Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

100 Km Uzeri Titreme Ve Diger Sorunlar


Akin yildiran

Soru

Herkese merhabalar 

Iki hafta kadar once 2011 focus 1.6 tdci style arac aldim. Arac 130000 km de. U, un yolda yeni test etme sansim oldu. Arac 100-120 km arasi saga sola degil yukari asagi titreme yapiyor. Sanki tirtikli yolda gidiyor gibi. Cok belirgin bir titreme degil. Hatta asfalttan kaynaklı oldugunu dusunmustum ama 300 km boyunca hep yapti. Acaba sorun nedir. 

2. Soru olarak aracim birinci viteste hizlanmayip ikinci viteste hizini almaya basliyor bu normal mi? 

3. Soru olarak bozuk yolda aşırı yol sesi aliyor arabam. Daha once 2011 corsa kullaniyordum sesi daha az geliyordu kullanan arkadaşlar da ayni sekilde mi düşünüyor hoksatlastiklerden kaynaklı bir sorun mu bilemedim. Sicak asfaltta neredeyse hic ses yok oysa ki. 

 Şimdiden teşekkür ederim 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 6 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

İlki lastik yıpranması ve rot balans ayarı gibi gözüküyor.

İkincisi ise normal , dizel motor 1. Viteste ağır ,2.viteste biraz toparliyor, 3. Viteste artık serileşiyor .

Yol ve lastik sesi Focuslar da bir çok araca göre yüksektir. İyi bir yalıtımla düşürebilirsiniz. Ya da zamanla alışırsınız. ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Teşekkür ederim ilginiz icin. Aracin rot balans ayari yapilmisti ancak jantlara bakildigini sanmıyorum en kisa zamanda baktiracagim. Dediginiz gibi yalitimi düşünüyorum ben de. Kendim yapabilecegim kadar bos vaktim olmuyor. Izmirde oturuyorum konuyu okuyup izmirde yalitim yaptirabilecegim bir yer bilen varsa ve yardim ederse sevinirim. Tekrardan teşekkür ederim 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

            Önce rot başlarında boşluk varmı ona baktırın. Aracın amorsitörlerini kontrol ettirin. Onlarda sıkıntı yoksa rot balans'a sokun arabayı. Bu birinicisi.

            Daha sonra jantlara baktırın, yamukluk var mı yok mu ? Varsa yapan jant tamircileri var. Onları hallettirin. Tanesini 40 tl'ye yapıyorlar bizim burada. Bu ikincisi.

            Lastikler ne durumda onu bilmiyorum. Basınçlarına ve dişlerinin derinliğine baktırın.

            Son olarak ta motor kulaklarına baktırın. Eğer bunlar da sorun varsa çok sallar araç. Muhtelemen de sallandığı için tam randıman veremiyor olabilir. Çünkü 1.viteste araç çok sallanır,sarsılır motor. 2'ye geçince biraz daha rahatladığı için ivmelenme düzeliyordur.

--10 dakika sonra eklendi--
12 saat önce, Akin yildiran yazdı:

Teşekkür ederim ilginiz icin. Aracin rot balans ayari yapilmisti ancak jantlara bakildigini sanmıyorum en kisa zamanda baktiracagim. Dediginiz gibi yalitimi düşünüyorum ben de. Kendim yapabilecegim kadar bos vaktim olmuyor. Izmirde oturuyorum konuyu okuyup izmirde yalitim yaptirabilecegim bir yer bilen varsa ve yardim ederse sevinirim. Tekrardan teşekkür ederim 

               Yalıtımı ben kendim yapmıştım aracıma. Ama yaptıracaksanız illa ki motor kaputu içine, motor kapağı içine ve motorun arka kısmında sürücü tarafının olduğu yere yapılmasından yanayım. Bir de koltukları ve halıyı söküp altına yaptırabilirsiniz. Torpido sökülmesine kesinlikle karşıyım ! Hem tırnak kırılabiliyor, hem tekrar yerine oturtulduktan sonra ses yapma ihtimali var. Ve bulamazsınız nereden geliyor sesi, canınız sıkılır. 

                İzmir'de bunu yapsalar yapsalar 3.Sanayide yaparlar. Orada araştırmak lazım. Ama bayağı pahalı olduğunu düşünüyorum. Ne kullandıklarına da bağlı. Kimisi Dynamat kullanıyor, kimisi keçe kullanıyor, kimisi ziftli aluminyum kullanıyor. Konuyla ilgili bilgisi olanlar muhakkak yazacaktır. Ama bana kalırsa uğraşmaya değmez yalıtım için. Ford dizeller, zaten diğer dizellere göre sessiz. 2-3 desibel azalma için 3-4.000 lira para vermeye değmez. ÜStelik acemi birisi yaparsa, orjinalliği çok bozar. Bence kurcalatmayın arabanızı o kadar 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
23 saat önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

            Önce rot başlarında boşluk varmı ona baktırın. Aracın amorsitörlerini kontrol ettirin. Onlarda sıkıntı yoksa rot balans'a sokun arabayı. Bu birinicisi.

            Daha sonra jantlara baktırın, yamukluk var mı yok mu ? Varsa yapan jant tamircileri var. Onları hallettirin. Tanesini 40 tl'ye yapıyorlar bizim burada. Bu ikincisi.

            Lastikler ne durumda onu bilmiyorum. Basınçlarına ve dişlerinin derinliğine baktırın.

            Son olarak ta motor kulaklarına baktırın. Eğer bunlar da sorun varsa çok sallar araç. Muhtelemen de sallandığı için tam randıman veremiyor olabilir. Çünkü 1.viteste araç çok sallanır,sarsılır motor. 2'ye geçince biraz daha rahatladığı için ivmelenme düzeliyordur.

--10 dakika sonra eklendi--

               Yalıtımı ben kendim yapmıştım aracıma. Ama yaptıracaksanız illa ki motor kaputu içine, motor kapağı içine ve motorun arka kısmında sürücü tarafının olduğu yere yapılmasından yanayım. Bir de koltukları ve halıyı söküp altına yaptırabilirsiniz. Torpido sökülmesine kesinlikle karşıyım ! Hem tırnak kırılabiliyor, hem tekrar yerine oturtulduktan sonra ses yapma ihtimali var. Ve bulamazsınız nereden geliyor sesi, canınız sıkılır. 

                İzmir'de bunu yapsalar yapsalar 3.Sanayide yaparlar. Orada araştırmak lazım. Ama bayağı pahalı olduğunu düşünüyorum. Ne kullandıklarına da bağlı. Kimisi Dynamat kullanıyor, kimisi keçe kullanıyor, kimisi ziftli aluminyum kullanıyor. Konuyla ilgili bilgisi olanlar muhakkak yazacaktır. Ama bana kalırsa uğraşmaya değmez yalıtım için. Ford dizeller, zaten diğer dizellere göre sessiz. 2-3 desibel azalma için 3-4.000 lira para vermeye değmez. ÜStelik acemi birisi yaparsa, orjinalliği çok bozar. Bence kurcalatmayın arabanızı o kadar 

 

Teşekkür ederim cevabiniz izin. Evet motoru zaten gayet sessiz ancak dedigim gibi sicak asfwlt harici yol sesini cok fazla aliyor. Belki camurluklarin oraya ve tabana yaptirmak yeterli olur diye düşünüyorum. 3. Sanayiye de bakacagim teşekkür ederim tekrardan 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Akin yildiran yazdı:

Teşekkür ederim cevabiniz izin. Evet motoru zaten gayet sessiz ancak dedigim gibi sicak asfwlt harici yol sesini cok fazla aliyor. Belki camurluklarin oraya ve tabana yaptirmak yeterli olur diye düşünüyorum. 3. Sanayiye de bakacagim teşekkür ederim tekrardan 

      Ben teşekkür ederim.? Ön davlumbazları söküp saç kurutma makinası yardımıyla siz kendiniz bile bitüself ( alüminyumlu ) uygulaması yapabilirsiniz. Ben onu da yaptım mesela. Tabana da gerçekten çok etkisi olur düşüncesi hakim. Tek dikkat edilmesi gereken yalıtım malzemesinin kalınlığı. Çünkü ona göre vidalar yerine oturcak,sıkılacak falan; kalın olursa fazla gelebilir. Ama yalıtımda kesinlikle etkisi olur.

Çağdaş Kolcuoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.