Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Arabam Yokuşta Bayılıyor


Cemalettin Levent

Soru

Merhaba arkadaşlar 2011 focus sahibiyim aracım otomatik ve LPG'li. Özellikle rampa ve yokuş tırmanırken araba bayılıyor ve vites düşürmek zorunda kalıyorum bu da yakıt tüketimini fazlasıyla etkiliyor. İnternetten biraz araştırdım pedal commander pedal box gibi cihazlar var ama aranızda kullananlar veya bir önerisi olan var mı? Şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Daha detaylı bilgi vermelisiniz.Aracınız kaç km de? Kaç bin km dir lpg ile kullanıyorsunuz.Subablarınız hiç değiştimi? Gaz ayarı yaptırdınız mı? Aracınızın ateşleme sisteminde problem var mı?  Yani pedal box tarzı aletlerle aracınızın yokuşlardaki bayılmalarını pek çözemezsiniz.Aracın neden çekişten düştüğünü bulmalısınız.Benim 265,000 km de lpg li focusum var.Dediğiniz gibi şikayetim benimde oldu.İlk 160,000 km de ve daha sonra 260,000 kmde subablar değişti.Subablar değiştikten sonra arabanın çekişi düzeliyor.Ve 100.000 km kadar idare ediyor subablar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
10 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Sorun olup olmadığını sormuyorsunuz ve doğası gereği zorlanan gücü arttırmak için vites düşürüyorsunuz buna bir çare bulamazsınız. 

cevap için teşekkür ederim 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

çok iyi anlamam ama düz yolda motor zorlanmaz.yokuşta belli eder.arkadasların dediği gibi bi kontrol ettirilip sistemde bi aksaklık varmı ona bakmalısın.sistemde sıkıntıdan da olabilir.sistemde bi sıkıntı yoksa ondan sonra altarnativ şeyleri araştır.yoksa arabaya taktıracagın parçanın bi faydası olmaz .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

iyi akşamlar.bendede  c max var.aracı 105000 de aldım lpgli.aldıktan sonra yokuşlarda çekişten düştüğünü farkettim.ayrıca ilk çalıştırmada tekleme yapmaya başladı.sonrasında arızalandı.siboplardan birisi erimiş.aracı sadece motor test revizyon yapan bir yerde yaptırdım.şimdi eskisine göre çok farklı.siboplar değişti.aracı 107 binde yaptırdım.araç arıza lambası yanıp sönerken ustaya gittim.derdimi anlattım usta araca baktı ilk söylediği söz zamanı gelmiş dedi.neyin dedim,bu sibop değişiminin dedi.bildiğim kadarıyla yeni nesil benzinli araçların sibopları eski araçlar gibi çelik değil. mağnezyum alaşımlı.sibopların durumunu öğrenmenin en iyi yolu bujiler sökülüp kompresyonları ölçülecek ve kaçırma varmı bakılacak.yarım saatlik bir işlem.ilk önce bunu yaptırmanızı tavsiye ederim.lpgnin yüksek yanma ısısı ve sürekli lpgde kullanımla yüksek devirlerde aşırı kullanım birleşince bu tarz sibop erimelerine sebep oluyormuş.biraz uzun oldu.umarım sorunu çözersin

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Otomatik Mesaj

Bu konu, Otomobiller Hakkında > Otomobil Sohbetleri kategorisinden Focus III > Ford Garajı > Mk3- Sorular ve Sorunlar kategorisine taşınmıştır.

Lütfen konu açmadan önce uygun yeri bulmaya çalışalım.

Saygılarımızla,
Focus Club Tr Yönetimi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
5 saat önce, Cemalettin Levent yazdı:

Araç şu an 120.000 kmde 3 yıla yakındır bende subapları değiştirmedim gerek olduğunu da sanmıyorum. Düz yolda çekişte bi problemim yok sadece rampalarda sorun yaşıyorum

Mesut Bey'inde dediği gibi düz yolda çekişin düştünü anlamazsınız.Motor yüke binince belli eder kendini.Aracınıza LPG sistemi ilk alındığı zamanlarda takıldıysa emin olun subablarınızın ömrü bitmiş yada bitmeye yakındır.Tabi buna biz bilgisayar başında karar veremeyiz.Aracınıza baktırmanız lazım.Pedal commander lik bir durum değil sizinkisi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
10 saat önce, Alp Kaya yazdı:

iyi akşamlar.bendede  c max var.aracı 105000 de aldım lpgli.aldıktan sonra yokuşlarda çekişten düştüğünü farkettim.ayrıca ilk çalıştırmada tekleme yapmaya başladı.sonrasında arızalandı.siboplardan birisi erimiş.aracı sadece motor test revizyon yapan bir yerde yaptırdım.şimdi eskisine göre çok farklı.siboplar değişti.aracı 107 binde yaptırdım.araç arıza lambası yanıp sönerken ustaya gittim.derdimi anlattım usta araca baktı ilk söylediği söz zamanı gelmiş dedi.neyin dedim,bu sibop değişiminin dedi.bildiğim kadarıyla yeni nesil benzinli araçların sibopları eski araçlar gibi çelik değil. mağnezyum alaşımlı.sibopların durumunu öğrenmenin en iyi yolu bujiler sökülüp kompresyonları ölçülecek ve kaçırma varmı bakılacak.yarım saatlik bir işlem.ilk önce bunu yaptırmanızı tavsiye ederim.lpgnin yüksek yanma ısısı ve sürekli lpgde kullanımla yüksek devirlerde aşırı kullanım birleşince bu tarz sibop erimelerine sebep oluyormuş.biraz uzun oldu.umarım sorunu çözersin

Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cihazın montajı yapıldı ve test sürüşüne çıktım arabamı tanıyamadım resmen gaz pedalına dokunmamla aracın şahlanması bir oldu. Satın aldım 1 hafta içinde iade etme hakkım da var bir sorun olmazsa kullanmaya devam edicem.. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracınızın rampalardaki çekiş problemi düzeldimi? Birde yakıt durumunuzu takip etmenizi öneririm.Yani yakıtta artış olacakmı ve ne oranda olacak. Çünkü bildiğim kadarıyla siz gaza az bassanızda bu tür cihazlar gaza daha fazla basmış gibi aracı kandırıyor.Bundan dolayıda gaz kelebeği daha fazla açılıyor.Buda yakıta mutlaka etki edecektir.Ama bunun dışında araçta yazılımsal birşey değişmediği için motor gücünde bir değişiklik olmuyor.En azından ben bu şekilde biliyorum.Yanlışım varsa düzeltebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
28.05.2018 - 17:25 tarihinde, Mehmet Çallı yazdı:

Aracınızın rampalardaki çekiş problemi düzeldimi? Birde yakıt durumunuzu takip etmenizi öneririm.Yani yakıtta artış olacakmı ve ne oranda olacak. Çünkü bildiğim kadarıyla siz gaza az bassanızda bu tür cihazlar gaza daha fazla basmış gibi aracı kandırıyor.Bundan dolayıda gaz kelebeği daha fazla açılıyor.Buda yakıta mutlaka etki edecektir.Ama bunun dışında araçta yazılımsal birşey değişmediği için motor gücünde bir değişiklik olmuyor.En azından ben bu şekilde biliyorum.Yanlışım varsa düzeltebilirsiniz.

Aracım rampalarda bi canavara dönüştü diyebilirim. Aslında söylediğiniz mantıklı evet ama artık gaza sadece dokunuyorum yarım gaz bile yapmama gerek kalmıyo ve üst viteslere çok daha seri geçiyorum bu yüzden yakıt tasarrufu da sağladım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.