Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Bijon ve Siboplar


Kağan Ö.

Önerilen Mesajlar

cümleten s.a

bugün başıma gelenleri anlatmanın faydalı olacağını düşündüğüm için bu başlığı açmak zorunda hissettim. 

 

dün sağ arka sibobumun hafif balon ve çatlak olduğunu farkettim. bugün ilk iş lastikçiye gittim. hem rotbalans hem sibopları ayarlatmak için. 

 

bijonları sökerken çok zorlandık. çünkü malum bijon kapakları eriyip yalama oluyor. o bijonları yolda kalsak açmamız imkansız. yenileri ne kadar dedim tanesi 15 20 tanesi 300. pahalı geldi ve kapakları çıkarabilirmiyiz dedim. biraz zahmetli iş yapmasa yapmaz. sağolsun olur abi dedi ve söktü. ancak söktükten sonra bijonlarımız kapaksız 18 anahtar oluyor. kapaklı 19. bagajdaki bijon anahtarıda 19. neyse kapakları söktük ve kapak illetinden kurtulduk.

 

gelelim asıl meseleye. usta sibopları görünce abi bu hale gelene kadar farketmedinmi dedi. bende daha 3 ay önce lastiklerle beraber değiştiğini söyledim. kontrol ettik ve 4ününde çatlamış olduğunu gördük kauçuk sibopların. neyse usta eliyle bi çekti sibopları elinde kaldı hepsi. heleki sağ arka dokunmayla elinde kaldı. bende çelik sibopla değiştirdim hepsini.

 

kısacası arkadaşlar siboplarınızı kontrol ediniz. çok tehlikeli. yolda yüksek hızlarda olduğunu düşünmek bile ürkütücü. 

99823769-55E2-4DAF-AF2E-1D024A8DD39F.jpeg

1B5460BF-F655-4244-B9B7-349C2E3B534A.jpeg

Kağan Ö. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 ay içinde çatlayan sibop, değişmiş olduğuna emin misiniz? Bu arada çelik diye satılan malzemenin kalitesine de ne kadar güvenilir tartışılır :) 

 

Diğer husus için ise kapaksız bijon almanız daha etkili ve şık çözüm olur. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

35 dakika önce, Kerem Bozdoğan yazdı:

Nşa’da sibop değişmek gerekir mi? Bir değişim aralığı var mı? Ben 3 yıl önce fabrikada takılmış siboplarla devam ediyorum.

ömrü hava ve kullanım koşullarına göre değişmekte ara sıra kontrol etmek lazm çatlakları. 

 

7 saat önce, Ozan Kar yazdı:

janta oturan kısmı gene kauçuk :)

içte kalan kısmında bir oring var geri kalan kısmı çelik. elbet onunda bir ömrü vardır anca daha uzun ömürlü olduğu bence kesin.

Kağan Ö. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 ay sonra...

elin yatkın olucak her işte ustalaşacan 

arabanı kendin yıkarsan neresinde ne gib i değişiklikler meydana geldiğini daha rahat fark edilir

hep oradan kazandım.

motor ustalığı tecrübe hariç

selam.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Mehmet Çallı yazdı:

Tanesi 5 lira sanayide.

internet alışverişi sitelerinde de var o fiyatlara ama onlar kapaklılar kadar parlak şık durmuyor. titanyum jant üzerine yakışmıyor bence, ben şahsen 18 lokma ve kısa kol aldım bir tane koydum bagaja kafam rahat... 

sibop konusunu çok bilmem ama çatlak diye bahsedilen şey gözle görülür hale gelmeden çok daha önce kaçırmaya başlar ki birçoğumuzun başına gelmiştir gece sağlam bıraktığı lastiği sabah yere yapışmış yada solmuş halde bulmak... yeni nesil araçlardaki basınç ölçüm özelliğine hayranlığım bir kat daha arttı bak ? her ne kadar benim aracımda olmasa da 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...
11.07.2018 - 10:57 tarihinde, Volkan Kaya yazdı:

görünümü için link verir misiniz? bunda da kararma olur mu acaba? Benim bir kaç kapak düştü, kışlığa geçince tümünü değişmeyi düşünüyorum

şuan ki durumları böyle, hatırladığım kadarıyla tabanca görmedi ancak ona rağmen köşelerde zedelenmeler var. fotoğrafta tam belli olmamış.

IMG_1786.JPG

IMG_1787.JPG

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kapaklı bijonların kapağı hatalı tork uygulanması halinde, içerideki saplamaya zarar vermesin/çatlamasın diye son derece işlevsel bir nedenle bizim araçlara konduğunu duymuştum. (Nereden hatırlamıyorum, eski Focus'un her yaz kış değişiminde 2 bijon değiştirmekten bıkınca araştırmıştım.)

 

Zaten tork ayarına falan bakan usta ben görmedim herkes alıyor aleti eline dandan ölümüne sıkıyor.
Bir ara tüm kapaklar sağlamken elle sıkın diye dedim. 50 liralık lastik değişimine 70 fiyat çektiler kalsın dedim. 2 bijon almak daha ucuz.

 

O nedenle kapaksız ile değiştirmenin hatalı olduğunu düşünüyorum. Benim çözümüm de lastikleri kendim değiştirmek o yüzden kışlıklar için yeni jant aldım, ayrı takımda takılı duracak. Evin önüne çeker söker takarım hem ustalarla muhattap olmam, sinirim bozulmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

41 dakika önce, Ziya Kokarağaç yazdı:

herkes alıyor aleti eline dandan ölümüne sıkıyor.

Çok doğru bir tespit ve okuduğumda kahkaha attım resmen. 

Bizim burada bir firma var, havalı tabancayla sıkıyor, bittikten sonra tork ayarlı anahtarla da tekrar üzerinden geçiyor ama, dört lastik değişimine 60-70 TL fiyat istediği için pek ziyaret etmiyoruz. ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

Çok doğru bir tespit ve okuduğumda kahkaha attım resmen. 

Bizim burada bir firma var, havalı tabancayla sıkıyor, bittikten sonra tork ayarlı anahtarla da tekrar üzerinden geçiyor ama, dört lastik değişimine 60-70 TL fiyat istediği için pek ziyaret etmiyoruz. ?

Öyle sıkılmasının bir diğer kötü yanı da yolda kalınca sökememek. Arkadaşımın c-max'inin lastik yarılmıştı. Sökülmedi bir türlü, en sonunda anahtarın ucunu kırdık. Mecbur yol yardımı aradık. Sonra da servis hediye etmişti yeni bijon anahtarını. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.