Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Ford 2011 C Max 1.6 Ecoboost Turbo Sorunu


Necati Ustundağ

Soru

Selam Arkadaşlar,

Aracım 2011 model c-max ecoboost 182hp. Aracımda ciddi anlamda bir performans sorunu var, sorunun map sensörüyle ilgili olma ihtimali çok kuvvetli fakat deneme yapmak için aynı sensörden bulmak ve kesinleşince  sipariş vermek istiyorum, zira orjinal sensörün fiyatı çok yüksek. Sorun sensörden çıkmazsa para çöpe gidecek. Bu yüzden anadolu yakasında ikame eden ve ecoboost 1.6 motoru olan bir arkadaştan destek bekliyorum. 

Bu arada sensörün sökülüp takılması araca herhangi bir zarar vermiyor, hatta kaputun içinde en kolay erişilip değişen parçalardan birisi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
32 minutes ago, Necati Ustundağ said:

sorunun map sensörüyle ilgili olma ihtimali çok kuvvetli fakat deneme yapmak için aynı sensörden bulmak ve kesinleşince  sipariş vermek istiyorum, zira orjinal sensörün fiyatı çok yüksek.

Sorun map sensöründen olsa arıza alırsın, çünkü map sensörü düzgün ölçmüyor olsa, içeri giren havayı maf'dan karşılaştırıp arıza yakar araban. Bunu sana söyleyen kimse Med17.2 beyinin selamı var dersin hocam. Bir de sana söylenen map sensör fiyatını duydum, bi yanlış var o işte, 150-250TL arasında fiyatı olması gerek. Sen bence arabandaki DTC kodlarına bi bak, ayrıca 3. vites 2000 devirde gaza oturdugunda boost'un kaç bar olduğuna bak. 1.2-1.35 arası olması gerek. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

map sensörünü söküp test ettim aracı. araç arıza vermedi. mevcut performansı iyice dibe vurmadı, daha doğrusu hiç birşey fark etmedi. dtc kodlarında sadece turbo arızası görünüyor hata kodu P132B-21-6C.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Araba şuanda limp modda zaten, bu yüzden map’ı sallamıyor. Turbonun compressör basıncını olduğu gibi wastegate valfine veriyor, çekiş düşüklüğünün sebebi de bu. Arızayı silince ne yapıyor? Tekrar geliyor mu DTC ?

 

Bakman gerekenler: turbo wastegate, turbo recirculation valf ve turbo selenoid. 

Selenoid hariç diğerlerinin testi çok basit.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dtc kodlarını silince tekrar gelmiyor. Araç bir kere limp mod'a girmişti motor arızası sonrasında, kontak kapatıp açınca düzeldi. Limp mod kontak kapatıp açılınca iptal olmuyor mu? geçici bir koruma mod değil mi? değilse resetlenebilir mi?

--7 dakika sonra eklendi--

bir de turbo wastegate, turbo recirculation valf testlerini kendim yapabilir miyim youtube da video falan vardır sanırım biraz araştırayım

--10 dakika sonra eklendi--

yapamazmışım :(

--12 dakika sonra eklendi--

Bu motordan anlayan iyi bir usta lazım sanırım bana. Benim gittiğim ustalar map ile maf sensörünü karıştırıyorlar. turbo wastegate desem sigorta yakarlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
20 minutes ago, Necati Ustundağ said:

Dtc kodlarını silince tekrar gelmiyor. Araç bir kere limp mod'a girmişti motor arızası sonrasında, kontak kapatıp açınca düzeldi. Limp mod kontak kapatıp açılınca iptal olmuyor mu? geçici bir koruma mod değil mi? değilse resetlenebilir mi?

Yep, geçici koruma. Fakat onunda kendi içinde ikiye ayrılanı var, birisi kontak aç kapat gitmeyini, birde gideni.

 

21 minutes ago, Necati Ustundağ said:

bir de turbo wastegate, turbo recirculation valf testlerini kendim yapabilir miyim youtube da video falan vardır sanırım biraz araştırayım

Aslında yaparsın fakat bizim turbo çok ters yerde, ulaşmak için çaba sarfetmen lazım, alet edevat vs olmadan imkansıza yakın. Basınçlı hava kaynağı, ayarlanabilir basınç valfli gösterge bir 50 mm lik klamp iki tane boru.

 

21 minutes ago, Necati Ustundağ said:

Bu motordan anlayan iyi bir usta lazım sanırım bana. Benim gittiğim ustalar map ile maf sensörünü karıştırıyorlar. turbo wastegate desem sigorta yakarlar.

İstanbulda tanıdık yok, servise git diyicem, arızayı görünce direk turbo verelim biz size olacaklar o da çok sevimsiz. Ne yazık ki yetkili servislerde oturup düzgünce diagnose yapıp sorunun kaynağını düzgünce tek seferde tespit edip çözüm üretmiyorlar. Anca parça bozuk, değiştir, o da değilmiş başka bir parça değiştir loopundan çıkamıyorlar. İş bilen EB konusunda tecrübeli usta da yok bildiğim kadarıyla. (saçma sapan bir arızayı istanbulda iki ayrı servis dahi bulamayıp ankaraya gelip 20dk da çözen arkadaşım var)

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar merhaba 2011 ford c max grand titanyum x  1.6 182ps aracım bayırlarda 110-120 den sonra zorlayınca arıza lambası yanıyor. İstop edip tekrar çalıştırınca kayboluyor.Servis basıç valfi arızalı dedi düzelmezse turbo değişmesi gerektiğini söylüyor yardımlarınızı bekliyorum. Necati Üstündağ  arkadaşım bu sorunu yaşamış bilgi verirse sevinirim

--4 dakika sonra eklendi--

Servisin söylediği turbo basınç valfi resmi 

P_20180901_170934.jpg

P_20180901_171040.jpg

Mustafa Karadağ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracın mayıs 2018 tarihinde servis tarafından güncelleme var diyerek egr kıt tüm boru ve hortumları ücretsiz değişti 2 ay sonra bu sorun oluştu.Düz yolda sorun yok ama bayırda çok zorlarsam sorun gerçekleşiyor beni rahatsız ediyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Selamlar Mustafa Bey, 

Bahsettiğiniz sorun benim yaşadığım ile aynı görünüyor. Servisin bahsettiği (basıç valfi) Selenoid valfi arızası. Benim şanssızlığım ucuz olsun diye dışarıdan aldığım selenoid valfinin arızalı çıkması sonucu, valf arızasını pass geçip aracın başka yerlerini kurcalamaya çalışmak oldu. Turbo bakımı dahil herşeyi yaptırdım. Sizin sorununuz da çok büyük ihtimal bu valften kaynaklı. Ama değilse turboya kesinlikle dokundurtmayın. Servis sorunun çözümünü bilmeyince deneme yanılma yoluyla çözmeye çalışır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ozan bey yazan arkadaş olmadığı için Necati bey ile sorun aynı olduğu için telefon istedim. Çözüm konusunda tavsiye alırım diye düşündüm. 

--10 dakika sonra eklendi--

P_20180806_162712.jpg

--11 dakika sonra eklendi--

Servis arıza sonucu

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.