Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Focus Mk4 Türkiye Donanım, Motorları ve Fiyatlar (Sadece Bu Konular)


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

18 dakika önce, Mehmet Yavuz yazdı:

Opsiyon paketlerini ve donanım paketlerini çeşitlendirmelerini isterim, aile paketi benimde aklımda geçmişti açıkcası, titaniuma koy opsiyon aile paketini ihtiyacı olan alır olmayan almaz hemde titaniumum fiyatı gereksiz yere kabarmaz, veya titanium x yap heaud up display ve kapı korumayı getir. St-line her ne kadar titaniumun üst donanımı diye satılsada sedan alacak biri için titanium sonrası vignale ye çıkıyor ortası boşluk. Ne kadar donanım paketi ve opsiyon olursa her kullanıcı kendine daha ideal focusu seçebilir ve daha çok müşteri kazanır.

Sedan için Vignale var mıymış

 

Otomatik park ve kapı koruma bence eklenir seriye. Ancak HUD'u hiç sanmıyorum bana sorarsanız lansman harici de kimse almaz onu güzel bir macera olarak kalır. 3.000 lira ben vermezdim çok güzel ama olsun. Hatta bana daha önce söylenen "Hiç satmayacağız onu, çok pahalıya geliyor".

 

Bu opsiyonlar arasında tercihim Co-Pilot veya Cam tavan olur gerisi için vergi vermeye değmez. Yurt dışından sabit LED alırız bir de tamamdır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

19 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Sedan için Vignale var mıymış?

Otomatik park ve kapı koruma bence eklenir seriye. Ancak HUD'u hiç sanmıyorum bana sorarsanız lansman harici de kimse almaz onu güzel bir macera olarak kalır. 3.000 lira ben vermezdim çok güzel ama olsun. Hatta bana daha önce söylenen "Hiç satmayacağız onu, çok pahalıya geliyor"

Vignale yi bende salladım hocam geleceğini veya olacağını bende pek sanmıyordum yokmuş öğrenmiş olduk? vignale nin olmaması titanium-x'in ileri zamanlarda gelme ihtimalini daha da güçlendiriyor(umarım gelir?).

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Mehmet Yavuz yazdı:

Vignale yi bende salladım hocam geleceğini veya olacağını bende pek sanmıyordum yokmuş öğrenmiş olduk? vignale nin olmaması titanium-x'in ileri zamanlarda gelme ihtimalini daha da güçlendiriyor(umarım gelir?).

1- Talep

2- İkinci ÖTV sınırı

3- Bence koymazlar onu artık. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

38 dakika önce, Mehmet Yavuz yazdı:

Ne kadar donanım paketi ve opsiyon olursa her kullanıcı kendine daha ideal focusu seçebilir ve ford daha çok müşteri kazanır kanaatindeyim.

teoride doğru olsa da pratikte mümkün olmuyor çünkü siparişle gelecek araç 2 ay sonra gelecek, ona da fiyat garantisi verilmiyor hem kurun ne olacağı hem de vergilerin ne olacağı belli olmuyor. Fiyat sabitlense dahi eldeki araba her zaman daha ucuz oluyor. Yani yine neredeyse herkes önceden konfigre edilmiş araçları alıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Mehmet Yavuz yazdı:

İzmir İzkar bayisine yeni focus gelmiş, canlı olarak resimlerdekinden ve videodalarda gördüğümden daha çok beğendim, özellikle arka taraftaki eski klostrofobik yapı tamamen kaybolmus diz mesafesi ve cam tavan arkayı çok daha ferah bir hale getirmiş ama gözlerim bir kolçak aramadı değil, genel olarak tasarım anlamında beğendim.

20181124_183448.thumb.jpg.669abed22d56064be4652c9db3cf31b0.jpg

OvdO7n.jpg

Fiesta ilk çıktığı zaman gidip test etmiştim, dizel otomatik sunmaması ve fiyatlarının hafif yüksek olması dışında pek bir eksisi yoktu. Avrupada polo satışları 300.000 civarı iken fiesta satışları 240.000 civarlarında ama ülkemizde bu iki model satışları arasındaki makas çok daha fazla. Ülkemizde yeni kelebek ekran tasarımı çok sevilmedi ondan satılmadı desek eh o zaman yeni focus satışlarıda pek iç açıcı olmaz, f/p olarak daha geri ve otosan pazarlama satış stratejisi olarak hatalı olması desek ki bana göre asıl sebep. Binek pazarına filo satışları dışında önem vermeyen otosan yeni focusu umarım sonraki partilerde daha düzgün donanım ile getirir, binek olarak satılan courier satışlarının dahi fiesta satışlarından yüksek olması düşündürücü. 

1.thumb.png.6ff356e8377866e91bebc527d96f6310.png

Şu canım arabaya 200.000tl para öde, farlarda sarı yanan ampul ile dolaş, tuhaf ötesi...

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

05.10.2018 - 14:08 tarihinde, Cenk Demirel yazdı:

Şu resmen rezilliktir.. Baz modellerde artık bağımsız süspansiyondan da vazgeçip torsiyona geçtin. Oradan ayırdığın hatırı sayılır bir üretim maliyetini nereye harcadın ? Belli ki 1-2 tane fazladan oyuncağa harcamışsın hepsi bu. Baz donanıma bir kol dayama, sürgülü bardaklık ve en azından 6 - 6,5 inç sync 3 ekranı eklemek ne kadar zor ? Yahut ne kadar maliyetli ? En dolu versiyonlarına tüm modeller dizayn, donanım ve malzeme kalitesi akıtıyor. Önemli olan baz paketi de elle tutulur hale getirebilmek. Ben C liginde kafaya oynamak istiyorum diyorsan böyle oynayamazsın.

Benimde aklımdan benzer şeyler geçmekte. öncelikle bağımsız süspansiyon konusu çok önemli görünmese de, bazı modellerinde olup bazılarında olmaması  yine de soru işareti. Demekki torsiyonun az veya çok bir dezavantajı var. Ayrıca bu otomobillerin üretim maliyeti gittikçe azalıyor olması lazım. Buna rağmen sunulan özellikler yetersiz diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15.11.2018 - 00:21 tarihinde, Cenk Demirel yazdı:

Lansmana 150 hp'lik versiyonların yetişmemiş olması açıkçası üzdü. Daha önce de belirttiğim gibi focus'un st-line haricinde iç ve dış tasarımı pek beğenilmedi genel yorumlar itibariyle. Buna yine genel otomobil fiyatlarının yüksek olmasının eklenmesiyle birlikte sadece torsiyonlu versiyonlarla lansman çekimlerinin yapılıp servis edilmesinin otomobilin algısını düşürdüğünü görüyorum yorumlarda. Torsiyonlu versiyon tipik torsiyon kadar kötü değil fakat mk3,5'un bağımsız süspansiyonu seviyesinde de değil. Bazı basın mensuplarının belirttiği üzere özellikle aracın üstüne binildiğinde bozuk yollarda 1-2 defa sağa sola arka tarafın atması, dip frende tipik torsiyon özelliği olarak bağımsız süspansiyonlu versiyonlara göre öne daha fazla yük bindirmesi beklenen tepkilerdi. Zaten torsiyonun sürüş yapısı bu şekilde. Fakat en başta ve daha önce dediğim gibi lansmana 150 hp'liklerin yetişmemiş olması ve otomobile dair argümanların sadece torsiyonlu sürüşten ibaret kalması algıyı kötü etkiledi. Otomobil sürüş anlamında kesinlikle başarılı ama kamuoyunda sürüşüyle anılan ' focus ' algısını bu arka süspansiyona sahip versiyonlar veremedi.

evet kardeş lansman bence de çok önemli. aynısı mondeo da da olmuştu. 2-3 sene önce güncel Mondeo lansmanı 1.5 ecoobost ve otomatik şanzuman seçeneği ile gerçekleştirildi. Yapılan testlerden aklımda kalan 3 şey var. birincisi mondeo çok yakıyor. şanzuman ile motor uyumsuz 

araç çok konforlu. aklımda kalan üç şeyin ikisi olumsuz. oysa mondeonun 2lt dizel ve pw şanzumanı resmen şahane bir otomobil ama bugün çıkın piyasaya kimsenin bundan haberi bile yok 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15.11.2018 - 00:36 tarihinde, Yakup Çağatay yazdı:

Yahu ağzımı açmayayım diyorum da ? 50 km bile arabayı kullanmaya fırsat bulamayan basının sözleriyle algı oluşuyorsa o tüketiciye çok da üzülmemeli, ne yaparsa yapsın ? Ya da bende öyle beceri yok, arabayı sürmeden yorum yapan kişi kadar. Arkadaşlar 2 saatten fazla arabayla vakit geçiren tek insan yok. Ben akşam bizi teslim eden çocuklardan rica ettim 1 saat daha sürdüm ki iki yorum yapabileyim diye bir de yemeğe geç gittim 1 saate oradan ekledim . Bu kısa sürede video çekip detaylı yorum bırakan adamları çıkarın hayatınızdan. 

Evet kesinlikle oluşturuyor. Zaten lansmanlar bunun için yapılır. piyasada algı oluşturmayacaksa ne diye o kadar insansı toplasınlar ki.

--13 dakika sonra eklendi--
15.11.2018 - 10:47 tarihinde, Cenk Demirel yazdı:

Daha önce de bahsettim kullanarak anlayıp anlayamamak önemli değil. Zaten kaç kişi sürüşü geçtim, para verip aldığı donanımları etkin şekilde kullanıyor ki ? Bu aracın neyiyle ünlü olduğu belli. Türkiye'de vag grubu varken skoda'sı, vw'i, seat'ı varken çoğu kişi gidip aile kullanımı adına Focus almaz. Bu aracı alan kitlenin hedefi ve bu aracın neyiyle ünlü olduğu belli. Dediğim gibi kimse anlayamasa da teoride bir eksikliği varsa ve öyle ya da böyle, az ya da çok pratiğe de etki etmişse algılar olumsuz yöne doğru kayar ki kaydığı da görünüyor. Zaten bir kaç ay sonra da fiyatlara rağmen göreceğiz bireysel tüketici aile kullanımı için octavia, golf, lpg'li civic mi tercih etmiş, hızlı sevenler civic rs falan mı daha çok tercih etmiş focus yerine hepsi belli olacak.

Ford grubu ile ww grubu orta segmentte benzer gelir sahibine hitap edip. Ancak kesinlikle farklı müşteri kitlesine hitap eden markalar.

ford daha iyi sürüş dinamikleri sunup bazı alanlarda geri kalmış ww ise daha konfor odaklı müşterileri hedefliyor. Eğer ford tutup ww müşterisine de hitap etmek adına sürüş dinamiklerinden ödün verirse ister istemez o zaman müşteride ford ile diğerlerini mukayese edecektir. bu durumda bende size katılıyorum aile kullanımı göz önüne alındığında ww grubu daha öne çıkmaktadır. Fordun  yanlış yöne adım attığını düşünüyorum.  

 

--23 dakika sonra eklendi--
16.11.2018 - 00:25 tarihinde, Cenk Demirel yazdı:

Fiyat konusunu bir kenara ayırıp salt otomobillerin kullanışlılığı ve kalitesi üzerinden satın alınır mı alınmaz mı yorumunda bulunursak Focus, ne Fiesta'yla ne de Mondeo'yla eş değer değil bu konuda. Mondeo çok kaliteli, gayette yeterli donanıma ve hacme sahip konforlu bir otomobil. Üstelik tasarımı da çok beğenildi. Fakat dizel otomatiğin zamanında gelmemesi ve 1.5 ecoboost'un eski nesil otomatik şazımanının tüketimi mahvetmesi yüzünden doğru düzgün satamadı.

 

Fiesta tam bir hayalkırıklığı. Rakipleri neredeyse C segment standartlarına yakın hacim sunabilirken Fiesta doğru düzgün gelişmedi. 1.0 ecoboost motorla gelen 6 ileri şanzıman eski nesil kaldı. Tüketim verimliliği de 8 ileri şanzıman kadar iyi değil. 1.5 dizel motora otomatik gelmedi. Bu şartlar altında Fiesta'nın satılması zaten zordu. Fiyat avantajı olsa bile zordu.

 

Focus içinse böyle bir durum yok. Aracın pek eksik bir yönü kalmadı. Algılarda ki torsiyon konusu ve pek tutulmayan tasarımı hariç hiç bir eksisi yok. Hatta 1.6 dizel otomatik comfortline Golf 186 bin lirayken, 1.5 dizel otomatik Titanium Focus 178 bin lira şuan. Eğer Golf'ün satılacağını düşünüyorsak Focus'un hayli hayli satılması lazım. Çünkü motoru daha güzel, şanzımanı daha sağlam, Titanium paket Comfortline'dan daha dolu, yalıtım ve konforu eş değer seviyede, her ne kadar algıda torsiyon kötü anılsa da torsiyonlu Golf'ten çok daha iyi sürüş dinamiğine sahip, Golf'ten daha iyi iç hacmi var. Golf'ten tek eksik yanı iç mekanda yer yer malzeme kalitesi. Diyorum ya tasarım ve torsiyon algısı kırılırsa bu araç satar.

 

Otomobillerin teknik değerlendirmesi dışına çıkıp gerçeklere gelirsek ötv'den ve eski kurdan alınıp stokta kalan araçlardan oluşan fiyat avantajına sahip araçlar dışında hiç biri bu fiyatlardan alıcı bulamaz. Kimse ne Golf'e, ne Focus'a, ne Civic'e, ne Astra'ya 160-200 bin lira paraları vermez. Veren olsa da o rakamlar otomobil distribütörlerinin dişinin kovuğuna yetmez.

gözden kaçan bir hususu ifade etmek isterim.

daha önceki nesillerde fiesta tamamen kendine özgü olup focus daha çok mondeodan izler taşırdı. mk4 focusla birlikte focus vites butonu hariç

fiesta esintileri taşıyor. Bence bu focusta geriye gidiş anlamına geliyor. Oysa güncel mondeonun kokpiti hala çok iddialı ve focusta da çok iş görürdü diye düşünoyorum. Bu arada tüm focus modellerini en az 100 bin km kullanmış bir sürücüyüm. şu anda mca focusum var. normalde her yeni çıkan modeli almak isterim planlar ve sonunda alırım ancak mk4 focus alırmıyım. Almam bakın ben ki ciddi mana da focus fanatiği bir kullanıcıyım. Ha ford benim gibi müşterileri gözden çıkarıp başka bir kitleye hitap etmeyi planlıyorsa ki buda onların hakkıdır. O zaman bende başka arayışlar içine girebilirim.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Curuise control ile hayatımda ilk defa mk 2.5 ile tanıştım. Normalde bana sorsan olsa da olur olmasa da olur bir husus tu ama şimdi tecrübe edince kesinlikle vazgeçilmezim oldu. Henüz adaptif CC  hiç kullanmadım muhtemelen kullansam oda vazgeçilmezim olur. Ayrıca mk.2.5 focusta kol dayama ve soğutuculu torpido vardı. İnsan öyle bir alışıyor ki MK. 3.5 ta en çok soğutucunun eksikliğini yaşıyorum. MK 3.5 alırken titanyum pakette otomatik park özelliğinin standart olduğunun bile farkında değildim. Onu opsiyon sanıyordum. Evimin önü müsait ve site içi dikine park yapılıyor.Her akşam eve yorgun gidiyorum araba park etmeye üşeniyorum. Bilin bakalım ne oldu otomaitik park özelliğini her gün kullanıyorum ve icat edenden allah razı olsun  diyorum. Yani demem o ki bazen farkında olmadığımız donanımlar hayatımıza vazgeçilmezimiz olarak girebiliyor. daha dün marsa uzay aracı indirdik ve ford yeni ürettiği arabaya kol dayaması koymuyor. soğutucu koymuyor. soğutucu dediysem büyük bişi sanmayın klimanın bir ucunun da torpido gözüne verilmesinden bahsediyoruz. otomatik park opsiyonel, bağımsız süspansiyon yok  ortada Çin usulü tablet. jantlardan bahsetmek bile istemiyorum. bu jantlara japonlardan alışığız tamam japon araba kullanıcısı bu konuda çok duyarlı olmayabilir. ama ford kullanıcısına bu jantlarsa araç satamazsın. zaten rakamları da görürüz seneye

 

 

 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Oguzhan C yazdı:

Curuise control ile hayatımda ilk defa mk 2.5 ile tanıştım. Normalde bana sorsan olsa da olur olmasa da olur bir husus tu ama şimdi tecrübe edince kesinlikle vazgeçilmezim oldu. Henüz adaptif CC  hiç kullanmadım muhtemelen kullansam oda vazgeçilmezim olur. Ayrıca mk.2.5 focusta kol dayama ve soğutuculu torpido vardı. İnsan öyle bir alışıyor ki MK. 3.5 ta en çok soğutucunun eksikliğini yaşıyorum. MK 3.5 alırken titanyum pakette otomatik park özelliğinin standart olduğunun bile farkında değildim. Onu opsiyon sanıyordum. Evimin önü müsait ve site içi dikine park yapılıyor.Her akşam eve yorgun gidiyorum araba park etmeye üşeniyorum. Bilin bakalım ne oldu otomaitik park özelliğini her gün kullanıyorum ve icat edenden allah razı olsun  diyorum. Yani demem o ki bazen farkında olmadığımız donanımlar hayatımıza vazgeçilmezimiz olarak girebiliyor. daha dün marsa uzay aracı indirdik ve ford yeni ürettiği arabaya kol dayaması koymuyor. soğutucu koymuyor. soğutucu dediysem büyük bişi sanmayın klimanın bir ucunun da torpido gözüne verilmesinden bahsediyoruz. otomatik park opsiyonel, bağımsız süspansiyon yok  ortada Çin usulü tablet. jantlardan bahsetmek bile istemiyorum. bu jantlara japonlardan alışığız tamam japon araba kullanıcısı bu konuda çok duyarlı olmayabilir. ama ford kullanıcısına bu jantlarsa araç satamazsın. zaten rakamları da görürüz seneye

 

 

 

 

2019 focus titaniumda makyaj ışıklandırması yok. Bakın makyaj ışıklandırması olmayan bir araba benim gözümde sadece erkek reprezantlar için yapılmıştır işte o kadar. 

Benim styleda da yok. Eşim ilk farkettiğinde sen buna mı bu parayı verdin diye benle dalga geçmişti.Haklıydı.. Focus son zamanlarda asla parasının arabası olmadı, olmuyor, görünen o ki olmayacak da.  Bir tutturulmuş yol tutuş, bağımsız süspansiyon milleti kandırıyorlar..Ama jant kapaklı 2014 polo comfortline da var makyaj ışıklandırması. Makyaj ışıklandırması olmaması yolcu da olsa kadın binmesin bu arabaya demek bence.

H. Cenk tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Adem Kazıl yazdı:

burda bi yanlışlık olmasın liste fiyatları belli.

arkadaşım ovalı ford u aradı öyle dediler

--7 dakika sonra eklendi--

Türk milletinin özelliğidir yeniliğe biraz geç alışır alışınca kesinlikle bırakmak istemez. bende donanım olarak hep olsa da olur olmasa da diyenlerdendim ama şimdi düşük model olabilir ama  dolu donanım diyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Ford Focus Mk4 Türkiye Donanım, Motorları ve Fiyatlar (Sadece Bu Konular) olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.