Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus ESP Testi


onderpeker

Önerilen Mesajlar

Aslında çoğumuzun farkında olmadığı ya da farkında olsak bile önemini tam anlayamadığımız bir elektronik yardım sistemi ESP.

ESP'li bir araç kullanana kadar ben de çekince ile yaklaşıyordum ESP'ye. Ancak gerçekten önemli olduğunu özellikle yüksek performanslı ve de arkadan itişli bir araç kullanırken çok rahat kavrayabiliyorsunuz.

Tanışmamı sağlayan bir 2009 BMW 3.28Ci Cabrio idi. Sanırım cabrio olması nedeniyle dengesizleşen araç özellikle yüksek süratli girilen virajlarda ESP'nin etkin müdahaleleri olmadan yolda tutunmakta oldukça zorlanıyordu. Ancak müdahaleler o kadar yerinde gerçekleşiyordu ki bir spor araçtan alacağınız keyfi de törpülemeden bir yandan arkası tatlı tatlı kayarken kontrolün de sizde yada ESP'de olduğunu da hissetmenizi sağlıyordu. O zamanlar foruma üye değildim. Böyle bir sosyal ortama ait olsam mutlaka birşeyler kaydetmeye çalışırdım.

Şu an kendi aracımla da -her ne kadar özellikle kuru zeminde dengesizleştirmek oldukça zor olsa da- esp'nin müdahalelerini deneme fırsatım oldu. BMW ile kıyaslayacak olursam Focus'un müdahalelerinin çok daha sert olduğunu söyleyebilirim. Sportif bir kayma yaratmasını bırakın, aracın ciddi şekilde kontrollü bir biçimde yavaşlamasını sağlıyor. Bu olayın viraj keyfini sonuna kadar öldürdüğünü söyleyebilirim. Güvenlik çok daha ön planda tutulmuş. Bu tabiki iyi birşey ama benim gibi virajlardan keyif çıkaran biri için de üzücü.

Aşağıdaki iki videoda henüz çözemediğim bir zemin koşulunda MKII'nin ESP'li ve ESP'siz testlerini görebilirsiniz...

Saygılarımla...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Guest Sadık Taşyürek

bu videoyu ve benzer videoları daha önce bir çok kez izleme fırsatım oldu. focusun yol tutuş konusunda, sınıfındaki diğer markalara göre belirgin bir üstünlüğü olduğu herkes tarafından kabul edilen gerçek. tabiiki fizik kuralları içerisinde kalmak kaydıyla...

şu an kullandığım ve Türkiye'de nadir bulunduğu söylenen ESP li focus collectionum ile seyahatlerimde özellikle virajlarda ve yağmurlu havada yoldaki su birikintisinden geçerken kendimi çok daha güvende hissediyorum.

neden su birikintisinden özellikle bahsettiğimi bir çoğunuz tahmin edersiniz, ama bilmeyenler için hatırlatmakta fayda var.

süratle seyir halinde iken aracın tek tarafını (tekerini) suya kaptırdığınız ve direksiyonu toparlayamadığınız an kaçınılmaz sonuç; kendinizi bir anda bariyerlerde bulabilirsiniz.

bir örnek verecek olursam; bu şekilde 2 şirket aracımız kaza yaparken aynı yolda ben ESP sayesinde üst üste 2 kez tekeri suya kaptırmama rağmen esp nin devreye girmesiyle yoluma güvenle ve kesintisiz olarak devam edebildim.

edit: imla

Sadık Taşyürek tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önceden olsa lüks gelirdi belki bana ama 7 yıldır kullandığım araçlarda hep esp vardı artık esp nin şart olduğunu düşünüyorum,her an müdahelede bulunmasada gizli bi dost gibi zor durumda desteğini esirgemiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

kesinlikle, :) o görünmeyen dostun varlığını bilmek dahi insana güven veriyor. :)

Abi sana sonuna kadar katılıyorum,kendime güveniyorum,aracıma güveniyorum olmassa ESP ye güveniyorum :) Bu arada şunuda ekliyim virajlarda desteği çok açık ama virajlarda azda ya kayarsa tereddütü hep aklımızda olduğundan temkinli yaklaşırız fakat su birikintiler en beklenmedik anda karşımıza çıkıyor ve biz refleks gösterene kadar ESP ortaya irade çoktan koymuş oluyor :+1:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tanışmamı sağlayan bir 2009 BMW 3.28Ci Cabrio idi. Sanırım cabrio olması nedeniyle dengesizleşen araç özellikle yüksek süratli girilen virajlarda ESP'nin etkin müdahaleleri olmadan yolda tutunmakta oldukça zorlanıyordu. Ancak müdahaleler o kadar yerinde gerçekleşiyordu ki bir spor araçtan alacağınız keyfi de törpülemeden bir yandan arkası tatlı tatlı kayarken kontrolün de sizde yada ESP'de olduğunu da hissetmenizi sağlıyordu. O zamanlar foruma üye değildim. Böyle bir sosyal ortama ait olsam mutlaka birşeyler kaydetmeye çalışırdım.

özellikle arkadan itişli araçlarda ESP ile birlikte virajlar inanılmaz zevkli hale geliyo. Bende geçen yıl bir haftalığına amcamın 2011 BMW 3.20D sini kullanma fırsatı bulmuştum. Kırmızı ışıktan kalkışlarda sağa sola hafif direksiyon harekteleriyle arkadan gelen sürücülere göz zevki yaşatıyodum :) Tabi bunu iyice abartıp yanlayarak makas atan insanlarda var. Ama ben onu denemeye cesaret edememiştim. Bu gibi durumlar Allah korusun en ufak bi hatayı bile affetmez...
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Valla bizler BMW nin direksiyonuna oturduğumuz zaman. ABS dahil herşeyi iptal ederiz :) (çok eski modellerde ASC eski modellerde DSC ve yeni modellerde DTC tuşuna basılı tuttuğunuzda kara düzene dönersiniz) elektronik keyif törpüsüdür :)

Size o yerinde ve kontrolün sizdeymiş gibi gelmesine neden olan hamleler tamamen yanlış hissiyatınızdan kaynaklanır kontrol sizde değil bilgisayardadır. :+1:

Eğer ESP sistemi performanslı sürüşe faydalı olsaydı FİA WTTC deki tüm araçlarda ESP olurdu :)

ama sadece çekiş kontrol (standar binek araçlardaki patinaj engelleyen değil tam gaz kalkışta gaz tepkilerini ayarlayan launch kontrol diye adlandırılan sistem) ve ABS sistemlerine sahipler :)

ABSnin harici benim için gereksiz donanımdır.

Ben sürücüyüm hızımı yol ve hava koşullarına göre ayarlarım. Fizik kurallarını aşmam. Su birikintilerine temkinli girerim. Olurda aquaplaninge yakalanırsam debriyaja basar direksiyonu düz halde tutarım. Bunu tüm sürücülerin yapması gerekir. O çok güvendiğiniz ESP nin ömrü sadece sensörün çalışabilirliğine zarar verecek herhangi bir dış etkenle eşittir :)

Ayrıca videolardaki görüntünün gerçekçiliğine inanmıyorum. Ben karın üzerinde isteyerek o şekilde döndüremiyorum ESPsiz focus 2 mi :) Bunlar nasıl becermişler onu :)

DSC on ve DSC off konumda çok BMW kullandım hayvanlık derecesinde abandıklarımda oldu ama hiçbirinde böle anlamsız tepkiler hissetmedim :)

ESP güzel bir güvenlik donanımıdır. Olması iyimidir ? Evet iyidir: Hayat kurtarırmı ? Reflekleriniz aracı kontrol edemeyecek seviyede düşmüşse. Heyecanlı bir sürücüyseniz paniğe kapılan bir yapınız varsa. Neye nasıl müdahele edeceğinizi bilmeyen bir sürücüyseniz evet hayatınızı kurtarır. Ve hiçbirinizin böyle araç kullandığını düşünmüyorum şahsen. En azından bu platformda olan kişiler otomobile meraklı ve doğal olarak belirli bir otomobil kullanma ve teorikde olsa belirli bir sürüş disiplinine sahip olan kişilerdir

ESP Olmasa ne olur ? E30 ///M3 te yok ;) Valla Focus RS5oo le yan yana koysalar E30 ///M3ü Tercih ederim :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ogün bende senin gibi kar üstünde zorladığım çok oldu aracı anlamadığım bi biçimdede araç bana inat hiç istifini bozmadı,bu videoyu izleyince sanki EL FRENİ desteği alınmış gib geldi bana.Bu arada ben bu sistemlerin gerekli olduğunu düşünüyorum sonuçta dalgınlıkta bi insanlık hali herşey olabilir,tabi şunuda ekliyim çok fazla menüye falan gerek kalmadan bu sistemler ayrı ayrı kapatılabilmelidirler tuş aracılığı ile kısa süreli heyecan arıyanlar için.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şu an kendi aracımla da -her ne kadar özellikle kuru zeminde dengesizleştirmek oldukça zor olsa da- esp'nin müdahalelerini deneme fırsatım oldu. BMW ile kıyaslayacak olursam Focus'un müdahalelerinin çok daha sert olduğunu söyleyebilirim. Sportif bir kayma yaratmasını bırakın, aracın ciddi şekilde kontrollü bir biçimde yavaşlamasını sağlıyor. Bu olayın viraj keyfini sonuna kadar öldürdüğünü söyleyebilirim. Güvenlik çok daha ön planda tutulmuş. Bu tabiki iyi birşey ama benim gibi virajlardan keyif çıkaran biri için de üzücü.

Focus ile BMW yürütücü aks tasarımı itibariyle farklılar bildiğiniz üzere.

Focus önden çekerken, BMW arkadan itiyor.

Hal böye olunca sürüş güvenliği açısından süspansiyon ayarları da farklı oluyor, BMW uzun süre nötr kaldıktan sonra sınıra ulaştığında arkadan açmaya başlar, tersine direksiyon hareketi ve gaz verme ile yola sokmak mümkün olur (genelde), sportif ayarlı bir araçtır, sürücüsünden de beklenti daha fazladır.

Focus önden çekişlidir ve sokaktaki Adem Beyin kullanacağı tüm önden çekişli arabalar gibi önden kayacak şekilde ayarlanmıştır. Burundan kayma hem aracın kendi kendini frenlemesine olanak verir, hem de direksiyonu gidiş yönüne kırıp gazla destek olduğunda yola daha kolay girer, yani sürücüden fazla bir beklentisi olmaz sistemin. Bu sınıftaki bildiğim tüm önden çekişli araçlar aynı davranışı gösterir.

Arkası kopan önden çekişli bir aracı toparlamak aynı durumdaki arkadan itişliden daha zordur.

Diğer önemli noktalar, hatta belki hangi yönde kaydığından daha önemli, yük değişimlerine verilen tepki ve aracın kaymaya başlayacağını hissettirmesidir.

Viraj içinde ağırlık değişimi olduğunda (mesela frenleme) apansız kopan, ya da burundan kayarken birden arkayı açan araç makbul değildir.

Aynı şekilde aracın limitlere yaklaştığını küçük salınımlarla hissettirmesi önemlidir, sınırınızı daha rahat belirlersiniz.

Bu açıdan bakıldığında Focus her zaman güven veren, ağırlık değişimlerine çok olgun tepki veren (hele Mk.3 bu açıdan müthiş), sürücüsüne kötü sürprizler hazırlamayan bir model ve bugüne kadar beni hayal kırıklığına uğratmadı.

Gelelim ESP'ye.

ESP günümüzde olsa da olur olmasa da bir donanım değildir.

Şartları sizin belirleyebildiğiniz durumlarda kuşkusuz daha heyecan verici sürüş sağlayabilir yokluğu, hele ki biraz usta sürücü iseniz.

Ancak kendinizi farkına varmadan olumsuz yol şartlarında yanlış hızlarda bulursanız emin olun en iyi sürücüden daha hızlı ve doğru tepki verecektir.

Arzu edildiğinde devre dışı bırakılabilmesi iyi olurdu bence de, ancak güvenliği ön planda tutuyorsanız gerek trafik denetçisi ve gerekse üretici olsam ben de sürekli devrede olmasının sağlanmasını yeğlerdim.

ESP'nin Focus'ta geç devreye girdiğine katılmıyorum.

Benim izlenimlerim ancak yoldan çıkmanın engellenemz olduğu durumlarda devreye girdiği yönünde.

Ya da şöyle söyleyeyim ESP devreye girmese bu virajı daha hızlı dönerdim dedirtecek bir durum yaşamadım.

Ayrıda bu konuda çok zorladığım 2007 BMW 520 ve 2010 BMW 320'nin daha farklı olmadığını söyleyebilirim.

Ha viraja girmeden kıçını koparırım, sonra da motorun gücüyle tatlı tatlı arkayı kontrol edecek şekilde dönerim diyorsanız, Focus önden çekişiyle bu tarz kullanımı kolaylaştıran bir araba değil, ayrıca motorun gücü tekerleğe yansıtma karakteri ve miktarı da önemli bir soru işareti.

Geçen hafta sonu Toroslarda biraz gezindim :)

Yine yazıyorum, Mk.1 Sport Trende göre çok daha hızlıydım, yolları ve kendimi iyi tanıdığımdan bunun psikolojik etki olmadığını kesinlikle söyleyebilirim.

Güvenli sürüşler!

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ogün bende senin gibi kar üstünde zorladığım çok oldu aracı anlamadığım bi biçimdede araç bana inat hiç istifini bozmadı,bu videoyu izleyince sanki EL FRENİ desteği alınmış gib geldi bana.Bu arada ben bu sistemlerin gerekli olduğunu düşünüyorum sonuçta dalgınlıkta bi insanlık hali herşey olabilir,tabi şunuda ekliyim çok fazla menüye falan gerek kalmadan bu sistemler ayrı ayrı kapatılabilmelidirler tuş aracılığı ile kısa süreli heyecan arıyanlar için.

Ben derim ki Araç sürerken konfora alışın. ama sürüş dinamiklerinde rahata alışmayın. ESP siz şekilde müdahaleler edin aracınıza ESP yi bir kurtarıcı olarak görüp ona yaslanmayın. ön planda olan sizin sürüş yeteneğiniz ve hamleleriniz olsun.

Focus ile BMW yürütücü aks tasarımı itibariyle farklılar bildiğiniz üzere.

Focus önden çekerken, BMW arkadan itiyor.

Hal böye olunca sürüş güvenliği açısından süspansiyon ayarları da farklı oluyor, BMW uzun süre nötr kaldıktan sonra sınıra ulaştığında arkadan açmaya başlar, tersine direksiyon hareketi ve gaz verme ile yola sokmak mümkün olur (genelde), sportif ayarlı bir araçtır, sürücüsünden de beklenti daha fazladır.

Focus önden çekişlidir ve sokaktaki Adem Beyin kullanacağı tüm önden çekişli arabalar gibi önden kayacak şekilde ayarlanmıştır. Burundan kayma hem aracın kendi kendini frenlemesine olanak verir, hem de direksiyonu gidiş yönüne kırıp gazla destek olduğunda yola daha kolay girer, yani sürücüden fazla bir beklentisi olmaz sistemin. Bu sınıftaki bildiğim tüm önden çekişli araçlar aynı davranışı gösterir.

Arkası kopan önden çekişli bir aracı toparlamak aynı durumdaki arkadan itişliden daha zordur.

Diğer önemli noktalar, hatta belki hangi yönde kaydığından daha önemli, yük değişimlerine verilen tepki ve aracın kaymaya başlayacağını hissettirmesidir.

Viraj içinde ağırlık değişimi olduğunda (mesela frenleme) apansız kopan, ya da burundan kayarken birden arkayı açan araç makbul değildir.

Aynı şekilde aracın limitlere yaklaştığını küçük salınımlarla hissettirmesi önemlidir, sınırınızı daha rahat belirlersiniz.

Bu açıdan bakıldığında Focus her zaman güven veren, ağırlık değişimlerine çok olgun tepki veren (hele Mk.3 bu açıdan müthiş), sürücüsüne kötü sürprizler hazırlamayan bir model ve bugüne kadar beni hayal kırıklığına uğratmadı.

Bu bölüme katılıyorum abicim

Gelelim ESP'ye.

ESP günümüzde olsa da olur olmasa da bir donanım değildir.

Şartları sizin belirleyebildiğiniz durumlarda kuşkusuz daha heyecan verici sürüş sağlayabilir yokluğu, hele ki biraz usta sürücü iseniz.

Ancak kendinizi farkına varmadan olumsuz yol şartlarında yanlış hızlarda bulursanız emin olun en iyi sürücüden daha hızlı ve doğru tepki verecektir.

Arzu edildiğinde devre dışı bırakılabilmesi iyi olurdu bence de, ancak güvenliği ön planda tutuyorsanız gerek trafik denetçisi ve gerekse üretici olsam ben de sürekli devrede olmasının sağlanmasını yeğlerdim.

Abicim bir sürücünün her zaman bir tilki olması gerekiyor. Direksiyondan, seslerden, karoserin ince ince salınımlarından mesajlar almalı ve bunu iyi bir şekilde yönetmesi gerekiyor. Hatalar elbetteki olacaktır. Ama olay şu. Colin Mcrae gibi olsanda bilmediğin yolda sınırını aşmayacaksın. en azından 1 kez kullanmadığın yolda gaza basarsan ESP de kurtarmaz seni. Boş olsun dolu olsun. Yolu bilip asfaltın o anki durumunu iyi analiz edip. Doğru hızı ve sürati bulmak gerekir. Bilmediğin bir yol ise sonunu görmediğin viraja limit girmemek gerekir. Yağmurlu havalarda dağ yollarına güvenmemek gerekir. Bildiğin yol olsada çamurdan çamura fark eder çok farklı tepkiler alırsın. Kontrol sende ise ESP ye lüzum yok.

Yaşadığım bir olayı anlatiyim sana abicim. Belki sende biliyorsundur ama Alper daha iyi bilir bahsettiğim 2 yolu :yeah: 2 Arkadaş bir mevzu için bartına gittik. Benim Altımda başka bir arkadaşımın E34 5.40 ı (bu arada 5.20 ile aynı yaktı uzun yolda hemen hemen) Arkadaşımdada E46 3.30 ci vardı. Bartın-inkumu ve Bartın amasra yolunda 286 hp güce hükmederken 30-40 çok nadiren 50 km hızla ilerledik(bilinçsiz olarak ASC ve DSCler kapalıydı yolda vardığımızda fark ettik anaaa kapalı unutmuşuz diye) yolda paliolar şahinler broadwaylar oranın yerlileri 67-74 plaka hep korna manyağı yaptılar bizi. Hiç ESP varlığına ihtiyaç duymadık cayır cayır kaynayan kanımıza rağmen :) Sabırlı olduk yolu üstünkörü analiz ettik o yolu 2. ye geçişimizde Jandarmaya şikayet ettiler bizi ;) Bunları övünmek için değil aksine Herkezin en delinin bile akıllı uslu araç kullanmasını ve yerine göre (sen gibi) gazı köklemesini istediğim için yazıyorum.

ESP vurdum duymaz araç kullananlara lazım olan bişey sana bana lazım değil abi

ESP'nin Focus'ta geç devreye girdiğine katılmıyorum.

Benim izlenimlerim ancak yoldan çıkmanın engellenemz olduğu durumlarda devreye girdiği yönünde.

Ya da şöyle söyleyeyim ESP devreye girmese bu virajı daha hızlı dönerdim dedirtecek bir durum yaşamadım.

Ayrıda bu konuda çok zorladığım 2007 BMW 520 ve 2010 BMW 320'nin daha farklı olmadığını söyleyebilirim.

Abicim BMW nin en ziyankar araçları ile denemişsin o parkuru.

İmkanın varsa E39 5,28(193hp){Yada makyajlı E39 5,25 192hp} E36 3,20 {150hp (25 {170hp} olsa daha iyi olur). Yada Z3 1,9 143 hp olanı bile yeterli olur. Bu araçlardan biriyle aynı parkuru tekrar geçtiğinde arada ciddi farklar olduğunu göreceksin.

Ha viraja girmeden kıçını koparırım, sonra da motorun gücüyle tatlı tatlı arkayı kontrol edecek şekilde dönerim diyorsanız, Focus önden çekişiyle bu tarz kullanımı kolaylaştıran bir araba değil, ayrıca motorun gücü tekerleğe yansıtma karakteri ve miktarı da önemli bir soru işareti.

Geçen hafta sonu Toroslarda biraz gezindim :kızgın:

Yine yazıyorum, Mk.1 Sport Trende göre çok daha hızlıydım, yolları ve kendimi iyi tanıdığımdan bunun psikolojik etki olmadığını kesinlikle söyleyebilirim.

Güvenli sürüşler!

Bu bölüme de katılıyorum abicim. Ancak benim bir iddaam var. İkimizde az çok birbirimizin direksiyon başındaki karakterini çözmüşüzdür muhtemelen :)

Bence F3 le daha hızlı olman F3 ün ciddi anlamda üstün yoltutuş özelliklerinden kaynaklanıyor. Esp ile törpülenmiş olsada hızlısın. Peki Ya ESP olmasa daha hızlı olmazmısın ?

Bide bişey daha eklicem abicim tabi buda kişiye göre değişen bir durum ve benim mesela çok canımı sıkıyor. Ben hafif hafif ısınarak başlarım virajlı yollarda gazlamaya. 7-8 virajdan sonra artık tam anlamıyla ısınmış ve konsantre olmuş olurum sağım solum teybim v.s önemini yitirir sadece vitesler lastikler direksiyon fren ve gaz kalır. Ve baş rol oyuncusu virajlar.

Böyle bir durumda 8. virajdan sonra tam gaz limitte bir viraja kafa soktuğumda ESP müdahalesi benim canımı sıkıyor Hevesimi kaçırıyor ve kendimi aciz hissediyorum o an.O sıcak ve heyecanlı andaki ESP darbesi Senin canını sıkmıyormu ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence F3 le daha hızlı olman F3 ün ciddi anlamda üstün yoltutuş özelliklerinden kaynaklanıyor. Esp ile törpülenmiş olsada hızlısın. Peki Ya ESP olmasa daha hızlı olmazmısın ?

Böyle bir durumda 8. virajdan sonra tam gaz limitte bir viraja kafa soktuğumda ESP müdahalesi benim canımı sıkıyor Hevesimi kaçırıyor ve kendimi aciz hissediyorum o an.O sıcak ve heyecanlı andaki ESP darbesi Senin canını sıkmıyormu ?

1. Konumuz "ESP güvenlik için gereklidir" idi, "ESP olmadan daha hızlı sürülür" değil. Piste çıkmış olsak elbette öncelik hız olurdu, ancak trafikte güvenlik önde gelir.

2. Yazdıklarından sürekli iyi sürücü varsayımından yola çıkıyorsun, sen iyi olabilirsin, ama ya kendini "iyi" zanneden cahil, tecrübesiz ve beceriksizler..?

3. Elbette Mk.3 ile yol tutuş ve motor gücü daha iyi olduğu için daha hızlıyım, ama bu örneği Mk.1'de ESP olmaması ve Mk.3'de olmasına rağmen hızlı gidebildiğim için verdim (ayrıca Mk.1 Sport Trend'in yol tutuşuna da hafife almamak lazım)

4. önden çekişli araçta TVC da olunca 8.virajdan sonra en hızlı gidilebilecek sürüş tekniğini yakalıyorsun, yeterince yavaşlayıp dip gaz virajı dönme olarak özetlenebilecek bu teknikte çok nadir yavaşlatıcı bir müdahale oluşuyor.

5. ESP'yi savunuyor ve sadece hobi amaçlı devre dışı bırakılma seçeneği sunulsaydı iyi olurdu diyorum özetle...

İyi Pazarlar..

Not: Fetih 1453 nasıldı bu arada (uygun konuda cevaplandırırsan lütfen)?

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1. Konumuz "ESP güvenlik için gereklidir" idi, "ESP olmadan daha hızlı sürülür" değil. Piste çıkmış olsak elbette öncelik hız olurdu, ancak trafikte güvenlik önde gelir.

2. Yazdıklarından sürekli iyi sürücü varsayımından yola çıkıyorsun, sen iyi olabilirsin, ama ya kendini "iyi" zanneden cahil, tecrübesiz ve beceriksizler..?

3. Elbette Mk.3 ile yol tutuş ve motor gücü daha iyi olduğu için daha hızlıyım, ama bu örneği Mk.1'de ESP olmaması ve Mk.3'de olmasına rağmen hızlı gidebildiğim için verdim (ayrıca Mk.1 Sport Trend'in yol tutuşuna da hafife almamak lazım)

4. önden çekişli araçta TVC da olunca 8.virajdan sonra en hızlı gidilebilecek sürüş tekniğini yakalıyorsun, yeterince yavaşlayıp dip gaz virajı dönme olarak özetlenebilecek bu teknikte çok nadir yavaşlatıcı bir müdahale oluşuyor.

5. ESP'yi savunuyor ve sadece hobi amaçlı devre dışı bırakılma seçeneği sunulsaydı iyi olurdu diyorum özetle...

İyi Pazarlar..

Not: Fetih 1453 nasıldı bu arada (uygun konuda cevaplandırırsan lütfen)?

Ben çok katı bakıyorum olaya muhtemelen abicim o yüzden anlaşamıyoruz.

Zaten vurdum duymaz adamlara lazım esp dedim abicim. Ama anlatmak istediğim olay şu. Bir sürücü kendini geliştirecek. Ben ilk 11 yaşıma girdiğim doğum günümde arabayı kaçırmıştım yokuş yukarı kaldıramadım mesela ama zamanla 2-3 tecrübe sonunda kaldırmayı öğrendim. Bu çok alakasız ama sadece bir örnek. Eğer o araçta yokuş kalkış desteği olsaydı ben hiç uğraşmaz ve öğrenemezdim.

Bu basit örnek ESP için çok daha tehlikeli bence. O cahil tecrübesiz beceriksiz insanların aa esp var virajda savrulmuyor bu zihniyetiyle direksiyona geçmesi bence espsiz araçtan daha büyük bir risk. İnsanlar öğrenecek uygulayacak. esp kenarda yardımcı dursun. ama ESP ön planda bir ne olursa olsun aracı yoluna sokar olarak gözükmesin.

Yaşıyoruz iyi kötü herşey bizim için var insan araba kullanıyorsa spinde atacak kazada yapacak cana bişey olmasın yeterki. Yaşanan her talihsiz olay o insanda tecrübe demektir abicim. Ama ESP güvencesi ile daha yüksek hızlar ESP ye rağmen daha tehlikelidir. Sana bana zaten lazım değil.

Bilgisiz olana hiç lazım değil bence abicim.

İyi pazarlar abicim :kızgın:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ogün senin esp ye bakış acın direk yarış ve adrenalinden taraf ki bunda haklısın bende spor kullanlanıyım araba biraz biraz kaysın ben toplarım isterim,ama normal trafik şartları herzaman için adrenalin istemiyor,kötü süprizlerde olabiliyor bu herzaman için bilinçsiz girilen bi viraj değil,kimi zaman yoldaki kasis veya yola ansızın çıkan bi hayvanda olabilir,kısa ama sert direksiyon hamlesi isteyen anlar kısacası böyle durumlarda esp gereklidir.(kontrol düğmeside olması lazım hobi için :kızgın: )Bu arada esp nin şart olduğunu savunmam herzaman esp ye güveniyorumda anlamına gelmez yolu,arabanı en önemlide kendini bileceksin yoksa gerisi sadece ufak yardımcılardırki tek başlarına hiçbi işede yaramazlar.

not:Ogün dediğin o yollara hiç gitmedim ama duymuşluğum var az çok gözümde canlanıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.