Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni 2018 Ford Focus Mk4 Tanıtıldı


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Şimdi, Mehmet Yavuz yazdı:

   Dediklerinize katılıyorum ama yanlış anlaşılma olmasın focus diz mesafesini v40 veya başka araçlarla ve plastik malzemelerini kıyaslamıyorum? Genel olarak bütün araçlar için arka koltuk kaplamasının kumaş veya daha yumuşak zemin olmasının konfor açısından önemli bir detay olduğunu vurgulamak istedim.

   V40 mercedes konularına nasıl geldiğimize dönersek, çağlar bey ''aks mesafesi ve arka diz mesafesi dar'' araçlar da bile plastik kaplamaların kumaşa göre daha mantıklı olduğunu belirtince, bilmediğim önemli bir faydası mı var, ''konfor'' açısından nasıl bir avantaj sunuyor merak ettim. 

Anlıyorum ben sizi. Boyu cidden uzun olan bazı arkadaşlarım da aynı konulara takılabiliyor. Özellikle yazın şort giymeye alışık olanlar bu hususta dizlerinin daha fazla acıdığından da bahsedebiliyor. Dediğim gibi kullanılan plastiğin dokusu önemli. Yumuşak dokulu olursa eğer pek can yaktığı söylenemez. Artık onu siz deneyince kendiniz karar vereceksiniz ?

 

Plastik malzemenin konfor açısından faydası kullanışlılık ve uzun ömür diyelim. Özellikle bebek koltuğu kullananlar, araçlarında çocuk yahut yaşlı insanları yolcu ettirenler bu konudan oldukça muzdarip olabiliyor. Koltuğun arkası tamamen ayak izi, lekesi olabiliyor. Ayaklarda çamur ve kir varsa direkt koltuğa geçiyor, temizlemesi de oldukça dert oluyor diyebilirim. Tabii bu sürtmelerden kaynaklı kumaşta zamanla aşınma, incelme de meydana gelebiliyor. Maalesef aynı sıkıntıyı ben de kendi aracımda çekiyorum. Hele mk3,5 focus'un arka diz mesafesinin dar olduğu düşünülünce kumaş koltuğun arka kısmını nasıl temiz tutacağım diye kara kara düşünüyorum ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Mehmet Yavuz yazdı:

   Aks mesafesi konusunda dediklerinize katılıyorum. Kendi açımdan yeni kasada en kötü sınırlarda kalırım diye düşünüyorum ama genel olarak sadece focus için değil her arabada dizim ön koltuğa değecekse sert plastik yerine kumaş olmasını tercih ederim. Orta konsol yanlarında diz dayama pedlerinden kapı içlerindeki yumuşak malzemelere kadar kullanıcıların temas ettiği her yere yumuşak malzeme koyan ford her halde koltuk arkalarında yeni uzayan aks mesafesine güveniyor?

   Çağlar bey v40, cla gibi arka diz mesafesi rezalet araçlarda bile plastik konusunu bu kadar çok savununca acaba bilmediğim birşey mi var diye merak etmedim değil, örnek vermek gerekirse videodaki arkadaş 1.86 boyunda ve nasıl sıkıştığı ortada (2:26) böyle durumlarda şahsen kumaşı veya daha yumuşak zeminleri tercih ederim. Şahsen aks mesafesi dar araçlarda ön koltuk arkalarının plastik olmasıda nasıl daha mantıklı oluyor, bilmiyorum. Özel bir sebebi varsa öğrenmeyi isterim.

 

benim boyum 1.82 ne focus ta ne de v40 ta dizlerim koltuğa değmiyor ,zaten arkada çocuklar oturuyor genelde durum da böyle olunca koltuk arkası plastik olması hangi araç olursa olsun benim tercihim temizliği çok kolay oluyor ve kumaş yıpranma derdi yok görüntü olarakta güzel

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Ben de aksini söylüyorum bunlar kesinlikle ilaç olamaz daha çok satanların tamamı daha az yakıyor ve hızlı mı gidiyor (Bkz: İ20) veya herkes öyle mi bakıyor sanıyoruz? Ford, Fiesta'yı çöpe atmış olsa Avrupa'da da aynı şey yaşanırdı, buna rağmen  Avrupa'da hala gözde, peki bu neden?

Türkiye'de satmak istiyorsan ucuz yapacaksın bu kadar ilaç fazlasına bakan sandığınız kadar yüksek değil, bunu görmek için birkaç gününüzü bayilerde geçirirseniz görebilirsiniz.

F/O da artık ucuz satmıyorum diyor. Az sattıkları için üzüldüklerini duymadım dist. tarafından, bayiler ağlıyor olabilir. Zamanında Hyundai Türkiye'de satış sorumlusu veya CEO'su kovulmuştu en çok sattığı yılda, çünkü kar etmemişti/geçen yıldan az etmişti veya. Bunu deme sebebim şu, mutlaka en çok satma derdi olmayabilir markaların, Mazda'nın açık açık söylemesi gibi örneğin.

Elbette tercihler farklı olabilir ama artık üç aşağı beş yukarı çerçeve belli. Müşteri temsilcilerinin test sürüşündeki veya masa başındaki süslü laflarına aldanıp satın almaya karar veren çok kısıtlı bir kesim kaldı. İnsanlar artık rakipleri değerlendirip kıyaslamayı yapıp öyle geliyor showrooma. Şahsen ben bir önceki versiyonu daha hızlı ve ekonomik olan bir arabanın yeni versiyonunu almıyorsam bu pahalı olduğu için asla değil. Kriterlerimi karşılamadığı içindir ancak. Rakipleri de bana göre bir Fiesta asla etmez orası da ayrı. Avrupa pazarında hedef kitle bizden tamamen farklı. Evin 2. aracı, üniversiteye giden evin kızının veya oğlunun üniversiteye başlama hediyesi vs. Avrupa'da perrformans çok geri planda kalan bir kriter B sınıfı araç alırken.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu aracin ulkemiz sartlarinda alirken fiyat olarak en uygunu yakit olarak uygunlugu vergi olarak uygunlugu dusunuldugunde... 1.0 ecoboost 125 bg olani olacaktir... ki performansi konusmuyorum bilen biliyor fazlasiyla iyi hatta şaka gibi bir performansivar... almanyada fuarda kuzenim calisiyor... 1.5 ecoboost sadece stline paket ve ozel siparis olan vignAle paketle satilacak... en baz paket 1.0 ecoboost ile baslayip titaniumda... bitecek dedi. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Erdinç IL yazdı:

almanyada fuarda kuzenim calisiyor... 1.5 ecoboost sadece stline paket ve ozel siparis olan vignAle paketle satilacak... en baz paket 1.0 ecoboost ile baslayip titaniumda... bitecek dedi. 

Almanya bilgisi almanya sitesinde yazıyor zaten ve bu bilgiler sadece o ülkeyi bağlar ? Ayrıca yanlış bilgi vermiş kuzen.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.0 ecoboost ve 1.5 dizel haricinde Türkiye'ye doğru düzgün paketlerle 1.5 ecoboost getirmezlerse ciddi üzer. Yani sadece hiç alınmayacak vignale'ye ve sipariş üstüne gelecek bir st - line'a 1.5 motor koyarlarsa net söylüyorum bireysel satışlardan oldukça kaybederler. En azından orta paket ve titanium donanımlarına da 1.5 motor koyup Türkiye'ye getirmeleri lazım. Yani ben Türkiye genelinde Ford bayilerine gittiğimde ' elimizde hiç 1.5 ecoboost yok. Sadece siparişle gelir, test aracı da yok ' gibi bir olaya girerlerse yazık olur. Acayip kaliteli bir süspansiyon sisteminin varlığını bilirken torsiyonlu versiyonuna o kadar para veremezdim. Hele ülkemizin berbat kalitede yollarını düşününce.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 saat önce, Erdinç IL yazdı:

Bu aracin ulkemiz sartlarinda alirken fiyat olarak en uygunu yakit olarak uygunlugu vergi olarak uygunlugu dusunuldugunde... 1.0 ecoboost 125 bg olani olacaktir...

Muhtemelen evet, ama bu küçük EB motorlara karşı hala bence giderilememiş bir önyargı var. Benzinli almak isteyen 10 kişiden yedisi eski 1.6 atmosferiği alıp LPG'ye çevirir gibi geliyor bana. 

Kaldı ki patlayan hortumlar ve su kapları da yanan motorlarla bu önyargıyı ciddi anlamda pekiştirdi. 

Yani sonuçta bence satış lideri bence gene 1.5 dizel olacaktır.

10 saat önce, Erdinç IL yazdı:

hatta şaka gibi bir performansivar...

Bence bunu da abartmamak lazım, rakiplerinden farklı bir performans sunmuyor.

10 saat önce, Erdinç IL yazdı:

1.5 ecoboost sadece stline paket ve ozel siparis olan vignAle paketle satilacak...

Bu kısa bir süre için -imalat tam oturana kadar- geçerli olabilir ama uzun vadede Ford Almanya'da ayağına sıkmış olur kurşunu.

Satışların yaklaşık %30'u 1.5 EB motorları kapsayacaktır, hatta dizel antipatisinin Avrupa'da giderek artması bu oranı daha da yükseltebilir. 

Yani tüm kasalarda ana motorlardan biri olmaya devam eder.

7 saat önce, Cenk Demirel yazdı:

sipariş üstüne gelecek bir st - line'a 1.5 motor koyarlarsa net söylüyorum bireysel satışlardan oldukça kaybederler.

Zaten bireysel satışları pek hedeflediklari de yok, onu da kâr optimizasyonu üzerine kurulu bir sistemle yapıyorlar. 

Yani senin benim gibi meraklı birkaç yüz kişiyi dikkate almak eğiliminde değiller.

Geçen kasada olduğu gibi bir yüz tane St-Line 1.5 EB gelir, onlar ağır aksak satılır, sonra da kesilir. 

Otomatik sedan iş yapabilir, ama onda da yüksek tüketim ve olası yüksek fiyat caydırıcı olacaktır. 

HB meraklısı zaten çok az, onları da Golf ve Leon kesiyor önemli ölçüde. 

Yani özetle 1.5 EB heveslileri 2019 ilk aylarını hedeflesin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Cem Boneval yazdı:

Zaten bireysel satışları pek hedeflediklari de yok, onu da kâr optimizasyonu üzerine kurulu bir sistemle yapıyorlar. 

Yani senin benim gibi meraklı birkaç yüz kişiyi dikkate almak eğiliminde değiller.

Geçen kasada olduğu gibi bir yüz tane St-Line 1.5 EB gelir, onlar ağır aksak satılır, sonra da kesilir. 

Otomatik sedan iş yapabilir, ama onda da yüksek tüketim ve olası yüksek fiyat caydırıcı olacaktır. 

HB meraklısı zaten çok az, onları da Golf ve Leon kesiyor önemli ölçüde. 

Yani özetle 1.5 EB heveslileri 2019 ilk aylarını hedeflesin

Otomobilin her köşesini doldurdular, neredeyse mk3,5'dan bambaşka bir otomobil ürettiler. Artık Vag tüketicisini de çekebilecek potansiyelde bir otomobil haline geldi. Özellikle Active ve st - line kasa bu hususta çok yardımcı olabilir diye düşünüyorum. Hal böyle olunca, bunca yatırım yapılıp köklü değişikliklere gidilince Otosan'ın da artık Focus satışlarına dair belki planı bir nebze değişir diye umut ediyorum sürekli. Önümde de Kuga gibi bir gerçek var. Pazarda ki tüketicinin isteklerini iyi okuyabildiğiniz zaman belli ki satıyor otomobiller. Focus şuan her kesimden tüketicinin beklentisini karşılayabilecek bir kıvama geldi. Bunu harcamazlar diye umut etmek istiyorum diyelim hocam.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Otomobiller etkinlikler için gelmeye başladı galiba. Bugün bir arkadaşım mk4 focus'u görmüş, hatta 3,5 ile yan yanayken görmüş. 3,5'a göre yere çok daha yakın ve sportif gözüküyordu diyor. Muhtemelen st - line kasayı gördü.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Otomobiller etkinlikler için gelmeye başladı galiba. Bugün bir arkadaşım mk4 focus'u görmüş, hatta 3,5 ile yan yanayken görmüş. 3,5'a göre yere çok daha yakın ve sportif gözüküyordu diyor. Muhtemelen st - line kasayı gördü.

Doğrudur bu ay sonuna doğru gelmiş olacaklar ama tekerleri dönmeyecek, biliyorsun zaten. Buraya da biraz yazmış olalım.

Basın lansmanı Ekim ayında.

Bu arada ST-Line bile olsa kağıt üzerinde daha yerden yüksekler ama boy olarak daha alçak oldukları için öyle hissetmiştir arkadaş gerçi o da en fazla 0.5 cm ? 

https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-2018-ford-focus-mk4-boyut-performans-ve-tuketim-degerleri/

 

Bi'de sedan tasarımı eskiye göre çok farklı artık arkası kalkık durmayacak aslında tam sedanlık kasa gelmiş oluyor fakat Avrupa'da kestiler. A3 sedan vb premium sedanlar artmışken bence yanlış hamle. Acaba sedan mı gördü diye dedim çünkü Türkiye'ye sedan kasa da gelecek ilk etapta. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

8 dakika önce, Mehmet Demir yazdı:

f4 ler hafiflememişmiydi..?

yukarıdaki linkteki özelliklere göre 40 kg kadar ağırlaşmış

Şöyleymiş, gerçi aynısını oraya da yazmıştım. Bilinen en resmi açıklama bu sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

30 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Doğrudur bu ay sonuna doğru gelmiş olacaklar ama tekerleri dönmeyecek, biliyorsun zaten. Buraya da biraz yazmış olalım.

Basın lansmanı Ekim ayında.

Bu arada ST-Line bile olsa kağıt üzerinde daha yerden yüksekler ama boy olarak daha alçak oldukları için öyle hissetmiştir arkadaş gerçi o da en fazla 0.5 cm ? 

https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-2018-ford-focus-mk4-boyut-performans-ve-tuketim-degerleri/

 

Bi'de sedan tasarımı eskiye göre çok farklı artık arkası kalkık durmayacak aslında tam sedanlık kasa gelmiş oluyor fakat Avrupa'da kestiler. A3 sedan vb premium sedanlar artmışken bence yanlış hamle. Acaba sedan mı gördü diye dedim çünkü Türkiye'ye sedan kasa da gelecek ilk etapta. 

Arkadaşın gördüğü araç bu. Ama neden yabancı plaka anlamadım. Yurt dışında satışı başlandı mı mk4'ün ?

 

319DA181-E8B8-4074-834D-15D879D992DE.jpeg

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Arkadaşın gördüğü araç bu. Ama neden yabancı plaka anlamadım. Yurt dışında satışı başlandı mı mk4'ün ? Belki birisinin aracıdır.

Bu her şey olabilir abi test aracı bile olabilir ? Bize gelen araba değildir veya otosan henüz onayları almadığı için böyle sürmek için getirmiş de olabilir ben bilmiyorum şahsen. Egzoz bile yamuk ? Avrupa'da arabalar bayide sergiye başladı ama müşteriye teslimatlara daha var. Bi siteden plakaya göre araç sahibi gözüküyordu sanki diye hatırlıyorum, üşenmiyorsan bi araştır istersen.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Yeni 2018 Ford Focus Mk4 Tanıtıldı olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.