Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Sürekli Bir Halde Patlayan Turbo Hortumu


Uğur Şaran

Soru

Merhaba arkadaşlar ,

Sizlere bir sorum olacak .

Ford focus 2011 model aracım var yaklaşık olarak 5 aydır neredeyse 5 sefer fotoğrafını yüklediğim yerden turbo hortumu ya patlıyor yada turbodan kendiliğinden çıkıyor gevsiyerek. .

 Şimdi size sorum bu ;

1. Bu durum normal bir durum mu yoksa. Benim turbo hortumlarinda acaba bir tıkanıklık mi var hava akışında zorluk oldukça patlatıyor yada çıkıyor .

2. Turbo ya fazla mı yukleniyorim ki böyle sorun yaşıyorum.

3. Turbo ya fazla yüklenme ihtimalini varmı ? 

1514820612930.png

1514820577724.png

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

selamlar 2 ay öncesine kadar dizel focusum vardı. böyle bir sorun yasamadım.gösterdiğin yer hava girişi.oradaki kelepçeyi değiştirmekle işe başla.sonrasında çıkacağını zannetmiyorum.turboya fazla yüklenme olayına gelince yüklensen bile turbo çıkışındaki hortumlar patlar (eğer eskidilerse).sürekli değil. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
19 dakika önce, Alp Kaya yazdı:

selamlar 2 ay öncesine kadar dizel focusum vardı. böyle bir sorun yasamadım.gösterdiğin yer hava girişi.oradaki kelepçeyi değiştirmekle işe başla.sonrasında çıkacağını zannetmiyorum.turboya fazla yüklenme olayına gelince yüklensen bile turbo çıkışındaki hortumlar patlar (eğer eskidilerse).sürekli değil. 

Tsk ederim . Yok patlayan hortum yenisi ile değiştiriyorum surekli ama yine hatayı veriyor. Bakiyim yarın kelepçeyi değiştirmekle başlayacağım

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, İbrahim Dikmen yazdı:

patlama nasıl oluyor, hortum mu yırtılıyor? yoksa kelepçe mi atıyor?

orada vakum olduğu için kelepçe atması normal değil ama kelepçe fazla sıkıldıysa ya da deforme olduysa hortum yırtılabilir.

Hortum yirtiliyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
8 saat önce, Uğur Şaran yazdı:

Hortum yirtiliyor. 

1- kelepçenin kenarlarında keskinlik olmadığına dikkat edin

2- orjinal hortum kullandığınızdan emin olun

3- kelepçenin sıkma torkunu spesifikasyonlara uygun miktarda sıkın, ne az ne fazla..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
01.01.2018 - 18:41 tarihinde, Uğur Şaran yazdı:

Merhaba arkadaşlar ,

Sizlere bir sorum olacak .

Ford focus 2011 model aracım var yaklaşık olarak 5 aydır neredeyse 5 sefer fotoğrafını yüklediğim yerden turbo hortumu ya patlıyor yada turbodan kendiliğinden çıkıyor gevsiyerek. .

 Şimdi size sorum bu ;

1. Bu durum normal bir durum mu yoksa. Benim turbo hortumlarinda acaba bir tıkanıklık mi var hava akışında zorluk oldukça patlatıyor yada çıkıyor .

2. Turbo ya fazla mı yukleniyorim ki böyle sorun yaşıyorum.

3. Turbo ya fazla yüklenme ihtimalini varmı ? 

1514820612930.png

1514820577724.png

Turbo hortumu aracı çok zorlamanızdan patlar. Ayrıca vidalarını güzel sıktırın. Hortum patlaması normal focuslarda. 240 tork var araçta. Bende 2-3 defa patlatmıştım. Tam gaz kalkışı fazla yapmayın. Kelepçelerde orjinal kelepçe tavsiye ederim. Çünkü normal kelepçe fazla sıkarsanız kopabiliyor. Hortum patladıysa değiştirmeniz gerekiyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tam orada turbo girişinde kısa olan ek parçanın içerisinde metal yüzük olmalı büzülmesin yıpranmasın diye vakumdan ötürü. Kelepçe sıkılıklarıda önemli. Bunlarda hata varsa egr dönüşü gelen sıcak hava + vakum derken kolay yıpranır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
21 dakika önce, Salih Ayan yazdı:

Aracim 2011 titanuim. Ikinci defa basima geldi. Aracim turbo basinc borusunu patlatiyor. Bilgisi olan yardimci olabilirmi. Neden acaba? Teşekkürler. 

Konunuz, ilgili diğer konumuzla birleştirildi. Bu konuya ve forumdaki diğer konulara bakabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
02.01.2018 - 07:40 tarihinde, Emre Şener yazdı:

egr selenoidi arızası da bu hotrumu patlatıyor. bilginize....

@Salih Ayan Bu hususu önemli. Araçta tekleme var mı? P0234 arıza kodu veriyor mu? O hortumun yırtılma nedenlerinden birisi egr selenoid valfinin arızalı olması.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.