Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Aracın Kalkışta Sallanarak Kalkması


Mehmet Çallı

Soru

Arkadaşlar merhaba.2012 model 1.6 Tdci  focusum var.Bir sorunum var.Şöyle ki, düz yolda kırmızı ışıkta bekliyorum.Işık yeşil yanıyor ve önümdeki araçlar yavaşça hareket etmeye başlıyor.Bende 1. viteste kavramamı yapıp harekete başlıyorum ama önümdeki araç çok yavaş olduğu için gaza çok çok az basabiliyorum.İşte bu esnada aracım ileri geri sallanmaya başlıyor.Baya 5-6 defa ileri geri sallanarak hareket ediyorum.Ne zaman gaza basıp hızlanmaya başlarsam kesiliyor.Bahsettiğim olay hep trafik lambalarında oluyor.Yani motorda yük yokken gaza bastı basmadı bir pozisyonda çok yavaş hareket etmeye çalışırsam sallanıp duruyor.Olayla ilgili yorumlarınızı bekliyorum.Benim aklıma şanzıman takozundan olabileceği geldi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
11 saat önce, Mehmet Çallı yazdı:

Forscan'da gaz pedalı kalibrasyonu yapılıyor mu? Yapılıyorsa yapalım.Gaz pedalını neden dozlayamayalım.Araba cins işte ?

Evet yapiliyor. Kalibrasyon degerlerini sifirliyor ve kendi kendine tekrar yapiyor.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Evet yapiliyor. Kalibrasyon degerlerini sifirliyor ve kendi kendine tekrar yapiyor.

Enjektör kalibrasyonu yapmakta vardı kafamda ne zamandır.Araca toptan kalibrasyon yapayım en iyisi ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

  Bana baskı balata olabilir geldi. Bazı arkadaşlar da motor kulağı demiş. Bana kalırsa motor kulaklarını her bakımda kontrol ettirin. Sürüş konforunu, motorun performansını kötü etkiliyor. Direksiyonun sallanması, aracı çalıştırır ya da kontağı kapatırken motorun normalden fazla sallanması ile anlaşılabilir. Değiştirmesi de uzun bir işlem değildir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
18 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Yahu yanlis anlamayin ama siz gaz pedalini dozlamayi beceremiyor olmayin?

Bunu sürekli kullanmayınca algılama şansınız yok zaten. Günlük kullanımda da en ufak bir sorun yok esasında. Ama 1. vitesin yavaş kaldığı, 2. vitesin de rolantide baygın kaldığı anda, hafif gaza basıp atıyorum 100 d/d kadar devir vermek istediğimiz zaman bu sorunu yaşıyoruz. 

Ya da şöyle açıklasam daha doğru olacak. 

TDCİ Motor rolanti devrinde değil de, hafif bir gaz vererek hareket ediyor. Kalkış olsun, gaza basmadan hareket ederken olsun normalde 650 d/d da çalışıyorsa motor, ihtiyacına göre 1000 d/d ya kadar kendisi gaz verebiliyor. Bunu da sanıyorum ecu ayarlıyor. Sıkışık trafikte aracın kendi verdiği devirde hızınız biraz yetersiz kalıyorsa, yani ecu biraz gaz vererek devri 850 d/d da motoru çalıştırıyorken hızınız öndeki araçtan düşük kaldığında siz hafif bir gaz vermek istersiniz ve devri 950-1000 d/d ya getirip hareket etmek istersiniz ya. İşte o sırada motor bir gaz veriyor, bir gazı bırakıyor. Bunu da gayet sert bir şekilde yapıyor ve bence motoru tekliyormuş gibi algılıyoruz sanki. Ayrıca bunun için hareket etmenize de gerek yok. Araç rolantide çalışıyorken (atıyorum 650 d/d) siz bu motorun devrini 800-900-1000 gibi bir devirde sabit tutamıyorsunuz. Çünkü gaz pedalının dozajlamasında bir problem var. Ama 1100 d/d ve devamı devirlerde de istediğiniz kadar sabitleyebiliyorsunuz. 

Yani bizim beceriksizliğimizle alakalı değil sanıyorum. ???

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
05.06.2018 - 20:04 tarihinde, Servet Ö. yazdı:

Gaz pedali kalibrasyonunu forscan vs gibi bir programla sifirlayin derim. Onca zaman 1.6tdi kullandim boyle bir problem gormedim. Yahu yanlis anlamayin ama siz gaz pedalini dozlamayi beceremiyor olmayin?

       Keşke bahsettiğin gibi dozlamayı beceremiyor olsam.Suçun bende olmasına bile razıyım.Hatta ben bile kendimde galiba sorun diye düşünüyorum.Ama 6 sene focus 2 dizel kullandım böyle bir sorunum olmadı.İş yerinde transit kullanıyorum onda da sorun yok.Ara sıra hanımın aracını kullanıyorum gayet normal bir şoför gibi mutlu mesud yol gidiyorum.

       Benim araçtaki sıkıntı dur kalklı trafikte kalkış yaptın ayağını gazdan çektin ve hala 1. veya 2. vitestesin ve tekrar gaza bastın sonra silkme veya sert bir kalkış yapıyor.

      Servisin söylediği ise aracın motoru çok güçlü olduğu için böyle saçma sapan hareketler yapabilirmiş.İyiki diyorum st veya rs almamışım.

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
35 dakika önce, Süleyman Özen yazdı:

Servisin söylediği ise aracın motoru çok güçlü olduğu için böyle saçma sapan hareketler yapabilirmiş.İyiki diyorum st veya rs almamışım.

Serbest atis kurallari islemis.

  • Beğen 1
  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yanlış hatırlamıyorsam servise götürüp güncelleme yaptırmıştım. Sonrasında bitti. Bir daha yaşamadım. İlk kalkışta ayağını debriyajdan hızlı çekmişsin kavrayamamış gibi silkeliyordu. 

 

Bununla ilgili başlığı bir okuyun derim. Güncelleme ile çözmüşüm. ? 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.