Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

17 Jant Lastik Taktıktan Sonra Araç Savuruyor


Burak Durmuş

Soru

Dostlar Selamın Aleyküm. Hali hazırda 17 jantın üzerinde 225 45 17 bridgestone turanza lastiklerim var ve araçla 90 km hızla viraja giremiyorum araç direk savuruyor takla atacak diye korkuyorum. Ani frenlemede araç yolda geziniyor. Jant-lastiği taktırdığım andan itibaren başladı bu sorunlar. Araç eskisinden de yüksek duruyor.Lastiklerin dişleri iyi durumda, aracın ön düzeni komple yaptırdım diske kadar değişti, Kayseri oto sanayiinde gitmediğim süspansiyoncu ön düzenci kalmadı. Kimisi diyor helazonu keselim, kimisi lastikleri değiş, kimisi spor yay takalım.. ne yapacağımı bilmiyorum ve bun durum beni çileden çıkarmaya başladı. Lütfen bilgisi veya tecrübesi olan bana yardım etsin......?

20180407_191907.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 1

Lastikler ic-dis olarak ters takilmis olabilir mi? Baska lastikle denedin mi? Jantlari lastikler yokken balans makinasinda olcturdun mu? Der, olay yerini terkederim.

--1 dakika sonra eklendi--
Şimdi, Ozan Kar yazdı:

ölçü doğru, orijinal ölçüsü olan 205 55 16ya göre 2mm çap farkı var. buda aracın 1mm yükselmesi, lastikle çamurluk arasındaki mesafeninde 1mm azalması demek. Ancak fotoğrafta öyle görünmüyor, yazdığınız gibi hem araç yüksek duruyor hem de lastikle çamurluk arasındaki measafe fazla görünüyor.

Uuuv fazla yukselmis hakikaten, neyini yanlis taktilar acaba.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ölçü doğru, orijinal ölçüsü olan 205 55 16ya göre 2mm çap farkı var. buda aracın 1mm yükselmesi, lastikle çamurluk arasındaki mesafeninde 1mm azalması demek. Ancak fotoğrafta öyle görünmüyor, yazdığınız gibi hem araç yüksek duruyor hem de lastikle çamurluk arasındaki measafe fazla görünüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Savrulma ve takla hissi farklı şeyler benim için, ilki lastiklerin tutunma sorunundan, ikincisi aracın fazla yüksek olmasından ve fazla yatmasından kaynaklanacaktır.

Gerçekten çekim açısından mıdır bilemedim ama araç aşırı yüksek görünüyor. Sanki helezonlara takoz konulup yükseltilmiş gibi. 

Lastikler ne kadar kulllanılmış ve kaç yaşında? 

Ben de aynı lastik/jant ebadını kullanıyorum ve ne görsel ne de işlevsel olarak bir sıkıntım yok.

Farklı lastikle deneme şansı olsa çok iyi olur. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Herkes yazmış tabi ama bu işte ciddi bir terslik var. İlk bakışta bariz yüksek olduğu ortada...

 

1 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Savrulma ve takla hissi farklı şeyler benim için, ilki lastiklerin tutunma sorunundan, ikincisi aracın fazla yüksek olmasından ve fazla yatmasından kaynaklanacaktır.

Gerçekten çekim açısından mıdır bilemedim ama araç aşırı yüksek görünüyor. Sanki helezonlara takoz konulup yükseltilmiş gibi. 

Lastikler ne kadar kulllanılmış ve kaç yaşında? 

Ben de aynı lastik/jant ebadını kullanıyorum ve ne görsel ne de işlevsel olarak bir sıkıntım yok.

Farklı lastikle deneme şansı olsa çok iyi olur. 

 

 

4 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Lastikler ic-dis olarak ters takilmis olabilir mi? Baska lastikle denedin mi? Jantlari lastikler yokken balans makinasinda olcturdun mu? Der, olay yerini terkederim.

--1 dakika sonra eklendi--

Uuuv fazla yukselmis hakikaten, neyini yanlis taktilar acaba.

 

4 saat önce, Ozan Kar yazdı:

ölçü doğru, orijinal ölçüsü olan 205 55 16ya göre 2mm çap farkı var. buda aracın 1mm yükselmesi, lastikle çamurluk arasındaki mesafeninde 1mm azalması demek. Ancak fotoğrafta öyle görünmüyor, yazdığınız gibi hem araç yüksek duruyor hem de lastikle çamurluk arasındaki measafe fazla görünüyor.

 

5 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Lastik üretimi ne zaman?

Lastik üretimi 2017 olması lazım. Sadece öne 2 tane Lassa takıp 2 ay kadar denedim aynı sorun devam etti. Benim hem lastikleri değiştirip hemde araca 3.5 mm spor yay mı taktırmam lazım ? Yeni lastik ebadı yine 225 45 17 mi yoksa aracın kapısında yazan 205 50 17 mi olması lazım ? Yazıklar olsun ki koskoca oto sanayiinde biri usrdımcı olmadı....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Suat 'ın arabada yay yok , orjinal.

Önce yüksekliğin sebebini bulmak lazım sonrası 3.5 yay tabiki olabilir.

Abi endişem şu ki lastikleri değiştiririm aynı sorun ya devam ederse ? Yay takılıncada aynı sorun devam ederse?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Araba ikinci el ise önce siz yayları doğru takmışlar/doğru parça mı vs onu kontrol ettirin. Lastik üretimi 2017 lazım diyorsunuz eğer çöp değilse gerçekten zaten buna gerek yok. 

 

2 saat önce, suat coşkun yazdı:

Bende aynı ölçüde lastik kullanıyorum ve hiçbir sıkıntı yaşamadım.

 

2 saat önce, Ozan Kar yazdı:

225 45 17 uygun bir ölçü hatta yükseklik açısından daha iyi. Öncelikle aracın neden bu kadar yükseldiğini çözün. Fotoğraf aldatmıyorsa tabi. 

 

5 saat önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Herkes yazmış tabi ama bu işte ciddi bir terslik var. İlk bakışta bariz yüksek olduğu ortada...

 

5 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Savrulma ve takla hissi farklı şeyler benim için, ilki lastiklerin tutunma sorunundan, ikincisi aracın fazla yüksek olmasından ve fazla yatmasından kaynaklanacaktır.

Gerçekten çekim açısından mıdır bilemedim ama araç aşırı yüksek görünüyor. Sanki helezonlara takoz konulup yükseltilmiş gibi. 

Lastikler ne kadar kulllanılmış ve kaç yaşında? 

Ben de aynı lastik/jant ebadını kullanıyorum ve ne görsel ne de işlevsel olarak bir sıkıntım yok.

Farklı lastikle deneme şansı olsa çok iyi olur. 

 

 

8 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Lastikler ic-dis olarak ters takilmis olabilir mi? Baska lastikle denedin mi? Jantlari lastikler yokken balans makinasinda olcturdun mu? Der, olay yerini terkederim.

--1 dakika sonra eklendi--

Uuuv fazla yukselmis hakikaten, neyini yanlis taktilar acaba.

 

8 saat önce, Ozan Kar yazdı:

ölçü doğru, orijinal ölçüsü olan 205 55 16ya göre 2mm çap farkı var. buda aracın 1mm yükselmesi, lastikle çamurluk arasındaki mesafeninde 1mm azalması demek. Ancak fotoğrafta öyle görünmüyor, yazdığınız gibi hem araç yüksek duruyor hem de lastikle çamurluk arasındaki measafe fazla görünüyor.

 

9 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Lastik üretimi ne zaman?

Az önce oto sanayii de motorcu ustama gittim. Aracı sürdü test etti ön vr arka salıncaklar ın değişmesi lazım patlamış dedi. Aracı kaldırıp baktık ve dediğim gibi ön ve arkalar bitmiş dedi. Spor yayla lastikle alakası yok dedi. Tablalar bittiği için lastikler içten yemeye başlamış. Bi kaç günden yaptırmaya götürecem. Umarım düzelir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
23 dakika önce, Burak Durmuş yazdı:

 

 

 

 

 

 

 

Az önce oto sanayii de motorcu ustama gittim. Aracı sürdü test etti ön vr arka salıncaklar ın değişmesi lazım patlamış dedi. Aracı kaldırıp baktık ve dediğim gibi ön ve arkalar bitmiş dedi. Spor yayla lastikle alakası yok dedi. Tablalar bittiği için lastikler içten yemeye başlamış. Bi kaç günden yaptırmaya götürecem. Umarım düzelir.

Hadi insallah.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.