Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Önemli: 1.6 Ecoboost Motorlar İçin Geri Çağırma


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

Bir saat önce, Furkan Tö. yazdı:

Bu konuyla ilgili servisten randevu aldım.

İki olasılık var:

1. Almanya'da uzun süre yeni yazılım ile ilgili sorunlar bildirilmiş ve değişimlere ara verilmişti, son bir iki haftadır sorun giderilmiş görünse de bize henüz yansımamış olabilir.

2. EGR sistemi modifikasyonunda bir sorun var.

Sonucu merakla bekliyorum.

Hoş yazılımımı kaybetmemek adına yaptırmayı düşünmüyorum, ama yine de bilmekte yarar var. 

Zaten Otokoç lütfedip çağırmadı hala.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar Bugün servise direksiyon sistemi, elektrik arızası için gittim. ( direksiyon kutusu değişecek dediler moralim bozuldu) ? neyse bu yayınlanan genelge faaliyete geçmiş.  Aracın kontrol edilip Ford otuSan in yayınladığı parçaları değişeceğiz dedi maliyeti 6500 muş. Ama ücret almayacaklar. 1.6 ecoboost olan arkadaşlar servise bir uğraşın 

Ziya Durak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Evet Sezen kardeşim otomatik park asistanı var. 6 aydır elektrik destek arızası veriyordu aç kapa düzeliyordu. . Artık komple çalışmaz oldu. İki adet orijinal çıkma parça demedim. İkiside otomatik park özelliği çalışmadı. O yüzden otosan dan sıfır parça takılıyor. İnşallah otomatik park çalışmamızlık yapmaz 3 sefere ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15 Mayıs Salı günü aracımı, bahsettiğim problemden dolayı servise götürdüm. İncelemeden sonra turboya "kalibrasyon" yaptıklarını belirttiler. Aracı teslim aldım ve ilk denemede tekrar tekleme ve güç kesme oldu. Ertesi gün 444 36 73'ü arayarak, yaşadığım problemle ilgili kayıt oluşturdum.  Servisin bana geri dönüşünde salı günkü incelemede bir problem bulunmadığını ancak tekrar incelemek için 18 Mayıs Cuma günü aracımı tekrar çağırdılar. Sorun bulunamayan araca turbo kalibrasyonu ihtiyacını da anlamadım ? Cuma günü ilk incelemede nihayet evet sorun var denildi. Tam sevinecektim ki "sorun aküden; araçtaki akü start stop akü değil" diye bir teşhisle karşılaştım. Üzerinde "START - STOP" yazan aküden şüphe duymayarak yanılmış olabileceklerini ve sorunu başka bir yerde aramalarını rica ettim. Yaklaşık 2 saat sonra nihayet süreçle ilgili ilk defa mantıklı bir teşhis duydum. Selenoid Valfi!

İndirimle beraber servisten aldığım fiyat işçilik dahil 1029 TL. Yaptırmayı düşünüyordum fakat önce bir yerden daha fiyat alayım diye düşünüp, daha önceden birçok defa alışveriş yaptığım başka bir yetkili parçacıya fiyat sordum ve 300 TL orijinal parça (Pierburg) fiyatı aldım. Tanıdığım bir özel serviste kendi aracımdan parçayı söktürdüm. Yenisiyle karşılaştırdım. Aynı parça olduğunu görüp, yeni parçayı aracıma taktırdım. Nihayet problem çözüldü. Herhangi bir misfire yada limp mode gibi bir durum kalmadı.
Uzun lafın kısası servisin uyguladığı FSA işleminde herhangi bir problem yok. Aracınızda yazılım yoksa gönül rahatlığıyla yaptırabilirsiniz. Kendi adıma tek şanssızlık Selenoid valfinin ömrünün, aracı servise bıraktığım gün bitmiş olması ?

Furkan Tö. tarafından düzenlendi
imla
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...
  • 4 hafta sonra...

Yayınlanan TSB deki işlemler benim arabaya, yapıldı.

 

Genleşme kabı değişiyor, 

Genleşme kabına seviye sensörü geliyor.

Aşırma valfi değişiyor.

Termostat değişiyor.

Akünün yanına bir modül daha bağlanıyor ve CAN veri yoluna giriyor.

Beyin ve Gösterge yazılımı değişiyor.

 

Bakalım sorun çıkacak mı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Selam arkadaşlar geçen hafta bu bahsi geçen güncellemeler yapıldı.Yazılımın düşük devirlerde çok daha iyi olduğunu şimdiden söyleyebilirim ancak test aşamasında 5000 devir üstüde ayagını gazdan hızlı çeker vaya debriyaja basarsan motor arızası veriyordu.K&N hava filtresini çıkarıp stok filtreye geçtik sorun azalsada yine yapıyordu.Sorunun selenoid valfi ve vakum pomasından olduğuna tahmin yürüttük.

Bunun üzerine stok filtreyle 1000km yol yaptım şehirler arası fazla zorlamadan.Yeni yazılımla aracın daha verimli çalıştığını söyleyebilirim yakıt tüketimi klima açık 6.2 ortalamayı tutturdum. İstanbula gelince arabayı zorladım arıza vermedi K&N filtreyi taktım henüz arıza vermedi. Haberiniz olsun istedim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merhaba, 

Bugün itibari ile aracımı Lüleburgaz Ford Tuzcular servisine bıraktım gerekli değişimler için, onlar da bana araçsız kalmayayım diye aşağıdaki aracı verdiler eksik olmasınlar. 39000km 1.5 dizel PS Titanium bu araba insana otomatik vitesi sevdirir. 

Gelişmeleri burdan yazarım. 

 

 

IMG_20180719_155811.jpg

IMG_20180719_155725.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...

Otosan'ın zoru ile -nihayet- öngörülen değişiklikler yapıldı. 

Servet'in de bahsettiği gibi genleşme kabı ve hortumları değişti, araya seviye sensörü eklendi, aşırma valfi ve termostat da değişti ve CANBus üzerinden akünün altına yeni bir modül bağlandı.

Yeni yazılım yüklendi.

Sonuç:

Daha önce benim akü sızdırdığı için rezil durumda olan muhafaza ve altı temizlendi ve boyandı. 

Göstergede değişen bir şey yok.

Yazılımla superchips yazılımı da kaybettim, bu aracı fazlaca medeni yaptı, ilk fırsatta yeniden yükletmem lazım. 

Şimdilik sorun yok gibi. 

 

IMG-20181010-WA0038.jpg

 

IMG-20181010-WA0036.jpg

 

20181015_171257_HDR.jpg

 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merhaba

bu gün akü değişimi için gittiğim servis bana da bu değişim zorunlu aracınızı 1 gün bize bırakmanız lazım dedi biraz şüphe ile yaklaştım ancak foruma bakınca yumuşadım ? birde araçsız kalmayayım diye araç istesem 1 gün için verirler mi acaba bana da yukarıda ki arkadaş gibi ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.