?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Focus artık torsiyon, ben sürdüm bi eksiklik görmedim. Miğdesi bulanan hiç listeye almasın. Asıl Focus Mk2 ile bittiydi zaten ? Olay sürekli 40 yılda bir açılan kol dayamaya gidince yazmayı  zaman kaybı olarak hissetmeye başlıyorum. Bu arada 20 yıl önceki Torsiyon da değil mevzu bahis, arabayı sürmeden yorum yapmamak lazım, çocuğa bi atlet alalım ? sürelim 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Titanium focusun çin versiyonu ile gelmesini isterdim.

 

-Ön park sensörleri

-Arka kol dayama

-Arka havalandırma kanalı

-krom alt cam çıtası

-thor led

-yolcu koltuğu yükseklik ayarı

-bagaj kapağı kolları için kaplama( bizdeki versiyonda siyah bant ile kabloyu bağlamalarını yakıştıramadım)

-17 inç çok kollu jantlar

-hava kanallı st-line direksiyon simidi ( mevcut titaniumlarda kullanılan direksiyon gözüme çok basit geldi)

 

Çin versiyonuna ek olarak arkada usb girişi, amatisörlü kaput ve torpido soğutma veya kol dayama soğutma , ambiyans aydınlatma olsa fena olmazdı, genel olarak farklı forumlarda ve youtube incelemelerinde gördüğüm eleştiriler bu yönde, bu saydığım özelliklerin bir kısmı sonraki parti araçlarla gelme ihtimali olsa bile bile birçoğunun geleceğini sanmıyorum, maliyet kaygıları bize beklediğimizden daha farklı bir focus getirdi?

 

çin versiyonu:

 

 

Mehmet Yavuz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

13 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Olay sürekli 40 yılda bir açılan kol dayamaya gidince yazmayı  zaman kaybı olarak hissetmeye başlıyorum. Bu arada 20 yıl önceki Torsiyon da değil mevzu bahis, arabayı sürmeden yorum yapmamak lazım, çocuğa bi atlet alalım ? sürelim 

Gene hemen kızma abi sözümüz sana değil ki. ?

Bırak bunları başkaları dert etsin.

Arka kol dayamaya gelince. Biz sürekli 3 kişi seyahat ediyoruz ve kol dayama sürekli açık ve aktif olarak kullandığımız bir donanım bizim için. Şu an kızımızla bir yere giderken de Fiesta'da bir hayli eksikliğini çekiyoruz inan.

Aracı sürsem beğeneceğimi zaten biliyorum. Benim derdim şu:

Bir malı yeniliyorsam eskisinde sahip olduğum her şeyi bulmak isterim bu 1.

Kesinlikle yeni oyuncaklar ve özelliker isterim bu 2.

Hatta eskiden titanium ile gelen bazı özelliklerin artık trend x ile standart olmasını beklersiniz çok doğal olarak. Geriye doğru bir gidiş ise mantık sınırları ile açıklanamaz. Ben böyle yazınca bazı arkadaşlar da Ford'ta mantık arama yazıyor. ?

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 dakika önce, Serkan Z. yazdı:

Gene hemen kızma abi sözümüz sana değil ki. ?

Bırak bunları başkaları dert etsin.

Arka kol dayamaya gelince. Biz sürekli 3 kişi seyahat ediyoruz ve kol dayama sürekli açık ve aktif olarak kullandığımız bir donanım bizim için. Şu an kızımızla bir yere giderken de Fiesta'da bir hayli eksikliğini çekiyoruz inan.

Aracı sürsem beğeneceğimi zaten biliyorum. Benim derdim şu:

Bir malı yeniliyorsam eskisinde sahip olduğum her şeyi bulmak isterim bu 1.

Kesinlikle yeni oyuncaklar ve özelliker isterim bu 2.

Hatta eskiden titanium ile gelen bazı özelliklerin artık trend x ile standart olmasını beklersiniz çok doğal olarak. Geriye doğru bir gidiş ise mantık sınırları ile açıklanamaz. Ben böyle yazınca bazı arkadaşlar da Ford'ta mantık arama yazıyor. ?

Tamam da sadece geriyi görüp bunu demek ne kadar mantıklı peki? Ayrıca hepsinin adamlar farkında belli sebepleri var diye ben yazıyorum haliyle buna cevap vermem niye yanlış anlaşılsın ? 

 

Ben niye alınayım? Bana mantıksız gelen şeyi cevaplıyorum, körü körüne eleştirmek doğamda yok her şeyi yerinde zamanında yaptım zaten. Golf torsiyon ile ilk çıktığında burada denilemeyen laf kalmadıydı, gittim sürdüm abartacak bir durum yok diye yazdım yazımı. Ön yargılı millete laf anlatmak ayrı dert ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Tamam da sadece geriyi görüp bunu demek ne kadar mantıklı peki? Ayrıca hepsinin adamlar farkında belli sebepleri var diye ben yazıyorum haliyle buna cevap vermem niye yanlış anlaşılsın ? 

 

Ben niye alınayım? Bana mantıksız gelen şeyi cevaplıyorum, körü körüne eleştirmek doğamda yok her şeyi yerinde zamanında yaptım zaten. Golf torsiyon ile ilk çıktığında burada denilemeyen laf kalmadıydı, gittim sürdüm abartacak bir durum yok diye yazdım yazımı. Ön yargılı millete laf anlatmak ayrı dert ? 

İşte mesele de bu. Sana mantıksız gelen bir istek bir başkası için en gerekli donanım olabilir. Ayrıca sedan benim için kusursuz derecede güzel görünüyor ama bu donanımlarla alırsam 2 ay içinde o arabadan soğurum mesela. Sırf isteklerime cevap veriyor diye hatchback de asla almam sedanın o heybeti varken. Neden sunroof ve navigasyon almadım diye her gün pişmanlık yaşarken 1,5 dizel otomatik gelir gelmez bu donanımlara sahip bir Focus'la yenilemiştim henüz 1 yaşındaki arabamı. Kendimi bildiğimden dolayı yani yazdıklarımın birçoğu. ?

Ayrıca son zamanlarda bunları seninle yüz yüze tartışsak nasıl olurdu, diye düşünüyorum. 10 dakikaya kalmaz beni boğup bir köşeye atar herhalde deyip yazmaya devam ediyorum. ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 saat önce, Serkan Z. yazdı:

İşte mesele de bu. Sana mantıksız gelen bir istek bir başkası için en gerekli donanım olabilir. Ayrıca sedan benim için kusursuz derecede güzel görünüyor ama bu donanımlarla alırsam 2 ay içinde o arabadan soğurum mesela. Sırf isteklerime cevap veriyor diye hatchback de asla almam sedanın o heybeti varken. Neden sunroof ve navigasyon almadım diye her gün pişmanlık yaşarken 1,5 dizel otomatik gelir gelmez bu donanımlara sahip bir Focus'la yenilemiştim henüz 1 yaşındaki arabamı. Kendimi bildiğimden dolayı yani yazdıklarımın birçoğu. ?

 Ayrıca son zamanlarda bunları seninle yüz yüze tartışsak nasıl olurdu, diye düşünüyorum. 10 dakikaya kalmaz beni boğup bir köşeye atar herhalde deyip yazmaya devam ediyorum. ?

Yüz yüze tartışınca yüz yüze söylenecek bilgilerle "tamam" dedirtirim ? Bu arada ben donanım mantığı için demedim, olayın gelişme mantığı idi ?  

Ben de hep şunu demek istiyordum, salt eskiden vardı şimdi niye yok diyerek sürekli üzülürüz bu şartlarda Mk2 Focus sahibi, Mk3'e geçince çok şeyden feragat ediyor. Soğutmalı torpidodadan tut, prize oradan alarma çift kilidi birçok detay var ama bunlar senin için ikinci planda ise (hem de all-new kişi için) çok da önemli değil ayrıca paket olarak arabalar arasında ciddi fark var sadece donanım değil araba dediğimiz araç. Bakarsın rakibine göre karar verirsin genel olarak. Bu yüzden sadece kağıt üzerinden bu kadar yorum yapılacağına arabayı bir deneyip ona göre konuşmak daha iyi olur. Mk4 gerçekten ciddi eksiği olmayan bir araç artık.  

 

Bugün Golf Comfortline ve Focus Titanium veya diğer marka model benzer fiyat donanımlarına göre adamlar planlama yapıpı donanım çalışıyor. Sadece eskide şu vardı hadi o da olsun diyerek diğerlerini düşünüce hesaplar veya bazen imkanlar tutmuyor. Bunu söylemeye çalışıyorum, duygusal bakınca olaya banane diyebiliriz ancak buradaki tek etken kalem biz yani eski sahipler değil.  Mutlaka çevre şarta göre hareket etmek zorunda kalıyorsunuz. Bugün, 2011'deki kurlar olsaydı Mk3'ten çok daha fazla seçenekli bir seri yapılırdı mutlaka test videosunda da demiştim ilerleyen dönemdeki hamleler TR piyasasına göre yapılacak. Durgun giderse yenilik gelmez, iyi giderse gelir gibi.

--20 dakika sonra eklendi--
4 saat önce, Mehmet Yavuz yazdı:

Titanium focusun çin versiyonu ile gelmesini isterdim.

 

-Ön park sensörleri

-Arka kol dayama

-Arka havalandırma kanalı

-krom alt cam çıtası

-thor led

-yolcu koltuğu yükseklik ayarı

-bagaj kapağı kolları için kaplama( bizdeki versiyonda siyah bant ile kabloyu bağlamalarını yakıştıramadım)

-17 inç çok kollu jantlar

-hava kanallı st-line direksiyon simidi ( mevcut titaniumlarda kullanılan direksiyon gözüme çok basit geldi)

 

Çin versiyonuna ek olarak arkada usb girişi, amatisörlü kaput ve torpido soğutma veya kol dayama soğutma , ambiyans aydınlatma olsa fena olmazdı, genel olarak farklı forumlarda ve youtube incelemelerinde gördüğüm eleştiriler bu yönde, bu saydığım özelliklerin bir kısmı sonraki parti araçlarla gelme ihtimali olsa bile bile birçoğunun geleceğini sanmıyorum, maliyet kaygıları bize beklediğimizden daha farklı bir focus getirdi?

Çin başlı başına tek başına ciddi pazar ve ona göre haraket ediyorlar. Çin'deki motorları da ister miyiz mesela hala Euro 4-5'deler her şer güllük gülistanlık değil.

 

Arka havalandırma, krom alt çerçeve, bagaj kapağı gibi şeyler Avrupa'da zaten yok. Bize gelme gibi bir lüksleri de yok haliyle.

Jantı konuştuk, ben detaylı bilgisini yazdım TR için daha iyi bilgi bulmanız zor, özetle bu jant zaten isteyerek gelmedi ülkeye, değişebilir.

Thor led, şu an sunulan led'den daha alt seviye. İki far opsiyonu yerine daha iyisini sunmuşlar ? Bence doğru hamle. Titanium fiyatına bu da dahil olsun isteyebiliriz ama ancak isteriz, bu olmaz.

ST-Line direksiyonu adı üzerinde o modele özgü yapılmış Titanium'a gelmez bu mantıklı değil zaten ikisi ayrı seri ayrı cezbedici yanları var herkes spor sevmeyebilir, parayı verip sonradan alıp takarsınız ancak.

Park sensörü, yolcu yükseklik ayarı ve kol dayama işi de daha önce dediğimiz gibi, bunlar duruma göre gelir; bayilere insanların bunları da istiyoruz demeleri kafi. 1k-2k zam yapar eklerler. (Atıyorum döviz düşer bunlar donanımı ekler aynı fiyattan devam ederler)

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

oğlum sanırım 3 yaşındaydı. focus 2.5 titaniumu satıp focus 3 titanium aldığımızda arka kapılardaki twiterlerin olmamasına çok üzülmüştü. sizin kapınızda 2. küçük hoparlör var benimkinde yok diye ankaraya giderken ne ağladıydı! ?

ben de elektrikli yükseklik ayarlı sürücü koltuğundan manuele geçince çok şaşırmıştım!

(focus 2.5 hb tit.u ne zaman görsem, içim bir garip olur hala ?)

Selçuk Öz. tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merhaba,  ilk aracimız broadwaydi, yaklaşık 15 sene bizde kaldı.  sonra 2,5 kasa dizel collection'a 3 sene bindik,  2 seneyi aşkındırda 3,5 kasa dizel trendx var.  Herneyse,  linkini paylaştığım videoda sedan focus 4 te,  trendx jantı var,  sis farı yok,  ama kol dayama var,  lcd ekran var. Ford'un her ülkeye farklı donanım paketleri yollamasının sebebini anlayabilmiş değilim.  Ayrıca,  eski kasada titanium donanımında olan oto. park,  kol dayama,  ambians aydınlatma,  vs gibi öz llikler yok.  Ford'un yapması gerek n şey,  bunların yanında ön arka full led eklemekti,. Diğer parayla sattığı güvenlik donanımı oyuncaklar güzel tabi.  Ek olarak bir testte sedan modelinin eskisine göre arkasını daha erken bıraktığı yorumunu dinledim.  Aks mesafesi ve arka bagaj kısmının uzaması olarak doğal sonuç belki de,  ha bir de bağımsız süspansiyon olmaması mı diyelim bilemiyorum..  Ön konsol dizaynının diğer araçlarla benzerliği ve farklı dizaynının olmaması da kötü.  İnsanlar bunu ergonomiye bağlıyor hemen,  ama hem ergonomik hem de farklı ve güzel bir tasarım olabilirdi elbette.  Arka stoplar da aynı şekilde. Sonuç olarak,  tek artısı genişleyen iç mekan benim için.  Benim diyeceğim focus böyle olmamalı idi.  Focus sever olarak herkese saygılar sunarım. 

https://youtu.be/hVoXiETT6Bo

Fatih Can Güneş tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

28.11.2018 - 20:37 tarihinde, Fatih Can Güneş yazdı:

Merhaba,  ilk aracimız broadwaydi, yaklaşık 15 sene bizde kaldı.  sonra 2,5 kasa dizel collection'a 3 sene bindik,  2 seneyi aşkındırda 3,5 kasa dizel trendx var.  Herneyse,  linkini paylaştığım videoda sedan focus 4 te,  trendx jantı var,  sis farı yok,  ama kol dayama var,  lcd ekran var. Ford'un her ülkeye farklı donanım paketleri yollamasının sebebini anlayabilmiş değilim.  Ayrıca,  eski kasada titanium donanımında olan oto. park,  kol dayama,  ambians aydınlatma,  vs gibi öz llikler yok. 

Hoşgeldiniz.. Bunda bir sıkıntı yok . Tabii ki Finlandiyaya giden arabaya klima koymaya gerek yok ama kış paketi gerekli buna karşılık Cezayire giden arabaya kış paketi koymaya gerek yok ama  daha iyi klima, daha güçlü fan daha güçlü radyatör gerekli. Mesela çok fakir bir ülke düşünün anca patronlar focus sedan alabiliyor ve şoförle kullanıyorlar . Bu durumda arka kol dayama standart olmalı iken çok zengin bir ülke düşünün.  focus sadece çocuğun okula gidiş geliş arabası olarak alınıyor. Bu durumda da arka kol dayamaya gerek hiç gerek yok di mi ama . Donanım FORDun değil distribütörün sorunu genelde ama üreticiye ait enayilikler de oluyor. Mesela makyaj aydınlatması yok sadece cam tavan alınırsa var. Bu otosanın enayiliği mi yoksa Fordun dayatması mı bilmiyorum. Bunlar biliyorsunuz karşılıklı geçip resmen pazarlık yapıyorlar . Ambiyans aydınlatma kaça olur, led paket kaça olur vs. Onlar da diyor ayda 2000 araba alırsanız 100 avro 1000-2000 arası alırsanız 140 avro gibi. Veya makyaj aydınlatma istiyorsanız cam tavan da almalısınız gibi. . Bayağı bayağı pazarlık yapıyorlar ama tabii ki eski kasada olan şeylerin şimdi olmaması hiç mantıklı değil. ben bu makyaj aydınlatmasına fena taktım. Reklamdaki herifi düşün . O kadar zengin lüks içinde yaşayan herif focus almış. Reklamın bittikten sonra gidip kız arkadaşını alıyor. Boğazda lüks restorana gidecekler  , kız arkadaşı makyajıma bakayım diyor. Aynayı açıyor ışık yok. Göremiyor makyajını. Arabayı durdurtuyor. İnip Uber çağırıyor ???

28.11.2018 - 20:37 tarihinde, Fatih Can Güneş yazdı:

  Ek olarak bir testte sedan modelinin eskisine göre arkasını daha erken bıraktığı yorumunu dinledim.  Aks mesafesi ve arka bagaj kısmının uzaması olarak doğal sonuç belki de,  ha bir de bağımsız süspansiyon olmaması mı diyelim bilemiyorum.. 

Daha önce golfte de böyle bir sıkıntı oldu. Torsiyonla bağımsız arasında aslında fark yok gibi görülüyor. İkisi de güzel viraj alıyorlar.  Ama ardışık sağ sol virajlarda veya süspansiyona çok iş düşen çok engebeli bir yoldaki virajda işte o zaman torsiyon patlıyor. Ama pistte kuka koy hızlı gel virajı dön torsiyon/bağımsız arası bariz fark olmaz . Ama diğer türlü torsiyon dağılacaktır. 

28.11.2018 - 20:37 tarihinde, Fatih Can Güneş yazdı:

 Ön konsol dizaynının diğer araçlarla benzerliği ve farklı dizaynının olmaması da kötü.  İnsanlar bunu ergonomiye bağlıyor hemen,  ama hem ergonomik hem de farklı ve güzel bir tasarım olabilirdi elbette. 

Aynı düşüncedeyim. Daha çekici olabilirdi. Bir de iç mekan renkleri neden hep koyu olmak zorunda . isteyen krem iç mekan alıp daha ferah daha açık yürekli hissetsin. Kirlenirse kirlensin sana ne araba benim değil mi di mi ama ? 

Ben ST line HB in görüntüsüne bayıldım. İçi bence de sıradan bence dah iyi olabilirdi. 

28.11.2018 - 20:37 tarihinde, Fatih Can Güneş yazdı:

Focus sever olarak herkese saygılar sunarım. 

https://youtu.be/hVoXiETT6Bo

Size de saygılar. 

  • Beğen 2
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Ford Focus Mk4 Türkiye Donanım, Motorları ve Fiyatlar (Sadece Bu Konular) olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.