Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 1.6 Tvct Vuruntu Ve Kapı Tesisatı


Burhan Halil

Soru

iyi günler. araç 2015 1.6 tvct powershift... 2. el aldım aracı, 2016 yılında. aldığımdan beri 1. vitesten 2. vitese geçerken genelde araçta benden başka 2 kişi olduğu zamanlarda vuruntu yapıyordu. garanti de ekim ayında bitecek. götürdüm servise söyledim dün, bugün 4-5 bin tl değerindeki kavramının garantiden değişeceğini söylediler. bu tarz bir sorun yaşayan arkadaşlar var ise beklemesinler. 

esas sormak istediğim meseleye gelirsek; benim aracı alırken katakulliye geldim biraz, sol arka kapıda hafif boya var dediler, meğer kapı dün yapılan incelemeye göre vurukmuş, kapı elektroniği çalışmıyor, soketlerin başları kırıkmış, komple de çürümüş. kapıya gelen tesisatın komple değişeceğini söylediler. fiyat ne dedim gel de yüzyüze konuşalım dediler. sizce servise yaptırayım mı yoksa bu şekilde kullanmaya devam edeyim mi? değerli tavsiyelerinizi bekliyorum. bir de bilen başına gelen arkadaş var ise fiyat ne aralıktadır?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 3 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0
26.01.2019 - 22:48 tarihinde, Can Gerçeker yazdı:

 

Ben durumu şöyle çözdüm kendimce: Kalkışta yavaş gaz veriyorum. Hatta bazen çok yavaş verip aslında gayet ağır bir kalkış yapıyorum. Işıklardan kalkışta örneğin. Neyse en azından o sarsılma olmuyor. Sonra bir bakıyorum, araba uzun süre yapmıyor bunu. Aracımızın sürücünün sürüş tarzını algılayan bir yönü bir beyni var. Kalkışlardaki tarzlarımıza da bakıyor ve ona göre kendini düzenemeye gidiyor.

Bazen tabi ki hızlı kalkmak gerektiği anlar oluyor. O zaman da oluyor bu sarsılma tabi. Hatta ufak patinaj çektiğim bile oldu birgün.

 

 

can bey benim araç har har har diye sallanıyordu, servise gittim garanti bitmeden değiştiler 2017 şanzımanla. 15bin kmdir kullanıyorum artık öyle bir sorun yok. 

--2 dakika sonra eklendi--

güncelleme; aracın şanzımanı 2017 şanzımanla garantiden bedelsiz değişildi. şu an bir problem yok. yağ gibi akıyor. tek sorun yeni şanzımanın yakıt tüketimi fazla.

kapı konusunda ise; 

kapıyı yerinden söktüm, zaten satın aldığım adam sökmüş önceden bunları yeni keşfettim. soketi bi açtım olmuş yemyeşil oksit. içinde karınca geziyor. lastiği bozduğu için su almış sanırım. neyse bir pimi de kırmış. oksit ve pislikleri WD40 ile temizledim. pimi kırılan kabloyu düz kontak bağladım. kapıda bir sıkıntı yok. şu an o da sorunsuz çalışıyor. otoelektrikçi 250,00 lira istiyordu, ayrıca aracı da bırak 1 gün demişti. ben iki saatte hallettim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bence motor aksamı ya da ciddi ustalık gerektiren bişey olmadığı için güvendiğin bir ustada servis ile çok fiyat farkı varsa dışardan yaptır gitsin . Dikiz aynasını kasko olmadığı halde serviste değiştirmeye benziyor bu çok da serviste değişilcek bi parça değil çünkü arada çok uçuk fiyat farkı var yani işin özü pencere açıp kapatma tuşu ve kalblosu çok zor ve cafcaflı bir mekanizma değil servis 1000 tl çekerse dışardan 200 tlye halledilir diye düşünüyorum 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Burhan bey merhabalar,

Forumda dolaşırken yazınızı gördüm.

Ben de Samsun'da yaşıyorum ve benim de 2015 model Focus 1,6 ti-vct SW var. 1 ay önce satın aldım.

Vuruntu dediğiniz şey arabanın şiddetle titremesi ve sarsılması gibi birşey mi? Öne-arkaya gidip gelmesi gibi?

Eğer buysa anlatmak istediğiniz, biraz yokuş yukarı kalkışlarda ve dediğiniz gibi içinde 1'den fazla kişi olduğunda benim arabam yapıyor böyle birşey. Ama bunun Focus Powershift otomatik şanzumanın 2015 ve yakın modellerinde fabrika çıkışı olan bir durum olduğunu söylediler (Konya'da yetkili satıcı-servis). Sonra bazı forumlarda da bu durumun sıkça yazıldığını görmüştüm.

Ben durumu şöyle çözdüm kendimce: Kalkışta yavaş gaz veriyorum. Hatta bazen çok yavaş verip aslında gayet ağır bir kalkış yapıyorum. Işıklardan kalkışta örneğin. Neyse en azından o sarsılma olmuyor. Sonra bir bakıyorum, araba uzun süre yapmıyor bunu. Aracımızın sürücünün sürüş tarzını algılayan bir yönü bir beyni var. Kalkışlardaki tarzlarımıza da bakıyor ve ona göre kendini düzenemeye gidiyor.

Bazen tabi ki hızlı kalkmak gerektiği anlar oluyor. O zaman da oluyor bu sarsılma tabi. Hatta ufak patinaj çektiğim bile oldu birgün.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.