Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni 2018 Ford Focus Mk4 Boyut - Performans - Ağırlık - Bagaj - Tüketim ve Teknik Değerler / Özellikler


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

24 dakika önce, Kaan Zaim yazdı:

 

Bence haklısınız. Bende daha iyi mimarisi olan bir sistem kullanıyorken, daha eskisini istemem. Ancak benzer uygulamayı VW grubuda yapıyor. Yanılmıyorsam 1.0 tsi motorlu Golfler ile 1.4 150'liklerin durumuda focusla aynı. Bu maliyet düşürme meselesi aslında dünya genelinde üreticileri zorlayan bir konu. Herkez ucuza mal edip karlılığı arttırmanın peşinde. Araçlar ülkemize gelecektir. Ancak, almak isteyenler muhtemelen bekleyecekler ve alabilecekler. Ama bu bekleme sırasında isterseniz elimizde 1.5 motorlu olanı var bunu hemen teslim edebiliriz şeklinde tekliflerle karşılaşacaklar ?. Sanırım Ford ülke stratejilerine fazla karışmıyor. Yani buradaki kuralları Otosan belirliyor. 

Bu arada bu torsiyon konusunda Ford çok karamsar değil ? . Normal kullanıcıların aradaki farkı hissetmeyeceklerini belirtiyorlar. Ne diyelim, denemeden bilemeyiz...

Vw grubu çok çeşitli şanzıman - motor - donanım opsiyonları sunuyor. Ama bunların hepsini de almak isteyen müşteriler için Türkiye'ye getiriyor. En azından siparişe açık tutuyor. Ford da bunu yapsa yeterli. Süspansiyon konusunu insanlar genelde sadece virajdan viraja aracı atma, performanslı sürüşte sadece işime yarar, zaten çoğu kullanıcı da standart sürücü o yüzden onu fark etmeyecektir şeklinde yorumluyor ama yanlış bir algı bu. SLA süspansiyonlu model, bir otomobilin sürüş kalitesini belirleyen en önemli unsurlar olan NVH dediğimiz  gürültü, titreşim ve sertlik konularında çıtayı çok üste taşıyor. Performanslı sürüşte torsiyon - bağımsız ikilisinin farkını hissedecek şoför bulmak zor diye o kısmı geçiştirdik diyelim. Peki ya konfor ? Bir kere SLA süspansiyonla bozuk yolda ilerlerken daha az süspansiyon çalışma sesi duyacaksınız, titreşim, sarsıntı gibi konular daha az olacak, aracın sertliği düşecek ve daha pürüzsüz bir sürüş deneyimi sunacak. Bunu sıradan bir kullanıcı bile fark edecektir. Her şeyden öte bugün o ' Konuşan araba Mercedes A serisi ' diye çok reklamı yapılan aracın çoğu versiyonu torsiyonla gelecek. Üst motor seçenekleriyle bağımsız alınacak ama Türkiye'de daha çok satması beklenen motorlar torsiyonla gelecek. Sen Mk4 kullanıcısı olarak SLA süspansiyona sahip bir Focus'la o Mercedes A serisinden daha kaliteli bir sürüş yapabilme imkanına sahip olabilirsin. Böyle bir reklamı kimse satın alamaz. Madem böyle bir teknolojiyi ürettin, getir ki farkın olsun ?

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Zafer Yusoğlu yazdı:

15-20 kişi için 1.5 turbo mu getirecek otosan.

Otosan' ın gerçekten böyle bir düşüncesi varsa büyük yanlış.

@Cenk Demirel 'in de dedigi gibi bu piyasada kafaya oynayan markaların turbo benzinli araçları çatır çatır satiyor. Ama gelin görün ki Ford bu memlekette ilaç mümessili arabası olduğu için dizel sedan tek alternatif. Bakın piyasaya 50 tane Focus Hb gösterin gidip atarım kendimi bir yerden.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

03.08.2018 - 16:23 tarihinde, Yakup Çağatay yazdı:

Klişelerden uzak Türk reklamı iyi düşünülmüş. 

Kime nasıl hitap eden bir reklam bilemedim.

Otosan ve hatta Ford tam tersi klişelerden giderken nasıl bir uzaklaşma ve kime nasıl cazip gelecek anlamadım. 

Ama merak uyandırıyor olabilir. 

Piyasanın alım gücü azalacağı için düşük donanım ve motorların ön planda olacağı kesin. 

Başta Mk3'te de yaptıkları gibi ağız sulandıran bazı modeller getirebilirler. 

Bunların arasında kuşkusuz 1.5 182 PS de olur.

Ama zamanla, bize olduğu gibi, azınlıkta kalır mı bilinmez, büyük olasılıkla siparişe açık olmanın ötesine geçmez.

Süspansiyona gelince, SLA'yı öne çıkartıp torsiyonu kötülemek Otosan'ın ayağına kurşun sıkması demektir. 

Alıcıların %95'i aradaki farkı anlamayacak, büyük çoğunluğu da bilmeyecektir.

Kaldı ki evet teknolojik olarak başarılı olsa bile günlük yaşantıda öyle göklere çıkarılacak bir özellik olduğunu hala düşünmüyorum.

Bayilerde hiç sözü bile edilmeyecektir.

Yani talebi etkileyen bir unsur olmaz. 

Otosan'ın kârlılık hesapları ile bizim heveslerimiz hemen hiç örtüşmüyor.

Bekleyip göreceğiz.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

17 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Süspansiyona gelince, SLA'yı öne çıkartıp torsiyonu kötülemek Otosan'ın ayağına kurşun sıkması demektir. 

 Alıcıların %95'i aradaki farkı anlamayacak, büyük çoğunluğu da bilmeyecektir.

Daha önce görüşmemden çıkardığım sonuca istinaden klişeyi süspansiyon muhabbetiyle birleştirmişlerdir diye düşündüm. Çünkü 1.5L atm'yi diğerlerinin yanında satması onu tercih etmeyecek kişi için önemsiz bir şey.

Tabi bunlar yorum bir de yapana sormak lazım ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Anketlerin sonuçları. 03.08.2018 12:11 - 05.08.2018 15:45

FB: 104 iyi, 147 fena

INS: 93 iyi, 117 fena

Top: 197/264 - %43 / %57

 

 

Atmosferik + 6 ileri eski otomatik + torsiyon + 120-130 lira = Focus

 

Bu ülkede millet hiç bir zaman uygun maliyetle doğru düzgün araçlara binemeyecek gibi duruyor. Manavda, iyileri arasından çürükleri itelenmiş pazar müşterisi gibi hissettiriyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

18 saat önce, Cenk Demirel yazdı:

uygun maliyetle doğru düzgün araçlara binemeyecek

Yerli otomobil yapılsa bile, EU gümrük birliği kurallarınca yerli otomobile de aynı vergi oranı uygulamak zorundayız.

hal böyle olunca Evet Binemeyecek.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

11 dakika önce, Olcay Sert yazdı:

Yerli otomobil yapılsa bile, EU gümrük birliği kurallarınca yerli otomobile de aynı vergi oranı uygulamak zorundayız.

hal böyle olunca Evet Binemeyecek.

Zaten öncelikle ithalatı azaltıp üretim ekonomisine geçip ihracatı yükseltmek gerek ki devlet kasayı ötv'den doldurmaya çalışmak yerine üreterek doldurabilsin. Yerli otomobil belli oranda ithal otomobile göre daha uygun olur ama ekonomi, dolaylı vergiler üzerinden devam ettiği müddetçe yerli otomobilden de yüksek ötv oranları alınmaya devam edecektir. O sebeple bizim yerli otomobilden önce tabiri caizse yerli ekonomi düzenini oturtmamız lazım. Dışa bağımlı bir ekonomiyle otomobil üretmeyi başarabilsen de uygun fiyatlı olmayacaktır.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Cenk Demirel yazdı:

yerli otomobilden de yüksek ötv oranları

bunun değişmesi ancak rest çekmekle olur EU'ya deriz

 

"biz artık 95'ten beri üye olduğumuz gümrük birliğinden çıkacaz, mevcut halde yatırım almış olduğumuz honda hyundai toyota fiat renault gibi markaların kaçmasını göze alacağız"

 

bunun olma olasılığı muhtemel gözükmediğinden. ÖTV/KDV vs vergilerin yerli otomobil için düşürülmesi ihtimalide aynı derecede düşüktür.

 

ha şu olabilir; devletlümuz derki yerli otomobilden kâr elde etmeyeceğiz ihracat yapmayacağız, o zaman maliyet düşük olduğundan araçların fiyatlarıda kabaca uygun olacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Boşuna hayal kurmayın.

Bu ülke hemen hiç bir zaman gerçek bir üretim ekonomisi üzerine kurgulanmadı.

Osmanlı'dan gelen miras zaten buna uygun değil.

Biz kılıç zoruyla yağma ekonomisi uygulamış bir neslin çocuklarıyız.

Aynı yağma ekonomisi hala devam ediyor. 

Yağmaya küresel sermaye grupları da en üst düzeyden katılmış vaziyetteler ve bu durumun değişmemesi için ellerinden geleni yaparlar.

Hep yazıyorum.

Çoğu sahip olduğumuz şeyi biz bize ait olmayan bir para ile satın aldık. 

Borç para ile sefahat yaşadık kısacası.

Daha önce de yazdım: Artık tefeciler parasını tahsil etmek istiyor. 

Borcun borçla kapanması da pek kolay olmayacak. 

Yakın bir gelecekte forumun teması değişebilir, mesela şöyle...:

image.png

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Boşuna hayal kurmayın.

Bu ülke hemen hiç bir zaman gerçek bir üretim ekonomisi üzerine kurgulanmadı.

Osmanlı'dan gelen miras zaten buna uygun değil.

Biz kılıç zoruyla yağma ekonomisi uygulamış bir neslin çocuklarıyız.

Aynı yağma ekonomisi hala devam ediyor. 

Yağmaya küresel sermaye grupları da en üst düzeyden katılmış vaziyetteler ve bu durumun değişmemesi için ellerinden geleni yaparlar.

Hep yazıyorum.

Çoğu sahip olduğumuz şeyi biz bize ait olmayan bir para ile satın aldık. 

Borç para ile sefahat yaşadık kısacası.

Daha önce de yazdım: Artık tefeciler parasını tahsil etmek istiyor. 

Borcun borçla kapanması da pek kolay olmayacak. 

Yakın bir gelecekte forumun teması değişebilir, mesela şöyle...:

image.png

 

Zaten umut etmek ve hayal kurmak gibi şeyler lüks de işte ancak reçete yazmaya çalışabiliyoruz. Onu uygulayacak yönetici ve halk kapasitesi yok bu ülkede. 30 yaşındayım, sonra ki 30 yılın bu ülkede iyi geçeceğine dair hiç umudum yok. Adettendir diyerek hayırlısı olsun diyoruz ancak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...

1.5 150 hp 8 ileri otomatik

 

1.5 182 hp 6 ileri manuel

 

 

Mesafeler çok kısa fakat 6 ileri manuelin tutumluluk potansiyeli varken bu yeni 8 ileri şanzımanın aynı oranda bir potansiyeli yok gibi duruyor. Videonun aşağısında ki yorumlarda da tüketim anlamında pek verimli olmadığı yönünde kullanıcı görüşü var. Açıkçası bu 8 ileri şanzımandan, en azından Ford'un 6 ileri eski tip tam otomatiğine göre daha fazla verimlilik hayalim vardı ama biraz şüpheye düşmedim değil. Tutup da normal ve sakin sürüşte şehir içi 10 litre ortalama tüketim görürse hiç hoş olmaz yani.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Focus Mk4 1.5L 123 ps'te Hangi Şanzıman Sistemi Var? olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.