Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus MK3 Fren Hidrolik Yağı Seçimi


Mehmet Karataş

Soru

Merhaba arkadaşlar foruma yeni üye oldum. Öncelikle böyle bir topluluk ile beraber olduğum için mutluyum. 2011 model 1.6 tdci focus var . onun fren hidrolik yağını değiştireceğim . Sizden marka konusunda yardım istiyorum. Biraz arştırma yapmıştım yardımcı olursanız sevinirim.

dot3

https://urun.n11.com/fren-hidrolik-yagi/bosch-dot-3-fren-hidrolik-yagi-250ml-P227472215

https://urun.n11.com/fren-balatasi/ferodo-fren-hidrolik-yagi-500ml-dot-3-P166116418

https://urun.n11.com/fren-hidrolik-yagi/castrol-dot-3-fren-hidrolik-yagi-500ml-P227470834

 

dot 4

https://urun.n11.com/fren-hidrolik-yagi/bosch-dot-4-fren-hidrolik-yagi-250ml-P227473142

https://urun.n11.com/fren-hidrolik-yagi/ferodo-dot-4-fren-hidrolik-yagi-500ml-P230172639

 

Tabi ki birde dot 3 mu dot 4 mu kullanacağım yardımcı olursanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

 

32 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

bildiğim bir şey değil ama hidrolik değişirken 4 tekerlektende yeni yağ gelene kadar boşaltma yapılıyor ancak debriyajla ilgili bir şey yapılmıyor. ama arabada ayrı bir hazne filanda yok, bende merak ediyorum ? 

Ben değişim yaptırırken iyice anlayıp burada paylaşayım o zaman.

 

1 kutu frene ancak yetiyorsa 1 kutu da debriyajı değiştirmek için almam gerekecek. Tk kutu ikisine yeterse de 1 kutu boşa alınmış olacak. Ya da 1 lt tek kutu alayım düşünüp duracağıma.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
7 dakika önce, Kerem Bozdoğan yazdı:

 

Ben değişim yaptırırken iyice anlayıp burada paylaşayım o zaman.

 

1 kutu frene ancak yetiyorsa 1 kutu da debriyajı değiştirmek için almam gerekecek. Tk kutu ikisine yeterse de 1 kutu boşa alınmış olacak. Ya da 1 lt tek kutu alayım düşünüp duracağıma.

Kullanım kılavuzuna baktım şimdi "Fren ve debriyaj (kavrama) sistemleri aynı depoyu kullanırlar." diyor ancak kapasite bulamadım. Acaba debriyajdaki ile frendeki karışmadığı için ve eskimesi debriyaj için sorun yaşatmadığı için mi işlem yapılmıyor yoksa eksik iş mi yapıyorlar. yada tam tersi zaten frenden boşaltırken debriyaj daha yukarıda olduğundan o da boşalıyor. bugüne kadar toplamda 4 hidrolik değişimine tanıklık ettim 2si serviste 2si sanayide. servistekilerin ilki (fiat) haznedekini pompayla çekip tamamladı, o zaman bilmiyordum ama sonradan öğrendim ki hiç bir işe yaramayan göstermelik bir şeymiş. Sonrasında sanayide tanıdık bir yerde puntonunkini değiştirdik, hazneden sürekli ekleyerek ve freni pompalayarak 4 tekerden boşaltma yaparak değişti. Sonraki yine sanayide Mertcanın focusu aynı şekilde değişti. En son benim focus serviste makine ile değişti yani freni pompalayarak değil makine hazneden basınç yapararken 4 tekerlekten boşaltma yapıldı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sanatide pompayla çeken yer bulmaya çalışayım. Bulamazsam yine sanayide pompalamayla değiştiren bir yerde yaptırırım. Debriyaj konusunu da benden sonrakilere kılavuz olması açısından öğrenip paylaşırım.

 

Nem tutup özellik kaybeden bir yağ debriyaj için de değişmeli diye düşünüyorum. Kapalı devreyse fren hidroliği de kapalı devre sonuçta. Fren için gerekliyse debriyaj için de gerekli düz mantık düşününce.

--0 dakika sonra eklendi--
30 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

Kullanım kılavuzuna baktım şimdi "Fren ve debriyaj (kavrama) sistemleri aynı depoyu kullanırlar." diyor ancak kapasite bulamadım. Acaba debriyajdaki ile frendeki karışmadığı için ve eskimesi debriyaj için sorun yaşatmadığı için mi işlem yapılmıyor yoksa eksik iş mi yapıyorlar. yada tam tersi zaten frenden boşaltırken debriyaj daha yukarıda olduğundan o da boşalıyor. bugüne kadar toplamda 4 hidrolik değişimine tanıklık ettim 2si serviste 2si sanayide. servistekilerin ilki (fiat) haznedekini pompayla çekip tamamladı, o zaman bilmiyordum ama sonradan öğrendim ki hiç bir işe yaramayan göstermelik bir şeymiş. Sonrasında sanayide tanıdık bir yerde puntonunkini değiştirdik, hazneden sürekli ekleyerek ve freni pompalayarak 4 tekerden boşaltma yaparak değişti. Sonraki yine sanayide Mertcanın focusu aynı şekilde değişti. En son benim focus serviste makine ile değişti yani freni pompalayarak değil makine hazneden basınç yapararken 4 tekerlekten boşaltma yapıldı.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Kerem Bozdoğan yazdı:

Sanatide pompayla çeken yer bulmaya çalışayım. Bulamazsam yine sanayide pompalamayla değiştiren bir yerde yaptırırım. Debriyaj konusunu da benden sonrakilere kılavuz olması açısından öğrenip paylaşırım.

 

Nem tutup özellik kaybeden bir yağ debriyaj için de değişmeli diye düşünüyorum. Kapalı devreyse fren hidroliği de kapalı devre sonuçta. Fren için gerekliyse debriyaj için de gerekli düz mantık düşününce.

--0 dakika sonra eklendi--

 

çeken değil basan doğrusu, çekmeyle sadece kaptaki değişiyor bir işe yaramıyor. üstten basılacak alttan boşaltılcak.

 

fren sisteminde yüksek kuvvet gerekiyor bu da yüksek basınç ile oluyor. yüksek basınçta kaynama noktası düşüyor. debriyajda ise bu kadar yüksek basınç olmadığından o kadar yüksek kaynama noktasınada ihtiyaç olmuyor.

 

zaten bi çok insan değiştirmeden kullanıyor, clknın 2007den beri değişmediği kesin öncesinde de sanmıyorum, son bakımda söyledim ustaya bi dahaki bakımda balatalarla birlikte değiştiririz dedi ? yine clkdan örnek tavanın hidroliğini değiştirmeye dair bir servis kılavuzu vs yok sadece eksilirse tamamlanıyor. tabi biraz daha farklı bir yağ onun ki ama sistemine göre su ile bile çalışır.

--31 dakika sonra eklendi--

saçmaladım ?. basınç artınca kaynama noktası düşmez, artar. sanırım disk balatada oluşan ısıdan dolayı hidrolik ısınıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
5 saat önce, Ozan Kar yazdı:

çeken değil basan doğrusu, çekmeyle sadece kaptaki değişiyor bir işe yaramıyor. üstten basılacak alttan boşaltılcak.

 

fren sisteminde yüksek kuvvet gerekiyor bu da yüksek basınç ile oluyor. yüksek basınçta kaynama noktası düşüyor. debriyajda ise bu kadar yüksek basınç olmadığından o kadar yüksek kaynama noktasınada ihtiyaç olmuyor.

 

zaten bi çok insan değiştirmeden kullanıyor, clknın 2007den beri değişmediği kesin öncesinde de sanmıyorum, son bakımda söyledim ustaya bi dahaki bakımda balatalarla birlikte değiştiririz dedi ? yine clkdan örnek tavanın hidroliğini değiştirmeye dair bir servis kılavuzu vs yok sadece eksilirse tamamlanıyor. tabi biraz daha farklı bir yağ onun ki ama sistemine göre su ile bile çalışır.

--31 dakika sonra eklendi--

saçmaladım ?. basınç artınca kaynama noktası düşmez, artar. sanırım disk balatada oluşan ısıdan dolayı hidrolik ısınıyor. 

Yanlışlıkla çeken yazmışım. Kastım pompalama yöntemiyle tamamını boşaltan bir yer bulmak.

 

ön balata değişimi yaklaşıyor. Bulacağım yerdekilerin önerisine göre belki balata değişimine kadar beklerim tek seferde iki iş aradan çıksın diye.

 

asıl hedef olan debriyajla ilgili;

Aklıma merkezin arızalı olmasından hariç sadece yağın özelliğini kaybetmesi geliyor. Bu sebeple debriyaj yağı değişsin istiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhabalar aracım 2015 focus  bende 45 bin km de servise gittiğimde  ustaya fren hidroliğini değiştirelim mi diye sordum gerek yok dedi değişirsen daha kötü olur düzen tutmaz gibisinden bişeyler söyledi. Araba şuan 60 binde ve 3 yaşını doldurdu ön ve arka balatalar değişti, sizce fren hidroliğini ısrarla değişmelerini söylemeli miyim?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 dakika önce, Gürkan Polat yazdı:

sizce fren hidroliğini ısrarla değişmelerini söylemeli miyim?

Fren hidroliğinin değişme nedeni sıvının nem nedeniyle su tutması ve zamanla kaynama noktasının düşmesi. 

Ancak öngörülen iki yıllık değişim süresi bence gereksiz kısa, dört-beş yıldan önce frenleri çok ağır koşullarda kullanmıyorsanız (mesela sürekli dağ inişinde, set ve çok uzun süreli fren kullanımı) ya da özellikle aşırı nemli bir bölgede oturmuyorsanız bence gerekli değil. 

Ben Antalya'da olduğum için dördüncü yılda değiştirdim. Biraz da sert kullanıyorum onun da etkisi var. 

Yani yine yazıyorum bence erken.

Düzen tutmamasına gelince, belli ki arkadaş bu işten anlamıyor, değişimi daha güvenilir bir yerde yaptırın.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konuyu araştırmışken buraya da ekleyeyim bulunsun:

 

image.png.2813f5d994ea2dc01b60dd719c3e0553.png

 

 

Minimum sağlamaları gereken kaynama sıcaklıkları bunlar. Türkiye'de satılanları marka marka hangisi kaç derecede bulup ekleyeceğim de ona biraz zaman gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.