Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.5 Tdci Powershift Devirlenme


Erkan C

Soru

Konuyu forumda arattım ama bulamadım. Sorulduysa önceden özür dilerim. Aracım 2015 1.5 powershift. D ve S modunda gazı köklediğimde 3900-4000 devir aralığında vites değiştiriyor. S modunda kulakçıklarla vites değişimi yapmak istediğim zaman da 4000 devirde kendisi vitesi arttırıyor. Yani kulakçıkların hiçbir fonksiyonu yok gibi. Youtubeden hız testlerine baktım. Birinci viteste 5000 devire yaklaşmış, diğer viteslerde de 4500 devirlerde değiştirmiş. Kulakçıklarla da yapmamış bunu sanırım. Bir sorun mu var acaba?

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

İlk viteste 4500 aşıyor diğerlerinde 4300'de atıyor. Kulakçıkların fonksiyonu yok derken, devirlenme ile alakası yok evet. Bir sorun varsa bile buradan çözmeniz zor bana kalırsa sorun falan yoktur :) Araba her koşulda aynı şekilde mi vites değiştirmeli? diye bir soru atayım ortaya :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Düz yolda S modu ile 4000 devirde vites değiştiriyorsa kulakçıklara aldığımda neden 4000 devirde kendisi vites arttırıyor? Merak ettiğim bu. Yani ne yaparsam yapayım 4000 deviri geçmiyor aracım. Ama videoda adam ilk viteste 4500 devirin üzerine çıkarmış.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 dakika önce, Erkan C yazdı:

Düz yolda S modu ile 4000 devirde vites değiştiriyorsa kulakçıklara aldığımda neden 4000 devirde kendisi vites arttırıyor? Merak ettiğim bu. Yani ne yaparsam yapayım 4000 deviri geçmiyor aracım. Ama videoda adam ilk viteste 4500 devirin üzerine çıkarmış.

Kulakçıklarla süreceğim demek tüm kontrol bende demek değil, sizin istediğiniz gibi bir özellik olsaydı tam tersini düşünün vites düşürmeyi unuttun araba stop etti :) Kadranda o araba 4500 ü geçti evet ama nerden biliyorsunuz bunun doğru olduğunu belki kavraması eskimiştir? Ayrıca 3600dd'dan sonra performans düşüyor eğer maksat devir ise benzinli alsaydınız keşke :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Kulakçıklarla süreceğim demek tüm kontrol bende demek değil, sizin istediğiniz gibi bir özellik olsaydı tam tersini düşünün vites düşürmeyi unuttun araba stop etti :) Kadranda o araba 4500 ü geçti evet ama nerden biliyorsunuz bunun doğru olduğunu belki kavraması eskimiştir?

P'den D'ye alırken gelen hafif kütleme sesi peydah olalı kafamda hep kavrama var zaten. Aslında bu soruyu sormamdaki amaç da buydu. Kavrama da bir sıkıntı mı var? Bu sebepten servise de gittim ama normal dediler. Aracın kilometresi 34500

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 dakika önce, Erkan C yazdı:

P'den D'ye alırken gelen hafif kütleme sesi peydah olalı kafamda hep kavrama var zaten. Aslında bu soruyu sormamdaki amaç da buydu. Kavrama da bir sıkıntı mı var? Bu sebepten servise de gittim ama normal dediler. Aracın kilometresi 34500

Diğerinin kavramasında demek istedim :) Ayrıca bir soru daha ortaya koymuştum: "Araba her koşulda aynı şekilde mi vites değiştirmeli? "

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Diğerinin kavramasında demek istedim :) Ayrıca bir soru daha ortaya koymuştum: "Araba her koşulda aynı şekilde mi vites değiştirmeli? "

:) O kadar kafama takmışım demekki bu kavrama işini. Her olumsuzluğu üzerime çekiyorum. Tabiki her koşulda aynı devirde vites değiştiremez. Ben denemelerimi düz bir yolda yaptım. Motor sıcaklığı da 90'dı. Ben sizi anladım ama. Sanırım kafama takmamam gereken bir durum var ortada :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
10 saat önce, Erkan C yazdı:

Yani kulakçıkların hiçbir fonksiyonu yok gibi.

Ben anladım ve bence haklısınız. Çünkü manuel modda veya kulakçık kullanılırken kesiciye kadar gitmesi gerekli. Yani 5000 dd. Hala vites değiştirilmedi ise kendinin değiştirmesi lazım. Hatta Yakup 1.5 testinde kulakçıktan vites değiştirirken 5000 dd ya gelince bile aracın vites değiştirmeden bir süre gittiğini söylemişti diye hatırlıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
9 saat önce, Erkan C yazdı:

Yani ne yaparsam yapayım 4000 deviri geçmiyor aracım.

Bu D için geçerli de S seçeneğinde böyle olmamalı. Kulakçıkları S'de kullandığımızdan eminiz değil mi?

Bir de dipgaz yapınca optimal hızlanma için 4000 dd civarında değişim, o devirden sonra tork ve gücün göreceli sert düşüşü nedeni ile, etkili ve verimli, yani öyle programlanmış olabilir. Düşük viteste yarım gazla aşmaya çalışın bir de. Tabii S konumunda. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
8 dakika önce, Serdar Eryürekli yazdı:

Ben anladım ve bence haklısınız. Çünkü manuel modda veya kulakçık kullanılırken kesiciye kadar gitmesi gerekli. Yani 5000 dd. Hala vites değiştirilmedi ise kendinin değiştirmesi lazım. Hatta Yakup 1.5 testinde kulakçıktan vites değiştirirken 5000 dd ya gelince bile aracın vites değiştirmeden bir süre gittiğini söylemişti diye hatırlıyorum.

Bunu her zaman yapmıyor ama bazen kendi de atıyor diye demiş olmam lazım :D Motor kendini ölçüp tartıyor mu, artık ne varsa.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

bazen kendi de atıyor diye demiş olmam lazım

Doğru öyle söylemiştin. Ben, arkadaş hiç 4000 in üstüne çıkmıyor dedi diye orayı belirttim. 

 

Bir saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Motor kendini ölçüp tartıyor mu

Evet orda var bir şeyler. Çünkü diğer araçlarda da bazen peş peşe 2 kere dip gaz yapılsa da aynı devirde vites değiştirmiyorlar. Atıyorum birini 4500 de diğerini 4000 de falan değiştiriyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende durum şöyle gerçekleşiyor:

D modunda kulakçıklara alıp kullanırsam kendisi hem düşürmeye hem de yükseltmeye müdahalede bulunuyor bir süre sonra.

S modunda ise ilk kalkıştan itibaren kontrol bendeyse yani 1'den 2'ye de ben manuel attıysam ve devam ettiysem hiç müdahalede bulunmuyor kesiciye kadar gidiyor. Yalnızca durunca vites düşürüyor. Bunu ilk aldığımda 2 kere kendi aracımla denedim. Öncesinde 2 gün kadar da test aracı bendeydi aracı almadan önce. Onunla deneme yanılma yoluyla anlamıştım böyle olduğunu. Aslında bunu @Serkan Karakoca cevaplayabilir. Hız denemelerinde manuel olarak alt viteslerden itibaren yüksek devirlere çıkarak kullandığını yazmıştı. 

Fiesta ile de aynı şekilde S modunda 3 veya 4. viteslerde 6000 devre kadar gelmiştim. 

Bir diğer durum da şimdi aklıma geldi:

S modunda da olsanız hızınız yüksekse belli bir vitese kadar düşürebiliyorsunuz. Mesela 130 km/h ile giderken hiçbir modda veya kullanımda vitesi 2'ye alamıyorsunuz. Araç izin vermiyor. 

Serkan Z. tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şahsi kanaatim aracınızda bir kusur bulunmadığı tekrar gözlemlemenizde yarar var, Youtube videoları gerçeği yansıtmayabilir.

S konumunda 4000rpm kadar çıkıyor ve siz değiştirmediğiniz taktirde vites değişim gerçekleşiyor. ( şanzımanda bir anormallik yoksa standartdı bu şekilde)

İlave olarak, aracınız performans arabası olmadığından sürekli sürekli 0km den bu şekilde dip gaz kalkmanız sonucunda volanınıza elveda diyebilirsiniz, bunuda belirteyim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
10 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Kesici olayı hep yok işte... Benim kullandıklarım böyleydi :) 

Evet evet belli şartlar gerekiyor kesiciye kadar gidebilmek için. Dediğim gibi benim deneyerek bulduğum aracı en başta S modunda manuel kaldırıp 2'ye ve daha yukarıya manuel gitmek. Yoksa sürüş esnasında D'den S'ye alıp bir iki vites değişimini sürücü yaptıktan sonra bile sonraki bir viteste devir çok yükselince kendi yükseltiyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.