Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Önemli: 1.6 Ecoboost Motorlar İçin Geri Çağırma


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

Sonunda gerekeni yapmaya karar vermişler.

En azından Almanya'da.

Ford Almanya C-Max, Fiesta ST, Focus, Kuga ve Transit Connect serilerinden 1,6-Liter Ecoboost motora sahip 56.000 aracı geri çağırıyor. Nedeni soğutma sistemi su seviyesinin denetimindeki yetersizlik.

Su seviyesi düştüğünde motorun aşırı ısınarak silindir kapağına zarar verebileceği, olası yağ kaçaklarının kızgın yüzeyle teması halinde yangın dahi çıkarabileceği bir Ford sözcüsü tarafından belirtilmiş. 

Yapılacak parça (genleşme haznesi, seviye tespit sensörü, bir takım hortumlar ve termostat) ve program değişimleri sonrasında sürücünün görsel ve işitsel olarak uyarılacak ve sürmeye deva ederse motor performansı otomatik olarak düşürülecek.

ETIS'de de 17S09 numaralı aksiyon olarak gözüken işlem ortalama 4,5 saat alıyor.

2014 sonunda 1.6 EB motor üretimine son verildiği için daha yeni modellerdeki EB'lar için bu durum geçerli değil. 

Söz konusu modeller:

Fiesta ST (Köln): 19. 9 2012 - 16.12.2014

Focus (Saarlouis): 23.7.2010 - 21.9.2014

C-MAX (Saarlouis): 2.7.2010 - 22.12.2014

Kuga (Valencia): 8.5.2012 - 21.11 2014

Transit Connect (Valencia): 10.7.2013 - 20.12.2014

 

Yapılacak işlem detayları ise şöyle:

  1. Su kaçağı (seviye azalması, basınçlı kontrol) ve yağ seviyesi azalması veya kaçağı (turbo civarında kapaktan yağ sızıntısı varlığı) kontrolu yapılıyor ve kayıt altına alınıyor. 
  2. Eğer yağ sızıntısı varsa silindir kapağı değişimi de söz konusu olabiliyormuş
  3. Hava filtresi kutusu, hortumları ve akü kutusu sökülerek altında yeni bir elektrik dağıtım kutusu monte ediliyor
  4. Yeni bir kablolama sistemi oluşturuluyor
  5. Alternatör sökülerek termostat değiştiriliyor
  6. Genleşme kabı ve hortumları değişiyor
  7. Soğutma suyu bypass valfi değişiyor
  8. Soğutma suyu seviye borusu monte ediliyor ve yeni kablo ve hortumlarla bağlantıları yapılıyor
  9. Yeni yazılım yükleniyor

Ancak kullanıcı yorumlarında komik bir ayrıntı da var, servisler yeni yazılımı yüklemeyi başaramadıkları için servis aksiyonunu geçici olarak durdurmuşlar.

 

 

Bakalım Otosan ağabey bizi ne zaman aydınlatacak?

 

etis.JPG

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Önemli: 1.6 Ecoboost Motorlar İçin Geri Çağırma olarak değiştirdi
2 dakika önce, Murat Kav. yazdı:

Diğerlerini bilmem ama kuga, güney afrikada hayli kötü bir algıya sahip bu nedenle. Araçlar eskidikçe bu ihtimal artıyor ki artık heryerde tedbir almak zorunda kaldılar.

 

burning.jpg

Dogrudur , son calistigim gemideki mudurum guney afrika cape town'dan idi , ford focus 1.6 ecoboost kullandigimi soyleyince o soylemisti pek iyi bir sohreti yok diye ecoboostlarin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Tamer Perperek yazdı:

Dogrudur , son calistigim gemideki mudurum guney afrika cape town'dan idi , ford focus 1.6 ecoboost kullandigimi soyleyince o soylemisti pek iyi bir sohreti yok diye ecoboostlarin.

Oralarda geri çağırma geçen yıl oldu. Avrupada tam bir sene sonra geri çağırma yapılıyor.

 

http://www.newsweek.com/ford-kuga-fires-reshall-jimmy-south-africa-556724

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Caner Türkmen yazdı:

Benzer problemler 1.0 larda da var aslinda onlara neden bi aksiyon almiyorlar

Sanırım onlarda yangın çıkmadığı için.

Yangın ile motor arızasının yasal sorumlulukları aynı değil sanırım. 

Tamamen spekülatif yorumdur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

maalesef yaz sonu benim de başıma geldi soğutma suyu; turbo soğutma suyu borularının bağlantı yerlerindeki kaçaktan dolayı boşalmış (sonradan anladık elbette), bir anda hararet yükselmeye başladığını gördüm yaklaşık 15 sn içinde sağa çekip stop ettim çekici ile servise gittik. an itibari ile kalıcı bir hasar yok, ucuz atlatılmış bir olay olarak tarihe geçti. daha önce de biri söylemişti; silecek suyu sensörü bile mevcutken bu arabada soğutma suyu için bir uyarının olmaması ilginç..... sonunda başta yapacakları yere yeni geliyorlar....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Henüz Ford Türkye'den bir açıklama duymadık.

TSB varsa da belli ki çaktırmıyorlar.

Zaten Almanya'da da insanlar parçaların gelmesi için epeyi beklemişler.

Bizde bir de ithal falan edilecek. 

Bilmem Otosan üstüne yatar mı?

Biri beni utandırsın...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

23 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Henüz Ford Türkye'den bir açıklama duymadık.

TSB varsa da belli ki çaktırmıyorlar.

Zaten Almanya'da da insanlar parçaların gelmesi için epeyi beklemişler.

Bizde bir de ithal falan edilecek. 

Bilmem Otosan üstüne yatar mı?

Biri beni utandırsın...

17S09 - 17S09 - 1.6L GTDI COOLING SYSTEM

 

Bende cikiyor bi. Gidip merhaba diyeyim arkadaslara.

--1 dakika sonra eklendi--

Potential Number of Units Affected 208,584

 

Piuuuv

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

14 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

De de, sonra ne dediler bize de de...

(Türkçeye bak)

Su sicakligina gore boost ve ignition correctionlarini ben ecu'dan yapiyorum zaten :) Fakat merak ettim acikcasi. Ne takiyorlar nasi bisi ise yarar mi yaramaz mi ogreniriz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.