Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Vites Geçişlerde Ve Gaza Basınca çıkan Ses Hk.


Furkan Çiçek

Soru

Merhaba,

Vites geçişlerinde ve gazdan ayağımı çekip geri gaza basınca bir vuruntu sesi vardı. Forumda daha önce bahsetmiştim ve aks ile ilgili olabileceği konusunda cevaplar almıştım. Bu konuyu hem bir geri bildirim olsun diye (malum google var) hem de aklıma takılan bir kaç bir şey oldu diye açıyorum.

Öncelikle şanzuman takozu değişti. Ama 90 TL'lir bir para ödedim parçaya. V şeklinde bir şeydi. Daha sonra bir tane Z rot değiştik. Ustam tablaları değiştirmeye gerek yok presslerim ben onları kurtarırım dedi. Ayrıca aksları söktü, sağ ön aksta biraz boşluk vardı. O ara tabiri caizse akslardan sümük gibi bir şey aktı. Resmen sarı yeşil karışımı ve sümük kıvamında bir sıvı. Dedi ki yağ bu hale gelmiş. Uç tarafında ki bilyeleri söktü ve özel bir gres yağı ile komple aksları yağladı ve gitti özel bir kelepçe aldı. Sanırım taylap vardı daha önce. Ford yetkili servisinde aksların değişmesi gerektiğini söylemişti ustalar (yüzeysel bakıp)

Nihayet fordun rezil sıyrılan orjinal bijonlarıda komple değiştirdim. 

Açıkçası düzelmesini hiç beklemiyordum, ama resmen tüm sorunlar düzeldi. Bendeki vuruntu sesi tee 50 Bin Km civarında başlamıştı ki, o ses bile gitti. 
Akslarında cenavar gibi maşallah dedi ustam.. Epey bir götürürmüş. 

Toplamda 500 TL gibi cuzzi bir rakam ödedim. Servise göre binlerce TL harcamam gerekiyordu.

Aklıma takılan ise, bu akslar açılıp yağlanarak boşluğu alınabilecek bir malzememi ? Ayrıca bilyelerin içinde uzun uzun pimler vardı, hepsini çıkardı yağladı falan. O içinden akan sümük gibi sıvı normalmiydi? resmen 2-3 bardak akan sıvının yerine konulan gres yağ uzun vadeli bir çözüm mü?

Gibi gibi sorunlar var aklımda.

* Son olarak da şanzuman takozu sağlam diyen Ford teknisyeni ısrarım üzerine sinirli bir şekilde test etmek için arabamı servisin duvarına vurması olayını "tekrardan" hatırlayıp o teknisyene hürmetlerimi "tekrardan" sunuyorum :)) 

Ford Focus mk3 2012 vites geçişlerinde çıkan vuruntu sesi, gazdan ayağı çekip geri gaza basınca çıkan ses gibi sorunlar yaşayan arkadaşlar için yukarıdaki verdiğim bilgiler bir ön bilgi olur umarım ?
Ayrıca araç 188 bin Km'de artık şanzuman yağını castrol syntrans multivehicle 75w-90 yağ ile değiştirsem mi? Vites geçişlerinde yukarıdaki bahsettiklerimin dışında bir sertlik yaşıyorum zira. 

Furkan Çiçek tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 3 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0
55 dakika önce, Furkan Çiçek yazdı:

Ayrıca araç 188 bin Km'de artık şanzuman yağını castrol syntrans multivehicle 75w-90 yağ ile değiştirsem mi?

aksın şanzıman tarafı sökülmedi mi? kronik keçe değişimi sırasında baya bir şanzıman yağı akıyordu işlem sonunda tamamlıyorlardı. Akslar komple çıktıysa şanzıman yağının büyük kısmının değişmiş olması lazım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
9 saat önce, Ozan Kar yazdı:

aksın şanzıman tarafı sökülmedi mi? kronik keçe değişimi sırasında baya bir şanzıman yağı akıyordu işlem sonunda tamamlıyorlardı. Akslar komple çıktıysa şanzıman yağının büyük kısmının değişmiş olması lazım.

O kadarını tam bilmiyorum da, tekerleğin arkasında ki akslar söküldü. Aksların boyu 30 cm falandı. Bildiğim kadarı ile şanzıman yağı değişmedi. O akan yağ şanzımanın yağımıydı acaba? İnternetten aks resimlerine baktımda, sanırım aksın ortasından sökülmüş.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Furkan Çiçek yazdı:

O kadarını tam bilmiyorum da, tekerleğin arkasında ki akslar söküldü. Aksların boyu 30 cm falandı. Bildiğim kadarı ile şanzıman yağı değişmedi. O akan yağ şanzımanın yağımıydı acaba? İnternetten aks resimlerine baktımda, sanırım aksın ortasından sökülmüş.

akslarda lastik  körüğün içinde lale kısmı var o bilyelerin olduğu ordan sökmüşler ...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.