Kısaca özet geçeyim.
10 ileri vitesli otomatik şanzıman Ford'un RWD (Arkadan tahrik) ailesi için geliştirildi ve tabi bu araçların AWD'leri ile de kullanılıyor yani temeli RWD. (Mustang, F-150, Ranger, Expedition)
8 ileri vitesli versiyonlar ise FWD ailesi için geliştirildi ve tabii bunların AWD'leri ile de kullanılıyor. (Edge, Connect ve gelecek diğer tüm binekler)
10 ileri vites:
İlk altısı under drive oranlı; 2.5:1 (1.vites) oranlı örnek olsun; bunun anlamı,
Almanya'da S-Max 2.0 TDCI ile 8 ileri otomatik vites denemesi yapılmış Mustang lansmanında. Kullanan basına göre, geçişler hızlıymış, gerekirse birkaç vitesi atlıyormuş. Yüksek kademe sayesinde gürültü ve tüketim düşmüş.
Mondeo, S-Max ve Focus ile bu şanzıman sunulacak demişler ki zaten beklentiler bu yöndeydi. C ve D sınıf için 10 ileri şanzıman planlarında yokmuş. 8 ileri, 270 ile 500 Nm arası tork için kullanılacakmış. Normal, Eco, Sport ve Manuel modları var.
Çift kav