Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Sabah ilk Harekette Tekleme


Ümit Vaysaloğlu

Soru

İyi günler.

Aracım 2012 Model Focus 3 tdci. 

Şu an 134.000 KM de. 

Bu sene bahar aylarıyla beraber, aracımı sabah ilk hareket ederken bir iki kez tekleme sorunu yaşıyorum.

Çalıştırıp direk hareket ettiğimde bu tekleme nispeten biraz daha belirgin oluyor. Sanki motor çekişi yarım saniyeliğine bırakıp kompresyona girmişçesine ve bir iki defa tekleyip (yani çekişi bırakıp) sonrasında normal şekilde devam ediyorum. 

Çalıştırıp 15-20 saniye kadar ısıttığımda ise çok az hissedilebilecek şekilde yine bir iki defa tekliyor. Ve devamında herhangi bir sıkıntı olmuyor. 

Bunun sebebi ne olabilir? 

Herhangi bir çözüm öneriniz var mı?

(Yakıt filtresi benim aklıma gelen ilk etken ama yakıtı hep Shell ve nadiren Opet'ten alıyorum. 122 bin küsür km lerde serviste filtre değişti.)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
Bir saat önce, suat coşkun yazdı:

Daha önce enjektörlere baktırdınız mı?İlk aklıma gelen enjektörler..

Hayır bakıttırmadım. 

36 dakika önce, Cemalettin Levent yazdı:

Büyük bi ihtimal sorun enjektörde hocam baktırmanı tavsiye ederim

Peki duman atma, performans kaybı vs gibi bir problem yok. Yakıt tüketiminde kayda değer bir artış yok. 

Enjektör hiç aklıma gelmediği gibi, sorunun bu olması ihtimali de canımı sıktı açıkçası. 

--7 dakika sonra eklendi--

Şimdi bir arkadaşıma sordum. Onun aracının motoru da benimkiyle aynı ama Volvo. Onda enjektör problemi varmış. Sesli çalışıyor, normal zamanda da tekleme yapabiliyor dedi. Seninki normal zamanda tekleme yapmıyorsa partikül filtresi de olabilir dedi. 

 

--8 dakika sonra eklendi--

Ayrıca sabah 08:30'dan akşam 17:30'a kadar hiç çalışmadan duruyor ve akşam çalıştırdığımda böyle bir problem yaşamıyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

tam olarak tekleme tanımına giriyor mu bilmiyorum ama;

 

ne zamandır olduğunu bilmemekle birlikte benim aracım da evden çıktıktan hemen sonra çok ufak "hır hır" gibi yarım saniyeden daha az bir hırlama yapıyor. evden çıkıp 100mt düz gittikten sonra yokuş tırmanışına başlıyorum, soğuk motorla yüke bindiği için olduğunu düşünüyorum. sorun olaibleceğini hiç düşünmedim.

 

siz böyle bir süreçten geçtiniz mi yoksa direk tekleme şeklinde mi başladı problem?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, suat coşkun yazdı:

Boş zamanınızda otobana çıkıp 3000-3500 devirde 30 dk aracı kullanın,belki faydası olur.Partikül filtresi ve enjektörlere faydası olabilir.

Ben bunu normal zamanlarda arada yaparım zaten. 

Ancak İstanbul'a gittim geldim yaklaşık 1 ay kadar önce gelirken zaten yüksek süratlerde seyahat ettim. 

 

1 saat önce, Kerem Bozdoğan yazdı:

ne zamandır olduğunu bilmemekle birlikte benim aracım da evden çıktıktan hemen sonra çok ufak "hır hır" gibi yarım saniyeden daha az bir hırlama yapıyor. evden çıkıp 100mt düz gittikten sonra yokuş tırmanışına başlıyorum, soğuk motorla yüke bindiği için olduğunu düşünüyorum. sorun olaibleceğini hiç düşünmedim.

 

siz böyle bir süreçten geçtiniz mi yoksa direk tekleme şeklinde mi başladı problem?

Ben evden çıktıktan 10 metre sonra ciddi bir yokuş çıkıyorum. Çok dikkat etmedim. Gerçi olsa duyardım diye düşünüyorum hır hır şeklinde bir ses. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Diagnostic ile araca bağlanılıp baktıktan sonra herhangi bir arıza kaydı yoksa, EGR+ Hava(gaz) kelebeği adaptasyonu yapılarak işe başlanmalı, diagnostic bağlıyken 5 dakikalık iş.

Yakıt filtresi kısmından veya enjektör borularından-kütüğünden ufak miktarda hava alıyor olabilir.Kaçak var mı diye dikkatlice bakılmalı.Turbo-intercooler (hortum) hattı kontrol edilmeli.

 

Kaçak yoksa 2 depo boyunca Wynns marka enjektör temizleyici ile kullanım, akışmetre temizliği ve  hava-yakıt filtresi değişimi  ilk aklıma gelenler.

 

Yine düzelmiyorsa enjektör adaptasyonu(öğrenim değeri sıfırlama)  işinizi çözebilir.

 

Yinede düzelmiyorsa enjektörden başka ihtimal kalmıyor.

 

Çağlar Sertan KASIMOĞLU tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Çağlar Sertan KASIMOĞLU yazdı:

Kaçak yoksa 2 depo boyunca Wynns marka enjektör temizleyici ile kullanım, akışmetre temizliği ve  hava-yakıt filtresi değişimi  ilk aklıma gelenler.

Neden Wynns marka önerdiniz. Genelde piyasada hep Würth markası ön planda ve kullanıcılar da, satıcılar da onu öneriyorlar. Elbet bir bildiğiniz vardır diye düşünüyorum. 

 

2 saat önce, Çağlar Sertan KASIMOĞLU yazdı:

Yine düzelmiyorsa enjektör adaptasyonu(öğrenim değeri sıfırlama)  işinizi çözebilir.

Bunun için de bir enjektörcüye mi gitmeliyim?

Vallahi Kastamonu'da bu konuda hiç bir ustaya güvenemem doğrusu. Bize sağlam fatura geliyor gibi. 

Servise görünmekte fayda var. ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 dakika önce, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

Servise görünmekte fayda var.

Ümit kerdeşim,enjektör temizleyici bir dene bence.Servisi en son çare olarak düşün,baya bir masraf çıkarırlar.İnşallah tez zamanda çözülür problemin..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 dakika önce, suat coşkun yazdı:

Ümit kerdeşim,enjektör temizleyici bir dene bence.Servisi en son çare olarak düşün,baya bir masraf çıkarırlar.İnşallah tez zamanda çözülür problemin..

Enjektör temizleyicilerden esasında korkuyorum. Çünkü bu zamana kadar herhangi bir enjektör temizleyici, ekstra koruyucu vs bir ürün kullanmadım. Kullanılmasına da esasında karşıyım. Çünkü bu araçlar enjektör temizleyici kullanılmalı diye tasarlanmıyorlar ve ben de bu yüzden bu temizleyicilerin tamamının normal şartlarda gereksiz olduğunu düşünüyorum. 

Yaptığım bir takım araştırmalarda da bu zamana kadar hiç enjektör temizleyici kullanılmamışsa eğer, enjektör temizleyicinin enjektörlerde oluşan kurum gibi is gibi şeyleri tamamen temizleyeceğini, normalde genişleyen ancak kurum ve is gibi sebeplerden dolayı genişlemenin küçüldüğü enjektör memelerinin temizlenme sonrası olan bütün büyüklüğüyle yakıt püskürttüğü (daha doğrusu püskürtmeyi gerektiği gibi yapamadığı, diğer bir ifadeyle işeme yaptığı) şeklinde internetten yaptığım araştırmalar sonucunda ulaştığım bir takım bilgiler. 

Buna ilaveten kayın pederimin Volvo S40 D2 sine (100.000 KM Deyken) Würth'ün enjektör temizleyicisini koyduk. Ve iki depo kullandık. Ben ustaya yukarıda bahsettiğim durumdan bahsettim. Usta da birşey olmaz dedi. Ancak kısmen fazla yakan, nispeten performansı düşük olan S40, enjektör temizleyiciden sonra kullanılamaz bir hale geldi. Ve Ankara'da bir usta tarafından enjektörlerin değişimi yapıldı. Tamirat kurtarabilirdi belki ama kayın peder orjinal parçalarla değişimini istedi ve 3000 TL masraf oldu. Bu yüzden enjektör temizleyiciden korkuyorum açıkçası. 

Aracım şu an 134 bin km de, 1000 km sonra servise gideceğim. Bilgisayara bağlattırıp herhangi bir sorun var mı, EGR+ Hava(gaz) kelebeği adaptasyonu yaptırmak gerekiyorsa onları yaptırmayı düşünüyorum. Sonrası Allah kerim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
25.05.2018 - 17:05 tarihinde, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

Neden Wynns marka önerdiniz. Genelde piyasada hep Würth markası ön planda ve kullanıcılar da, satıcılar da onu öneriyorlar. Elbet bir bildiğiniz vardır diye düşünüyorum. 

 

Bunun için de bir enjektörcüye mi gitmeliyim?

Vallahi Kastamonu'da bu konuda hiç bir ustaya güvenemem doğrusu. Bize sağlam fatura geliyor gibi. 

Servise görünmekte fayda var. ?

Piyasada Würth'ün sahteleri çok yaygın olarak satılıyor, ayırt etmek zor.

Ayrıca orijinal  Würth kimyasallarının bir çoğunu fasonlarında üretiyor ve Würth'ün el atmadığı sektör kalmadığı için benim güvenim oldukça az..

 

Wynns ise 75 yılı geçkin,sadece bu tür kimyasallar üretimini yapan, kalitesini ispatlamış Belçika şirketi.

Şahsen de devamlı kullanıyorum, faydasını görüyorum.

 

Enjektör adaptasyonu için enjektörcüye gitmenize gerek yok, yetkili servis halleder gerekli şekilde fakat öncesinde, bir önceki mesajımdaki adımlara göre ilerlemenizi tavsiye ederim, tıkalı enjektöre adaptasyon yapmanın mantığı yok ?

 

 

 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
25.05.2018 - 14:32 tarihinde, Çağlar Sertan KASIMOĞLU yazdı:

akıt filtresi kısmından veya enjektör borularından-kütüğünden ufak miktarda hava alıyor olabilir.Kaçak var mı diye dikkatlice bakılmalı.Turbo-intercooler (hortum) hattı kontrol edilmeli.

Motor koruma kapağını söküp yakıt ile ilgili yerlere araç çalışıyorken ve rolantide, gaza bas çek halde ve devirli çalışıyorken baktım, herhangi bir kaçak vs görünmüyor. 

Turbo da kaçak var mı yok mu bilemiyorum tabi. 

25.05.2018 - 14:32 tarihinde, Çağlar Sertan KASIMOĞLU yazdı:

akışmetre temizliği ve  hava-yakıt filtresi değişimi  ilk aklıma gelenler.

Bakım yapılalı 12 bin km civarında oldu. Haliyle bakım yapılsa fena olmaz. Bin-iki bin km sonra giderim muhtemelen. Akışmetre temizliğini de servise söyleriz inşallah. 

 

25.05.2018 - 14:32 tarihinde, Çağlar Sertan KASIMOĞLU yazdı:

2 depo boyunca Wynns marka enjektör temizleyici ile kullanım

 

Enjektör temizleyici kullanımıyla alakalı bir takım tedirginliklerim var. 

Bunu da yukarıdaki mesajımda paylaştım. Mesajımı sizin için kolaylık olması nedeniyle buraya da yapıştırıyorum.

 

"

Yaptığım bir takım araştırmalarda da bu zamana kadar hiç enjektör temizleyici kullanılmamışsa eğer, enjektör temizleyicinin enjektörlerde oluşan kurum gibi is gibi şeyleri tamamen temizleyeceğini, normalde genişleyen ancak kurum ve is gibi sebeplerden dolayı genişlemenin küçüldüğü enjektör memelerinin temizlenme sonrası olan bütün büyüklüğüyle yakıt püskürttüğü (daha doğrusu püskürtmeyi gerektiği gibi yapamadığı, diğer bir ifadeyle işeme yaptığı) şeklinde internetten yaptığım araştırmalar sonucunda ulaştığım bir takım bilgiler. 

Buna ilaveten kayın pederimin Volvo S40 D2 sine (100.000 KM Deyken) Würth'ün enjektör temizleyicisini koyduk. Ve iki depo kullandık. Ben ustaya yukarıda bahsettiğim durumdan bahsettim. Usta da birşey olmaz dedi. Ancak kısmen fazla yakan, nispeten performansı düşük olan S40, enjektör temizleyiciden sonra kullanılamaz bir hale geldi. Ve Ankara'da bir usta tarafından enjektörlerin değişimi yapıldı. Tamirat kurtarabilirdi belki ama kayın peder orjinal parçalarla değişimini istedi ve 3000 TL masraf oldu. Bu yüzden enjektör temizleyiciden korkuyorum açıkçası. "

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
51 dakika önce, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

Enjektör temizleyici kullanımıyla alakalı bir takım tedirginliklerim var. 

Bunu da yukarıdaki mesajımda paylaştım. Mesajımı sizin için kolaylık olması nedeniyle buraya da yapıştırıyorum.

 

"

Yaptığım bir takım araştırmalarda da bu zamana kadar hiç enjektör temizleyici kullanılmamışsa eğer, enjektör temizleyicinin enjektörlerde oluşan kurum gibi is gibi şeyleri tamamen temizleyeceğini, normalde genişleyen ancak kurum ve is gibi sebeplerden dolayı genişlemenin küçüldüğü enjektör memelerinin temizlenme sonrası olan bütün büyüklüğüyle yakıt püskürttüğü (daha doğrusu püskürtmeyi gerektiği gibi yapamadığı, diğer bir ifadeyle işeme yaptığı) şeklinde internetten yaptığım araştırmalar sonucunda ulaştığım bir takım bilgiler. 

Buna ilaveten kayın pederimin Volvo S40 D2 sine (100.000 KM Deyken) Würth'ün enjektör temizleyicisini koyduk. Ve iki depo kullandık. Ben ustaya yukarıda bahsettiğim durumdan bahsettim. Usta da birşey olmaz dedi. Ancak kısmen fazla yakan, nispeten performansı düşük olan S40, enjektör temizleyiciden sonra kullanılamaz bir hale geldi. Ve Ankara'da bir usta tarafından enjektörlerin değişimi yapıldı. Tamirat kurtarabilirdi belki ama kayın peder orjinal parçalarla değişimini istedi ve 3000 TL masraf oldu. Bu yüzden enjektör temizleyiciden korkuyorum açıkçası. "

 

Aracınızda piezo tip enjektör-common rail basınç sistemi bulunmakta.

 

Common rail'de bir adet yakıt pompası vasıtasıyla tek çıkıştan enjektör kütüğüne(rail hattına) yüksek basınçlı yakıt gönderilir.

 

Kütükte bulunan yüksek basınç enjektör sayısına göre aynı basınçta dağıtılır ve enjektörlerin girişinde her zaman yüksek basınçlı yakıt bulunur.

Motor beyninden (ECU) gelen sinyale göre(gerilim) enjektöre hareket verilir. Gerilim geldiğinde enjektörün içindeki yay tarafından kapalı durumdaki valf açılır ve yakıt geçişine izin verilir, gerilim kesildiğinde ise yay kuvveti tekrardan yolu kapar.

 

Milisaniye içinde pilot püskürtme , ön püskürtme, ana püskürtme,  geç püskürtme yapılıyor,bu sayede bir çevrim içinde defalarca valf pistonu ileri geri hareket eder.

 

Yakıtın içinde bulunan mikron ebatlarında-çaplarındaki partiküller zamanla çıkışta bulunan memenin iç kısmında birikime neden olabiliyor, orada birikmesinin sebebi hattaki en dar kesitli yerin orası olması.

Ayrıca yanma odasındaki yanma sonucu oluşan kurum EGR'ninde etkisiyle pistonun hareket görmediği yerlerdeki bölgelerde kurum birikimine sebep olur.

Bunun içinde enjektör memesinin uç kısımlarıda var. Saç teli inceliğindeki enjektör memesinin çıkış bölgesine yapışan kurum, püskürtme verimini azaltabiliyor, enjektör yakıtı duman şeklinde püskürtüyor, ilk akla gelecek şekilde yani damla damla püskürtme söz konusu değil.

 

50 litrelik yakıt deposuna koyacağınız 0,2 litrelik kimyasal yılların verdiği birikimi bir anda söküp atamıyor maalesef,yavaş yavaş temizliyor , tabi ki en verimlisi söküp temizletmek.

Fakat  enjektörleri söküp,temizletip,yerine montajı işçilik olarak 400 TL civarında olduğu için ve hassas bir iş olduğu için öncelikle  2 şişe Wynns Enjektör temizleyici alıp 50 TL vermek daha mantıklı oluyor ?

Çağlar Sertan KASIMOĞLU tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.