Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni 2018 Ford Focus Mk4 Seri Üretimi Başladı


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

3 saat önce, Cenk Demirel yazdı:

F2 dahil f3, hatta f3,5 jantları genelde 16 inç olurdu. Yani konfor açısından en makbulü 16'lık jant olurdu ki 16'lık jantta bile çoğu çukurda amortisörler pat küt ediyor. Mk4 modelin değişik kasalarına bakıyorum da hemen hepsinde jant ebatları oldukça büyümüş, yanak kalınlıkları azalmış. Buradan yola çıkarak bir umut diyorum ki artık pat küt etmeyen amortisörlere sahip, çukurlarda can sıkmayan süspansiyon elemanları kullanılmıştır inşaallah..

Bunların hepsi opsiyon, F3'te de lansman zamanı hep büyük jantlar vardı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

8 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Bunların hepsi opsiyon, F3'te de lansman zamanı hep büyük jantlar vardı.

Aynen, opsiyon olduğunu, 16'lık jantların da hala devam ettiğini biliyorum. Anlatmaya çalıştığım şu ki opsiyonlar arasında 18'lik jantlar da var oldukça ince yanaklı. Süspansiyon konforunda ( çukur konforunda ) mk3,5'a göre geliştirme yapılmadan 18'lik jantla her çukurda pat küt edecektir mk4. O sebeple bir umut süspansiyon sisteminin konfor elemanlarını eski kasaya göre geliştirdiklerini, en azından çukurlarda mondeo kadar olmasa da ona yakın bir toleransla hareket edebileceğini düşünüyorum. Özellikle bağımsız süspansiyonlu versiyonun bu konuda biraz daha iyi olabileceğini, torsiyonlu versiyonun ise en fazla mk3,5 konforu sunabileceğini tahmin ediyorum diyelim.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Aynen, opsiyon olduğunu, 16'lık jantların da hala devam ettiğini biliyorum. Anlatmaya çalıştığım şu ki opsiyonlar arasında 18'lik jantlar da var oldukça ince yanaklı. Süspansiyon konforunda ( çukur konforunda ) mk3,5'a göre geliştirme yapılmadan 18'lik jantla her çukurda pat küt edecektir mk4. O sebeple bir umut süspansiyon sisteminin konfor elemanlarını eski kasaya göre geliştirdiklerini, en azından çukurlarda mondeo kadar olmasa da ona yakın bir toleransla hareket edebileceğini düşünüyorum. Özellikle bağımsız süspansiyonlu versiyonun bu konuda biraz daha iyi olabileceğini, torsiyonlu versiyonun ise en fazla mk3,5 konforu sunabileceğini tahmin ediyorum diyelim.

Lastik ölçüleri gözüme aşina geldiği için farklı olacağını düşünmemiştim. Şimdi kontrol ettim hem Mk3 hem Mk4 aynı 17" ve 18" lastik ölçüleri kullanıyor. 

235/40

215/50

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

11 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Lastik ölçüleri gözüme aşina geldiği için farklı olacağını düşünmemiştim. Şimdi kontrol ettim hem Mk3 hem Mk4 aynı 17" ve 18" lastik ölçüleri kullanıyor. 

235/40

215/50

mk3'de stock amortisörlerle 40 yanak kullanan babayiğidi bir görmek isterdim ? mk3 ve 3,5'un bana kalırsa haddi 16'dan yukarısı değil. 17 ve 18'lik jant kullananların herhalde pek konfor beklentisi yok ki zaten ben yolda 18'lik jant kullanan pek görmedim. 17'liği bile tek tük görüyorum. Mk4'de bağımsızla gelen integral link'in konforu belirgin ölçüde arttıracağını, torsiyonlu versiyonun ise güncel kasayla aynı kalacağını düşünüyorum hala. Bakalım, testleri gelince göreceğiz.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

59 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

mk3'de stock amortisörlerle 40 yanak kullanan babayiğidi bir görmek isterdim 

Babayiğit olamıyorum, %5 ile kaçırıyorum, ama epeyidir 45 yanakla 17" kullanıyorum ve sertliği (mecazi ve gerçek anlamda) sevmesem de hiç rahatsız edici değil. Süspansiyonu geliştirmiş olmalarını beklerim ama 3 ve MCA'sı dahi bu konuda bence yeterince başarılı.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

39 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

 mk3 ve 3,5'un bana kalırsa haddi 16'dan yukarısı değil. 17 ve 18'lik jant kullananların herhalde pek konfor beklentisi yok ki zaten ben yolda 18'lik jant kullanan pek görmedim. 17'liği bile tek tük görüyorum.

Çok eskiden böyle direkt sonuçlara gidiyorduk ama şimdi dikkat ederseniz jant lastik değiştikçe konfor çok dramatik bir değişiklik göstermiyor. Keza 18" Focus kullanmıştım MCA ile ben rahatsız edici fark hatırlamıyorum. Türkiye'de opsiyonlar ve donanımlar böyle zor olmasaydı piyasada da görürdük bence ?

Bkz: EcoSport torsiyon ile yollarda hep 18" ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

48 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Babayiğit olamıyorum, %5 ile kaçırıyorum, ama epeyidir 45 yanakla 17" kullanıyorum ve sertliği (mecazi ve gerçek anlamda) sevmesem de hiç rahatsız edici değil. Süspansiyonu geliştirmiş olmalarını beklerim ama 3 ve MCA'sı dahi bu konuda bence yeterince başarılı.

 

31 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Çok eskiden böyle direkt sonuçlara gidiyorduk ama şimdi dikkat ederseniz jant lastik değiştikçe konfor çok dramatik bir değişiklik göstermiyor. Keza 18" Focus kullanmıştım MCA ile ben rahatsız edici fark hatırlamıyorum. Türkiye'de opsiyonlar ve donanımlar böyle zor olmasaydı piyasada da görürdük bence ?

Bkz: EcoSport torsiyon ile yollarda hep 18" ? 

Demek ki sizin kullandığınız yollar, muhtemelen İzmir - İstanbul oldukça güzel ve düzgün asfalta sahip. Mca focus'un özellikle ön amortisörleri hiç beklenmedik çukurlarda ve keskin yol birleşimlerinde can yakıcı pat küt sesler çıkarabiliyor 16'lık jant ile. Çalışma aralığı oldukça kısa. Belki f1 ve f2'den sonra size psikolojik olarak focus genlerinde konforlu gelmiş olabilir ki o kasalara göre ben de konforlu olduğunu düşünüyorum özellikle helezon yayın salınımları konfora güzel katkıda bulunuyor ama astra k ile beraber bu segmentin en kötü amortisör tepkilerine sahip modeli diyebilirim mk3,5 için.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aynı yol aynı lastik ve koşulla tüm segmenti kullanmadım o yüzden yorum yapamam ama genel anlamda kesinlikle en sona değil en başlara eklerdim. Söylediğiniz çok ekstrem durum başlıca zaten, standarda oturtmak için yetersiz bir kıstas hatta. Ben böyle düşünüyorum ? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Aynı yol aynı lastik ve koşulla tüm segmenti kullanmadım o yüzden yorum yapamam ama genel anlamda kesinlikle en sona değil en başlara eklerdim. Söylediğiniz çok ekstrem durum başlıca zaten, standarda oturtmak için yetersiz bir kıstas hatta. Ben böyle düşünüyorum ? 

Bunu tabii ki genel geçer bir kalıba oturtup direkt sonuç çıkarmak için kullanamayız. Neticede az sonra birisi gelip ben de hiç sevmiyorum yahut ben de bayılıyorum konforuna diyebilir. Bu biraz da öncesi - sonrası şeklinde hangi araçları deneyimlediğimiz ve bunları hangi yol şartlarında kullandığımıza göre değişiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Cenk Demirel yazdı:

Bu biraz da öncesi - sonrası şeklinde hangi araçları deneyimlediğimiz ve bunları hangi yol şartlarında kullandığımıza göre değişiyor.

Aynen böyle.

Bir de tabii beklentilerle de.

Bu sınftaki hemen tüm araçları değişik yollarda kullandım.

Ve ben de Yakuba katılıyorum, Focus konfor sıralamasında sınıfında burun farkı ile önlerde gider, özellikle MCA.

Sizin yaşadığınız ön amortisör sorunlarına da ben şimdiye kadar hiç yaşamadım, ki en az 20 farklı Focus kullanmışımdır.

Sadece ilk aldığımda bir vurma sesi vardı ve o da zaten tablaların bozuk olmasından kaynaklandığı için garantiden değişim ile sonuçlandı.

Tabii yazdıklarım sizin kadar hassas deneyimleme ve bunu süspansiyon teknolojisi aksaklıklarına tercüme etme yeteneğim olmadığı için çok da önemli değil. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Cem Boneval yazdı:

Aynen böyle.

Bir de tabii beklentilerle de.

Bu sınftaki hemen tüm araçları değişik yollarda kullandım.

Ve ben de Yakuba katılıyorum, Focus konfor sıralamasında sınıfında burun farkı ile önlerde gider, özellikle MCA.

Sizin yaşadığınız ön amortisör sorunlarına da ben şimdiye kadar hiç yaşamadım, ki en az 20 farklı Focus kullanmışımdır.

Sadece ilk aldığımda bir vurma sesi vardı ve o da zaten tablaların bozuk olmasından kaynaklandığı için garantiden değişim ile sonuçlandı.

Tabii yazdıklarım sizin kadar hassas deneyimleme ve bunu süspansiyon teknolojisi aksaklıklarına tercüme etme yeteneğim olmadığı için çok da önemli değil. 

Hassaslıktan ziyade beklentiyle alakalı diyebiliriz. Özellikle güncel mondeo'da ki amortisör kalitesine şahit olduktan sonra onun bir alt segmentinde yer alan focus'la arasında bu denli büyük fark olması beni şaşırtmıştı. İntegral link'in kullanıldığı s max, edge, mondeo ve galaxy modellerinin çukur konforu oldukça beğenilmişti. O sebeple mk4'ün de bundan nasibini alacağını, mk3,5'a göre de hissedilir fark olacağını umut ediyorum diyelim.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.