Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.0,1.5,1.6 Manuel Ecoboost Geri çağırma


Kaan Zaim

Soru

Merhaba Arkadaşlar,

 

Hafta sonu arkadaşım "https://www.msn.com/tr-tr/finans/ekonomi/ford-190-bin-aracı-geri-çağırdı/ar-AAAmpjL?li=BBpmbhP" linkinde ki haberi benimle paylaştı. Haberin içeriğine göre manuel vitesli 1.0,1.5 ve 1.6 ecoboost motorlu araçların debriyaj sisteminde bulunan bir sorundan dolayı geri çağrılacağı belirtilmiş. Sorunun yazılımla giderilip giderilemeyeceği servisler tarafından test edilecekmiş. Kendimce debriyaj ile yazılımın manuel viteslli bir araçta ne alakası olabilir diye yorum yaparak, haberi çok önemsemedim :).  Yalan olabilir, resmi kaynakları beklemek lazım diye düşündüm.

Az önce tekrar aklıma geldi Etisten kontrol ettiğimde aşağıdaki gibi bir uyarı eklenmiş.

 

"Acil Kampanya

18S07 - ÇAPRAZ ARABA HATTI DEBRİYAJ PATLAMASI.

Tespit edilen ülkenize göre seçtiğiniz aracınızda yapılacak servis işlemlerini kontrol edeceğiz; ülke bilgisi yanlışsa, doğru bilgileri göremeyebilirsiniz.Tespit ettiğimiz ülkeniz: Turkey Bu bilgi yanlışsa, ülkenizi değiştirmek için buraya tıklayın."

 

Servisi aradım onların sisteminde bu şekilde bir uyarı çıkmadığını belirttiler. Sanırım henüz Türkiye için bir uyarı yok. 

daha bilgili ve tanıdıkları olan arkadaşlar bir inceleme yapabilir mi?. Bu işin detayı nedir acaba?.  Yurtdışında tanıdığı olanlar varsa belki daha detaylı bilgi alınabilir. Benimki sadece merak, yoksda 150.000 km yapmış ve debriyaj baskı balatasını yeni değiştirmiş biri olarak içim rahat sayılır ?

Kaan Zaim tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
56 dakika önce, Zafer Yusoğlu yazdı:

3 senedir SS saat gibi çalışıyor. 

Mca ve yeni motorlarda bi durum yok zaten abi. Ford'un ilk turbo benzinlileri fazla yağ yakmasa da kapanmak istemiyorlar ? 

Benim gibi arabaya binince ilk işi SS'i kapatanlar için mükemmel. Son kiraladığım Clio'ya iyi laf saymıştım her bindiğimde açılıyor diye, bkz Punto kral ? 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Evet serviste işimiz bitti. Yeni yazılım yüklendi. Kavrama kontrolü yapıldı. Kavrama çok iyi durumda çıktı. Taşma kabı sağlam çıktı. Ama oluşan kılcal çizikler içime sinmedi. Yenisini taktırdım. Garantiye girmedi sağlam olduğu için. Ücreti 149tl tuttu forum indirimi yapılınca. Ss konusuna gelirsek sistemde sorun yok. Aküyü ölçtük %75 performans verdi ve değiştir ikazı çıktı cihazda. Aküyü aldığım yerse çamura yattı tabi. Kendi cihazıyla ölçtü %92 verdi. Arabanın şarj etmesi düşük diyip resmen çamur yaptı. Allah a havale edip çıktım. 

  • Beğen 2
  • Üzgün 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu durumlarda S/S çalışmazmış bir MK4 focus A/T'ye sahipseniz;

 

Sürücü kapısını açtıysanız.
Sürücü emniyet kemerini çözdüyseniz.
Aracınız yüksek irtifada ise.
Ön cam ısıtmayı açmışsanız.
Manuel vites konumuna geçtiyseniz. (Mk3 Mca'da buna S mod da dahilmiş)
Aracınız dik bir eğimdeyse.
Motor ısınmışsa.
Dış hava sıcaklığı çok düşük veya çok yüksekse.
Akü şarjı düşükse veya akü sıcaklığı optimum çalışma aralığının dışındaysa.
İç ortam sıcaklığını korumak veya buğuyu azaltmak için.
Direksiyonu 270 dereceden fazla döndürdüyseniz. (Mk3 Mca'da bu 90)

 

Akü için; Otomatik Çalıştırma Durdurma özelliğine sahip araçlarda akü gereksinimi farklıdır. Aküyü, tam olarak aynı özelliklerden biriyle değiştirmeniz gerekir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
8 saat önce, H. Cenk yazdı:

Aynı şeyden mi bahsediyoruz bilmiyorum ben bir yere park ediyorum stop start devreye girip motoru durduruyor. Şimdi emniyet kemerini çıkarırsam veya direksiyonu 3-5 derece çevirirsem anında çalışıyor ben bir küfür ediyorum. Hala alışkanlık edinemedim. Motor durusa önce N sonra elfreni sonra P sonra kemeri çıkar ?  

Evet abi aynı şey. Ben kemeri en son açtığım için bilmiyorum ama direksiyonu çevirince çalışması çok zekice düşünülmüş bence. Manuele alıncada çalışıyor ona anlam veremedim. 

--3 dakika sonra eklendi--
4 saat önce, Doğan Kurban yazdı:

Kendi cihazıyla ölçtü %92 verdi. Arabanın şarj etmesi düşük diyip resmen çamur yaptı. Allah a havale edip çıktım. 

Haklı olabilir yani belli seviyenin üzerinde şarj etmiyor zaten. Ederkende acil değilse gaza basmıyorken ediyor. 

--4 dakika sonra eklendi--
4 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Benim gibi arabaya binince ilk işi SS'i kapatanlar

Neden peki

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
14 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

 

--3 dakika sonra eklendi--

Haklı olabilir yani belli seviyenin üzerinde şarj etmiyor zaten. Ederkende acil değilse gaza basmıyorken ediyor. 

--4 dakika sonra eklendi--

 

Şimdi Servis der ki arabada akıllı şarj özelliği var. Akücü şarjı ölçerken araba düşük akım vermiş olabilir. Yani şarj % si düşükken hızlı dolduruyor aküyü ama % seviyesi yükselince yavaşlıyor. Akücü 13.5 v gördü şarj da. Servis 13-15v arasnda şarj değeri var diyor. Kısacası topu karşılıklı paslaşıyorlar ben ortada bi sağa bi sola bakıyorum.

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
24 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

Neden peki

Sadece ışık için tasarlanmış bir sistem Türkiye şartlarında zırt pırt devreye girmesi akabinde bence geç çalışmaları özellikle manuel kullanıyorsam. İkincisi klima performansının ciddi düşmesi ben mesela çok soğuk sevmiyorum 23-24 gibi kullanıyorum eğer makina durursa çok erken ısınıyor tekrar lap diye çalışıyor anlamsız yere 5-10 sn durmasının manası kalmıyor. Bir de dizellerde ne kadar lüks olursa olsun araç çalışıp durma titreşimi ayrı rahatsız edici ayrıca pedalda da hissediyorsun vs vs sonuç olarak bana kesinlikle konfor kazandırmıyor. 

--0 dakika sonra eklendi--
15 dakika önce, Doğan Kurban yazdı:

Şimdi Servis der ki arabada akıllı şarj özelliği var. Akücü şarjı ölçerken araba düşük akım vermiş olabilir. Yani şarj % si düşükken hızlı dolduruyor aküyü ama % seviyesi yükselince yavaşlıyor. Akücü 13.5 v gördü şarj da. Servis 13-15v arasnda şarj değeri var diyor. Kısacası topu karşılıklı paslaşıyorlar ben ortada bi sağa bi sola bakıyorum.

Aküyü de servisten alacakmışsın yani ? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
11 saat önce, H. Cenk yazdı:

Aynı şeyden mi bahsediyoruz bilmiyorum ben bir yere park ediyorum stop start devreye girip motoru durduruyor. Şimdi emniyet kemerini çıkarırsam veya direksiyonu 3-5 derece çevirirsem anında çalışıyor ben bir küfür ediyorum. Hala alışkanlık edinemedim. Motor durusa önce N sonra elfreni sonra P sonra kemeri çıkar ?  

denedim kemeri de ibre readyden off a geliyor P yede alıyor ama kontağı kapatmıyor ?

 

--3 dakika sonra eklendi--
2 saat önce, Doğan Kurban yazdı:

Şimdi Servis der ki arabada akıllı şarj özelliği var. Akücü şarjı ölçerken araba düşük akım vermiş olabilir. Yani şarj % si düşükken hızlı dolduruyor aküyü ama % seviyesi yükselince yavaşlıyor. Akücü 13.5 v gördü şarj da. Servis 13-15v arasnda şarj değeri var diyor. Kısacası topu karşılıklı paslaşıyorlar ben ortada bi sağa bi sola bakıyorum.

servisin dediği doğru.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 dakika önce, Doğan Kurban yazdı:

İşte bunu alüyü aldığım yere anlatamayınca bende çıktım artık. Napam akü ölünce yenisini alırık

servisin dediği doğru ama senin arabada yine sorun olabilir bi şekilde akünün ömrünü bitiriyordur. kaçıncı akün oldu yahu araba benzin yerine aküyle çalışıyo galiba ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
24 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

servisin dediği doğru ama senin arabada yine sorun olabilir bi şekilde akünün ömrünü bitiriyordur. kaçıncı akün oldu yahu araba benzin yerine aküyle çalışıyo galiba ? 

3 akü oldu. Bakalım bi 3 akü sonra satım diyorum

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba arkadaşlar. Ben de geçen hafta servise uğradım bu uyarılar için. Hepsini güncelledik dediler fakat az önce baktığımda son kontrollerin 30/10/2017de yapıldığı görülüyor. Sisteme düşmeme ihtimali var mı ya da servisin baktık deyipte bakmama ihtimali nedir acaba?

Ekran Alıntısı.JPG

Ekran Alıntısı1.JPG

Ekran Alıntısı2.JPG

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.