Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Motor Kompresyon Testi? (Ankara)


Önerilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar yarın nasip olursa 2. el bi araç alacağım. 2011 model 80000 km de ford fiesta. Ben ekspere gidip kaporta makanik ve dyno test yaptırmayı düşündüm ama dyno için anlamsız felan gibi yorumlar var. Onun yerine motor kompresyon testi daha iyi oluyor muş? sizce gereklimi ? Ankarada merkeze yakın nerede yaptırabilirim?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 saat önce, mehmet ceylan yazdı:

Merhaba arkadaşlar yarın nasip olursa 2. el bi araç alacağım. 2011 model 80000 km de ford fiesta. Ben ekspere gidip kaporta makanik ve dyno test yaptırmayı düşündüm ama dyno için anlamsız felan gibi yorumlar var. Onun yerine motor kompresyon testi daha iyi oluyor muş? sizce gereklimi ? Ankarada merkeze yakın nerede yaptırabilirim?

Şaşmazda Aydın otomotivde yaptırabilirsin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

Peki dyno mu, kompresyon mu yaptırmalı? 

Ve tabi ki hangisini neden yaptırmalıyız?

Dyno motor performansını ölçme amacı ile kullanılır ve doğrudan hasar tespitinde kullanılmaz.

Dyno'da düşük performans gösteren aracın motor sorunu olduğu düşünebilir diye yazmayı çok isterdim, ancak gerek kullanılan cihazların farklılığı, gerek kalibrasyonları ve gerekse ölçüm metodolojisinin doğru uygulanmaması gibi etkenler bunu yazmamı engelliyor. 

Yani dyno sonucu genelde çok güvenilir olmuyor. 

Ancak aracın üzerinde bir takım değişiklikler/onarım yaptıktan sonra aynı cihazda öncesi/sonrası kıyaslaması bir ölçüde mantıklı olabilir. 

Kompresyon testi ise yanma odasındaki basıncı saptamaya yarıyor. Buji sökülüyor, yerine ölçüm cihazının bağlantısı vidalanıyor ve piston sıkıştırmayı yaparken maksimum basınç ölçülüyor.

Haliyle basıncın düşmesine neden olan süpapların kendisinden veya yatağından, segmanlardan vb. kaçakların fark edilmesini ve belgelenmesini sağlıyor. Bu da dolaylı bir test ama daha güvenilir, ayrıca her silindir için ayrı uygulanıyor.

Eskimiş motorda, özellikle ikinci el alınacak ve performans sorunu hissediliyorsa bence mutlaka yapılmalı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1/29/2018 - 09:58 tarihinde, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

Peki dyno mu, kompresyon mu yaptırmalı? 

Ve tabi ki hangisini neden yaptırmalıyız?

Etrafta kolay erisebileceginiz dynolar size dogru bir metrik deger veremez. En fazla tam gazda arabanin kesintiye ugrayip ugramadigini gorursunuz, ki bu zaten surus aninda da hissedilebilir. Kompresyon testi ise motorun yanma odasinin ve ust kapagin sagligi konusunda epey ipucu verir. Yapilmasinda fayda vardir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 ay sonra...
29.01.2018 - 11:19 tarihinde, Cem Boneval yazdı:

Kompresyon testi ise yanma odasındaki basıncı saptamaya yarıyor. Buji sökülüyor, yerine ölçüm cihazının bağlantısı vidalanıyor ve piston sıkıştırmayı yaparken maksimum basınç ölçülüyor.

30.01.2018 - 13:16 tarihinde, Servet Ö. yazdı:

Kompresyon testi ise motorun yanma odasinin ve ust kapagin sagligi konusunda epey ipucu verir.

birkaç videoda gördüm sökülen buji yuvasına mikro kamera ile erişip içerideki piston yüzeyine supapların durumuna falan da bakılabiliyor aslında ve kompresyon testi bir üst kademeye çıkmış oluyor ama biz buna hazır mıyız ? 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.