Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.0,1.5,1.6 Manuel Ecoboost Geri çağırma


Kaan Zaim

Soru

Merhaba Arkadaşlar,

 

Hafta sonu arkadaşım "https://www.msn.com/tr-tr/finans/ekonomi/ford-190-bin-aracı-geri-çağırdı/ar-AAAmpjL?li=BBpmbhP" linkinde ki haberi benimle paylaştı. Haberin içeriğine göre manuel vitesli 1.0,1.5 ve 1.6 ecoboost motorlu araçların debriyaj sisteminde bulunan bir sorundan dolayı geri çağrılacağı belirtilmiş. Sorunun yazılımla giderilip giderilemeyeceği servisler tarafından test edilecekmiş. Kendimce debriyaj ile yazılımın manuel viteslli bir araçta ne alakası olabilir diye yorum yaparak, haberi çok önemsemedim :).  Yalan olabilir, resmi kaynakları beklemek lazım diye düşündüm.

Az önce tekrar aklıma geldi Etisten kontrol ettiğimde aşağıdaki gibi bir uyarı eklenmiş.

 

"Acil Kampanya

18S07 - ÇAPRAZ ARABA HATTI DEBRİYAJ PATLAMASI.

Tespit edilen ülkenize göre seçtiğiniz aracınızda yapılacak servis işlemlerini kontrol edeceğiz; ülke bilgisi yanlışsa, doğru bilgileri göremeyebilirsiniz.Tespit ettiğimiz ülkeniz: Turkey Bu bilgi yanlışsa, ülkenizi değiştirmek için buraya tıklayın."

 

Servisi aradım onların sisteminde bu şekilde bir uyarı çıkmadığını belirttiler. Sanırım henüz Türkiye için bir uyarı yok. 

daha bilgili ve tanıdıkları olan arkadaşlar bir inceleme yapabilir mi?. Bu işin detayı nedir acaba?.  Yurtdışında tanıdığı olanlar varsa belki daha detaylı bilgi alınabilir. Benimki sadece merak, yoksda 150.000 km yapmış ve debriyaj baskı balatasını yeni değiştirmiş biri olarak içim rahat sayılır ?

Kaan Zaim tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
1 dakika önce, Ahmet A. yazdı:

Aynı uyarı bende de var, servisle görüştüm parça kontrol edilecek gerekirse değişecek, yazılım güncelleme vs yok dediler. 

Servise Adanaya gidip hemşomla bi kebap yiyeyim bari @Serdar Eryürekli ? (Bu ay içerisinde randevu alırım)

Ters anlamış olmasınlar abicim. Yazılım kesin var. Kavrama test edilecek. Sorun varsa değişecek doğrusu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
41 dakika önce, Serdar Eryürekli yazdı:

Olur hemşom kop gel. Yalnız 8-14 Ekim haftası yokum haberin olsun.

Ok 15inden sonra olur büyük ihtimalle ?

--1 dakika sonra eklendi--
48 dakika önce, Doğan Kurban yazdı:

Ters anlamış olmasınlar abicim. Yazılım kesin var. Kavrama test edilecek. Sorun varsa değişecek doğrusu.

Bende anlamadım gidince yine detaylı sorarım, telefondan muhattap bulana kadar 3-4 yere aktardılar

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
04.10.2018 - 10:36 tarihinde, Ahmet A. yazdı:

Aynı uyarı bende de var, servisle görüştüm parça kontrol edilecek gerekirse değişecek, yazılım güncelleme vs yok dediler. 

Servise Adanaya gidip hemşomla bi kebap yiyeyim bari @Serdar Eryürekli ? (Bu ay içerisinde randevu alırım)

kavrama belirleme testi ve PCM yazılım güncellemesi yapıldı benim araçta da.bi problem yokmuş

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba Arkadaşlar,

 

Benim aracımda da işlemler yapıldı. Her hangi bir sorun çıkmadı. Zaten benim kavrama yeni değişmişti, sadece yazılım yüklendi. Yazılımı yüklediğim gün, benzin alıp iş yerime geldim. Eve dönerken motor arıza ışığı yandı. Hemen sağa çekip, yağı suyu falan kontrol ettim. Motorda fiziksel bir olumsuzluk göünmüyordu. Aynı gün yazılım yükleme işlemi yapıldığı için hemen yol yardımını aradım, durumu anlattım beni servise bağladılar. Servisteki usta çekişte ve arabanın çalışmasında bir sorun olup olmadığını sordu, her hangi bir olumsuzluk hiseetmediğimi belirttim. Oda önemli bir durum olmadığını ciddi bir sorun olsaydı, arıza ışığı ile beraber ekranda mesajda çıkacağını belirtti. Bu şekilde kullanabilirsiniz dedi. 

Bende neredeyse tüm gün arıza ışığı yanık bir şekilde gezdim :). Biraz araştırdığımda, benzin kalitesi düşükse bu şekilde arıza ışığının yanabildiğini öğrendim. Zaten depo yarımdaydı, üzerine Opetten dolum yaptım. Çevreyoluna çıkıp biraz gezdim, 7 - 8 km sonra ışık söndü. 10 gün boyunca ara ara dolum yaparak depodaki benzini seyrelttirmeye çalışıyorum.  Bu haftasonuda servise uğrayıp, arızanın ne olduğuna baktırıcam. Muhtemelen yakıtla ilgili çıkacaktır.

Benim sıkıntım, canavar gibi çalışan SS sisteminin artık çalışmıyor olması :). Yüklenen yazılım ile bir alakası var mıdır acaba? Ya da arıza ışığı ekrandan gitmesine rağmen, beyinde bir yerde tutulduğu için devreye girmiyor olabilir mi? 

Eskilerin bir lafı vardır, hatta bu başlık altında bir yerlerde @Yakup Çağatay da yazmıştı. Çalışan arabayı boşuna elletmeye gerek yok :). Hiç elletmesem ne güzeldi her şey ? (SS açısından)

Kaan Zaim tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
13 dakika önce, Kaan Zaim yazdı:

Hiç elletmesem ne güzeldi her şey

Ben artık hiç elletmeme kararı aldım. Garanti den iteleye kakalaya direksiyon anca değiştirebilirim. Oda tekrar soyulmaya başladı. Ön kısımdan ses geliyor. (Tahminim Direksiyon kutusundan lokurtu geliyor.) Sesin kaynağını bulamıyorlar.  Kimisi normaldir diyor. 5w20 yağ konulacak arabaya 5w30 yağ koyuyor etiketine 5w30 yazıyor bide 5w30 koymadım diye inkar ediyor. Tekrar yağ değişim talebinde bulunuyorum. 5w20 elimizde kalmadı diyorlar.

Cumartesi direksiyonu garantiden tekrar değişim talebinde bulundum.  Servis danışmanının cevabı "zaten kabul olmayacak, biz talepte bulunalım, o sizin kullandığınız ıslak mendillerin kimyasalından oluyor" diyo. Yan tarafta 150000 km.lik titanium focusun direksiyonu niye soyulmamış o zaman diyorum. Cevap yok...

5w20 liqui moly  5 lt yağ 300 TL

Ford ürünü Yağ hava filtresi ve buji 280 TL

Birazdan da brembo ön arka fren balatası alacam. 370 TL. Kilometre bakımlarınıda 10000 de bir yapmayı düşünüyorum.  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Kaan Zaim yazdı:

 

Benim sıkıntım, canavar gibi çalışan SS sisteminin artık çalışmıyor olması :). Yüklenen yazılım ile bir alakası var mıdır acaba? Ya da arıza ışığı ekrandan gitmesine rağmen, beyinde bir yerde tutulduğu için devreye girmiyor olabilir mi? 

 

Kaan aynı işlemleri ben de yaptırdım biliyorsun. Ss bende de çalışmıyordu. İşlem sonrası da çalışmadı ?. Varta AGM akü olanından almıştım. Geçenlerde yine servise gittiğimde dedim abi şu SS sistemine bir daha bakalım. Tüm sistemi kontrol ettirdim hiçbir sorun yok. Akü ölçüldü %75 performans çıktı. Aküyü aldığım yer vasıtasıyla garantiye soktuk. Akü şarj edildi. 1 aydır SS şakır şakır devrede. Düşün ki garajdan çıkıp 100m ileride durunca bile devreye giriyor. Akünü bi ölçtür bence. Yüklenen yazılımın içeriğinde SS ile ilgili yapılan değişiklik hani dur kalklı trafikte hemen devreye giriyor ya SS işte onu hemen değil de 1-2 sn (atıyorum süreyi) geç girmesini sağlıyormuş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, Ramazan D. yazdı:

Ben artık hiç elletmeme kararı aldım. Garanti den iteleye kakalaya direksiyon anca değiştirebilirim. Oda tekrar soyulmaya başladı. Ön kısımdan ses geliyor. (Tahminim Direksiyon kutusundan lokurtu geliyor.) Sesin kaynağını bulamıyorlar.  Kimisi normaldir diyor. 5w20 yağ konulacak arabaya 5w30 yağ koyuyor etiketine 5w30 yazıyor bide 5w30 koymadım diye inkar ediyor. Tekrar yağ değişim talebinde bulunuyorum. 5w20 elimizde kalmadı diyorlar.

Cumartesi direksiyonu garantiden tekrar değişim talebinde bulundum.  Servis danışmanının cevabı "zaten kabul olmayacak, biz talepte bulunalım, o sizin kullandığınız ıslak mendillerin kimyasalından oluyor" diyo. Yan tarafta 150000 km.lik titanium focusun direksiyonu niye soyulmamış o zaman diyorum. Cevap yok...

5w20 liqui moly  5 lt yağ 300 TL

Ford ürünü Yağ hava filtresi ve buji 280 TL

Birazdan da brembo ön arka fren balatası alacam. 370 TL. Kilometre bakımlarınıda 10000 de bir yapmayı düşünüyorum.  

 

Bu motorlar ülkemize geleli 7 yıl oldu. Hala 5w20 yağ kullanmaları gerektiğini bilmiyorlarsa artık söylenecek bir şey yok...Benim aracım 159.000 km'de. Bu kilometre boyunca zorunlu sarf malzemeleri dışında her hangi bir işlem için servise uğramadım. Aldığım günden beri, her gün kullanıyorum aracı. Soğukta sıcaktai ılıkta...:) yağmur çamur kar kış her türlü havada kullandım, hala da kullanıyorum. Bana göre sağlamlığını fazlasıyla kanıtladı. O yüzden güvendiğiniz bir ustanız varsa, malzemelerinizi kendiniz alıp rahatlıkla bakımlarınızı yaptırabilirsiniz. Benim öyle bir ustam yok yetkili servise gidiyorum. Ancak ben sizin sıkıntılarınızı yaşamadığım için maliyet dışında bir sorunum yok. Bu motorun yağı ve bakımları önemli. Bunları düzgün yaptırdığınız takdirde, kolay kolay bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum.

--4 dakika sonra eklendi--
4 dakika önce, Doğan Kurban yazdı:

Kaan aynı işlemleri ben de yaptırdım biliyorsun. Ss bende de çalışmıyordu. İşlem sonrası da çalışmadı ?. Varta AGM akü olanından almıştım. Geçenlerde yine servise gittiğimde dedim abi şu SS sistemine bir daha bakalım. Tüm sistemi kontrol ettirdim hiçbir sorun yok. Akü ölçüldü %75 performans çıktı. Aküyü aldığım yer vasıtasıyla garantiye soktuk. Akü şarj edildi. 1 aydır SS şakır şakır devrede. Düşün ki garajdan çıkıp 100m ileride durunca bile devreye giriyor. Akünü bi ölçtür bence. Yüklenen yazılımın içeriğinde SS ile ilgili yapılan değişiklik hani dur kalklı trafikte hemen devreye giriyor ya SS işte onu hemen değil de 1-2 sn (atıyorum süreyi) geç girmesini sağlıyormuş.

 

Abi senin yazdıkların aklımda. Daha öncede aküyle ilgili olan sorununu buraya yazmıştın o benim aklımda :). Ben 6 -7 ay kadar önce akümü serviste değiştirtmiştim. Garantiside olduğu için, haftasonu dediğini yapıcam. En azındna yazılımla ilgili olmadığı senin yorumunla ıspatlandı. %90 akü çıkacak. Bana az yol yapmışsın araba şarj etmemiştir de diyemezler, her gün 80 km yol yapıp ortalama 6 - 7 ayda bir servise gidiyorum. Ben o aküyü cumartesi değiştirtirim onlara ??

--4 dakika sonra eklendi--
20 dakika önce, Yasin Tansu Dinler yazdı:

Evet aynı sorun bende de var ?

 

Yazılanlara göre  akü olma ihtimali yüksek :). Servise uğrayınca buraya yazarım mutlaka.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Kaan Zaim yazdı:

Hala 5w20 yağ kullanmaları gerektiğini bilmiyorlarsa artık söylenecek bir şey yok...

Çok iyi biliyorlar. Ama mal kendilerinin değil ya. 5w30 da koysam müşteri farketmeyecek nasılsa ...hemde depolarında 5w20 yağ yok.  Bendekiler sıkıntı değil. Millette ne sıkıntılar var. Şükür 38000 km.dir motorla ilgili bir sıkıntı olmadı. Benim sıkıntı servis ilgisizliği bilgisizliği.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, Kaan Zaim yazdı:

Abi senin yazdıkların aklımda. Daha öncede aküyle ilgili olan sorununu buraya yazmıştın o benim aklımda :). Ben 6 -7 ay kadar önce akümü serviste değiştirtmiştim. Garantiside olduğu için, haftasonu dediğini yapıcam. En azındna yazılımla ilgili olmadığı senin yorumunla ıspatlandı. %90 akü çıkacak. Bana az yol yapmışsın araba şarj etmemiştir de diyemezler, her gün 80 km yol yapıp ortalama 6 - 7 ayda bir servise gidiyorum. Ben o aküyü cumartesi değiştirtirim onlara ??

--4 dakika sonra eklendi--

 

Yazılanlara göre  akü olma ihtimali yüksek :). Servise uğrayınca buraya yazarım mutlaka.

Akünü ölçtür mutlaka. Eğer %80 performans altında çıkarsa cihaz değiştir ikazı verirse akünü garantiden değiştirecekler. Cihaz şarj et derse akü şarj edilip verilecek. Bu arada az yol yapmışsın diye hikaye olmaz yav. Ne yani 15km lik iş-ev arası mesafeyi şehir turu yaparak mı gidelim. SS çalışma şartnamesinde araba her gün 100km yol yapmalı mı yazıyormuş. Eğer böyle bişey varsa adam gibi sistem koysunlar arabaya o zaman.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
6 saat önce, Kaan Zaim yazdı:

Merhaba Arkadaşlar,

 

Benim aracımda da işlemler yapıldı. Her hangi bir sorun çıkmadı. Zaten benim kavrama yeni değişmişti, sadece yazılım yüklendi. Yazılımı yüklediğim gün, benzin alıp iş yerime geldim. Eve dönerken motor arıza ışığı yandı. Hemen sağa çekip, yağı suyu falan kontrol ettim. Motorda fiziksel bir olumsuzluk göünmüyordu. Aynı gün yazılım yükleme işlemi yapıldığı için hemen yol yardımını aradım, durumu anlattım beni servise bağladılar. Servisteki usta çekişte ve arabanın çalışmasında bir sorun olup olmadığını sordu, her hangi bir olumsuzluk hiseetmediğimi belirttim. Oda önemli bir durum olmadığını ciddi bir sorun olsaydı, arıza ışığı ile beraber ekranda mesajda çıkacağını belirtti. Bu şekilde kullanabilirsiniz dedi. 

Bende neredeyse tüm gün arıza ışığı yanık bir şekilde gezdim :). Biraz araştırdığımda, benzin kalitesi düşükse bu şekilde arıza ışığının yanabildiğini öğrendim. Zaten depo yarımdaydı, üzerine Opetten dolum yaptım. Çevreyoluna çıkıp biraz gezdim, 7 - 8 km sonra ışık söndü. 10 gün boyunca ara ara dolum yaparak depodaki benzini seyrelttirmeye çalışıyorum.  Bu haftasonuda servise uğrayıp, arızanın ne olduğuna baktırıcam. Muhtemelen yakıtla ilgili çıkacaktır.

Benim sıkıntım, canavar gibi çalışan SS sisteminin artık çalışmıyor olması :). Yüklenen yazılım ile bir alakası var mıdır acaba? Ya da arıza ışığı ekrandan gitmesine rağmen, beyinde bir yerde tutulduğu için devreye girmiyor olabilir mi? 

Eskilerin bir lafı vardır, hatta bu başlık altında bir yerlerde @Yakup Çağatay da yazmıştı. Çalışan arabayı boşuna elletmeye gerek yok :). Hiç elletmesem ne güzeldi her şey ? (SS açısından)

Benim 1.0 ecoboost focusuma inci akü efb aku aldim 60 anper sorunsuz calisiyor herdakika

devreye giriyor ama

onceki orjinal ford akusuyle girmiyordu... isin komik tarafi start stop olan araclarda orjinal ford akusu start stop degil duz 60 amper aku:)) degistirin start stop akuyle direk giriyor devreye efb olmasina dikkat edin ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
‎6‎.‎11‎.‎2018 - 15:05 tarihinde, Doğan Kurban yazdı:

Akünü ölçtür mutlaka. Eğer %80 performans altında çıkarsa cihaz değiştir ikazı verirse akünü garantiden değiştirecekler. Cihaz şarj et derse akü şarj edilip verilecek. Bu arada az yol yapmışsın diye hikaye olmaz yav. Ne yani 15km lik iş-ev arası mesafeyi şehir turu yaparak mı gidelim. SS çalışma şartnamesinde araba her gün 100km yol yapmalı mı yazıyormuş. Eğer böyle bişey varsa adam gibi sistem koysunlar arabaya o zaman.

 

bugün servise uğradım. Arıza lambasının yanma sebebi yakıt ile alakalı. Onu zaten tahmin etmiştim :). Start - stop ise debriyajın altında bulunan müşürden kaynaklanıyormuş. Müşür yerinden oynamış :). Seninde benzer bir durum olmuştu sanırım. Önceki mesajlarından öyle bir şeyler hatırlıyorum :). Özetle, ciddi bir sıkıntı yok :).

Start - stop sorunu yaşayan manuel vitesliler debriyajın altında bulunan müşürü kontrol edebilirler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dün servise uğrama fırsatı buldum, debriyaj kontrolü yapıldı, sonuç olarak;

 

31.07.2018 - 08:40 tarihinde, Cem Boneval yazdı:

Araçların bir kısmı eski olacağı için kaçırma debriyajın eskimesinden mi yoksa hatalı baskıdan mı anlamak herhalde pek kolay olmayacaktır, diğer bir deyişle eskidiği için kaçıran debriyajın bozuk baskı nedeniyle bu halde olmadığı söylenemez, yani baskı - balatası bitmiş olanlara bedavadan değişim şansı oluşmuş gibi.

Bunu okuduğumda benim araçta değişir mutlaka demiştim, 130.000de aracım.

Nitekim öylede oldu, parça siparişi verildi ve parça değişecek...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.